Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kannattaa opiskella hoitajiksi. Aluksikin sillä alalla on hyvin töitä tarjolla ja naiset tykkäävät hoivasta. Minä tarkoituksella etsin hoitajamiehiä koska haluan hoitoa. Itse asiassa tarvitsen jopa.
Mä myös tykkään hoitajamiehistä. Niissä sellainen tyyni "kääritään hihat ja hoidetaan mitä eteen tulee" -asenne yhdistyy siihen, ettei kavahda elämän nurjia puolia, ja jonkinlaiseen kärsivällisyyteenkin mitä kummallisimpien ihmisten kanssa. Ehdotonta plussaa kaikki kolme.
Hoitajamiehet eivät ole kovin miehekkäitä, paitsi ambulanssissa tai jossain ensihoidossa.
Voi ne olla.
No eivät. Me sairaanhoitajat katsellaan lääkärimiehiä. Ne hotimpia.
Olen kokeillut mieshoitajaa ja mieslääkäriä ja hoitajamies oli sata kertaa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Minuun vetoaa sellaiset ammatit kuin esim. toimitusjohtaja. Ei konsultit l. lääkärit. Ei matemaatikot. Ei papit. Ei kanttorit. Ei muusikot.
Jos mies pitäisi valita ammatin mukaan, kiinnostavimmat olisivat
- toimitusjohtaja
- taiteilija, eli maalari, graafikko, kuvanveistäjä jne.
- kirjailija
- historioitsija
- puuseppä
Tuossa joitakin.
Muusikkokin on taiteilija... miksi ei käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuun vetoaa sellaiset ammatit kuin esim. toimitusjohtaja. Ei konsultit l. lääkärit. Ei matemaatikot. Ei papit. Ei kanttorit. Ei muusikot.
- toimitusjohtaja
- kirjailija
- historioitsija
- puuseppä
Tuossa joitakin.
Muusikkokin on taiteilija... miksi ei käy?
Minuun taas vetoaa kovapalkkaiset miehet. Tai ainakin yli 5000€ pitää tienata, vaikka vielä se ei kovin kova palkka olekaan.
Kärjistäen kysymys on mielikuvasta, jonka vastakkaiselle sukupuolelle onnistut luomaan. Kummasti sillä tuntui olevan merkitystä olinko kouluja käymätön tupakkaa vetävä kaveri vailla suuntaa elämässään vai myöhemmässä vaiheessa tupakoimaton insinööri joka tietää mitä tahtoo. Vientiä alkoi löytyä suorastaan hurjasti entiseen verrattuna ja avioliitossa jo hyvin kauan.
Vierailija kirjoitti:
- toimitusjohtaja
- kirjailija
- historioitsija
- puuseppä
Tuossa joitakin.
Muhun ei vetoa toimitusjohtaja mutta matemaatikko kyllä! Muista mainitsemistasi vetoavia on kirjailija, historioitsija ja puuseppä. Olen itse niin kömpelö matemaattisesti etten varmaankaan kehtaisi edes puhua matemaatikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kannattaa opiskella hoitajiksi. Aluksikin sillä alalla on hyvin töitä tarjolla ja naiset tykkäävät hoivasta. Minä tarkoituksella etsin hoitajamiehiä koska haluan hoitoa. Itse asiassa tarvitsen jopa.
Mä myös tykkään hoitajamiehistä. Niissä sellainen tyyni "kääritään hihat ja hoidetaan mitä eteen tulee" -asenne yhdistyy siihen, ettei kavahda elämän nurjia puolia, ja jonkinlaiseen kärsivällisyyteenkin mitä kummallisimpien ihmisten kanssa. Ehdotonta plussaa kaikki kolme.
Hoitajamiehet eivät ole kovin miehekkäitä, paitsi ambulanssissa tai jossain ensihoidossa.
Voi ne olla.
No eivät. Me sairaan
Olen kokeillut mieshoitajaa ja mieslääkäriä ja hoitajamies oli sata kertaa parempi.
Ai sängyssä?
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa naisista haluaa lapsia. Lasten ollessa pieniä naiset haluavat olla pois kokonaan / vain osittain työelämässä, jolloin perheen elättäminen vaatii mieheltä kunnollisia palkkatuloja.
Jos tekee lapset tyhjätaskun kanssa, siinä vaan kerjää vaikeuksia. Ei sen vaikeampaa matematiikkaa.
Mä otin miehen joka ei käy töissä. Mukavaa kun on kotona ja hoitaa suurimman osan kotihommista. Mä käyn töissä. Millään uraohjuksella en tekis mitään, eihän sitä koskaan edes näkisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ammatti niinkään vaan se tulotaso. Mies otetaan vain taloudellisen hyödyn takia. Ei miehistä ole muuta hyötyä eikä miehillä ole ihmisenä arvoa
No niin, eli siinähän tapauksessa incelmiesten täytyy sääliä niitä lentäjä- ja avaruuskirurgimiehiä kun ovat joutuneet rahanahneiden naisten uhreiksi. Olkaa onnellisia, että vältyitte näin kamalalta kohtalolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ammatti niinkään vaan se tulotaso. Mies otetaan vain taloudellisen hyödyn takia. Ei miehistä ole muuta hyötyä eikä miehillä ole ihmisenä arvoa
No niin, eli siinähän tapauksessa incelmiesten täytyy sääliä niitä lentäjä- ja avaruuskirurgimiehiä kun ovat joutuneet rahanahneiden naisten uhreiksi. Olkaa onnellisia, että vältyitte näin kamalalta kohtalolta.
Hah, tämä :D
Olen naimisissa lentäjän kanssa. Enpä ennen tätä ketjua tajunnutkaan olevani näinkin tavoitellun ammattiryhmän edustajan puoliso :)
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa lentäjän kanssa. Enpä ennen tätä ketjua tajunnutkaan olevani näinkin tavoitellun ammattiryhmän edustajan puoliso :)
Kyllä varmaan sen olet tiennyt.
Riippuu naisesta. Ei minua kiinnosta kuin sama arvomaailma ja rehellisyys. Omani on ollut varastomiehenä ja työttömänä, hyvin kelvannut. Nykyään paremmin palkattu mutta ei minun vaateistani.
Kaikki naiset eivät voi naida lentäjää, kirurgia tai muuta rahamiestä. Siksi täälläkin monet sanovat mieluiten ottavan työttömän tai jonkin hanttihommia tekevän. Happamia ovat ne pihlajanmarjat..todellakin ;)
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.
99%:lle on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset eivät voi naida lentäjää, kirurgia tai muuta rahamiestä. Siksi täälläkin monet sanovat mieluiten ottavan työttömän tai jonkin hanttihommia tekevän. Happamia ovat ne pihlajanmarjat..todellakin ;)
Yritä nyt vähän enemmän hei.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että raha on se sun numero 1. Koita sä ymmärtää, ettei kaikki ole samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Joku hanttihommia tekevä tai pitkäaikaistyötön tässä yrittää selittää iki sinkkuuttaan :D
Sori. Syy ei ole sun ammatissa vaan sussa.
Onko Ap lentoemännät koittaneet iskeä sinua?
- toimitusjohtaja
- kirjailija
- historioitsija
- puuseppä
Tuossa joitakin.