Mies ei tullut yöksi kotiin
Vannoo ja kaikki hänen kaverinsa vannoo että oli sammunut kaverin sohvalle mutta minä en vaan yksinkertaisesti pysty uskomaan tuota tarinaa. Minua on petetty aiemmassa suhteessa ja ensimmäinen reaktioni oli aamulla pakata omat kimpsut ja painua hotelliin.
Nyt sieltä pommittaa koko porukka minua, että uskoisit nyt. Haluaisin toki uskoa, mies on ollut aivan ihana ja ei ole koskaan ennen tehnyt näin mutta jokainen solu kehossani huutaa että valetta.
En tiedä miksi tänne avauduin, ei ole ketään muutakaan. Kerro vaikka mitä sulle kuuluu?
Kommentit (234)
"Miehet yrittää suojella toistensa sivusuhteita, koska kaikki heistä hyötyy siitä. Kunnes joku koskee väärään eukkoon...
Miksei meillä naisilla ole tällaista hyväsisko-meininkiä, että pedattaisiin selustaa toistemme rötöksille?
Ei, naisten kesken tuomio tulee välittömästi moraalittomasta toiminnasta."
Ai naiset ei muka peittele tai jätä kertomatta kavereiden syrjähyppyjä? Älä vttu jauha paskaa, olen ihan henkilökohtaisesti kokenut tämän
No aikanaan ajoin viikonloppuyöt taksia. Kaikki mahdollinen ja mahdoton tuli nähtyä. Kyllä siinä välillä oli vaitiolovelvollisuus koetuksella ja tuli joillekin tutuille asiakkaille sanottua, että,toivon sun itsesi tähden, että otat rehellisesti totuuden esiin,..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On voinut oikeasti sammuakin. Keskustele huomenna hänen kanssaan ja kuulostele intuitiotasi. Ei kai muuta voi.
Joo, ja alkon käytöstä kannattaa keskustella. Jos vetelee tollaset lärvit, että sammuu toisten sohvalle. Onko aina noin humalahakuista juomista?
No entäs sitten vaikka joskus vetääkin lärvit? Ei se laitonta ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä helvetin takia olet ylipäätään miehen kanssa, joka ryyppää niin että sammuu?!?
Ymmärtäisin jos kyseessä on korkeintaan parikymppinen poika, mutta ei parisuhteessa oleva aikamies juo alkoholia niin että sammuu.
M 50+
Arvan oikein. Mieheni nuorena sattui myös sammumaan ystävän sohvalle aika ajoin. Näkemykseni mukaan näin ei toimi aikuinen avioliitossa oleva mies. Oppi meni perille lopuksi. Miten mieltä olisivat ne sammujat jos vaimo tekisi samoin...
Mun vaimo sammuis sen kaverin sohvalle? Toteaisin vaan että hyvät bileet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On voinut oikeasti sammuakin. Keskustele huomenna hänen kanssaan ja kuulostele intuitiotasi. Ei kai muuta voi.
Joo, ja alkon käytöstä kannattaa keskustella. Jos vetelee tollaset lärvit, että sammuu toisten sohvalle. Onko aina noin humalahakuista juomista?
Ei ole laitonta, mutta kyllä syystä, miksi on tarve juoda lärvit, kannattaa keskustella.
No selviskö se tapaus vai jääkö vain arvuuttelun tasolle?
Vierailija kirjoitti:
"Miehet yrittää suojella toistensa sivusuhteita, koska kaikki heistä hyötyy siitä. Kunnes joku koskee väärään eukkoon...
Miksei meillä naisilla ole tällaista hyväsisko-meininkiä, että pedattaisiin selustaa toistemme rötöksille?
Ei, naisten kesken tuomio tulee välittömästi moraalittomasta toiminnasta."
Ai naiset ei muka peittele tai jätä kertomatta kavereiden syrjähyppyjä? Älä vttu jauha paskaa, olen ihan henkilökohtaisesti kokenut tämän
Jotkut ehkä mutta ei voi yhtä yleisesti sanoa samaa kuten miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole laitonta, mutta kyllä syystä, miksi on tarve juoda lärvit, kannattaa keskustella.
Itse juon harvoin ja jos juon niin alkaa jo kolmen siiderin jälkeen väsyttämään ja saattaisin ihan hyvin nukahtaa omalle tai kaverin sohvalle. Ei se sammuminen aina tarkoita törkykännien vetämistä.
Riittää että rankan työviikon ja huonosti nukutun yön jälkeen juo vähän enemmän ja sitten sammahtaa kesken illlan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kai sellaista väittänytkään. Miksi pitää vetää koomat, edes joskus? Mikä siinä on hienoa? Ei ainakaan aikuiset järkevät ihmiset tee niin. Heivaisin hemmettiin tollasen kakaran, joka ei kotiinsa pääse kännäilyltään.
Vierailija kirjoitti:
No aikanaan ajoin viikonloppuyöt taksia. Kaikki mahdollinen ja mahdoton tuli nähtyä. Kyllä siinä välillä oli vaitiolovelvollisuus koetuksella ja tuli joillekin tutuille asiakkaille sanottua, että,toivon sun itsesi tähden, että otat rehellisesti totuuden esiin,..
Joskus olin baarissa töissä ja sama juttu. En ikinä kyllä sanonut mitään. Pahaa teki nähdä niitä ikionnellisia puolisoita ja miettiä voi kunpa tuo vaan tietäisi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kai sellaista väittänytkään. Miksi pitää vetää koomat, edes joskus? Mikä siinä on hienoa? Ei ainakaan aikuiset järkevät ihmiset tee niin. Heivaisin hemmettiin tollasen kakaran, joka ei kotiinsa pääse kännäilyltään.
Koska kännissä on kivaa? Varmaan siksi? Ihme tiukkapipoja täällä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun pitäviä todisteita ei ole, niin tuollaisen jälkeen voi vielä jatkaa. Mutta jos toistekin on epämääräisiä tapahtumia, niin paras tehdä johtopäätökset. Luota intuitioon. Jos on huono olla, niin se suhde ei ole sinulle oikea.
Mitäs ne "vedenpitävät todisteet" sitten oikein jo ja kuka niitä jäisi odottelemaan?
Pettäjät valehtelevat ja peittelevät viimeiseen saakka. Mitään todisteita ei koskaan tule, jos et saa rysän päältä kiinni tai sukupuolitautia.
Siksi tuo intuitio ja epäluottamuksen herääminen, ristiriitaiset puheet, riittävät minulle todisteiksi.
Mä sain kuin sainkin selville, että naisen luonahan se ilta oli vietetty.
No sitten alkoi selittely, että vaan kahvilla olin ja telkkaria siinä katsoin....
Nii mikä nyt si
Tässä kirjoittaa se, joka kommentoi tuolla aikaisemmin että on omalle kohdalle sattunut tämä skenaario, ja pettämistähän se oli.
Meillä oli kanssa tuo välivaihe, että kun paljastui olleen naisen luona yötä, niin väitti että olivat vaan "jutelleet" ja nukkunut sohvalla.
Sitten tuli minun syyllistäminen "en voinut kertoa, koska olisit kumminkin suuttunut".
Onneksi lopulta kolmas osapuoli kertoi mitä oikeasti oli käynyt, ja loppui se typerä pelleily sitten siihen.
Eri asia, jos mies tekee matkatyötä. Kyseenalaiset katoamiset ovat ihan toinen juttu.
Mikä muuten kelpaa sulle todisteeksi pettämisestä tai milloin luottamus on rikottu?
Täällä taas lainaaminen toimii hienosti. Mikä kelpaa todisteeksi? Varmaan ihan ne tavanomaiset. Kiinnijäämistä vähäisemmistä epämääräiset ja ristiriitaiset puheet, omituiset muutokset käytöksessä yms. Yksittäiset sammumiset jonnekin ei, shit happens. Se on se kokonaisuus, mikä on ollut normaalia ja mikä siinä normaalissa muuttuu epänormaaliksi. Kaikki me tiedämme kyllä mistä puhun. Jos on kovin mustasukkainen, se yksittäinenkin lipsahdus on helppo tulkita joksikin paljon pahemmaksi petokseksi kuin mitä oikeasti on tapahtunut. Lähinnä siitä on itsellä kyse. Ei saa antaa mustasukkaisuuden viedä mukanaan, vaan suhtautua rationaalisesti ja miettiä tarkkaan mitä vaihtoehtoja tilanteessa on, mitä mahdollisuuksia saada totuus selville, eikä vaan paniikissa huitoa ympäriinsä.
Myös pitää tarkkaan miettiä omat rajat, sekä se, kuinka paljon on oikeasti oikeus rajoittaa toisen, aikuisen ihmisen tekemisiä (ei ole oikeutta). Ja sitten miettiä, että jos omien rajojen takia olisi kovasti tarvetta rajoittaa sen toisen tekemisiä, että onko se oikea parisuhde itselle. Hyvässä parisuhteessa molempien rajat tulee kunnioitetuksi ihan ilman kauheaa kontrollointia ja vaatimuksia.
"Myös pitää tarkkaan miettiä omat rajat, sekä se, kuinka paljon on oikeasti oikeus rajoittaa toisen, aikuisen ihmisen tekemisiä (ei ole oikeutta). Ja sitten miettiä, että jos omien rajojen takia olisi kovasti tarvetta rajoittaa sen toisen tekemisiä, että onko se oikea parisuhde itselle. Hyvässä parisuhteessa molempien rajat tulee kunnioitetuksi ihan ilman kauheaa kontrollointia ja vaatimuksia."
Mutta sitten kun ollaan naimisissa, on pieniä lapsia ja iso asuntolaina, täytyy yrittää miettiä että miten saisi pidettyä perheen kasassa, ja se perhe voi pysyä kasassa sillä, että kumpikaan ei tee kaikkea mitä haluaa, mikäli se on vastoin toisen tahtoa. Ja en nyt tarkoita sitä, että aina pitäisi olla kotona oman perheen kanssa, esim. on eri asia mennä lenkille kaverin kanssa kuin mennä ryyppäämään porukalla ja nukahtaa jonkun kaverin sohvalle (tai naikkosen/miekkosen petiin). On toki ihmisiä, jotka ajattelee ettei vaan saa vaatia ja kontrolloida, ja on ihmisiä, jotka on sitä mieltä että lasten on ihan hyvä olla eroperheessäkin. Mä vaan olen sitä mieltä, että mikäli kotona on rauhaisaa ja sopuisaa, perhe pitäisi pitää kasassa, ja ellei nyt puhuta muista ihmisistä eristämisestä, kyllä sen täytyy mennä sen ehdoilla, jolle se toisen meneminen on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
"Myös pitää tarkkaan miettiä omat rajat, sekä se, kuinka paljon on oikeasti oikeus rajoittaa toisen, aikuisen ihmisen tekemisiä (ei ole oikeutta). Ja sitten miettiä, että jos omien rajojen takia olisi kovasti tarvetta rajoittaa sen toisen tekemisiä, että onko se oikea parisuhde itselle. Hyvässä parisuhteessa molempien rajat tulee kunnioitetuksi ihan ilman kauheaa kontrollointia ja vaatimuksia."
Mutta sitten kun ollaan naimisissa, on pieniä lapsia ja iso asuntolaina, täytyy yrittää miettiä että miten saisi pidettyä perheen kasassa, ja se perhe voi pysyä kasassa sillä, että kumpikaan ei tee kaikkea mitä haluaa, mikäli se on vastoin toisen tahtoa. Ja en nyt tarkoita sitä, että aina pitäisi olla kotona oman perheen kanssa, esim. on eri asia mennä lenkille kaverin kanssa kuin mennä ryyppäämään porukalla ja nukahtaa jonkun kaverin sohvalle (tai naikkosen/miekkosen petiin). On toki ihmisiä, jotka ajattelee ettei vaan saa va
Totta kai. Kyse onkin siitä, että parisuhteen pelisäännöt laaditaan yhdessä. Kukaan ei voi pakottaa ja käskyttää toista tottelemaan. Tai voi, mutta ei siitä pitkässä juoksussa mitään hyvää sille parisuhteelle seuraa. Me voimme vaatia, pyytää, ja toivoa, ja sen jälkeen vain toivoa että toinen on ollut rehellinen, mutta muuta meillä ei oikein ole jos ei lähdetä rikosten puolelle. Ja mikäli toinen ei ole rehellinen, ja tekee toisin kuin sovittu, me emme edelleenkään pysty tekemään muuta, kuin joko hyväksymään tapahtuneen (hyväksyntää voi edeltää paljonkin riitelyä, loukkaantumista, sovinnon tekoa yms.) ja jälleen toivoa, ettei niin tapahdu uudelleen, tai me voimme päättää parisuhteen. Me emme yksinkertaisesti voi laillisesti pakottaa toista taipumaan meidän tahtoomme, niin ettei tilaa valehtelulle ja petoksille jää. Käytännössä siis me emme voi poistaa toiselta aikuiselta ihmiseltä mahdollisuutta valita omia tekemisiään syyllistymättä rikoksiin. Vaatimuksella pitää aina olla todellinen seuraus, muuten se ei ole vaatimus, vaan toive. Joten jos ei ole valmis päättämään parisuhdetta lasten takia vaikka puoliso tekisi asian X, silloin asian X tekemättömyys ei ole enää vaatimus, vaan se on toive.
Jokaisella meistä on omat rajat, ja niitä omia rajoja on hyvä tarkastella välillä kriittisesti. Esimerkiksi nyt se, että sovitusta pidetään kiinni, eikä petetä, on ihan hyvä ja normaali raja. Toisessa ääripäässä on sitten ihmisiä, joiden mielestä puoliso ei saa tervehtiä kaupan kassaa koska se on flirttailua ja pettämistä. Toki siitäkin rajasta jokainen saa halutessaan kiinni pitää, mutta hyvää parisuhdetta voi olla hankala löytää.
Siinä ne pääkohdat joita yritän tuoda esiin. Me emme oikeasti, todellisesti voi kontrolloida toisten tekemisiä ilman rikoksiin syyllistymistä, me voimme vain toivoa että toinen on rehellinen. Ja ne omatkin rajat ja toiveet voivat olla joskus epäselviä, häilyviä, kaksinaismoralistisia, tai muuten vaan epärealistisia. Todellisuudentaju on hirvittävän tarpeellista parisuhteessa jotta voi nähdä sekä omat epärealistiset odotukset, sekä pitää kiinni niistä realistisista odotuksista vaikka toinen yrittäisi sumuttaa minkä ehtii.
Mikäli sinä et luota häneen on peli menetetty vaikka oiskin nukkunut kaverin (miehen) sohvalla. Jos luotat, niin sillä ei ole mitään väliä mitä kukaan muu sanoo. Mun mielestä ehkä enemmän kertoo se, että et näytä luottavasi mieheen. Mun olisi äärettömän vaikeaa seurustella miehen kanssa, johon en luottaisi 100%.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli sinä et luota häneen on peli menetetty vaikka oiskin nukkunut kaverin (miehen) sohvalla. Jos luotat, niin sillä ei ole mitään väliä mitä kukaan muu sanoo. Mun mielestä ehkä enemmän kertoo se, että et näytä luottavasi mieheen. Mun olisi äärettömän vaikeaa seurustella miehen kanssa, johon en luottaisi 100%.
Noinhan se on. Jos ap ei luota mieheen, ei siinä kenenkään muun sanomiset auta. Mä en seurustelisi miehen kanssa, johon en voisi luottaa. Piste. Ap:sta ei silti tiedä, että mikä hänen tilanteensa on. Voi olla 500 000€ lainaa talosta, jota kukaan ei tänä päivänä osta, 4 pientä lasta, vakavsti sairas lapsi tms.
Ap:lle sanoisin, että touch grass, niinkuin rapakon takana on tapana sanoa. Eli hengitä syvään, rauhoitu. Älä anna menneisyyden traumojen saada yliotetta ja luoda paniikkia.
Kun olet rauhallinen, mieti uskotko oikeasti, että jotain on tapahtunut. Ja sitten toimi sen mukaan. Mikäli lopulta et usko, että mies on oikesti pettänyt, mikään ei estä pitämästä silmiä ja korvia jatkossa auki kaikenlaisten lipsahdusten varalta. Mutta silloinkin, älä panikoi, vaan hengitä syvään, ja mieti. Äkillisessä tunnekuohussa ei kannata tehdä päätöksiä, vaan etsiä rauha ja tasapaino. Silloin on mahdollista kuulla myös se oma sisäinen ääni, joka yleensä aika hyvin tietää jo valmiiksi vastaukset. Luota intuitioosi, mutta vain ollessasi rauhallinen.
Sillä, mitä me täällä uskomme, ei ole merkitystä. Sinä tunnet miehesi, sinä tunnet parisuhteesi. Sinä tunnet myös itsesi, ja tiedät kyllä vastaukset.
Olen minäkin jäänyt nukkumaan kaverini luokse. Ilta vaan venähti huomaamatta pitkäksi ja humalassa ajattelin että turhaan herätän jos soitan kotiin. Nukuin vierashuoneessa ja ystäväni miehensä kanssa omassa makuuhuoneessaan. Sen jälkeen olen aina tullut kotiin, vaikka vieläkin ihmettelen miksi mieheni saattoi edes epäillä jotain.