Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on ennen kaikkea tärkeää sosiaalinen status. Harvassa on ne, jotka eivät näin ajattele. Enemmänkin ne vain, jotka joutuvat jämiin tyytymään. Uskon, ettei lentäjän statuksella tarvitse ihan hirveän kauaa sinkkuna kärvistellä, toisin kuin monen muun miehen.
Ja varmasti kaikki miehet ottaisivat kumppanikseen mieluummin siivoojan kuin huippumallin?
Aiemmin mallin kanssa naimisissa olleena, jos nyt saisin valita uudestaan ja vaikka jostakin siistijäjstä, joita meillä konttoirlla vuosia ollut ja joita on oppinut jonkin verran tuntemaan niin valitsisin kyllä jälkimmäisistä jonkun mieluummin elämänkumppaniksi perheen perustamisen tarkoituksessa.
Opin kovan kautta sen, että ulkoinen kauneus valitettavasti ohjaa luonnetta sen oiminaisuuden hyväksi käyttämiseen ja sisäisen ihmisenä kehittymisen sijasta.
Huippumallin kanssa eon ole elänyt yhdessä, mutta yhden menestyneen mallin kanssa kyllä. Ja nähnyt ettei hän sitten lopulta ollutkaan niin erityinen kun rakastuneen silmin häntä pitkään arvostin. Totuus paljastui vasta myöhemmin vastoinkäymisten nostettua luonteen nurjia puolia esiin. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille on ennen kaikkea tärkeää sosiaalinen status. Harvassa on ne, jotka eivät näin ajattele. Enemmänkin ne vain, jotka joutuvat jämiin tyytymään. Uskon, ettei lentäjän statuksella tarvitse ihan hirveän kauaa sinkkuna kärvistellä, toisin kuin monen muun miehen.
Ja varmasti kaikki miehet ottaisivat kumppanikseen mieluummin siivoojan kuin huippumallin?
Minusta outo vertaus siinä mielessä, että tuossa ei vertailla vain kahta ammattia - kuten esim. lentäjä ja matemaatikko - vaan huippumallilla tai ylipäätään mallilla on yleensä korkealla tasolla ne asiat, joihin miehet keskimäärin kiinnittävät huomiota, eli kaunis ulkonäkö ja kroppa, ainakaan ei ylipainoa. Jos vertaisit siivoojaa ja vaikkapa sairaanhoitajaa, olisi tilanne eri, kumpikaan ei olisi oletusarvoisesti toista viehättävämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ovat yhtä kauniita molemmat niin palstatotuuden mukaan ammatilla ei ole mitään väliä. Naisissa ratkaisee vain ja ainoastaan ulkonäkö.
Jos nainen on huippumallin näköinen, niin tuskin hänen ainakaan rikkaissa maissa paljon tarvitsee itse siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin mallin kanssa naimisissa olleena, jos nyt saisin valita uudestaan ja vaikka jostakin siistijäjstä, joita meillä konttoirlla vuosia ollut ja joita on oppinut jonkin verran tuntemaan niin valitsisin kyllä jälkimmäisistä jonkun mieluummin elämänkumppaniksi perheen perustamisen tarkoituksessa.
Opin kovan kautta sen, että ulkoinen kauneus valitettavasti ohjaa luonnetta sen oiminaisuuden hyväksi käyttämiseen ja sisäisen ihmisenä kehitty
Ja koska yhdellä mallilla oli ikävä luonne niin aivan jokaisella muullakin on? Eiköhän niistä molemmista ammattiryhmistä löydy niin kivoja kuin ilkeitä ihmisiä. Ja voihan se siistijäkin olla kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mua kiinnostas perseellään lösöttävä lentäjä tai matemaatikko? Parempi joku raamikas raskaan työn raataja, nam!
No jos et halua nauttia lentäjän 10-20 k kuukausipalkasta niin voithan sä jonkun raksamiehen ottaa, joka tienaa sen 2k.
Mieluummin näin :D raksamiehet on h0timpeja ja fyysisempiä
No yhtälailla se lentäjä voi käydä salilla ja harrastaa liikuntaa.
Yleensä lentäjät ovat urheilullisia ja timmissä kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lentoemännät kateellisia näiden pilottien vaimoille?
Ehkäpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.
Miltäs planeetalta sinä olet pudonnut? Tottakai lentäjä kiinnostaa enemmän kuin matemaatikko. Jo mielikuvissa toinen saa pakit ennen kuin saa suuta auki ja treffeille mennään lentäjän kanssa. Lentäjä ei voi olla ihan niin autistinen. Siinä on laatutakuu, että sillä toimii reaktiot (vaikka on älykäs mies).
No juu ei kiinnosta. Matemaatikolla on aivot. Lentäjästä ei tietoa. Ovat ylimielisiä.
Ylimielisiä? Hah! Tunnen paljon lentäjiä ja tosi mukavia kaikki. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.
Miltäs planeetalta sinä olet pudonnut? Tottakai lentäjä kiinnostaa enemmän kuin matemaatikko. Jo mielikuvissa toinen saa pakit ennen kuin saa suuta auki ja treffeille mennään lentäjän kanssa. Lentäjä ei voi olla ihan niin autistinen. Siinä on laatutakuu, että sillä toimii reaktiot (vaikka on älykäs mies).
No juu ei kiinnosta. Matemaatikolla on aivot. Lentäjästä ei tietoa. Ovat ylimielisiä.
Ylimielisiä? Hah! Tunnen paljon lentäjiä ja tosi mukavia kaikki. Oikeasti.
Samat sanat. Skarppeja ja särmiä mutta rentoja ja tulevat toimeen hyvin kaikenlaisten ihmisten kanssa.
Jokainen saa itse päättää millaista työtä tekee/ei tee ja myös minkälaisen ihmisen kanssa seurustelee/ei seurustele ja muiden valinnoista on turha valittaa.
Miehen ammatti vaikuttaa toki naisten kiinnostukseen, mutta huomattavasti vähemmän mitä miehet asiasta ajattelee. Tätä on vaikea paketoida mitenkään tiiviisti, mutta tottakai sillä on yleensä merkitystä onko mies putkimies, automyyjä vai juristi. Kaikki noista edustaa ihan erilaista miestyyppiä ja se joka tykkää putkimiehestä, ei taatusti tahdo juristia. Sama myös toisin päin. Miehet kuvittelevat, että ammattikysymys on ennen kaikkea kysymys rahasta. Sitähän se ei ole, vaikka toki on sitäkin siinä ripaus mukana. Enemmän se ammatti vain kertoo siitä millainen mies pohjimmiltaan on. Poikkeuksia löytyy kuitenkin aina. Silti kärjistetysti voi sanoa, että et sä kovin syvällisiä, pohdiskelevia ja elämänfilosofisia mietintöjä käy jonkun levyseppähitsarin kanssa läpi yötä, mutta jonkun insinöörin kanssa voit käydäkin. Mutta yhtä lailla et sä ehkä tee yhdessä takapihan pihakivetystäkään syyspuhteina jonkun verojuristin kanssa, mutta jonkun metsurin kanssa voit tehdäkin. Ja kumpikaan miestyyppi ei ole toista oikeampi ja väärempi - toiset toisille, toiset toisille.
Vierailija kirjoitti:
No mun täytyy näin hippitätinä sanoa, että tietyt kovat ja kunnianhimoa vaativat alat putoaisivat heti pois, samoin alat, jotka vaativat sitoutumista. Ja toki pois jäisivät myös uraorientoituneet ihmiset. Ihan samaa mieltä olin aikanaan hippityttönäkin, oma samanhenkinen puoliso löytyi työpaikalta. Kumpikaan ei olla enää niissä hommissa tai ylipäätään juurikaan työelämässä. Asunto oli maksettu kolmevitosena ja lapsi lähti omilleen kun olin neljänkymmenen, siihen se into ja tarve ahkerointiin sitten loppuikin. Tavaraa on tämän ikäisillä jo nurkat täynnä, aika on se, mihin panostetaan.
Mulla taas putoaa sellaiset alat pois, jotka ovat mielestäni a) tylsiä, b) vähätavoitteisia, ja c) 'työ on vain työ, sama se mitä tekee -ihmiset. Tähän ryhmään kuuluu esim. liukuhihnatyö, asiakaspalvelu, paperin pyörittelyt, mutta myös korkeampipalkkaisia kuivahkoja ammatteja, kuten kirjanpitäjät ja asianajajat. Mitään henkilökohtaista ei ole näitä tekijöitä/ammatteja kohtaan, mutta kumppanilta toivon samalaista asennetta työtä kohtaan kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Joku matemaatikko on niin vaikeasti ymmärrettävä työ, että suurin osa ei ymmärrä siitä mitään. Eikä siksi kiinnosta ketään. Normi työ saatikka sitten joku hyvätuloinen lentäjä, juristi, toimitusjohtaja, lääkäri, jne. ymmärretään.
Kiva, että naiset ovat kiinnostuneita sinusta, mutta itse jättäisin nuo naiset väliin, joille et kelvannut aiemmin.
Täällä vauvalla käy yllättävän paljon todella hienoa ja pitkälle koulutettua porukkaa. Eipä kommenttien perusteella uskoisi.
Välillä voisi ajatella, että peruskoulukin on jäänyt kesken monelta.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ammatti vaikuttaa toki naisten kiinnostukseen, mutta huomattavasti vähemmän mitä miehet asiasta ajattelee. Tätä on vaikea paketoida mitenkään tiiviisti, mutta tottakai sillä on yleensä merkitystä onko mies putkimies, automyyjä vai juristi. Kaikki noista edustaa ihan erilaista miestyyppiä ja se joka tykkää putkimiehestä, ei taatusti tahdo juristia. Sama myös toisin päin. Miehet kuvittelevat, että ammattikysymys on ennen kaikkea kysymys rahasta. Sitähän se ei ole, vaikka toki on sitäkin siinä ripaus mukana. Enemmän se ammatti vain kertoo siitä millainen mies pohjimmiltaan on. Poikkeuksia löytyy kuitenkin aina. Silti kärjistetysti voi sanoa, että et sä kovin syvällisiä, pohdiskelevia ja elämänfilosofisia mietintöjä käy jonkun levyseppähitsarin kanssa läpi yötä, mutta jonkun insinöörin kanssa voit käydäkin. Mutta yhtä lailla et sä ehkä tee yhdessä takapihan pihakivetystäkään syyspuhteina jonkun verojuris
Tämä juuri. Jos realistisesti ajatellaan, mitä yhteistä olisi esim. jollain Elon Muskilla ja Ärrän kassalla? Toki poikkeuksiakin aina löytyy, mutta eiköhän näiden ihmisten arvomaailma, vapaa-ajan viettotavat, kiinnostuksen kohteet ja ajanviettopaikatkin ole melko erilaisia.
Tietääkö kukaan millaisista naisista lentäjät tykkäävät?
Näin täällä palstalla ei-niin-kauan sitten jonkun naisen, joka kehui, että hän treffaa vaan lentäjiä ja muita "hienompien" alojen miehiä. Ilmeisesti jos kelpaa sellaiselle miehelle niin se joidenkin naisten mielestä nostaa heidät siihen naisten "parempaan" kastiin, että saa katsella muita naisia sitten nenän vartta pitkin 😅 varsinaisia kermojen kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmailuala kokonaisuudessaan on edelleen monille täyttä glooriaa. Yllättävän moni lentäjä on luonteeltaan samanlaisia kuin lääkärit, eli usein introvertteja ja lievästi asbergereita. Tämä toki johtuu työn luonteesta, eli pitää pysty tarvittaessa paineen alla olemaan toimintakykyinen ja sulkea ympäröivä maailma pois mielestä. Monet näistä ovat sosiaalisesti kömpelöitä, vaikkakin varmasti älykkäitä. Jos ammatti olisi joku muu, vaikka roska-auton kuljettaja tai vesihuoltoinsinööri, niin ei paljon naisten katseita tulisi perään.
Itse tunnen useita liikennelentäjiä ja ovat aika taviksia ulkonäöltään. Pari pulskaakin miestä on joukossa. On sinkkumiehiäkin heissä. Eivät taatusti missään baareissa jne herättäisi kenenkään kiinnostusta ulkonäön perusteella. Kaksoisleukaa yms. löytyy.
Yhden tulot lienevät noin 200k-300k euroa vuoteen. Mutta tuloissa on suurta vaihtelua. Jossain ryanairilla försti tienaa 40k-50k euroa vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun täytyy näin hippitätinä sanoa, että tietyt kovat ja kunnianhimoa vaativat alat putoaisivat heti pois, samoin alat, jotka vaativat sitoutumista. Ja toki pois jäisivät myös uraorientoituneet ihmiset. Ihan samaa mieltä olin aikanaan hippityttönäkin, oma samanhenkinen puoliso löytyi työpaikalta. Kumpikaan ei olla enää niissä hommissa tai ylipäätään juurikaan työelämässä. Asunto oli maksettu kolmevitosena ja lapsi lähti omilleen kun olin neljänkymmenen, siihen se into ja tarve ahkerointiin sitten loppuikin. Tavaraa on tämän ikäisillä jo nurkat täynnä, aika on se, mihin panostetaan.
Mulla taas putoaa sellaiset alat pois, jotka ovat mielestäni a) tylsiä, b) vähätavoitteisia, ja c) 'työ on vain työ, sama se mitä tekee -ihmiset. Tähän ryhmään kuuluu esim. liukuhihnatyö, asiakaspalvelu, paperin pyörittelyt, mutta myös korkeampipalkkaisia kuivahkoja ammatteja,
Samankaltainen asenne työhön onkin se juttu. Ja noiden lisäksi toki pois jäisivät kaikki ne, joille joko ammatillinen tai akateeminen tutkintoni olisi ongelma. Tai ylipäätään se, mitä teen tai en tee, mutta niinhän se on kaikilla.
Ainiin: minulla on ansiolentäjän lupakirja mutta päivätyöni teen toimistohommissa valtiolla.
Käyn lentelemässä omalla ajallani satunnaisesti keikkoja, viimeksi kuvauslentoja. Voinko siis kertoa olevani lentäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas putoaa sellaiset alat pois, jotka ovat mielestäni a) tylsiä, b) vähätavoitteisia, ja c) 'työ on vain työ, sama se mitä tekee -ihmiset. Tähän ryhmään kuuluu esim. liukuhihnatyö, asiakaspalvelu, paperin pyörittelyt, m
Samankaltainen asenne työhön onkin se juttu. Ja noiden lisäksi toki pois jäisivät kaikki ne, joille joko ammatillinen tai akateeminen tutkintoni olisi ongelma. Tai ylipäätään se, mitä teen tai en tee, mutta niinhän se on kaikilla.
Samaten putoaa ensikäsittelyssä myös epäeettiset ammatit, kuten turkistarhaajat.
Hups, tulipa kirjoitusvirheitä. Pahoittelut siitä, mobiililaitteella teksti-ikkuna on niin pieni ja liikkuvassa autossa (takapenkillä), en huomannut oikolukea paremmin.