Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa lentäjän kanssa. Enpä ennen tätä ketjua tajunnutkaan olevani näinkin tavoitellun ammattiryhmän edustajan puoliso :)
Etkö tosiaan ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla kuin miehetkin ovat kiinnostuneita naisen ammattista ja koulutuksesta, jopa enemmän kuin naiset. Et varmaan itsekään tiedä yhtään pariskuntaa, jossa mies on lääkäri ja nainen vaikkapa siivooja. Niinpä. Tuttavapiirissäni ei ole yhtään miestä, jolle naisen koulutus ja ammatti ei olisi tärkeä. Näin on, valitettavasti, koska ammatti ja koulutus ei sano ihmisestä mitään eikä tee ihmistä paremmaksi, mukavammaksi ja viisaammaksi.
Silti, useimmille miehille riittää, että nainen tulee toimeen omillaan, eli suunnilleen "että käy töissä". Naisille taas on tärkeää paljonko mies tienaa ja onko hänen työnimikkeensä mediaseksikäs. Tietysti tätä aina kierrellään jollain "no ei ole keskusteltavaa aamupalapöydässä jos ei ole vähintään KTM" tmv.
Minusta on pikemminkin huolestuttavaa, että tuntemasi miehet valitsevat kumppaniehdokkaan noin hatarin perustein eivätkä kiinnitä huomiota kumppanin ammattiin, joka usein heijastaa tämän arvomaailmaa ja luonnetta. Mielestäni fiksu ihminen on nimenomaan erittäin tarkka sen suhteen, kenet kumppanikseen valitsee, ja pitää huolta siitä, että kumppanin uravalinnat sopivat yhteen omien arvojen ja tulevaisuuden tavoitteiden kanssa. Omassa tuttavapiirissäni miehetkin ovat olleet yhtä tarkkoja kumppaninvalinnassa kuin naiset, enkä ole kenenkään tuttavamiehen kohdalla nähnyt ajattelevan, että kunhan nainen nyt työssä käy. Veljeni esim. päätyi muusikkonaisen seuraan, mikä sinänsä tuntui luonnolliselta valinnalta, sillä muusikko on aina ollut hänelle itselleenkin rakas harrastus.
Naisille se ammatti vaan on tärkeä juttu. Siis miehen ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on ennen kaikkea tärkeää sosiaalinen status. Harvassa on ne, jotka eivät näin ajattele. Enemmänkin ne vain, jotka joutuvat jämiin tyytymään. Uskon, ettei lentäjän statuksella tarvitse ihan hirveän kauaa sinkkuna kärvistellä, toisin kuin monen muun miehen.
Ja varmasti kaikki miehet ottaisivat kumppanikseen mieluummin siivoojan kuin huippumallin?
Aiemmin mallin kanssa naimisissa olleena, jos nyt saisin valita uudestaan ja vaikka jostakin siistijäjstä, joita meillä konttoirlla vuosia ollut ja joita on oppinut jonkin verran tuntemaan niin valitsisin kyllä jälkimmäisistä jonkun mieluummin elämänkumppaniksi perheen perustamisen tarkoituksessa.
Opin kovan kautta sen, että ulkoinen kauneus valitettavasti ohjaa luonnetta sen oiminaisuuden hy
"Ja koska yhdellä mallilla oli ikävä luonne niin aivan jokaisella muullakin on? Eiköhän niistä molemmista ammattiryhmistä löydy niin kivoja kuin ilkeitä ihmisiä. Ja voihan se siistijäkin olla kaunis."
Voi olla tai olla olematta. Mutta kuten hän tän ilmaisi, ulkoinen kauneus ohjaa luonnetta (etenkin kauneusalalla). Tämä koskee molempia sukupuolia. Eikä tartte olla edes alalla. Mun kuuskymppinen kaveri on täysin sen ulkonäkönsä vallassa. On todellakin kaunis ja todella hoikka. Mutta iloa siitä ulkonäöstä ei ole kuin vieraille tarkkailijoille. Tämä itse ja läheisensä joutuvat siitä "kärsimään".
Vierailija kirjoitti:
Miehen ammatti vaikuttaa toki naisten kiinnostukseen, mutta huomattavasti vähemmän mitä miehet asiasta ajattelee. Tätä on vaikea paketoida mitenkään tiiviisti, mutta tottakai sillä on yleensä merkitystä onko mies putkimies, automyyjä vai juristi. Kaikki noista edustaa ihan erilaista miestyyppiä ja se joka tykkää putkimiehestä, ei taatusti tahdo juristia. Sama myös toisin päin. Miehet kuvittelevat, että ammattikysymys on ennen kaikkea kysymys rahasta. Sitähän se ei ole, vaikka toki on sitäkin siinä ripaus mukana. Enemmän se ammatti vain kertoo siitä millainen mies pohjimmiltaan on. Poikkeuksia löytyy kuitenkin aina. Silti kärjistetysti voi sanoa, että et sä kovin syvällisiä, pohdiskelevia ja elämänfilosofisia mietintöjä käy jonkun levyseppähitsarin kanssa läpi yötä, mutta jonkun insinöörin kanssa voit käydäkin. Mutta yhtä lailla et sä ehkä tee yhdessä takapihan pihakivetystäkään syyspuhteina jonkun verojuris
Mielestäni sen ammatti sinänsä ei ole se juttu, vaan asenne ammattiaan kohtaan. Laiska, kyllästynyt ja saamaton on yhtä vähän kiinnostava, oli ammatti mikä hyvänsä.
Kuinka moni nainen oikeasti kieltäytyisi lentäjän seurasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.
Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.
Täällä vauvalla käy yllättävän paljon todella hienoa ja pitkälle koulutettua porukkaa. Eipä kommenttien perusteella uskoisi.
Välillä voisi ajatella, että peruskoulukin on jäänyt kesken monelta.
Sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ammatti niinkään vaan se tulotaso. Mies otetaan vain taloudellisen hyödyn takia. Ei miehistä ole muuta hyötyä eikä miehillä ole ihmisenä arvoa
Ikävää, jos tuo on itsestäai kokemus. Tuollaisessa este hyvälle parisuhteelle voi olla tuo huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on.
On vaikutus, mutta millainen? Joihinkin lentäjän ammatti toimii toisinpäin, sillä heidän ajatellaan olevan pettäjiä, eikä sellaisen kanssa haluta alkaa suhteeseen.
Niin, minuun ei lentäjä ammatin kautta tee mitään vaikutusta. Jostain syystä matemaatikko kuulostaa kiehtovammalta. Mutta toki matemastikko voi olla myös tylsä tai laiska tmv. ja lentäjä lukenut, sivistynyt ja kiinnostava. Mut alkuasetelmassa matemaatikko vie voiton.
Vierailija kirjoitti:
Harva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä.
Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus.
Lentäjät ovat tylsiä ja itseään täynnä olevia pömpöösejä.
Kiitos sanan pömpöösi käytöstä :)
Vaikka käytitkin väärin.
- eri
"Pömpöösi" on kirjoitusvirhe sanasta pompöösi, joka tarkoittaa mahtipontista, prameaa, komeilevaa, pöyhkeää tai turhantärkeää, usein kielteisessä merkityksessä."
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset eivät voi naida lentäjää, kirurgia tai muuta rahamiestä. Siksi täälläkin monet sanovat mieluiten ottavan työttömän tai jonkin hanttihommia tekevän. Happamia ovat ne pihlajanmarjat..todellakin ;)
Yleistykset toimii aina. Antavat sinusta tooodella haluttavan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on.
On vaikutus, mutta millainen? Joihinkin lentäjän ammatti toimii toisinpäin, sillä heidän ajatellaan olevan pettäjiä, eikä sellaisen kanssa haluta alkaa suhteeseen.
Niin, minuun ei lentäjä ammatin kautta tee mitään vaikutusta. Jostain syystä matemaatikko kuulostaa kiehtovammalta. Mutta toki matemastikko voi olla myös tylsä tai laiska tmv. ja lentäjä lukenut, sivistynyt ja kiinnostava. Mut alkuasetelmassa matemaatikko vie voiton.
Minusta taas lentäjä. Lentäjällä pitää olla hyvin laajat kyvyt niin sosiaalisesti, henkisesti kuin myös fyysisesti olla terve. Matematiikolle riittää, että on matemaattisesti lahjakas (toki voi olla myös monella muullakin tapaa lahjakas)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset eivät voi naida lentäjää, kirurgia tai muuta rahamiestä. Siksi täälläkin monet sanovat mieluiten ottavan työttömän tai jonkin hanttihommia tekevän. Happamia ovat ne pihlajanmarjat..todellakin ;)
Mä oon naimisissa rahamiehen kanssa. Myönnän. Ainoa ikävä puoli on se, ettei hän saa tuoda töitään (rahaa) kotiin. Mut oon siis valinnut rahamiehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.
99%:lle on.
Sulla on kyl todella kova kokemus naisista, jos kokemusta on niin monesta naisesta, et otoksesta käy...
Vierailija kirjoitti:
🙋
Matematiikka on ehkä maailman epäseksikkäin opiskeluala, opettajalinja saattaa pikkaisen auttaa, ettei sua pidetä täytenä introvertti nörttinä
Sitten jos päädyt johonkin hyväpalkkaiseen työhön, esim vakuutusmatemaatikoks tuon koulutuksen kautta, niin voi olla eri juttu. Se on fifti-siksti joko pitkäaikaistyöttömyys tai viisnumeroiset vuostulot
Ei tuo vielä riitä. Leukaimplantti pitää asennuttaa jos ei ole väkäleukaa omasta takaa, sitten vasta voidaan keskustella.