Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (645)

Vierailija
341/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuusuniversaali: Naiset kiinnostuvat miehistä, jotka ovat esillä. Esimerkiksi baarimestarit, näyttelijät, kirjailijat jos esiintyvät tai omaavat mainetta, sotilaat (juhlapuku), lentäjät, johtajat, lakimiehet, bändien keulakuvat ja laulajat. Lenäjät ovat pätemäarvoltaan kymmenen kertaa suurempia kuin veturinkuljettaja tai bussinkuljettaja. Mistä johtuu, vaikka kaikki ovat kulkuneuvonsa kippareita? Lentäjät ovat esillä. Vaikka kyllä bussinkuljettajillakin käy flaksi kun eläkeporukoita kuskaavat.

Vierailija
342/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on ehkä maailman epäseksikkäin opiskeluala, opettajalinja saattaa pikkaisen auttaa, ettei sua pidetä täytenä introvertti nörttinä

Sitten jos päädyt johonkin hyväpalkkaiseen työhön, esim vakuutusmatemaatikoks tuon koulutuksen kautta, niin voi olla eri juttu. Se on fifti-siksti joko pitkäaikaistyöttömyys tai viisnumeroiset vuostulot

Viisnumeroiset vuositulot? Et taida olla työelämässä saati matemaatikko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on ehkä maailman epäseksikkäin opiskeluala, opettajalinja saattaa pikkaisen auttaa, ettei sua pidetä täytenä introvertti nörttinä

Sitten jos päädyt johonkin hyväpalkkaiseen työhön, esim vakuutusmatemaatikoks tuon koulutuksen kautta, niin voi olla eri juttu. Se on fifti-siksti joko pitkäaikaistyöttömyys tai viisnumeroiset vuostulot

Viisnumeroiset vuositulot? Et taida olla työelämässä saati matemaatikko?

Joo en oo matemaatikko mutta kaveri on. Itse keskityin lähinnä ryyppäämiseen ja nussimiseen opiskeluaikana

Vierailija
344/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä. 

Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus. 

Lentäjät ovat tylsiä ja itseään täynnä olevia pömpöösejä.

Kiitos sanan pömpöösi käytöstä :)

Vaikka käytitkin väärin.

- eri

"Pömpöösi" on kirjoitusvirhe sanasta pompöösi, joka tarkoittaa mahtipontista, prameaa, komeilevaa, pöyhkeää tai turhantärkeää, usein kielteises

Mutta joka on ärsyttävä anglismi, jota en suosittele käyttämään.

Vierailija
345/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on. 

On vaikutus, mutta millainen? Joihinkin lentäjän ammatti toimii toisinpäin, sillä heidän ajatellaan olevan pettäjiä, eikä sellaisen kanssa haluta alkaa suhteeseen.

Niin, minuun ei lentäjä ammatin kautta tee mitään vaikutusta. Jostain syystä matemaatikko kuulostaa kiehtovammalta. Mutta toki matemastikko voi olla myös tylsä tai laiska tmv. ja lentäjä lukenut, sivistynyt ja kiinnostava. Mut alkuasetelmassa matemaatikko vie voiton. 

Minusta taas lentäjä. Lentäjällä pitää olla hyvin laajat kyvyt niin sosiaalisesti, henkisesti kuin myös fyysisesti olla terve. Matematiikolle riittää, että on matemaattisesti lahjakas (toki voi ol

Missä lentäjä tarvitsee laajat sosiaaliset ja henkiset kyvyt? Lentäjän tehtävä on pitää kone ilmassa ja osata sen käyttö teknisesti.

Vierailija
346/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin välttelen kunnianhimotonta sohvallamakaaja-tyyppiä. 

Toisaalta, myös liian urakeskeiset eivät kuulosta ihannekumppaneilta koska heitä ei varmaan kotona juuri näy ja silloin kun näkyy niin stressi on myös läsnä.

