Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syksyn tullen - asutko talossa jossa kummittelee?

Vierailija
04.09.2025 |

Illat hämärtyvät, lehdet tipahtelevat ja on kummitustarinoiden aika.

Kerro kokemuksistasi, jos asut talossa jossa kummittelee tai olet kokenut jotain tuollaista jossain kiinteistössä tai tilalla.

Eritoten pisteitä kummitus-kartanoista jne.vanhoista villoista. 

Sana vapaa! Kerro ihmeessä tarinasi ja kokemuksesi.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan vanhassa talossa maalla ja täällä kuulee kaikenlaista kolinaa, nitinää ja natinaa aina silloin tällöin. Koira haukkuu joskus ns. tyhjää eli on sisällä talossa ja haukkuu esim työhuoneessa yksin ollessaan. Ei pitäisi olla mitään syytä haukkua. Mitähän se kuulee tai näkee? On kyllä jo vanha koira, voi johtua siitäkin. Tai sitten ei. 

Kiitos kommentista! Osaatko täsmentää kolinan? Ovet? Entä nitinä ja natina, kuulostaako askelilta? Onko koira muuten rauhaton jos on yksin huoneessa?

Vierailija
102/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan vanhassa talossa maalla ja täällä kuulee kaikenlaista kolinaa, nitinää ja natinaa aina silloin tällöin. Koira haukkuu joskus ns. tyhjää eli on sisällä talossa ja haukkuu esim työhuoneessa yksin ollessaan. Ei pitäisi olla mitään syytä haukkua. Mitähän se kuulee tai näkee? On kyllä jo vanha koira, voi johtua siitäkin. Tai sitten ei. 

Minun koirat parhaassa iässä, joskus tuijottaa yhteen kohtaan, niskakarvat pystyssä, vinkuvat, vaikka talossa ei ole kuin minä, lattiat eivät narisee. Välillä oli tuijotusta vaatekomeroon jossa oli vain vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun koirat parhaassa iässä, joskus tuijottaa yhteen kohtaan, niskakarvat pystyssä, vinkuvat, vaikka talossa ei ole kuin minä, lattiat eivät narisee. Välillä oli tuijotusta vaatekomeroon jossa oli vain vaatteita.

Vaatteisiin (jos käytettynä) ja esineisiin voi jäädä entisen omistajan energiaa. Jos paljon käytettyjä esineitä kotitaloudessa, voi niiden mukana ehkä tulla haamuja uudelle omistajalle?

Joita koirat sitten haukkuvat.

Vierailija
104/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on osaksi rajaseudun geenit, ja herkät vaistot. Siellä se on ollut ihan normaalia.

Mulla on kokonaan rajatilageenit. 

Vierailija
106/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on osaksi rajaseudun geenit, ja herkät vaistot. Siellä se on ollut ihan normaalia.

Mulla on kokonaan rajatilageenit. 

Eli millaiset, jos voit analysoida ja eritellä niitä?

Vierailija
107/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme vuonna 1912 rakennetun talon ja teimme siihen täysremontin kylpyhuoneita ja keittiötä myöten. Olohuoneessa oli aina jotenkin miellyttävän rauhallinen tunnelma. Todella seesteinen ja jopa unelias. Se muuttui, kun yritimme laajentaa remonttiamme vintille. Heti, kun olimme saaneet tukipuut tuleville huoneille aluille, tuli selkeä käsky vanhalta mustapukuiselta naiselta: tänne ette rakenna! Olohuoneen leppoisa tunnelmakin katosi hetkeksi.

Yritimme jatkaa projektia, mutta hän torppasi. Emme koskaan tehneet vinttiä valmiiksi. Talo myytiin, ei tosin mustapukuisen naisen vuoksi, sillä hänen henkensä oli ystävällismielinen koko sen 10 vuoden ajan, jolloin siellä asuimme.

En tiedä, onko mustapukuinen nainen ollut suopeampi talon seuraaville omistajille.

Kuulostaa, että mustapukuinen nainen oli tarkka, että vanhassa talossa paikat pysyisi ennallaan. Ehkä leski-rouva?&nb

Hän oli juurikin sitä. Tarkka.  Antoi kyllä remontoida alakertaa ja osin yläkertaakin, mutta kun avasimme vintin oven, joka oli täysin rakentamaton, tuli stoppi. Se selkeä "ei" oli ihan aistittavissa.

Emme kyllä halua enää kysellä nykyisiltä omistajilta heidän kokemuksiaan. Eihän näitä muutenkaan todesta oteta ikinä. :)

Vierailija
108/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostimme vuonna 1912 rakennetun talon ja teimme siihen täysremontin kylpyhuoneita ja keittiötä myöten. Olohuoneessa oli aina jotenkin miellyttävän rauhallinen tunnelma. Todella seesteinen ja jopa unelias. Se muuttui, kun yritimme laajentaa remonttiamme vintille. Heti, kun olimme saaneet tukipuut tuleville huoneille aluille, tuli selkeä käsky vanhalta mustapukuiselta naiselta: tänne ette rakenna! Olohuoneen leppoisa tunnelmakin katosi hetkeksi.

Yritimme jatkaa projektia, mutta hän torppasi. Emme koskaan tehneet vinttiä valmiiksi. Talo myytiin, ei tosin mustapukuisen naisen vuoksi, sillä hänen henkensä oli ystävällismielinen koko sen 10 vuoden ajan, jolloin siellä asuimme.

En tiedä, onko mustapukuinen nainen ollut suopeampi talon seuraaville omistajille.

Kuulostaa, että mustapukuinen nainen oli tarkka, että vanhassa tal

Ehkä vintti oli syystä tai toisesta "Ei", tai sitten rouva halusi suojella teitä juurikin siksi että vintti oli rakentamaton ja koskematon ennen. 

Niin, kukapa soittelee uusille asukkaille "Oletteko jo muuten tavanneet mustapukuisen naisen" :D?

Vierailija
109/142 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottavaa löytyisi vaikka kuinka paljon. Olen nähnyt henkiä lapsuudesta lähtien.

Olen asunut asunnoissa, joiden edellinen asukas on kuollut asuntoon tai saanut siellä sairauskohtauksen ja menehtynyt muualla.

Edellisessä kodissa kuljeksi n. 70v mies. Oli kuollut vajaa vuosi ennen muuttoani. Iltahämärässä saattoi nähdä tummia, varjomaisia palloja sivusilmällä ja valot vilkkuivat/sammuivat järjestelmällisesti, kun mies oletettavasti kulki käytävää pitkin. Kulki perimmäisestä makkarista keittiön läpi ja käytävään. Kerran sitten ilmestyikin ja pelästyin niin, että juoksin makkariin. Vieraatkin näkivät näitä tapahtumia, mutta eivät itse miestä.

Vierailija
111/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituksia on siellä vain missä  niihin  uskotaan

Vierailija
112/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteisiin (jos käytettynä) ja esineisiin voi jäädä entisen omistajan energiaa. Jos paljon käytettyjä esineitä kotitaloudessa, voi niiden mukana ehkä tulla haamuja uudelle omistajalle?

Talossa ei ole ollut entisiä omistajia, talo on kuulunut rakentamisesta asti minulle.

Vierailija
113/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... jäädä energiaa ? Höpsis .🙄

Vierailija
114/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytettyjä vaatteita ja tavaroita en ole ostanut.

Vierailija
115/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein mietitään, että kummitukset on automaattisesti menneisyydestä. Uudessa talossa ei voi kummitella.

Mutta kun on miettinyt ajan olemusta, niin mikä estäisi, etteikö osa kummituksista voisi olla myös tulevaisuudesta? Näetkin talon tulevan asukkaan tai tapahtuman jonkin ajan vääristymän vuoksi.

Höpö höpö 😅

Vierailija
118/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, sitten ehkä hiukan vaikea selittää ilmiötä :).

Vierailija
120/142 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintamamiestalo ei ole hirsipirtti, vaikka joku va jakki on joskus sellaisen rakentanut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme