Miksi miehen ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen niin paljon?
Olen 30v hieman ujo ja hieman introvertti mies, hyvin taviksen näköinen ulkoisesti, tosin aina olen ollut hyvässä kunnossa. Valmistuin matemaatikoksi ja opiskeluaikana tai työssäni matemaatikkona vastakkainen sukupuoli ei minusta kiinnostunut juurikaan. Kiinnostukseni ilmailualaan johti siihen, että parin vuoden matemaatikon uran jälkeen hain ja pääsin lentäjäkoulutukseen. Nyt olen työskennellyt pari vuotta lentäjänä ja naisten asennemuutos on ollut hämmentävää. Jopa sellaiset naiset ovat pyytäneet minua deiteille, joita itse yritin aiemmin ja sain pakkeja. En valita, mutta ihmetyttää se, kuinka paljon ammatti vaikuttaa naisten kiinnostukseen. Mielestäni olen edelleen se sama persoona ja luonteeltani sama ujo tavismies, kuin aiemminkin. Naisten silmissä olen kuitenkin nykyisin täysin eri ihminen. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomataan, että ammatilla on valtava vaikutus. Ihan turha alapeukuttaa, niin se vain on.
Niin on, en minä ainakaan kiellä sitä, että ihmisen ammatti vaikuttaa. Tottakai järkevä ihminen ottaa nämä asiat huomioon, koska ne vaikuttavat paljon siihen, millaista elämä kumppanin kanssa tulee olemaan. Yhden jutun tosin lisää, että näissä asioissa kannattaa katsoa myös pidemmän aikavälin suunnitelmia, ei pelkästään nykytilannetta. Esimerkiksi opiskelija voi opintojen ohella tehdä töitä, jotka eivät ole omalta alaltaan, ja siksi partnerin valinnassa on hyvä ottaa huomioon myös hänen potentiaali ja tulevaisuuden suuntansa.
Kyllä kiinnostaa. Duunari on ok, muut ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä näkee varallisuuden ja arvostetun ammatin, mikä kiinnostaa. Onhan se kiva kertoa kavereille, että mieheni on lentäjä tai että tyttöystäväni on lentoemäntä.
Enpä usko että kukaan fiksu mies haluaisi kertoa tyttöystävänsä olevan lentoemäntä. Vähän sama asia kuin kertoisi tyttöystävänsä olevan eksoottinen tanssija. Lentävän tarjoilijan työ on sinänsä työ sekin, mutta se mitä tapahtuu siellä työmatkoilla yövyttäessä on melkoisen noloa.
Mitä siellä työmatkoilla yövyttäessä sitten tapahtuu? Esimerkiksi pitkien kaukolentojen kohteissa?
Pääasiassa layoverit 1 yö, harvoin 2-3. Siellä toivutaan aikaerosta ja pitkästä lennosta lepäämällä eli ihan nukkumalla. Sitten saatetaan käydä shoppailemassa, salilla, toki jotain haukkaamassa ja ehkä jotain sightseeing myös, Mitään säpinöitä miehistön kesken en ole havainnut. T. Cabin crew member
Se johtuu siitä, että kaikilla naisilla on hokkeri geeni. En itse ole lentäjä, mutta vaurastuin yrityskaupoilla. Aikaisemmin ei naiset vilkaissutkaan minuun päin, sitten kun ostin hienon auton ja asunnon arvoalueelta, samat naiset jotka antoivat kylmää silmää, suurinpiirtein heittäytyivät syliini. Aluksi tietenkin se imarteli, mutta kun puolenkymmentä kertaa he imivät rahojani, tajusin kuvion. Nykyään elän tyytyväisenä ilman näitä verenimiöitä.
Tunnen lentäjiä aika monta ja kyllä ainakin näillä minun tuntemillani on pitkät parisuhteet takana ja vaimot koulutettuja ja fiksun tuntuisia.
No kyllä, minusta esim. elokuvaohjaajan työ on paljon mielenkiintoisempaa kuin vaikkapa tehdastyöläisen. Kumppaniehdokas, joka on valinnut tehdä elämässään luovaa, haastavaa tai seikkailullista työtä, vaikuttaa automaattisesti kiinnostavammalta kuin se, joka on valinnut uhrata elämänsä rutiininomaiselle päivätyölle.
Ja miksi ammatti ei saisi vaikuttaa kiinnostukseen?
Vierailija kirjoitti:
Naisille on ennen kaikkea tärkeää sosiaalinen status. Harvassa on ne, jotka eivät näin ajattele. Enemmänkin ne vain, jotka joutuvat jämiin tyytymään. Uskon, ettei lentäjän statuksella tarvitse ihan hirveän kauaa sinkkuna kärvistellä, toisin kuin monen muun miehen.
Se lentäjä on todennäköisesti päättänyt seurata unelmiaan ja ollut valmis tekemään töitä niiden eteen. Tottakai tällainen asenne on automaattisesti viehättävämpää kuin se, että joku jää ruikuttamaan, ettei saa naista, koska ei ole lentäjä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä, minusta esim. elokuvaohjaajan työ on paljon mielenkiintoisempaa kuin vaikkapa tehdastyöläisen. Kumppaniehdokas, joka on valinnut tehdä elämässään luovaa, haastavaa tai seikkailullista työtä, vaikuttaa automaattisesti kiinnostavammalta kuin se, joka on valinnut uhrata elämänsä rutiininomaiselle päivätyölle.
Tämähän on se ihan asian ydin. Pariutuminen vaatii aina sitä että erottuu jotenkin muista. Pitää olla jotain joka saa ihmisen tuntumaan kiinnostavammalta kuin se viereinen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis tarina. Ihan itsekö keksit vai kirjoittiko tekoäly?
Selvästi chatgtp:n kirjoitus
On kyllä niin keksimällä keksitty juttu. Erikoista, et samat ihmiset muka pyörii siinä ympärillä vuosikymmenistä ja ammateista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin tästä palstalla aikaisemmin, mutta minulla oli siis työttömänä ollessani tapana larpata rikasta matkalla olevaa miestä. Koska olin köyhä, masentunut eikä minulle ollut mitään tavoitteita, se oli eräänlainen tapa päästä ulos arjesta, ja samalla tuntea olevani kiinnostava ja haluttu. Se oli myös mielenkiintoista, koska piti miettiä miten rikas käyttäytyy. Ei uhoaja joka saattaa olla uusirikas, mutta todennäköisesti leveilee rahoitusyhtiön omistamalla autolla. Sellainen ihminen jolle raha on itsestäänselvyys.
Tämä social experiment avasi silmiä todella monella tavalla. En edes kehittänyt mitään tarinaa, annoin vain olemuksellani ja pukeutumiselani ymmärtää olevani rikas. Kukaan ei voinut tietää olinko hankkinut varani kovalla työllä, älykkyydellä, perimällä vai mummoja huijaamalla.
Sillä ei ollut mitään väliä. Naiset tulivat juttelemaan. Myös hyvännäköiset naiset, joille olin tavallisesti pelkkää ilmaa. Myönnän lipsantaneeni periaatteestani muutaman kerran ja harrastaneeni seksiä roolini avulla.
Eikä se ollut vain "ne jotkut naiset" (gold diggerit tms), vaan suurin osa naisista näki minut aivan eri tavalla.
Joku täällä sanoi joskus hyvin, että raha ja valta ovat halo-efekti. Ne saavat kaikki ominaisuutesi näyttämään paremmilta. Huonosta vitsistä tulee hauska juttu, kömpelöstä sympaattinen, oudosta eksentrinen, jne. Sama pätee jopa ulkonäköön, siitä oli tutkimuskin kuinka parempi ammatti kuvan alla vaikutti kontrolliryhmiin +2pts asteikolla 1-10.
Miten köyhänä pukeuduit Gucciin ja Pradaan ja mistä hommasit käteen Rolexin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu, mutta muhun on aina vedonnut enemmän amis miehet. Eli tässä tapauksessa kiinnostuisin enemmin lentäjästään kuin matemaatikosta, mutta lopulta sillä ammatilla ei ole merkitystä.
Ei lentäjillä mitään korkeakoulututkintoa ole. Joku parin vuoden koulutus.
Lentäjät ovat tylsiä ja itseään täynnä olevia pömpöösejä.
"Miten köyhänä pukeuduit Gucciin ja Pradaan ja mistä hommasit käteen Rolexin?"
Itse myös mietin, että vaikkei edes luksusmerkkejä kantaisi, niin miten kauan rahaton pystyy näyttelemään varakasta, vaikka olisikin entisestä elämästä vielä hyvännäköiset kuteet tallella? Jos et pysty vinguttamaan luottokorttia ja tarjoamaan niille naisille juuri mitään, ja ilman hienoa autoa pitäisi olla varaa ajella taksilla tiheään, jne?
No jos teille naisen saanti on kaikki on kaikessa, ja ainoastaan lentäjät ja aivokirurgit saavat naisia, niin miksette sitten kouluttaudu lentäjiksi tai aivokirurgeiksi? Silloin teillä olisi niitä naisia, oman kertomanne mukaan, joka sormelle.
Tyhmät miehet eivät kiinnosta. Sinä olet sellainen selvästikin jos luulet että kukaan usko tuota pikku tarinaasi.
Vierailija kirjoitti:
Miten köyhänä pukeuduit Gucciin ja Pradaan ja mistä hommasit käteen Rolexin?
Vinkki: Lentäjäjien, lentoemoijen ja stuerttien valinta on kyllä yleensä Breitling eikä Rolex.
Rolex on premium kellojen Toyota. Luotettava ja hyvä teknisesti, mutta ahhh niin tavallinen että vähänkään enemmän kelloihin kiinnostuneelle ne on ihan liian tavallinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät miehet eivät kiinnosta. Sinä olet sellainen selvästikin jos luulet että kukaan usko tuota pikku tarinaasi.
Ohis.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis.
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista :D
Et selvästikään ymmärrä mitä tuo sanonta tarkoittaa. Reppana :D
Ovatko lentoemännät kateellisia näiden pilottien vaimoille?