Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Meteorologi Kerttu Kotakorpi on vapaaehtoisesti lapseton

Vierailija
20.09.2025 |

Kotakorpi kertoo olevansa vapaaehtoisesti lapseton.

En ole vaan ikinä kokenut sellaista tarvetta, hän kertoo ohjelmassa.

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000010629400.html

On upea esimerkki. Hän näyttää, että nainen voi saavuttaa elämässään asioita ilman äitiyttä, ja että äitiys ja naiseus ovat eri asioita. Naisten oikeuksien puolesta on taisteltu vuosisatoja. Nykyinen valinnanvapaus ei ole itsestäänselvyys.

Mutta missä tunnetut velamiehet?

Kommentit (450)

Vierailija
201/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastentahtoisesti lapsettomana en todellakaan tunne mitään ylpeyttä tai hyvää oloa lapsettomuudestani. Onneksi sisaruksillani useita lapsia ja olen onnellinen heidän puolestaan.

Mikä niissä lapsissa on niin ihanaa?

Mikä velaudessa on niin Ihanaa? No...niinpä.

Alapää ei ole vaurioitunut, ei ole lasta pilaamassa elämää jne :)

Vierailija
202/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäämme odottelemaan mitä mieltä Kerttu on kymmenen vuoden päästä...

Minun tätini on 77 vuotias lapseton ns vanhapiika, hyvin menee eli miksi ei muut voisi olla lapsettomia 

🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jokainen tekee omat valintansa. Kertun pitäisi kuitenkin ottaa huomioon, että noilla valinnoilla on myös seurauksensa. Hän on tavallaan osa tätä Suomelle erittäin haitallista nykyajan ilmiötä, jossa kuolleisuus on suurempaa kuin syntyvyys. Jos tämä sama meininki jatkuu, niin yhteiskuntamme tulee romahtamaan väistämättä jossain kohtaa. Rahoittajia ei yksinkertaisesti enää ole.

Olethan sinä itse tehnyt liudan kakaroita?

Vierailija
204/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ei ole. Meidän ei tarvitse pestä kenenkään kakkapyykkiä ja voidaan mennä ja tulla miten halutaan. Ei ole pallo jalassa 😊

Nuorena ehkä noin, mutta nuoruus on loppujen lopuksi aika lyhyt vaihe ihmisen elämässä. Jos olet vanhana ja sairaana ilman lapsia, niin olet silloin käytännössä täysin yhteiskunnan armoilla. Kukaan lapsistasi ei ole pitämässä puoliasi ja se voi olla todella karua kyytiä sitten. 

Millä tavalla karua? Ei täällä ketään kadulle jätetä.

Vierailija
205/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastentahtoisesti lapsettomana en todellakaan tunne mitään ylpeyttä tai hyvää oloa lapsettomuudestani. Onneksi sisaruksillani useita lapsia ja olen onnellinen heidän puolestaan.

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
206/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ei ole. Meidän ei tarvitse pestä kenenkään kakkapyykkiä ja voidaan mennä ja tulla miten halutaan. Ei ole pallo jalassa 😊

Nuorena ehkä noin, mutta nuoruus on loppujen lopuksi aika lyhyt vaihe ihmisen elämässä. Jos olet vanhana ja sairaana ilman lapsia, niin olet silloin käytännössä täysin yhteiskunnan armoilla. Kukaan lapsistasi ei ole pitämässä puoliasi ja se voi olla todella karua kyytiä sitten. 

Outo kommentti kun samaan aikaan haukutaan aikuisia lapsia jotka eivät hoida vanhuksiaan vaan itsekkäästi ovat töissä 

Vierailija
207/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne lapsetkaan välttämättä pidä puoliasi tai käy edes katsomassa.-hoivakodin hoitaja

Vierailija
208/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kommentti kun samaan aikaan haukutaan aikuisia lapsia jotka eivät hoida vanhuksiaan vaan itsekkäästi ovat töissä 

Hoidatko sinä vanhempias? käyt edes katsomassa hoitolaitoksessa? Vai ootko vaan itsekäs vapauden kaipuinen?