Vierailija
347/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nainen oikeasti kieltäytyisi lentäjän seurasta? 

Harva 

En toki itsekään kieltäytyisi seurasta. Jos mies olisi mukava ja fiksu, olisi sen kanssa ihan kiva jutella hetki. Sen sijaan en etsiydy lentäjien seuraan. Ja jos pitäisi valita vain ammatin perusteella, lähdenkö treffeille lentäjän vai matemaatikon kanssa, lähtisin matemaatikon kanssa.

Vierailija
348/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on. 

On vaikutus, mutta millainen? Joihinkin lentäjän ammatti toimii toisinpäin, sillä heidän ajatellaan olevan pettäjiä, eikä sellaisen kanssa haluta alkaa suhteeseen.

Niin, minuun ei lentäjä ammatin kautta tee mitään vaikutusta. Jostain syystä matemaatikko kuulostaa kiehtovammalta. Mutta toki matemastikko voi olla myös tylsä tai laiska tmv. ja lentäjä lukenut, sivistynyt ja kiinnostava. Mut alkuasetelmassa matemaatikko vie voiton. 

Minusta taas lentäjä. Lentäjällä pitää olla hyvin laajat kyvyt niin sosiaalisesti, henkisesti kuin myös fyysisesti olla terve. Matematiikolle riitt

Yhteistyö muun miehistön kanssa 

Vierailija
349/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Ap käynyt paljon deiteillä? 

Vierailija
350/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen ammattien miehet pettää. Niiden kanssa ei voi tehdä lapsia.

Vierailija
351/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiettyjen ammattien miehet pettää. Niiden kanssa ei voi tehdä lapsia.

Lentäjät eivät ainakaan. Niiden kanssa olis hyvä tehdä lapsia: hyvät geenit saisi lapselle ja myös perheelle hyvä tulotaso 

Vierailija
352/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että ap ihmettelee ko. asiaa. Eivätköhän kaikki äijät tuon tiedä, et lentäjillä käy flaksi. 

Vierailija
353/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on univormu ja petät sun vaimoa työkaverin kanssa. Sun ammatissa olevien miesten kanssa ei haluta seurustella. En halua miestä, joka on nainut puoli kaupunkia ja vielä yrittää valehdella asiasta. Sorry, ei luottamusta teidän ammatin miehiin. Voidaan jutella, mutta siihen se sitten jääkin.

Vierailija
354/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te missään naisten suosiossa ole. Mun työkaveri on maailman kiltein ihminen ja sekin joutu teidän puhutteluun. 

Vierailija
355/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nainen.

Vierailija
356/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka sanoo asioista ikävästi ja nainut puoli kaupunkia. Ei kiitos. Voidaan jutella pakollinen ja sekin sun aloitteest. 

Vierailija
357/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden tiettyjen taukojen kellonajat alkaa oppia. Niin liikutaan kun ne on lähteneet muualle. Jutellaan vain, jos on ihan pakko. En kyllä ottaisi tollasta määräilevää miestä. 

Vierailija
358/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te pidätte puhutteluita tupakasta naiselle, joka ei polta tupakkaa. En ole ymmärtänyt sitä koskaan. 

Vierailija
359/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te pidätte puhutteluita tupakasta naiselle, joka ei polta tupakkaa. En ole ymmärtänyt sitä koskaan. 

Itse en polta tupakkaa, mutta  voin minä taas kuunnella saarnan tupakasta ja sähkötupakasta. Kun on kerran pakko.

Vierailija
360/645 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisille ole luonteella tai käytöstavoilla mitään väliä. Vain status ja raha ratkaisee. Olisimpa tiennyt tämän nuorempana, niin pyörittäisin hammaslääkärinä haaremia. Onneksi rupsahtavat siinä 35-vuotiana ja rikkaat statusmiehet on haave vain joskus nelikymppisinä. Turha niitä on sääliä, jos tekee mieli vaikka pettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän