Muistellaan korona-aikaa đ
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (232)
Korona hoito oli ikÀvÀ kyllÀ erittÀin populistista ja politisoitunutta. Harmi, ettÀ harva maa esim. Euroopassa toteutti tutkimukseen perustuvaa pandemia ohjeistusta. Ruotsi oli yksi harvoista. Ja luoja kuinka paljon sontaa esim. Suomen mediassa siitÀ vuodatettiin.
Itse noudatin Suomen ohjeistusta, mutta muistan usein miettineeni sitÀ, ettÀ tulee olemaan todella mielenkiintoista selvittÀÀ, mikÀ toimintamalli olisi ollut paras. Ja vaikka siitÀ ei paljon Suomessa puhuta, tutkimukseen perustuva pandemia ohjeistuksen seuraaminen tuotti pitkÀllÀ juoksulla parhaan tuloksen yhteiskunnalle.
Ihan hullua aikaa, ihmiset olivat ihan hysteerisiĂ€. Minuakin kutsuttiin ennen suht jĂ€rkevien ihmisten toimesta mm. vastuuttomaksi tappajaksi koska en ottanut rokotteita đ
Itse jatkoin elÀmistÀ ja olemista kuten aiemminkin, eli kÀvin mm. kaupassa ihan normaalisti, maskia en kÀyttÀnyt kertaakaan. Tuli myös asunto remontoitua kun olin tÀmÀn flunssapelleilyn takia yli vuoden lomautettuna. IkinÀ en unohda kuinka rokottamattomia "jahdattiin" iltapÀivÀlehtiÀ ja pÀÀttÀjiÀ myöten, vaikka sen rokotteen "hyöty" oli lÀhinnÀ rokotetulle itselleen, se ei estÀnyt tartuntoja..
Vierailija kirjoitti:
Korona ei tarttunut lapsiin ja ei ainakaan kouluissa.
Koti taas oli vaarallinen tartunnan lÀhde.
Li Andersson & co. pelkÀsivÀt, ettÀ ongelmaperheiden lapset jÀÀvÀt tuuliajolle, joten valehdeltiin niin, ettÀ korvat heiluivat. NÀin siksi, ettÀ koulusta on tehty lastensuojelun jatke.
Maailmassa on laskettu olevan 20 miljoonaa koronarokotukseen kuollutta.
Lapsi altistui koulussa ja sain valtion rahoittaman loman sitten kotosalla. Olikohan 5 pÀivÀÀ kun sai hengailla valtion piikkiin.
KyllÀhÀn nuo alkuvaiheen sÀÀnnöt nyt tuntuvat ylilönneiltÀ ja niille on hauska naureskella. Kannattaa vaan muistaa, ettÀ jÀlkiviisaus on aika paljon helpompaa, kuin tehdÀ pÀÀtöksiÀ siinÀ tilanteessa, kun oikeasti kukaan ei tiennyt miten tauti tulisi kehittymÀÀn.
Oli parempi ottaa vÀhÀn liikaa varman pÀÀlle, kuin ettÀ tauti olisikin ollut pahempi ja tappavampi, ja sairaalat olisivat ylikuorimittuneet ja ihmisiÀ kuollut valtavat mÀÀrÀt.
Vanhuksia ja sairaita olis pitÀnyt auttaa mutta se oli kÀytössÀ mahdotonta. Vein ystÀvÀn vanhemmille ruokaa, kun kuljetuspalvelua ei ollut saatavilla pÀivÀkausiin. He eivÀt uskaltaneet tulla hakemaan laatikkoa ulkoa, ja alaovi oli lukossa. Kukaan ei uskaltanut antaa koodia ilman edunvalvojan lupaa. Seisoin sateessa ja lopulta joku naapuri pÀÀsti rappuun. PÀÀtin ettÀ oli viimeinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua aikaa, ihmiset olivat ihan hysteerisiĂ€. Minuakin kutsuttiin ennen suht jĂ€rkevien ihmisten toimesta mm. vastuuttomaksi tappajaksi koska en ottanut rokotteita đ
Itse jatkoin elÀmistÀ ja olemista kuten aiemminkin, eli kÀvin mm. kaupassa ihan normaalisti, maskia en kÀyttÀnyt kertaakaan. Tuli myös asunto remontoitua kun olin tÀmÀn flunssapelleilyn takia yli vuoden lomautettuna. IkinÀ en unohda kuinka rokottamattomia "jahdattiin" iltapÀivÀlehtiÀ ja pÀÀttÀjiÀ myöten, vaikka sen rokotteen "hyöty" oli lÀhinnÀ rokotetulle itselleen, se ei estÀnyt tartuntoja..
Itse olin osittain tai kokonaan lomautettuna kolme vuotta. Ensin mentiin ees taas rajoitusten kanssa, ja sitten olikin kassa niin tyhjÀ ettÀ ei ollut varaa maksaa palkkoja. Kukaan ei tietenkÀÀn korvannut tÀtÀ pelleilyÀ yritykselle kuin pienellÀ osalla. Nautin laiskottelusta ja tein jotain pikkuhommia jos löysin.
