Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistellaan korona-aikaa 😂

Vierailija
15.09.2025 |

Mulla tuli mieleen se kun ravintolat ja baarit meni kiinni niin ihmiset tapas toisiaan kadulla laittaen sinne pöytäryhmät ja juomia. Niitä sitten siinä nautittiin kavereiden kanssa.

Kommentit (589)

Vierailija
1/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalliin ei päässyt ilman koronapassia.

Vierailija
2/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan saarto oli myös umpihullu idea. Etenkin kun sen läpi pääsi itsetehdyllä lupalapulla. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosaleille tuli älyttömiä sääntöjä desinfioida laite käytön jälkeen, mutta esimerkiksi ovenkahvoja ei tarvinnut desinfioida.

Vierailija
4/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 10 ihmistä sai olla koirapuistossa yhtä aikaa.

Vierailija
5/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden ulkonaolevat läpnäkyvät "teltat. Ihanku ulkona syöminen suojais jotenki enemmän taudilta 😉

Vierailija
6/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa ei saanut klo18 jälkeen jäädä syömään, vain take away. Varmaan se virus osasi kellonajat ja iskeä pahiten tuon kellonajan perästä. Tämä sääntö Huvitti ihan perus grillillä.

Vierailija
7/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille tää on hupaisaa, joillekin sitten vähemmän hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkä vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitä onko riittävästi suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.

Vierailija
8/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lomautettuna ja päivän ohjelmanumeroita oli lähteä kävelylle ja tuoda repussa päivän ostokset. Kauppa oli aivan tyhjä asiakkaista. Laatikkokerääjiä oli kyllä liikkeellä ja kassa oli auki. Sinne ei kuitenkaan olisi saanut mennä, eli kaverit haukkui minua ja kyselivät että olihan minulla kuitenkin hansikkaat kädessä. 

Vierailija
9/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman maskia kun menit kauppaan, niin ei hetkeä mennyt etteikö joku olisi tullut valittamaan.

Vierailija
10/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilupoluilla oli ohjeistettu oikea kulkusuunta.

Vierailija
11/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetusalalla. Kävin töissä visiiri päässäni. 

Vierailija
12/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttiin kellarissa kaksi viikkoa ja syötiin leipää.

Vierailija
13/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa ei saanut klo18 jälkeen jäädä syömään, vain take away. Varmaan se virus osasi kellonajat ja iskeä pahiten tuon kellonajan perästä. Tämä sääntö Huvitti ihan perus grillillä.

Kävin kerran paikallisessa pubissa joskus iltapäivällä. Tulikohan se pilkku viideltä tai kuudelta. Ihan hirveä meininki ja paikka täynnä humalaisia ihmisiä. Sitten ne pakotettiin koteihinsa tai kuka minnekin.

Vierailija
14/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaväli ulkonakin 5 metriä.

Vierailija
15/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin lapsella todettiin tartunta. Olin ollut työkaverin kanssa samassa huoneessa hetken kolme päivää aikaisemmin joten jouduin yksityiselle lääkärille testiin ja se maksoi työpaikalle varmaan satoja euroja.

Vierailija
16/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika vieläkin. Jännä että ketään ei enää pelota kun auktoriteetit ei kehoita.

Vierailija
17/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kotikoulun" traumat perusopetuksessa.

Miehen poika jäi kotiin "etäopetukseen", mitään opetusta ei siis koululta tullut, vaan tehtävälista Wilmaan. Minä sitten olin opettajana, aamulla aloitettiin 8 aikaan, joskus venyi, ja parhaillaan opiskeltiin se 10 tuntia. Samaan aikaan olisi pitänyt lukea kolmeen eri pääsykokeeseen, sanomattakin selvää että kouluun en päässyt. Mies teki töitä, reilua sinänsä (tosin lapsella oli erityisen tuen päätös, ja opetusta olisi järjestetty ilmeisesti sillä perusteella koulussa.

Vierailija
18/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille tää on hupaisaa, joillekin sitten vähemmän hupaisaa. Itse muistan alkuajoilta sen ahdistuksen, minkä vallassa ajoin yövuoroon töihin sairaalaan, jossa ei ollut varmuutta siitä onko riittävästi suojavaatteita työvuoron ajaksi. Ei paljon ne muistelot naurata.

Toi oli oikeesti aika hurjaa. Itsellä ei ollut hätää mutta äidistä hoivakodissa oli huoli. Toki hän pärjäs siellä aivan hienosti vaikka tais kahteen kertaan sairastaakin. 

Vierailija
19/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kaikki pääsi etätöihin. Ihanaa aikaa.

Vierailija
20/589 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla muka hirveän tarttuva. Ensimmäiseen karanteeniin jouduin töissä päiväkodissa kun miesopiskelija sairastui. Lapset oli roikkuneet siinä viimeiseen asti ihastuksissaan ja syötiin samoissa pöydissä kiinni toisistamme pienissä tiloissa. Kukaan meidän ryhmän lapsista tai aikuisista ei saanut tartuntaa. Mutta karanteeni kärsittiin.