Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rekrytoijana ihmettelen, miten vuonna 2025 jotkut ovat vastahakoisia tekemään videohakemuksen ja video CV:n

Vierailija
24.09.2025 |

Ymmärtäisin, jos 90 luvulla tuo olisi ollut outoa. Nykyään ei ole mitään perusteita miksei, joten nuo lentää suoraan roskakoriin.

T. Rekrytoija

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtehtäviin ei kuulu videoiden tekeminen niin miksi vaivautua.

Vierailija
122/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä sinua itketti idiootiksi haukkuminen, yllättävän paljon ottaen huomioon oman hassun hauskan huumorityylisi ;)

Miksi ihmeessä minua itkettäisi tuollainen 3-vuotiaan tasoinen kommunikointi. Olisit nyt edes jonkun omaperäisemmän sanan keksinyt. Idi ootti-sana ei osoita lainkaan luovuutta ja älykkyyttä, joita niin kovasti yrität todistella omaavasi. Esim. kyrvännuppi olisi ollut huomattavasti luovempi sanavalinta. 

Viestin sinulle sinun tasollasi. Selvästi osui ja upposi.

Tapa se on tuokin kertoa, että et yksinkertaisesti osaa olla luova ja älykäs. Tuokin vastus oli yksi vauvapalstan kuluneimpia kliseitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit sitten tosissaan tai tuo on sinulle "hauskaa huumoria" niin olet aika ankea ihminen

Sittenhän meitä on kaksi samanlaista. Mennäänkö naimisiin? 

Sori, mutta minä olen ihan hyvä tyyppi :)

Tottakai olet. Enhän muuten olisi kosinut sinua. Eli mikä on vastaus? 

Katsotaan jos tulee oikein tylsää ja kaipaan pientä masokismia

Ei kannata katsella. Minulla on ottajia jonoksi asti. 

Vierailija
124/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena rekrytoijana ihmettelen kuinka jollain on aikaa katsoa jaaritteluvideoita jotka yksisuuntaisuudessaan ei anna mitään lisäarvoa kun haetaan todellisia osaajia ja tuloksentekijöitä. 

Juuri tämä. Valitetaan, ettei hakemusta ehdi katsoa kuin 30s, mutta sitten pyydetään hakemuksen ja CV:n lisäksi 2 minuutin videohakemusta.

Mutta toki tällä saadaan heti karsittua ei-muodollisesti-pätevät.

Vierailija
125/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa olen tosissani halunnut työpaikan ja laittanut video-cv:n. Joka kerta minut valittiin ja kerrottiin syyksi video, joka teki minusta ylivoimaisen hakijan. Kannattaa tehdä! 

Vierailija
126/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videohakemus on nykyaikaa. Ilman sitä ei töitä kannata hakea. Toimii.

Vierailija
127/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä enää toista kertaa viitsi. Otit hirveet kilarit, kun lähetin sen "kotivideon" jonka teimme pilke silmäkulmassa miehesi kanssa.

Sait siitä jonkun ihme mustasukkaisuuskohtauksen. Kuten huomasit, minä nautin, miehesi nautti ja sinä sait siitä videon.

Vierailija
128/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijana ihmettelen, miten vuonna 2025 jotkut työnantajat pyytävät tekemään videohakemuksen ja video CV:n

Ymmärtäisin, jos olisi kysymyksessä orjamarkkinat. Nykyään ei ole mitään perusteita, koska orjuus on kielletty aika päiviä sitten.

T. Työnhakija

Vierailija
129/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin kerätä videoita ihan siksi että olen ääniherkkä ja minulle on sietämätöntä jos jollakulla on ärsyttävä tapa puhua :D 

Vierailija
130/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikaisena rekrytoijana ihmettelen kuinka jollain on aikaa katsoa jaaritteluvideoita jotka yksisuuntaisuudessaan ei anna mitään lisäarvoa kun haetaan todellisia osaajia ja tuloksentekijöitä. 

Ei ole kovin häävi todellinen osaaja tai tuloksentekijä, kun ei kykene edes työpaikkailmoituksessa pyydettyjä asioita toimittamaan.

