Mies ei tullut yöksi kotiin
Vannoo ja kaikki hänen kaverinsa vannoo että oli sammunut kaverin sohvalle mutta minä en vaan yksinkertaisesti pysty uskomaan tuota tarinaa. Minua on petetty aiemmassa suhteessa ja ensimmäinen reaktioni oli aamulla pakata omat kimpsut ja painua hotelliin.
Nyt sieltä pommittaa koko porukka minua, että uskoisit nyt. Haluaisin toki uskoa, mies on ollut aivan ihana ja ei ole koskaan ennen tehnyt näin mutta jokainen solu kehossani huutaa että valetta.
En tiedä miksi tänne avauduin, ei ole ketään muutakaan. Kerro vaikka mitä sulle kuuluu?
Kommentit (234)
On pettänyt. Usko mua, olen ollut tuossa samassa tilanteessa :(
Ensinnäkin, luota vaistoosi. Vaistot, vaistot, vaistot. Älä yritä talloa niitä hiljaiseksi, se tulee muuten kostautumaan elämässäsi.
Toinen - Onko asia edennyt loogisesti ja uskottavasti? Vai onko epämääräinen, repaleinen ja epälooginen tarina. Kaverin sohvalle on ok nukahtaa JOS miehellä on aikaisempaa historiaa siitä, että on läheinen kaveri, sinne on ennenkin menty jatkoille, miehellä on ollut ehkä jo alun perin suunnitelma jäädä sinne (esim. kohtuuttoman pitkä taksimatka kotiin, kaveri asuu kaupungissa jne..), tätä vaihtoehtoa on ehkä väläytelty jo ennen lähtöä? Pakattu kassi jossa hammasharjat etc mukaan... Eli jos toiminta on sellaista mitä NORMAALIT IHMISET yleensäkin tekee, on asia ok. Normaalit ihmiset pitävät puolisonsa ajan tasalla asioista.
MUTTA, jos mikään aikaisempi toiminta / historia ei viittaa tällaiseen, ja yllättäen mies on yön pois ja KAIKKI KAVERIT vannotettu selittelemään ja todistelemaan asiaa, on kyseessä pettäminen. Aivan klassikkotapaus. Ovatko ne kaikki kaverit olleet kyseisessä asunnossa myös yötä? Vai mistä he tietävät asiasta? Miksi koko konklaavi on kotiensa sijaan mennyt yöksi jonkun kaveriporukan jäsenen sohvalle? Missä muut nukkuneet? Monta sohvaa tällä kyseisellä henkilöllä oikein on? Jos muut kaverit eivät siellä ole olleet, niin miten voivat todistaa yhtään mitään?
Millainen mies oli aamulla? Pyysikö anteeksi? Vai säntäsikö suoraan suihkuun?
Kiinnitä huomiota lähipäivien käytökseen - jos kiukuttelee sinulle turhista asioista, tai on muuten kärttyinen - projisoi oman pettämisensä aiheuttamia omantunnontuskia. Tämäkin klassista käyttäytymistä.
Mutta summa summarum - repaleinen, epälooginen tarina + kaverit jotka pommittavat ja toimivat jonain "todistajina" + sun vaistot.... noh, tiedät totuuden.
Jos mitään ei oikeasti olisi käynyt, niin ei kukaan reagoisi noin.
Itse olin hölmö, ja talloin intuitioni maan rakoon, kunnes vuosi episodista totuus paljastui vahingossa. Se siitä "kaverin sohvalle sammumisesta". Noh, siperia opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, luota vaistoosi. Vaistot, vaistot, vaistot. Älä yritä talloa niitä hiljaiseksi, se tulee muuten kostautumaan elämässäsi.
Toinen - Onko asia edennyt loogisesti ja uskottavasti? Vai onko epämääräinen, repaleinen ja epälooginen tarina. Kaverin sohvalle on ok nukahtaa JOS miehellä on aikaisempaa historiaa siitä, että on läheinen kaveri, sinne on ennenkin menty jatkoille, miehellä on ollut ehkä jo alun perin suunnitelma jäädä sinne (esim. kohtuuttoman pitkä taksimatka kotiin, kaveri asuu kaupungissa jne..), tätä vaihtoehtoa on ehkä väläytelty jo ennen lähtöä? Pakattu kassi jossa hammasharjat etc mukaan... Eli jos toiminta on sellaista mitä NORMAALIT IHMISET yleensäkin tekee, on asia ok. Normaalit ihmiset pitävät puolisonsa ajan tasalla asioista.
MUTTA, jos mikään aikaisempi toiminta / hi
Tämä. Sairaalloisen mustasukkainen ei tarvitse olla, mutta ei myöskään tyhmä. Jos vaisto sanoo, että tässä on jotain mätää, niin siinä usein myös on jotain mätää.
"Ap tuossa on se ongelma. Ei tuollaisen naisen kanssa kukaan pysty normaaliin parisuhteeseen, jos nainen ei usko yhtään sanaa, mitä mies sanoo. Parisuhteeseen kuuluu luottamus ja jos sitä ei ole, niin ap epäilee ja keksii omiaan, joka ikisestä miehen lauseesta. Miten tuo suhde voisi vaikka toimia, jos mies lähtee kavereudensa kanssa vaikka viattomalle mökkireissulle tai Tallinan risteilylle? Nainen soittelisi puolen tunnin välein videopuhelulla tilannetta, ettei siellä vain ole vieraita naisia vai? Ainut vaihtoehto olisi, ettei miehellä saa olla mitään omaa elämää. Kökötetään kaikki illat ja viikonloput kotona ja jos jonnekin lähdetään, niin nainen tulee mukaan vahtimaan."
Kyllä parisuhteeseen kuuluu toisen ihmisen huomioiminen, kuten se ettei juoda itseä niin humalaan että sammutaan sohvalle. Toki noin voi käydä teinille, mutta ei enää aikuiselle miehelle, joka tuntee rajansa. Mitä tulee mökkireissuihin tai Tallinnan risteilyihin, miksi miehen pitäisi lähteä tuollaisiin mukaan, jos vaimolle tulee epämukava olo tuollaisesta. En todellakaan hyväksyisi sitä, jos mieheni menisi tuollaisiin työkavereidensa kanssa, mutta jos puhutaan sen lähimmistä ystävistä, siitä vaan - en soittelisi perään. Kyllä kai ap tuntee oman puolisonsa, onko sillä tapana juoda niin paljon että sammuilee. Jos ei, ehkä onkin syytä epäillä. Oman mieheni tapauksessa olisi ehdottomasti syytä epäillä, jos sammuisi jonnekin, koska en ole ikinä nähnyt sitä edes humalassa vaikkei absolutisti olekaan.
Kyllä esim harvoin kuppia ottava joskus sammuukin, etenkin sitä tapahtuu äijäporukoissa, joissa helposti tyhmyys tiivistyy, ja siellä oikein yllytetään että ota nyt, älä ole mamo. Ja olen huomannut että nimenomaan miehet ovat helppoja yllyttää, kun halutaan näyttää että kyllä minun viinapää kestää. Omalle ukollenikin on noin käynyt, kun kuuluu erilaisiin hirvi- ja kala porukoihin. Muuten on kiltti kuin mikä, mutta on huono sanomaan ei.
Itse näen mieluummin että parempikin kun nukkuu krapulansa pois muualla ja ei tule heti kotiin haisemaan. Samoin tiedän lukemattomia vastaavia tapauksia esim saunailloista yms. Ja ihan yli 5o-kymppisiä ovat kaikki. Ei kannata olla niin yliherkkä, elämää tämä vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika. Olisi eläinrääkkäystä jatkaa parisuhteessa nuin epävarman naisen kanssa, siitä ei tule pitkässä juoksussa mitään hyvää. Hoida oma pääsi kuntoon ja kokeilu seurustelua sitten taas.
Ps. Sairaanloisen mustasukkaisia naisia, never again.
Ja sairaanloisen mustasukkaisia miehiä, never again. Mutta ei myöskään valehtelevia pettäjiä, never again.
Mitä jää jäljelle?
Yleensä ne mustasukkaisimmat pettää itsekin.
Joopa joo... Taas niin hyvä provo kuin olla ja voi
Vierailija kirjoitti:
MUTTA, jos mikään aikaisempi toiminta / hi
Tämä. Ja yksikään mies ei ole niin tollo, ettei jättäisi yhtymättä halukkaaseen naiseen (kunhan se ei ole sukua jne.). Ja eritoten viehättävään naiseen lankeavat kuin kuuma veitsi voihin. Miestä vie penis, se on puhdasta biologiaa. Voivat toki silti rakastaa omaa naistaan. Seksi on lopulta vain seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Toimiiko myös toiseen suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim harvoin kuppia ottava joskus sammuukin, etenkin sitä tapahtuu äijäporukoissa, joissa helposti tyhmyys tiivistyy, ja siellä oikein yllytetään että ota nyt, älä ole mamo. Ja olen huomannut että nimenomaan miehet ovat helppoja yllyttää, kun halutaan näyttää että kyllä minun viinapää kestää. Omalle ukollenikin on noin käynyt, kun kuuluu erilaisiin hirvi- ja kala porukoihin. Muuten on kiltti kuin mikä, mutta on huono sanomaan ei.
Itse näen mieluummin että parempikin kun nukkuu krapulansa pois muualla ja ei tule heti kotiin haisemaan. Samoin tiedän lukemattomia vastaavia tapauksia esim saunailloista yms. Ja ihan yli 5o-kymppisiä ovat kaikki. Ei kannata olla niin yliherkkä, elämää tämä vain on.
Juu, muut yllytti juomaan viinaa sammumispisteeseen asti, taas. :D
Tuli mieleen kun ystäväni mies oli hävittänyt vihkisormuksensa baarissa. Kuulemma kaverit olivat sen väkisin häneltä repineet pois että mies pääsisi vähän testaamaan markkina-arvoaan. :D Siis melkein satakiloiselta äijältä on ihan vastentahtoisesti irrotettu hiukan liian pieni sormus sormesta. Raasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä usko.Mulle syötettiin tota samaa vuosia kun oli jääkiekko sauna iltaa yms.Petti.
Eli sä päätät jo lähtökohtaisesti että miehet on pettureita kun sinua petetty ennenkin? En ymmärrä miten tuollaisen kaunan kanssa jaksaa edes elää. Itse en halua kännistä ja seuraavana päivänä krapulaista puolisoa kotiin joten ihan suositeltavaakin että jää joko hotelliin tai kaverin sohvalle. Näin toimisin myös itse jos alkoholia käyttäisin. Miten te epäilijät elätte muuten parisuhteessa jos ei edes baarissa voi käydä. Onhan ihan normaalia reissata kavereiden kanssa ulkomaille, käydä harrastereissuilla, työmatkoilla, jne. Jos pettää niin sen voi tehdä vaikka työpäivän aikana, ei siihen mitään baari- tai saunailtaa tarvita.
Kyllä voi pettää vaikka joisi vaan mehua, mutta se on fakta, että alkoholi vähentää estoja ja hämärtää rajoja. Musta ei ole ollenkaan ok, että mies käy baareissa - kyllä se siellä kävi 25 vuotta, mutta lopetti nyt koska alkoholi vaikutti siihen just niin, että melkein hajosi meidän liitto, vaikka ikinä ei ollut kännissä. Alkoholia juodessa ei vaan aina tajua, että mikä on oikein, mikä järkevää, ja mikä tuhoisaa.
Typerää ja epäreilua rankaista kumppania exän tekosten takia. Ja toki typerää aikuiselta ihmiseltä juoda niin paljon, ettei pysty toimimaan sovitusti (=tulemaan kotiin, tai edes vaikka soittaa, että jääkin kaverille).
Jos miehellä on tapana juoda itsensä huonoon kuntoon, ei liene yllättävää, että on sammunut. Tai toisaalta, jos juo harvoin paljon, voi iskeä se väsy ja huono olo yllättäen.
Jos kävisi omalle kohdalle, en usko että epäilisin pettämistä.
Täällä on nähtävissä perinteistä naisten ongelmaa. Kun puoliso tekee väärin / loukkaa, niin kiirehditään selittelemään asiaa HÄNEN EDUKSEEN. "Kyllähän sitä voi sammua, kun metsästysporukkaankin kuuluu... Muut ovat painostaneet juomaan... Ehkä hän sammui, kun ei yleensä juo...."
Ei näin. Tässä tilanteessa on MIEHEN tehtävä kantaa vastuu tilanteesta, ja oma-aloitteisesti ratkaista ja selvittää se.
Tämä on ylisukupolvinen naisten tapa. Se on ihan ymmärrettävää, ja on kehittynyt suojelemaan naisen omaa psyykettä aikana, kun mies tarvittiin siihen, että pärjää, ja pettämissekoilujen jälkeen oli vaan pakko pystyä jatkamaan yhdessä.
Vieläkin ymmärrän tämän, jos ollaan tilanteessa, jossa ero ei vaan ole mahdollista (juuri rakennettu talo, pienet lapset, iso velka). Näissä tilanteissa pettämisen mukana tuomat seuraukset (ero, talouden uudelleenjärjestely) voi olla yksinkertaisesti liian paljon --> parempi vaan antaa olla, ja vähän valehdella itselleen, että psyyke kestää. Se ei ole kenenkään vika, vaan ihan ymmärrettävä reaktio.
Mutta ajat ovat muuttuneet, naiset ovat tänä päivänä erilaisia, omavaraisia. Älkää aina selitelkö miesten puolesta asioita heidän eduksi ja teidän omaksi haitaksi.
Miehet eivät IKINÄ tekisi sitä toisin päin.
Sai parempaa pilua 10:llä tai ilman.
Se oli jossakin nussimassa...pannut kunnolla..tai pantu kunnolla...
Ei mitään hätää. Kun kyseessä on mies. Tai ainakaan jos on kiltti mies. Jännämiehet toki erikseen, mutta sellaisethan tiedetään. Etkä silloin kyselisi täällä vaan hyväksyisit hänen luonteensa, koska kuuluu pakettiin. Känniset perusmiehet eivät saa lähtökohtaisesti piparia kuin maksamalla. Parisuhteessa tai käteisellä. Ja usein ei sittenkään.
Jos kyseessä olisi nainen, niin todennäköisyys olisi suuri. Mutta eihän sille mitään voi. Toisen pitää antaa mennä ja luottaa että ei sössi yhteisiä asioita. Ja tee sellaista mikä satuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään hätää. Kun kyseessä on mies. Tai ainakaan jos on kiltti mies. Jännämiehet toki erikseen, mutta sellaisethan tiedetään. Etkä silloin kyselisi täällä vaan hyväksyisit hänen luonteensa, koska kuuluu pakettiin. Känniset perusmiehet eivät saa lähtökohtaisesti piparia kuin maksamalla. Parisuhteessa tai käteisellä. Ja usein ei sittenkään.
Jos kyseessä olisi nainen, niin todennäköisyys olisi suuri. Mutta eihän sille mitään voi. Toisen pitää antaa mennä ja luottaa että ei sössi yhteisiä asioita. Ja tee sellaista mikä satuttaisi.
Eikös kilttimiehen pitänyt olla raitis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös kilttimiehen pitänyt olla raitis?
Viinaa pitää ottaa. Kun Mikkään ei mee kohtuuella... :D
Kun pitäviä todisteita ei ole, niin tuollaisen jälkeen voi vielä jatkaa. Mutta jos toistekin on epämääräisiä tapahtumia, niin paras tehdä johtopäätökset. Luota intuitioon. Jos on huono olla, niin se suhde ei ole sinulle oikea.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tiedä itsekkään miksi lähdin tähän mukaan. Ja ruokin trollia. :D
Mutta sori siitä. Jatkakaa
Ja sairaanloisen mustasukkaisia miehiä, never again. Mutta ei myöskään valehtelevia pettäjiä, never again.
Mitä jää jäljelle?