Pelolla saa ihmisiÀ ohjailtua. Suomi ei tÀyttÀnyt missÀÀn vaihessa pandemian vaatimusta.
Ihmiset ottaa tÀmÀnkin keskustelun heti tunteelleen
Vierailija kirjoitti:
Ilman maskia kun menit kauppaan, niin ei hetkeÀ mennyt etteikö joku olisi tullut valittamaan.
Ja mielivaltaisesti vanhusten ei tarvinnut kÀyttÀÀ, vaikka oli juurikin osa riskiryhmÀÀ.
Suomi on luopunut itsemÀÀrÀÀmisoikeudestaan. Seuraavassa spektaakkelissa on kaikille pakkorokotus. Taudin kuva on jo mÀÀritelty valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aihe on aika tunnepitoinen vielÀkin
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti korona osoitti ihmisten todellisen idioottimaisuuden
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on laskettu olevan 20 miljoonaa koronarokotukseen kuollutta.
Linkki?
ja kannattaa muistaa millainen valtava mÀrÀÀrÀ erilaisia epidemia elokuvia ja sarjoja julkaistiin ennen koronahysterian rakentamista, nÀillÀ pohjustettiin ihmiset uskomaan keinotekoiseen pandemiaan...
nÀistÀ tartunta niminen elokuva oli sitten kÀsikirja koronalle, siinÀ epidemia tuli myös ihan sattumalta lepakoista ja kaikki epidemian toimenpiteet olivat kuin koronahysteriaa rakennettaessa...
ihmisiÀ on helppo manipuloida ja aivopestÀ uskomaan aivan kaikkea...
Vierailija kirjoitti:
KyllÀhÀn nuo alkuvaiheen sÀÀnnöt nyt tuntuvat ylilönneiltÀ ja niille on hauska naureskella. Kannattaa vaan muistaa, ettÀ jÀlkiviisaus on aika paljon helpompaa, kuin tehdÀ pÀÀtöksiÀ siinÀ tilanteessa, kun oikeasti kukaan ei tiennyt miten tauti tulisi kehittymÀÀn.
Oli parempi ottaa vÀhÀn liikaa varman pÀÀlle, kuin ettÀ tauti olisikin ollut pahempi ja tappavampi, ja sairaalat olisivat ylikuorimittuneet ja ihmisiÀ kuollut valtavat mÀÀrÀt.
PÀinvastoin. Kansa huuti nÀppÀimistö punaisena kun eka tapaus tuli eurooppaan ettÀ nyt rajat kiinni ja jokainen suomalainen joka tulee kotimaahan niin 2 viikon karanteeniin. TÀhÀn ei alettu koska hallituksen tehtÀvÀ ei ole kuunella kansaa.
Oltais selvitty todella vÀhÀllÀ (ja halvalla) jos olisi kÀytetty tuota tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset sai tuntea itsensÀ taas paremmaksi ja kuuliaisemmaksi kun pÀÀsi sylkemÀÀn kaikkien muiden niskaan ketkÀ olivat eri mieltÀ millon mistÀkin, eipÀ tuo eroa mistÀÀn muustakaan asiasta millÀÀn tavalla, media kertoo miten ajatella ja ne ketkÀ eivÀt ajattele haukutaan millon miksikin, itsellÀ ei ole mitÀÀn vastasn rokotettuja eikÀ rokottamattomia, mutta tota lapsenomaista kÀytöstÀ vastaan on paljonkin.
HyvÀ esimerkki on niinkin lyhyt ilmaisu kuin: Trump.
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistÀ meni kyllÀ pahasti yli. Tuolloisella työpaikalla ei muutamat uskaltaneet/halunneet mennÀ kauppaan, vaan tilasivat ruuat toimituksena kotiovelle. Itse totesin, ettÀ kÀyn kaupassa ihan tavallisesti, en todellakaan ala hyppiÀ seinille. Kaupassa en kÀyttÀnyt maskia, enkÀ lÀtrÀnnyt kÀsiini kÀsidesiÀ.
Kaupassa oli aika tiukka tunnelma muutenkin. En uskaltanut ilman maskia mennÀ mutta mulla oli periaate. YhtÀkÀÀn maskia en osta eli vein niitÀ kirjastosta.
TöissÀ oli ihan helvettiÀ sairastavan henkilökunnan, pitkien karanteenien, testirallin, yleisen epÀtietoisuuden, huoltovarmuuskeskuksen pettÀmisen, Tiina jylhÀn maskikauppojen, rajojen kiinninapsahtamisen (ei oikeanlaisia suojaimia saatavilla edellisten loppuessa) ja muun hevonvitunperseilyn takia. Sotehenkilökuntahan työnnettiin tÀysin bussin alle ja etÀilijÀt kiittelivÀt sankareita, pthyi. Sysimustaa huumoria sentÀÀn revittiin siitÀ, ettÀ meidÀn piti kuolla kahden viikon vÀlein ja erityisesti rokotusten jÀlkeen. LÀÀkÀrit olivat ensimmÀisinÀ piikitettyjÀ. EivÀt arkailleet.