Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (645)

Vierailija
281/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ammatti ei saisi vaikuttaa kiinnostukseen? 

Ei se haittaakaan kuin niitä, joilla on ns. huono ammatti, mitä he häpeävät, luultavasti alhaisen palkan takia.

Vierailija
282/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypergamia. Varo vain, jos menestyt. Sitten ex-tyttöystävät alkavat soitella yllättäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä. 

Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus. 

Lentäjät ovat tylsiä ja itseään täynnä olevia pömpöösejä.

Kiitos sanan pömpöösi käytöstä :)

Vierailija
284/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos teille naisen saanti on kaikki on kaikessa, ja ainoastaan lentäjät ja aivokirurgit saavat naisia, niin miksette sitten kouluttaudu lentäjiksi tai aivokirurgeiksi? Silloin teillä olisi niitä naisia, oman kertomanne mukaan, joka sormelle. 

Äly ei riitä. 

Vierailija
285/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on tullut ikää lisää, meinaatko ettei mikään muu ole muuttunut kuin ammatti? Yhä samat vatteet ja aatteet?

Matkustaminen ei ole avartanut maailmankuvaa ja lentäminen ei ole kohentanut itseluottamusta, hän on yhä niin kuin teininä?

Vierailija
286/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos teille naisen saanti on kaikki on kaikessa, ja ainoastaan lentäjät ja aivokirurgit saavat naisia, niin miksette sitten kouluttaudu lentäjiksi tai aivokirurgeiksi? Silloin teillä olisi niitä naisia, oman kertomanne mukaan, joka sormelle. 

No kun siinä pitäisi nähdä vaivaa. Kyllä naisten pitäisi tulla ihan ilman mitään vaivaa. Kyllä se niin on.

Aivan. Mutta ilman vaivaa vain juuri hänelle. Muitten pitää nähdä vaivaa ja mennä töihin.

Vierailija
287/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.

Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.

Täällä vauvalla käy yllättävän paljon todella hienoa ja pitkälle koulutettua porukkaa. Eipä kommenttien perusteella uskoisi.

Välillä voisi ajatella, että peruskoulukin on jäänyt kesken monelta.

Äläs nyt. Mä oon itse korkeakoulutettu mutta kirjotan välillä kuin keskenkasvuinen. Viesteihin ei enää jaksa panostaa, kun niistä järkevimmät ja harkituimmatkin voi kadota hetkessä, vaikka olisi ihan asiallisessa ketjussa.

Vierailija
288/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin: minulla on ansiolentäjän lupakirja mutta päivätyöni teen toimistohommissa valtiolla. 

Käyn lentelemässä omalla ajallani satunnaisesti keikkoja, viimeksi kuvauslentoja. Voinko siis kertoa olevani lentäjä?

Sä olet lentäjä. Mikset voisi sanoa niin.

Vierailija
289/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannattaa opiskella hoitajiksi. Aluksikin sillä alalla on hyvin töitä tarjolla ja naiset tykkäävät hoivasta. Minä tarkoituksella etsin hoitajamiehiä koska haluan hoitoa. Itse asiassa tarvitsen jopa.

Mustakin hoitajamies olisi hot. Paitsi jos on alalla vastentahtoisesti. Mielikuva on kuitenkin empaattisesta ihmisestä, joka haluaa auttaa toisia <3

Vierailija
290/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannattaa opiskella hoitajiksi. Aluksikin sillä alalla on hyvin töitä tarjolla ja naiset tykkäävät hoivasta. Minä tarkoituksella etsin hoitajamiehiä koska haluan hoitoa. Itse asiassa tarvitsen jopa.

Mä myös tykkään hoitajamiehistä. Niissä sellainen tyyni "kääritään hihat ja hoidetaan mitä eteen tulee" -asenne yhdistyy siihen, ettei kavahda elämän nurjia puolia, ja jonkinlaiseen kärsivällisyyteenkin mitä kummallisimpien ihmisten kanssa. Ehdotonta plussaa kaikki kolme.

Hoitajamiehet eivät ole kovin miehekkäitä, paitsi ambulanssissa tai jossain ensihoidossa. 

Voi ne olla.

Vierailija
291/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää olla kaunis, jotta pääset alttarille asti lentäjän kanssa. Ja ns. jalat maassa oleva, fiksu. 

Vierailija
292/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jotkut naiset ihailevat palomiehiäkin vaikka palomies käy 1,5 vuoden "koulutuksen" ja tienaa kovin heikonlaisesti.

Mielikuva on lihaksikkaasta, rohkeasta ja epäitsekkäästä miehestä, joka pelastaa lapsia ja mummoja palavista taloista. Tuollainen vetoaa naisiin.

T: nainen johon tuollainen vetoaa

Vierailija
293/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös tykkään hoitajamiehistä. Niissä sellainen tyyni "kääritään hihat ja hoidetaan mitä eteen tulee" -asenne yhdistyy siihen, ettei kavahda elämän nurjia puolia, ja jonkinlaiseen kärsivällisyyteenkin mitä kummallisimpien ihmisten kanssa. Ehdotonta plussaa kaikki kolme.

Hoitajamiehet eivät ole kovin miehekkäitä, paitsi ambulanssissa tai jossain ensihoidossa. 

Voi ne olla.

No eivät. Me sairaanhoitajat katsellaan lääkärimiehiä. Ne hotimpia. Ehkä lähärinaiset katselee sit hoitsumiehiä. 

Vierailija
294/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex oli kansainvälisen pörssiyhtipn tj, nykyinen on duunari. Välissä on ollut poliisi ja projektipäällikkö. Mulle on ihan se ja sama mitä mies työkseen tekee, kunhan tekee

Hetkinen, kohta kaikki ammatit mainittu. Kuinka paljon sinulla on oikein ollut niitä miehiä? 

4 on kaikki? 

- sivusta

Tää on sitä miesten matematiikkaa..

Vierailija
295/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä. 

Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus. 

Lentäjät ovat tylsiä ja itseään täynnä olevia pömpöösejä.

Kiitos sanan pömpöösi käytöstä :)

Vaikka käytitkin väärin.

- eri

Vierailija
296/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ne olla.

No eivät. Me sairaanhoitajat katsellaan lääkärimiehiä. Ne hotimpia.

Olen nähnyt vanhustenhoidossa miehiä hoitajina, varmaan lähäreitä. Ei niin kuumaa, mutta toki tärkeää työtä. 

Vierailija
297/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.

Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.

Jokainen on suorittanut matemaattisia laskutoimituksia, harva on lentänyt lentokonetta.

Vierailija
298/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ne olla.

No eivät. Me sairaanhoitajat katsellaan lääkärimiehiä. Ne hotimpia.

Senkus katselet, enempi vaihtoehtoja jää vaan mulle. Itse katselen hoitsumiehiäkin.

t: ei-sairaanhoitaja

Vierailija
299/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jotkut naiset ihailevat palomiehiäkin vaikka palomies käy 1,5 vuoden "koulutuksen" ja tienaa kovin heikonlaisesti.

Mielikuva on lihaksikkaasta, rohkeasta ja epäitsekkäästä miehestä, joka pelastaa lapsia ja mummoja palavista taloista. Tuollainen vetoaa naisiin.

T: nainen johon tuollainen vetoaa

Vierailija
300/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voisi lentäjiä tavata? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi