Muistellaan korona-aikaa đ
Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytÀryhmÀt ja juomia. NiitÀ sitten siinÀ nautittiin kavereiden kanssa.
Kommentit (236)
Muistan kun meidÀn mahtava ja tehokas ja kehuttu presidentti viitsi kerrankin tehdÀ jotain muuta kuin itkeÀ ettei saa grilli makkarapakettia auki ja huusi "nyt pitÀÀ tehdÀ jotain!"
Oli muuten hÀnen uransa suurin kannanotto mihinkÀÀn...
Vierailija kirjoitti:
Pelolla saa ihmisiÀ ohjailtua. Suomi ei tÀyttÀnyt missÀÀn vaihessa pandemian vaatimusta.
MikÀ on pandemian vaatimus?
Olin raksalla töissÀ. Ilmeni ettÀ joku sairastui. Kun rakennusmestari sanoi ettÀ kaikki voidaan mÀÀrÀtÀ testeihin tai tulee potkut eli se tikku tungetaan nenÀÀn niin kukaan ei uskaltanut saikuttaa ja me kaikki sairastettiin korona työn ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ottaa tÀmÀnkin keskustelun heti tunteelleen
Valitettavasti korona osoitti ihmisten todellisen idioottimaisuuden
MitÀ tarkoitat?
Koronan jÀlkeen ei enÀÀ kerrota mihin julkisuuden ihmiset menehtyy. Aika kova paikka jos fanittaa koko ikÀnsÀ jotakuta ja sitten ei kerrota mihin hÀn kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi asia minua mietityttÀÀ yhÀ.
Milloin siis se rokottamattomien pandemia alkaa eli milloin rokottamattomat pÀÀtyvÀt sairaalaan koronan takia? TÀmÀn takia minÀ mietin ettÀ mikÀ hyöty nyt niistÀ korona rokotteista oli kun rokottamattomat sairasti koronan samalla tavalla kuin rokotetut ja koronaa levitti molemmat yhtÀlailla.
kysymyksiÀ mitÀ ei saanut tuolloin esittÀÀ.
Toinen on se miten lÀÀke syntyi niin nopeasti tyhjÀstÀ eikÀ vaatinut vuosikymmenten seurantaa ja arviota mahdollisista komplikaatioista kuten normaalisti.
Vuoden 2003 SARS-epidemian pohjalta tiedettiin aiemman koronaviruksen, SARS-CoV-1-viruksen taudinaiheuttamiskyky aika hyvin. SARSia vastaan oli kehitetty rokotteita, ja sitÀ tietoa on voitu soveltaa covid-19-rokotteisiin.
Olen pyytÀnyt linkkiÀ tai muita tietoja usealta kommentoijalta heidÀn vÀitteisiinsÀ mutta eipÀ ole vastauksia nÀkynyt joten ilman niitÀ suoltavat paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ottaa tÀmÀnkin keskustelun heti tunteelleen
Valitettavasti korona osoitti ihmisten todellisen idioottimaisuuden
Miten niin valitettavasti. Eikö se ole hyvÀ ettÀ tuli yleiseen tietoon ettÀ paniikissa ja massapsykoosissa jÀrkevÀt ihmistekin voivat toimia jÀrjettömÀsti.
Vierailija kirjoitti:
Olen opetusalalla. KÀvin töissÀ visiiri pÀÀssÀni.
Sama. Ja kun ryhmÀssÀ yksi sairastui koronaan, opiskelijat mÀÀrÀttiin karanteeniin, mutta minua ei, koska olin luokan edessÀ kuulemma riittÀvÀn turvavÀlin pÀÀssÀ.
Vierailija kirjoitti:
Korona hoito oli ikÀvÀ kyllÀ erittÀin populistista ja politisoitunutta. Harmi, ettÀ harva maa esim. Euroopassa toteutti tutkimukseen perustuvaa pandemia ohjeistusta. Ruotsi oli yksi harvoista. Ja luoja kuinka paljon sontaa esim. Suomen mediassa siitÀ vuodatettiin.
Itse noudatin Suomen ohjeistusta, mutta muistan usein miettineeni sitÀ, ettÀ tulee olemaan todella mielenkiintoista selvittÀÀ, mikÀ toimintamalli olisi ollut paras. Ja vaikka siitÀ ei paljon Suomessa puhuta, tutkimukseen perustuva pandemia ohjeistuksen seuraaminen tuotti pitkÀllÀ juoksulla parhaan tuloksen yhteiskunnalle.
Ongelma on siinÀ, ettÀ asiantuntijat olivat erimielisiÀ eikÀ THL halunnut aina noudattaa WHO:n ohjeita eikÀ WHO puolestaan halunnut ottaa oppia Taiwanilta, koska orjaili Kiinaa jne. jne. Koronan torjunta oli asiantuntijapiireissÀkin politisoitunutta. THL:n linja oli riskejÀ ja kuolemia vÀhÀttelevÀ, hyvin oikeistolainen. Ruotsin hallitus puolestaan painosti Suomen hallitusta, ettei se lÀhtisi tekemÀÀn rajoituksia ja pitÀisi rajat auki. NÀistÀ asioista ei edelleenkÀÀn ole tehty Suomessa puolueetonta selvitystÀ. Sellainen kuitenkin tarvittaisiin, jotta osattaisiin toimia paremmin ja nopeammin, jos uusi pandemia tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opetusalalla. KÀvin töissÀ visiiri pÀÀssÀni.
Sama. Ja kun ryhmÀssÀ yksi sairastui koronaan, opiskelijat mÀÀrÀttiin karanteeniin, mutta minua ei, koska olin luokan edessÀ kuulemma riittÀvÀn turvavÀlin pÀÀssÀ.
:D
Vierailija kirjoitti:
Olin raksalla töissÀ. Ilmeni ettÀ joku sairastui. Kun rakennusmestari sanoi ettÀ kaikki voidaan mÀÀrÀtÀ testeihin tai tulee potkut eli se tikku tungetaan nenÀÀn niin kukaan ei uskaltanut saikuttaa ja me kaikki sairastettiin korona työn ohessa.
Tyhmyyden multihuipentuma toi tikun tunkeminen nenÀÀn, kyllÀ mahtoi elitistejÀ kulissien takana naurattaa, kaskun ei kÀsketty tunkea se tikku... Niinkuin jossain Kiinassa ja Thaimaassa:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistÀ meni kyllÀ pahasti yli. Tuolloisella työpaikalla ei muutamat uskaltaneet/halunneet mennÀ kauppaan, vaan tilasivat ruuat toimituksena kotiovelle. Itse totesin, ettÀ kÀyn kaupassa ihan tavallisesti, en todellakaan ala hyppiÀ seinille. Kaupassa en kÀyttÀnyt maskia, enkÀ lÀtrÀnnyt kÀsiini kÀsidesiÀ.
Kaupassa oli aika tiukka tunnelma muutenkin. En uskaltanut ilman maskia mennÀ mutta mulla oli periaate. YhtÀkÀÀn maskia en osta eli vein niitÀ kirjastosta.
Ei itseÀni pelottanut mennÀ ilman maskia, mikÀli joku mulkoili, niin ihan vapaasti. En kiinnittÀnyt siihen huomiota. HyvÀnÀ puolena oli se, ettÀ kaupassa ei ollut paljon ihmisiÀ, tuli tehtyÀ ostoksen nopeasti, kun ei ollut kassajonoja.
Ai ettĂ€, kaikista pelkĂ€n kansakoulun kĂ€yneistĂ€ tuli yhdessĂ€ yössĂ€ molekyylibiologian, rokotetekniikan, virustutkimuksen ja perustuslakiasioiden asiantuntijoita đđđđ
Ja osalle rooli on jÀÀnyt pÀÀlle, valitettavasti đ©.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on laskettu olevan 20 miljoonaa koronarokotukseen kuollutta.
Linkki? EnsimmÀiseltÀ 5kk ajalta
mRNA- rokote on aiheuttanut tuhansia kuolemia viisi kuukautta kÀyttöönottonsa jÀlkeen;
Vain viidessÀ kuukaudessa rokotusten alkamisen jÀlkeen on EudraVigilance (Euroopan haittavaikutusrekisteri) kerÀnnyt 12886 ilmoitusta kuolemista liittyen COVID-19-rokotteisiin, joista Pfizerin rokote aiheutti melkein puolet (6306). Samassa aikajaksossa on VAERS:iin (USA:n haittavaikutusrekisteri) tullut kaiken kaikkiaan 4406 ilmoitusta kuolemista; joista 91 % liittyi mRNA-rokotteisiin, joista Pfizerin osuus oli 44 % ja Modernan 47 %.On mahdotonta tietÀÀ kuinka suuri osuus kaikista rokotuksen jÀlkeisistÀ kuolemista tulee itse asiassa ilmoitetuksi kumpaankaan virastoon. Huomattavaa on kuitenkin se, ettÀ ne 4406 COVID-rokotteeseen liittyvÀÀ kuolemaa, jotka ovat kertyneet VAERS:n rekisteriin viimeisten viiden kuukauden aikana, ylittÀvÀt kaikkien muiden rokotteiden aiheuttamien kuolemien totaalisen kumulatiivisen mÀÀrÀn koko edeltÀvÀn 20 vuoden ajalta.
TÀten on selvÀÀ, ettÀ nÀmÀ rokotteet ovat ehdottomasti historian kaikkein tappavimpia mikÀ
oli ennustettavissa, ja kaikki sellaisen taudin vuoksi, jonka kuolleisuusluvut eivÀt ylitÀ influenssan
kuolleisuuslukuja.
Vierailija kirjoitti:
Koronavillkkuđ€
TÀmÀn kehittÀmiseen kÀytettiin 6 miljoonaa euroa. Jotkut tekivÀt ihan kivaa tiliÀ muiden kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Osalla ihmisistÀ meni kyllÀ pahasti yli. Tuolloisella työpaikalla ei muutamat uskaltaneet/halunneet mennÀ kauppaan, vaan tilasivat ruuat toimituksena kotiovelle. Itse totesin, ettÀ kÀyn kaupassa ihan tavallisesti, en todellakaan ala hyppiÀ seinille. Kaupassa en kÀyttÀnyt maskia, enkÀ lÀtrÀnnyt kÀsiini kÀsidesiÀ.
JÀrki pysyi pÀÀssÀ. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Koronan jÀlkeen ei enÀÀ kerrota mihin julkisuuden ihmiset menehtyy. Aika kova paikka jos fanittaa koko ikÀnsÀ jotakuta ja sitten ei kerrota mihin hÀn kuoli.
HöpsistÀ.
Aina kun jonkun kuolemasta uutisoitiin, foliohatut ryntÀsi ulisemaan "tutkittu ja turvallinen: tai "ei ennen nuoret ihmiset sairastuneet syöpÀÀn" ym
ap varmaan ajatteli ettĂ€ tÀÀllĂ€ muisteltaisiin koronavilkkua ja Marinin baareilua, mutta tĂ€stĂ€ tulikin rokotetut vs. rokottamattomat -riita đ