"Jos omaat seuraavia asiota sujuvasti, laita hakemus: <asia1><asia2><asia3>..."

Ei sen vaikeampaa. Ei tarvita videoita tms. Jostain syystä haaviin tarttunut järjestäen hyvän resilienssin omaavia monitaitoisia tekijöitä. Niinjuu, eikä hooärråm jakkukalkkunoita päästetä osallistumaan valintaprosessiin ennen kuin päätös on tehty, onboardaaminen on heille sopivaa hommaa.

Vierailija
131/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin työnhakijana ihmettelen, miksei rekrytoijat enää osaa itse lukea vaan pitää saada kuulla ääneen hakemukset?

Vierailija
132/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin työnhakijana ihmettelen, miksei rekrytoijat enää osaa itse lukea vaan pitää saada kuulla ääneen hakemukset?

Siitä videosta halutaan katsoa muita asioita kuin mitä cv:hen saa laillisesti laittaa. Ei kestä päivänvaloa kertoa, että mitä.

Vierailija
133/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää osata esitellä itsensä hyvät puolet kameran edessä.

Niin jos on hakemassa töihin toimittajaksi tai OF-puolelle

Vierailija
134/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekrytoijat eivät ymmärrä asiaa niin keskittyvät ulkokuoreen

Vierailija
135/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee koska koen sen todella epämiellyttäväksi enkä tule koskaan tekemään 😊

Vierailija
136/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan kirjoitti tänne kerran katselevansa videohaastatteluja firman pikkujouluissa  työporukan kanssa. Eli videohaastatteluja tehdään, jotta rekrytoijat pääsevät nauramaan työnhakijoille.

Vierailija
137/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katson mielelläni hakijasta lyhyen videon.

Joskus käy silleen, että kirjallinen hakemus on ollut kehno mutta videolla tullut sellainen vaikutelma että tämä voisi sittenkin olla hyvä tyyppi.

Vastaavasti on ollut sellaisiakin hakijoita joilla hakemus on ollut vimpan päälle, mutta eivät puhelimeen joko vastaa tai puhelussa saa suustaan muuta kuin "joo, öö, ei". Tulee olo että joku muu on tehnyt sen hakemuksen, kuin itse työn hakija.

Töitä on toki erilaisia, mutta meidän työpaikalla yksi olennainen osaamisalue nyt vaan on muille ihmisille puhuminen, siksi on kiva jos tämä talentti ilmenee jo hakemuksessa. Ne työt missä ollaan pimeässä kellarissa, eikä tarvitse nähdä ketään eikä puhua kenellekään, on sitten jossain muualla.

T. Jonkin sortin esihenkilö

Videolta näet vain että ihminen osaa puhua, muttet sitä miten puhuu muiden kanssa. 

Vierailija
138/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät omista mitään laitetta, jolla voi kuvata videota.

Hyvin harva työikäinen ei omista älypuhelinta, tablettia tai läppäriä. 

Haluatko rajata pois sen yhden täydellisen, jolla näitä ei ole? Juuri se yksi joukosta erottuva persoona voisi olla se firman salainen ase. ;)

Esimerkiksi Iron Maidenin laulaja Bruce Dickinsonilla ei ole älypuhelinta, mutta toki on itsekkin työnantaja. 

Vierailija
139/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä videosta halutaan katsoa muita asioita kuin mitä cv:hen saa laillisesti laittaa. Ei kestä päivänvaloa kertoa, että mitä.

Kait vissii onko ruma hakija, missä kunnossa hampaat, onko pessyt itseään, kuinka hirvee resupekka ja missä kaupungin vuokraluukussa se on kuvattu ja sen sellaista katellaan sillä aikaa kun Minä, työnhakija luen ääneen takellellen -  siis, äh eiku, niin ku tota noin, mihin mä jäin? - sitä mun "ansioluetteloani".

Vierailija
140/143 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta video cv ajatus on pelleilyä. Tuossa hyötyy ihmiset joilla on hyvä ulosanti ja hyvä ulkonäkö.

t. hyvän ulosannin ja ulkonäön omaava, mutta ammatillista osaamista arvostava