Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?

Vierailija
28.09.2025 |

Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (645)

Vierailija
261/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa naisista haluaa lapsia. Lasten ollessa pieniä naiset haluavat olla pois kokonaan / vain osittain työelämässä, jolloin perheen elättäminen vaatii mieheltä kunnollisia palkkatuloja.

Jos tekee lapset tyhjätaskun kanssa, siinä vaan kerjää vaikeuksia. Ei sen vaikeampaa matematiikkaa.

Vierailija
262/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kannattaa opiskella hoitajiksi. Aluksikin sillä alalla on hyvin töitä tarjolla ja naiset tykkäävät hoivasta. Minä tarkoituksella etsin hoitajamiehiä koska haluan hoitoa. Itse asiassa tarvitsen jopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannattaa opiskella hoitajiksi. Aluksikin sillä alalla on hyvin töitä tarjolla ja naiset tykkäävät hoivasta. Minä tarkoituksella etsin hoitajamiehiä koska haluan hoitoa. Itse asiassa tarvitsen jopa.

Mä myös tykkään hoitajamiehistä. Niissä sellainen tyyni "kääritään hihat ja hoidetaan mitä eteen tulee" -asenne yhdistyy siihen, ettei kavahda elämän nurjia puolia, ja jonkinlaiseen kärsivällisyyteenkin mitä kummallisimpien ihmisten kanssa. Ehdotonta plussaa kaikki kolme.

Vierailija
264/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmailuala kokonaisuudessaan on edelleen monille täyttä glooriaa. Yllättävän moni lentäjä on luonteeltaan samanlaisia kuin lääkärit, eli usein introvertteja ja lievästi asbergereita. Tämä toki johtuu työn luonteesta, eli pitää pysty tarvittaessa paineen alla olemaan toimintakykyinen ja sulkea ympäröivä maailma pois mielestä. Monet näistä ovat sosiaalisesti kömpelöitä, vaikkakin varmasti älykkäitä. Jos ammatti olisi joku muu, vaikka roska-auton kuljettaja tai vesihuoltoinsinööri, niin ei paljon naisten katseita tulisi perään.

Itse tunnen useita liikennelentäjiä ja ovat aika taviksia ulkonäöltään. Pari pulskaakin miestä on joukossa. On sinkkumiehiäkin heissä. Eivät taatusti missään baareissa jne herättäisi kenenkään kiinnostusta ulkonäön perusteella. Kaksoisleukaa yms. löytyy.

Yhden tulot lienevät noin 200k-300k euroa vuoteen. Mutta tuloissa on suu

Mun mies on förstinä Finskillä ja tienaa 150k €

Vierailija
265/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan millaisista naisista lentäjät tykkäävät? 

Lentävistä

Vierailija
266/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös tykkään hoitajamiehistä. Niissä sellainen tyyni "kääritään hihat ja hoidetaan mitä eteen tulee" -asenne yhdistyy siihen, ettei kavahda elämän nurjia puolia, ja jonkinlaiseen kärsivällisyyteenkin mitä kummallisimpien ihmisten kanssa. Ehdotonta plussaa kaikki kolme.

Hoitajamiehet eivät ole kovin miehekkäitä, paitsi ambulanssissa tai jossain ensihoidossa. 

Vierailija
267/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan millaisista naisista lentäjät tykkäävät? 

Jos ja kun varaa valita niin kaipa kaunis pitää olla. Mutta myös fiksu, ei mikään golddigger

Vierailija
268/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ammatti niinkään vaan se tulotaso. Mies otetaan vain taloudellisen hyödyn takia. Ei miehistä ole muuta hyötyä eikä miehillä ole ihmisenä arvoa

Vierailija
269/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se kertoo miehen ominaisuuksista paljon. Minulle ainakin todella tärkeää mm. älykkyys, kunnianhimo, pitkäjänteisyys, omistautuminen kiinnostuksen kohteelle sun muut. 

n44, FT, johon vetoaa matemaatikot.

Kyllähän se jotain kertoo. Ongelma tulee vastaan siinä, kun ammatin, jossa toimii arvellaan samalla sulkevan pois jotain muuta eli valikoivasti tehdään pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen kokonaispersonasta sen mukaan, että minkälaista työtä hän tietyllä hetkellä tekee. 

Useimmat ihmiset eivät synny maailmaan ihannoiden oravanpyörää ja statusta, vaan ajautuvat noihin pakon edessä. Harrastuksena oma ammattityö voisi tuntua paljon paremmalta ja osa pitääkin siis intohimonsa harrastuksena, jos nyt mitään töitä olisi muutenkaan tarjolla. Tämä systeemi, jossa aikuiselta kysytään ensimmäiseksi, mitä hän joutuu tekemään elääkseen jättää tärkeysjärjestyksessä kakkossijalle sen, että mitä hän oikeasti halua tehdä ajallaan. 

Vierailija
270/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ammatti niinkään vaan se tulotaso. Mies otetaan vain taloudellisen hyödyn takia. Ei miehistä ole muuta hyötyä eikä miehillä ole ihmisenä arvoa

Jännä että sinä miehenä sanot noin. Mistäköhän johtuu...?