Vierailija
209/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella velalla on pco tai kilpirauhasen häiriöitä tai muita sairauksia?

Enpä tiedä, itselläni ei ole sairauksia.

Vierailija
210/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaus

Ei ole kolmatta pyörää parisuhteessa. Voi keskittyä rakkauteen.

Ei univelkaa.

Ei kakkavaippoja.

Ei koulun tapaamisia.

Vähemmän stressiä

Lisääntynyt terveys

On aikaa panostaa omaan jaksamiseen

Säästetyt rahat jotka voi käyttää mihin vain

Enemmän aikaa ystäville

Enemmän aikaa harrastuksille

Mahdollisuus panostaa uraan

Mahdollisuus kiertää maailmaa il

Vapaus on tylsää.

Lapsi syventää suhdetta, eikä ole mikään kolmas pyörä.

Univelkavaihe kestää yleensä vain muutaman vuoden. Samoin kakkavaippavaihe.

Itse osallistuisin mielelläni koulun tapaamisiin, jos olisi lapsia.

Stressin määrä on ollut valtava näin lapsettomallakin. Ei se lapsista aina johdu.

Terveyden voi menettää lapsettomanakin, kokemusta on.

Lapsettomanakin voi olla niin kiire, että ei kerkeä panostamaan jaksamiseen. Lasten kanssa voi taas touhuta ja ulkoilla vaikka koko päivän, jolloin kuntokin kohenee.

Lapsiin menee rahaa, mutta itse käyttäisin sen mielelläni lapsiin. Itse en tarvitse rahaa käytännössä rahaa muuhun kuin ruokaan ja vuokraan.

Mun parhaalla ystävällä on monta pientä lasta ja silti näemme jatkuvasti. Johtuu siitä, että pyydän häntä usein ottamaan myös lapset mukaan. Ne vaan piristää itseä, eikä häiritse meidän näkemistä yhtään.

Mun paras ystävä myös harrastaa paljon vieläkin, vaikka on lapsia. On entinen ammattiurheilija. Lisäksi hän on pienten lasten vanhempana edennyt urallaan pidemmälle kuin minä lapsettomana. Hän myös matkustelee enemmän kuin minä ja yhdessä perheensä kanssa. Minä joudun matkustamaan yksin.

Vierailija
211/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jokainen tekee omat valintansa. Kertun pitäisi kuitenkin ottaa huomioon, että noilla valinnoilla on myös seurauksensa. Hän on tavallaan osa tätä Suomelle erittäin haitallista nykyajan ilmiötä, jossa kuolleisuus on suurempaa kuin syntyvyys. Jos tämä sama meininki jatkuu, niin yhteiskuntamme tulee romahtamaan väistämättä jossain kohtaa. Rahoittajia ei yksinkertaisesti enää ole.

Olethan sinä itse tehnyt liudan kakaroita?

En ole, kun ei ole puolisoa. Voisin kyllä tehdä vaikka viisikin lasta, mutta saattaa jäädä haaveeksi. Keski-ikä lähestyy, eikä puolisoa ole vielä näköpiirissä.

Vierailija
212/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäämme odottelemaan mitä mieltä Kerttu on kymmenen vuoden päästä...

Minun tätini on 77 vuotias lapseton ns vanhapiika, hyvin menee eli miksi ei muut voisi olla lapsettomia 

Onko hän täysin terve? Se on aika harvinaista tuon ikäisillä. Meidän suvussa kaikki on ollu jo sairaita tuossa kohtaa.

Vierailija
213/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-vuotiaalla

lapset 60v

lapsenlapset 40v

lapsenlapsenlapset 20v

Näin siis elämässään menestyneillä.

Yleensä menestymisestä puhutaan koulutuksessa tai työelämässä, ei lasten saamisessa.

Vierailija
214/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla karua? Ei täällä ketään kadulle jätetä.

Kyllä ainakin omia isovanhempia on yritetty vedättää joka käänteessä. Monelta katastrofilta on jo vältytty, kun me lapset ja lapsenlapset ollaan puututtu näihin vedätyksiin. Näitä vedätyksiä on tapahtunut niin firmojen kuin viranomaisten toimesta.

Vierailija
215/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä jos näiden velojen vanhemmat olisi veloja siinä onkin velalle miettimistä

Mitä sitten? 

Vierailija
216/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-vuotiaalla

lapset 60v

lapsenlapset 40v

lapsenlapsenlapset 20v

Ihan muita kuin menestyneitä nuo parikymppisenä lisääntyvät.

Vierailija
217/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaus

Ei ole kolmatta pyörää parisuhteessa. Voi keskittyä rakkauteen.

Ei univelkaa.

Ei kakkavaippoja.

Ei koulun tapaamisia.

Vähemmän stressiä

Lisääntynyt terveys

On aikaa panostaa omaan jaksamiseen

Säästetyt rahat jotka voi käyttää mihin vain

Enemmän aikaa ystäville

Enemmän aikaa harrastuksille

Mahdollisuus panosta

Vapaus on tylsää.

Lapsi syventää suhdetta, eikä ole mikään kolmas pyörä.

Univelkavaihe kestää yleensä vain muutaman vuoden. Samoin kakkavaippavaihe.

Itse osallistuisin mielelläni koulun tapaamisiin, jos olisi lapsia.

Stressin määrä on ollut valtava näin lapsettomallakin. Ei se lapsista aina johdu.

Terveyden voi menettää lapsettomanakin, kokemusta on.

Lapsettomanakin voi olla niin kiire, että ei kerkeä panostamaan jaksamiseen. Lasten kanssa voi taas touhuta ja ulkoilla vaikka koko päivän, jolloin kuntokin kohenee.

Lapsiin menee rahaa, mutta itse käyttäisin sen mielelläni lapsiin. Itse en tarvitse rahaa käytännössä rahaa muuhun kuin ruokaan ja vuokraan.

Mun parhaalla ystävällä on monta pientä lasta ja silti näemme jatkuvasti. Johtuu siitä, että pyydän häntä usein ottamaan myös lapset mukaan. Ne vaan piristää itseä, eikä häiritse meidän näkemistä yhtään.

Mun paras ystävä myös harrastaa paljon vieläkin, vaikka on lapsia. On entinen ammattiurheilija. Lisäksi hän on pienten lasten vanhempana edennyt urallaan pidemmälle kuin minä lapsettomana. Hän myös matkustelee enemmän kuin minä ja yhdessä perheensä kanssa. Minä joudun matkustamaan yksin.

Minulle taas vapaus ei ole tylsää, vaan elinehto. En halua touhuta lasten kanssa koko päivää, ajatuskin tuntuu ahdistavalta. Kuntoani kohennan liikunnalla, siihen en tarvitse lapsia. Työstä saamani rahat käytän tasan itseeni. Kaverin lapset eivät piristä minua, vaan vievät energiaa, enkä siksi juuri välitä heidän seurastaan. Univelka- ja kakkavaippavaihe olisivat minulle liikaa viikonkin mittaisena, saati usean vuoden.

Lisäksi en yksinkertaisesti pidä lapsista enkä halua heitä elämääni.

Vierailija
218/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-vuotiaalla

lapset 60v

lapsenlapset 40v

lapsenlapsenlapset 20v

Jos 20v unohtuu kortonhinkäyttö ja porsii esikoisen jo noin nuorena, ei se lähtökohtaisesti ole mikään saavutus

Vierailija
219/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi syventää suhdetta, eikä ole mikään kolmas pyörä

Tunnit eivät lisäänny vuorokaudessa lapsen myötä. Jos käyttää lapseen X tuntia eikä ole kumppanin kanssa, sen ajan olisi voinut viettää myös suoraan kumppanin kanssa ja syventää siten suhdetta. Suhteen syventämiseen ei tarvita lasta, eikä se ole lapsen tehtävä olla suhteen syventäjä. Lapsi on oma erillinen ihminen.

Vierailija
220/450 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika hauskaa kun lapsettomat viettää lauantaina aikaansa VAUVAlaudalla...

Mikä on vauvalauta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä