IS: Meteorologi Kerttu Kotakorpi on vapaaehtoisesti lapseton
Kotakorpi kertoo olevansa vapaaehtoisesti lapseton.
En ole vaan ikinä kokenut sellaista tarvetta, hän kertoo ohjelmassa.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010629400.html
On upea esimerkki. Hän näyttää, että nainen voi saavuttaa elämässään asioita ilman äitiyttä, ja että äitiys ja naiseus ovat eri asioita. Naisten oikeuksien puolesta on taisteltu vuosisatoja. Nykyinen valinnanvapaus ei ole itsestäänselvyys.
Mutta missä tunnetut velamiehet?
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta vela-naisista tulee mieleen sellainen moderni vanhapiika. Ei kaikkien tarvitse hankkia lapsia, mutta näitä veloja alkaa olla jo niin paljon, että ei tossa ole mitään erikoista. Minulla on yksi lapsi ja nytkin istun rauhassa sohvalla kahvikupin kanssa yksin kotona. Lapsi on isällään. Mitä erikoista se vela tekee mistä pitäisi nyt olla kateellinen.
Mitä ihmeellistä sinä teet että pitäisi olla kateellinen?
No en mitään 😂 En minä kuvittele et tarvis olla minulle mistään kateellinen. En kysele muiden lapsiasioista eikä edes kiinnosta kysyä. Lähinnä ihmetyttää tämä velojen tarve avautua mediassa ja ties missä koko ajan tästä asiasta. Lisäksi näihin uutisiin rientää heti velat kehumaan miten elämä on jotain glamouria ku ei ole lapsia. Ihan samaa työssä käynt
Ne ei ole. Meidän ei tarvitse pestä kenenkään kakkapyykkiä ja voidaan mennä ja tulla miten halutaan. Ei ole pallo jalassa 😊
Miksi ilmakehän ja sääilmiöiden asiantuntija haluaa olla julkisuudessa lapsettomuudestaan?
Mikä on se mekanismi?
Vierailija kirjoitti:
Jäämme odottelemaan mitä mieltä Kerttu on kymmenen vuoden päästä...
Mikä toi ihmeellinen oletus on, että vela tulee myöhemmin katumaan ratkaisuaan?!
Mä päätin jo 20+ jättää lapset tekemättä. En kokenut mitään vetoa elää lapsiperhearkea, sillä naisena tiedän kenelle suurin taakka ja työ lankeaa. Enkä halunnut itselleni sitä elämää.
Nyt olen lähempänä viittäkymppiä enkä ole kertaakaan elämäni aikana katunut ratkaisuani. Ratkaisu on aina tuntunut oikealta. Sen verran tunnen itseäni, että jos olisin vaikka sosiaalisten paineiden takia lisääntynyt, niin olisin katunut sitä todella rankasti.
Tunnen paljon vela naisia eikä yksikään heistä ole katunut sitä, että jätti perheen perustamatta.
Ne hankkikoot lapsia jotka haluavat, ja ne pysykööt lapsivapaina jotka haluavat. Jokainen varmaan tietää itse, mitä elämältään toivoo ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tajunnut millasen valtavan virheen tehnyt ja nyt yrittää piiloutua velaideologian taakse?
Näin ajattelin myös. Ja se todistelu yleensäkin kuinka ihanaa on velana, miksi sitä pitää tehdä?
Ajatteletko samoin myös vanhemmista jotka postaavat someen lomakuvia perheensä matkalta, tähän tyyliin:
"Siinäpä nyt vain esittävät kulissia - eivät edes rakasta lastaan."
"Miksi he edes halusivat lasta - miksi he harjoittavat itsepetosta?
Vastentahtoisesti lapsettomana en todellakaan tunne mitään ylpeyttä tai hyvää oloa lapsettomuudestani. Onneksi sisaruksillani useita lapsia ja olen onnellinen heidän puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tajunnut millasen valtavan virheen tehnyt ja nyt yrittää piiloutua velaideologian taakse?
Näin ajattelin myös. Ja se todistelu yleensäkin kuinka ihanaa on velana, miksi sitä pitää tehdä?
Ihan samanlaista todistelua se on myös lapsellisilla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä valtavan virheen?
Vierailija kirjoitti:
Vastentahtoisesti lapsettomana en todellakaan tunne mitään ylpeyttä tai hyvää oloa lapsettomuudestani. Onneksi sisaruksillani useita lapsia ja olen onnellinen heidän puolestaan.
Mikä niissä lapsissa on niin ihanaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi ihmeellinen oletus on, että vela tulee myöhemmin katumaan ratkaisuaan?!
Mä päätin jo 20+ jättää lapset tekemättä. En kokenut mitään vetoa elää lapsiperhearkea, sillä naisena tiedän kenelle suurin taakka ja työ lankeaa. Enkä halunnut itselleni sitä elämää.
Nyt olen lähempänä viittäkymppiä enkä ole kertaakaan elämäni aikana katunut ratkaisuani. Ratkaisu on aina tuntunut oikealta. Sen verran tunnen itseäni, että jos olisin vaikka sosiaalisten paineiden takia lisääntynyt, niin olisin katunut sitä todella rankasti.
Tunnen paljon vela naisia eikä yksikään heistä ole katunut sitä, että jätti perheen perustamatta.
huomaa hyvin miten vittumainen luonne sinulle on tullut ilman lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta vela-naisista tulee mieleen sellainen moderni vanhapiika. Ei kaikkien tarvitse hankkia lapsia, mutta näitä veloja alkaa olla jo niin paljon, että ei tossa ole mitään erikoista. Minulla on yksi lapsi ja nytkin istun rauhassa sohvalla kahvikupin kanssa yksin kotona. Lapsi on isällään. Mitä erikoista se vela tekee mistä pitäisi nyt olla kateellinen.
No en mitään 😂 En minä kuvittele et tarvis olla minulle mistään kateellinen. En kysele muiden lapsiasioista eikä edes kiinnosta kysyä. Lähinnä ihmetyttää tämä velojen tarve avautua mediassa ja ties missä koko ajan tästä asiasta. Lisäksi näihin uutisiin rientää heti velat kehumaan miten elämä on jotain gl
11 v. osaa ihan käydä itse vessassa. Ei oo mitään kakkapyykkiä 😂 Ei oo palloakaan jalassa ku tuon ikäinen pärjää yksinäänkin useita tunteja. Ihan voin lähteä omiin menoihin ja harrastuksiin. Miksi sä istut vauva-palstalla lauantaina 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mitään 😂 En minä kuvittele et tarvis olla minulle mistään kateellinen. En kysele muiden lapsiasioista eikä edes kiinnosta kysyä. Lähinnä ihmetyttää tämä velojen tarve avautua mediassa ja ties missä koko ajan tästä asiasta. Lisäksi näihin uutisiin rien
11 v. osaa ihan käydä itse vessassa. Ei oo mitään kakkapyykkiä 😂 Ei oo palloakaan jalassa ku tuon ikäinen pärjää yksinäänkin useita tunteja. Ihan voin lähteä omiin menoihin ja harrastuksiin. Miksi sä istut vauva-palstalla lauantaina 🤔
Miksi sinä?
aika hauskaa kun lapsettomat viettää lauantaina aikaansa VAUVAlaudalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
silti selittelet täällä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmakehän ja sääilmiöiden asiantuntija haluaa olla julkisuudessa lapsettomuudestaan?
Mikä on se mekanismi?
Etkö osaa lukea, linkki on yli vuoden vanha.
Mikäs siinä, jokainen tekee omat valintansa. Kertun pitäisi kuitenkin ottaa huomioon, että noilla valinnoilla on myös seurauksensa. Hän on tavallaan osa tätä Suomelle erittäin haitallista nykyajan ilmiötä, jossa kuolleisuus on suurempaa kuin syntyvyys. Jos tämä sama meininki jatkuu, niin yhteiskuntamme tulee romahtamaan väistämättä jossain kohtaa. Rahoittajia ei yksinkertaisesti enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se mekanismi?
Olisiko vaikka se että ihan kuten vanhemmat kertovat perheensä asioista, myös velat kertovat omista asioistaan? Ihmiset kertovat asioistaan, mikä tekee heistä onnellisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä lapsissa on niin ihanaa?
Mikä velaudessa on niin Ihanaa? No...niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mitään 😂 En minä kuvittele et tarvis olla minulle mistään kateellinen. En kysele muiden lapsiasioista eikä edes kiinnosta kysyä. Lähinnä ihmetyttää tämä velojen tarve avautua mediassa ja ties missä koko
Odottelen että ruoka valmistuu. Aloin lukea tätä palstaa kun sain oman lapsen. Niin.. täällä me ollaan molemmat äiti ja lapseton.
Sama ilmiö kun annetaan parisuhdehaastattelu me naisissa ja puolen vuoden päästä avioero.