Vierailija
271/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.

Mä ylpeilisin enemmän matemaatikosta kuin taivaallisesta bussikuskista mutta ap ei ole kumpaakaan. 

Hän on työtön incel.

Vierailija
272/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se kertoo miehen ominaisuuksista paljon. Minulle ainakin todella tärkeää mm. älykkyys, kunnianhimo, pitkäjänteisyys, omistautuminen kiinnostuksen kohteelle sun muut. 

n44, FT, johon vetoaa matemaatikot.

Kyllähän se jotain kertoo. Ongelma tulee vastaan siinä, kun ammatin, jossa toimii arvellaan samalla sulkevan pois jotain muuta eli valikoivasti tehdään pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisen kokonaispersonasta sen mukaan, että minkälaista työtä hän tietyllä hetkellä tekee. 

Useimmat ihmiset eivät synny maailmaan ihannoiden oravanpyörää ja statusta, vaan ajautuvat noihin pakon edessä. Harrastuksena oma ammattityö voisi tuntua paljon paremmalta ja osa pitääkin siis intohimonsa harrastuksena, jos nyt mitään töitä olisi muutenkaan tarjolla. Tämä systeemi, jossa aikuiselta kysytään ensimmäiseksi, mitä hän joutuu tekemään elääkseen

Oi tämä olisikin, kun kysyttäisiin, mitä tekisit ajallasi, jos sitä olisi käytettävissä niin paljon kuin haluat ja voisit vapaasti valita. Ihmisistä tulisi esiin ihan uusia puolia.

Vierailija
273/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jotkut naiset ihailevat palomiehiäkin vaikka palomies käy 1,5 vuoden "koulutuksen" ja tienaa kovin heikonlaisesti.

Vierailija
274/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.

Mä ylpeilisin enemmän matemaatikosta kuin taivaallisesta bussikuskista mutta ap ei ole kumpaakaan. 

Hän on työtön incel.

Kyllä lentäjäkouluun on vaikeampi päästä (esim. SIO Porissa) kuin matematiikkaa lukemaan. T. Ap:n tavoin myös matematiikkaa lukenut, tosin lentäjäopintoihin päästyäni jäi opinnot kandiin 

Vierailija
275/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on. 

On vaikutus, mutta millainen? Joihinkin lentäjän ammatti toimii toisinpäin, sillä heidän ajatellaan olevan pettäjiä, eikä sellaisen kanssa haluta alkaa suhteeseen.

Vierailija
276/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Ei ole noin kaikilla naisilla.

Miltäs planeetalta sinä olet pudonnut? Tottakai lentäjä kiinnostaa enemmän kuin matemaatikko. Jo mielikuvissa toinen saa pakit ennen kuin saa suuta auki ja treffeille mennään lentäjän kanssa. Lentäjä ei voi olla ihan niin autistinen. Siinä on laatutakuu, että sillä toimii reaktiot (vaikka on älykäs mies).

Mun mielikuvissa ei käy noin. Mun mielikuvissa matemaatikko ei saa suutaan lainkaan auki, lentäjä saa. Siksi lentäjä pääsee treffeille, matemaatikko ei.

Vierailija
277/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on. 

On vaikutus, mutta millainen? Joihinkin lentäjän ammatti toimii toisinpäin, sillä heidän ajatellaan olevan pettäjiä, eikä sellaisen kanssa haluta alkaa suhteeseen.

Aika naiivi on nainen, joka niin ajattelee. Eivät sen enemmän petä kuin muutkaan! Kateelliset sellaista vain levittävät. 

Vierailija
278/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako se kiinnostukseen jos maksaa naiselle muutaman tonnin kuukausirahaa?

En usko 

En mäkään usko ton toimivan normaaliin naiseen, mutta on tuollaisiakin goddiggereitä joihin toi toimii.

Vierailija
279/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex oli kansainvälisen pörssiyhtipn tj, nykyinen on duunari. Välissä on ollut poliisi ja projektipäällikkö. Mulle on ihan se ja sama mitä mies työkseen tekee, kunhan tekee

Mä vastasin jo aiemmin, mutta kommentoin yhä. En itse haluisi poliisia kumppaniksi, tai muuta joka tekee noin vaarallista työtä. Tj ja projektipäällikkö on vähän niillä rajoilla, kelpaisiko. Ne kuulostavat ammateilta, joissa tehdään paljon ylitöitä ja kuormitutaan liikaa. En halua sellaista kumppania. Noista valkkaisin siis duunarin. Kunhan hän ei heiluisi talojen katoilla ilman valjaita. Mulle on väliä, mitä mies työkseen tekee ja miten. Sen sijaan ei ole väliä, tekeekö. Mies voi olla työtön, se ei ole mikään turnoff.

Vierailija
280/645 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex oli kansainvälisen pörssiyhtipn tj, nykyinen on duunari. Välissä on ollut poliisi ja projektipäällikkö. Mulle on ihan se ja sama mitä mies työkseen tekee, kunhan tekee

Hetkinen, kohta kaikki ammatit mainittu. Kuinka paljon sinulla on oikein ollut niitä miehiä? 

4 on kaikki? 

- sivusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi