Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat vanhukset nyt itkee sitä kun ei heillä ole omaisia

Vierailija
21.08.2025 |

No mikseivät tehneet jos hedelmällisiä olivat? Osa ihan surutta kertoo ettei lapset mahtuneet hänen ja miehensä "menevään" elämään. 70-luvun aborttiluvut ovat olleet järjettömän isoja. Moninkertaisia nykypäivään verrattuna vaikka suhteuttaisi naisten määrään. Huippuvuonna 1973 aborttien määrä oli 50 % syntyvien lasten määrään verrattuna! Suurin osa aborteista tehtiin naimisissa oleville naisille. 

Kommentit (211)

61/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä puhe västöpyramidista on kyllä ihan absurdia. Että veronmaksajia ei muka synny. Minun elinaikanani mentiin 5 miljardista 8 miljardiin. Se pyramidin alapohja on valtava, ja kohonneen elintason ja hyvinvoinnin seurauksena 2000-luvulla syntyneet tulevat elämän vanhoiksi. Todella vanhoiksi. Ja saavat aina vaan lisää lapsia. Kohta meitä on 10 miljardia.

Se ongelma ei ole se pyramidin huippu, koska he ovat kohta jo kuolleet. Se ongelma on se pyramidin valtava iso alapohja, joka valtaa alaa koko ajan lisää ja lisää.

Luonnonvarat ei riitä, puhdas vesi ei riitä, tila ei riitä, resurssit ei riitä. Tästä on merkkejä nyt jo. Afrikasta suuntautuu kansainvaellus Eurooppaan, koska siellä ne ongelmat realisoituvat nyt jo. Afrikka on esimerkki siitä, mikä se ongelma oikeasti on. Ei vanhukset, vaan nuoret. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
62/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit haluaa taas jotain.

Olet hupaisa, ikinuorikin kai.  Kun syöt sitä ja tätä et tule vanhaksi, liikut kai noissa piireissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen törmännyt useammin vanhuksiin joilla on lapsia ja lastenlapsiakin, mutta kukaan ei käy moikkaamassa kuin joskus ja jouluisin.

Itseasiassa yhtään lapsettomuutta itkevää vanhusta en ole tavannut.

Tämä. Varsinkin vanhainkodilla, vanhukset joilla on lapsenlapsia ja lapsia ovat kaikkein surkeimpia, odottavat JOKA päivä sitä Mikkoa ja Leenaa kylään. Lapsettomat vanhukset touhuavat keskenään päivähuoneessa, pelaavat bingoa ja juttelevat. Lapsiaan odottavat istuvat huoneessa eivätkä suostu aina edes syömään, ettei vaan se Mirjan ja tyttöjen vierailu mene ohi. "jos eivät tiedä että olen lähtenyt käymään ja tulevat sillä välin".

Ei ne lapset teidän vanhuutta pelasta. Varsinkaan jos olette olleet väkivaltaisia, manipuloivia ja kiristätte lapsia perinnöllä.

64/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on valheellinen eikä tippaakaa Hesarin jutun mukainen. Ap itkee a projisoi omaa surkeaa ja saamatonta elämäänsä. 

Jep. Taisi olla se ongelma lähinnä se pinpsan saamattomuus.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
65/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen törmännyt useammin vanhuksiin joilla on lapsia ja lastenlapsiakin, mutta kukaan ei käy moikkaamassa kuin joskus ja jouluisin.

Itseasiassa yhtään lapsettomuutta itkevää vanhusta en ole tavannut.

Täälläkin ihmetellään sitä yksinäisyyttä, vaikka lapsia on tehty kasa päin, ketään ei näy ikinä missään ja siitä tuntuu tulevan paljon enemmän katkeruutta.

Vierailija
66/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen ei ratkaise vanhustenhoidon ongelmaa.

Minunkin 88-vuotiaalla äidilläni on lapsia ja lastenlapsia, ja häntä autetaan tarvittaessa, mutta ensinnäkään hän ei halua apua, ja toisekseen hän on itse vieraannuttanut itsensä lastenlapsistaan (hän on sitä mieltä että jokainen hoitakoon omat lapsensa, mutta samalla hän on unohtanut ettei hän ole ole hoitanut omia lapsiaan, lastenlapsista puhumattakaan, ja oman äitinsä hän tuuppasi vanhainkotiin kuolemaan). Me 60+ ikäiset tyttäret olemme työelämässä ja sairastamme molemmat syöpää, ja meillä on omatkin lapset ja lastenlapset. Heidän auttaminensa menee vanhan äidin auttamisen edelle.

Sinä se jaksat tuota samaa.  Miksi ette nuorina jaksaneet hoitaa lapsianne,  olette tulleet äitiinne?

Teidän suvussa menee noin, jokainen odottaa että "joku muu."  

Vierailija
67/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tehneet lapsia kyllä alkoholistien kanssa aina.

Normi settiä teillä venäjällä !

Vierailija
68/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tehneet lapsia kyllä alkoholistien kanssa aina.

Ap on siitä esimerkki. Harhainen, käytöshäiriöinen, lähellä psykoottista. Pakkomielteinen ja älyltään vajaa.

Vierailija
69/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Niitä aborttilakia tehtiin 70-luvulla paljon, joska muuta ehkäisyä ei ollut. Kortsuja ei myyty marketeissa ja e-pillereitä ei saaneet naimattomana. Ehkäisyn saaminen ylipäänsä oli tosi vaikeaa ja monen mielestä se oli tuomittavaa, jos ehkäisi. Esim. kirjailija Tuula-Liina Varis on kirjoittanut tästä, oli aika kylmäävää menoa. 

Aika villit kuvitelmat siitä että 70 luvulla ei olisi ollut tiukempaa moraalia kuten tänä päivänä. Ja kyllä niitä kortsuja oli ym. saatavilla.

Muistan hyvin kondomimainokset tuon ajan lehdissä. Kumma ettei näitä nykyään näy missään. Ihan oikeasti, ei kai se asia ole mihonkään muuttunut.

Kaikki muu alapäävaiva näkyy sitten senkin edestä, siis naisten.

Vierailija
70/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista huomannut. Toimin vapaaehtoistyössä seurakunnassa, ja siellä itketään lähinnä rahan vähyyttä ja mietitään, ostetaanko ruokaa vai lääkkeitä kun persut leikkasivat sosiaaliturvasta, eikä kukaan ota jalatonta 80-vuotiasta töihinkään.

Vierailija
71/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei oo saanut koskaan ja se kuvittelee, että solvaamalla naisia ja haukkumalla lapsettomia näiden omasta, vapaaehtoisesta tai luonnon sanelemasta valinnasta alkaa ap:lle tulvia pimppaa ovista ja ikkunoista.

Vaikea kuvitella, miten tuollainen logiikka toimii, kun näin ulkopuolelta, terveen ihmisen näkökulmasta, tuossa ajattelutavassa ei ole mitään järkeä.

Kusipäitä vältellään, ei niille jalkoja levitellä velvollisuudesta tai säälistä saati rakkaudesta, eikä miespuolisetkaan mielellään viihdy niiden seurassa.

Jotenkin ihan esipuberteettisen, suorastaan uhmaikäisen lapsen jankutusta aloitus.

Vierailija
72/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei voi ikinä tehdä oikein. Minä en tehnyt lapsia, koska olen sairas ja lapset olisivat jääneet suurimmaksi osaksi muiden hoidettavaksi. Tältäkin palstalta saa aina lukea, että ei pitäisi lisääntyä jos ei pysty hoitamaan. OK! Nyt sitten olisi kuitenkin pitänyt tehdä niitä? Päättäkää jo mitä haluatte! 

Vierailija
73/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä hämmästyttää, että suurten ikäluokkien koko ja palveluntarpeet koko elinkaaren ajan ovat olleet tiedossa jo siitä lähtien, kun suuret ikäluokat syntyivät ja väestöpyramidi kääntyi kärjelleen. Suuret ikäluokat ovat myös työelämässä ja päättävissä asemissa ollessaan tienneet tämän kaiken. Jo 90-luvulla koulussa opettaja selosti yleisenä tietona, että tästä tulee isoja ongelmia tulevaisuudessa. Jännä, että nyt kun se iso ongelma on käsillä, havahdutaan siihen ikään kuin ensimmäistä kertaa. Omalla ikäluokallani ei ole mitään illuusioita hyvinvointiyhteiskunnan tarjoamasta vanhuudenhoivasta, eläkkeistä puhumattakaan. Me nyt työelämässä olevat ihmiset maksamme korkeita veroja, hoidamme omat lapsemme sekä kohta myös vanhukset. Säästämme itse omaa eläkettämme varten, mitä nyt tuloista verojen ja kasvaneiden elinkustannusten jälkeen jää käteen. Mikäköhän sukupolv

Hyvinvointivaltio perustuu siihen, että huoltosuhde on kunnossa ja verotulot kattavat peruspalvelut. Jos uusia veronmaksajia tai yhteisöveronmaksajia ei synny, millä mystisillä rahoilla ajattelit nämä hyvinvointivaltion kustannukset kattaa? Itse en kannata peruspalveluiden yksityistämistä alkuunkaan, mutta en silti usko että omassa vanhuudessani 50 vuoden päästä on kauheasti hyvinvointivaltiota jäljellä. Poliitikoilla ei ole oikeaa tahtoa hoitaa tätä ongelmaa kuntoon, vaan mielistellä äänestäjiä ja hankkia etuja itselleen ja kavereilleen. Tulen olemaan köyhä mökin mummo omien lasteni avun varassa. Onneksi en parikymppisenä bilettänyt ja matkustellut, vaan tein lapset nuorena ja panostin perheeseen opiskelujen ohessa.

Vierailija
74/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää synnytyspakotus ja lapsettomuussheimaus ole putinismin kovaa ydintä?

Vierailija
75/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Tämä puhe västöpyramidista on kyllä ihan absurdia. Että veronmaksajia ei muka synny. Minun elinaikanani mentiin 5 miljardista 8 miljardiin. Se pyramidin alapohja on valtava, ja kohonneen elintason ja hyvinvoinnin seurauksena 2000-luvulla syntyneet tulevat elämän vanhoiksi. Todella vanhoiksi. Ja saavat aina vaan lisää lapsia. Kohta meitä on 10 miljardia.

Se ongelma ei ole se pyramidin huippu, koska he ovat kohta jo kuolleet. Se ongelma on se pyramidin valtava iso alapohja, joka valtaa alaa koko ajan lisää ja lisää.

Luonnonvarat ei riitä, puhdas vesi ei riitä, tila ei riitä, resurssit ei riitä. Tästä on merkkejä nyt jo. Afrikasta suuntautuu kansainvaellus Eurooppaan, koska siellä ne ongelmat realisoituvat nyt jo. Afrikka on esimerkki siitä, mikä se ongelma oikeasti on. Ei vanhukset, vaan nuoret. 

Tämä. Lisäksi yhteiskunta voidaan ihan hallitusti skaalata alaspäin, pienemmälle väestöpohjalle. Tässä prosessissa voidaan myös valita noudattaa inhimillisiä arvoja, ei sen tarvitse olla paluu primitiiviseen yhteiskuntaan jossa jokainen pärjää omillaan, tai suhteillaan. 

Asiaa vieläpä helpottaa se, kun tekoäly ja automatiikka. lisääntyy koko ajan, mikä tulee tekemään sen että talousjärjestelmien on muututtava ihmistyön verottamiseen perustuvasta muunlaiseksi. Ei sitten enää tarvita pyramidimaista väestörakennetta, jos ihmiset pääosin lähinnä nautiskelee elämästään perustulolla, koneiden tuottaessa ne tulot ja valtion rahojen tullessa mm. ympäristöresurssien käytön, saastuttamisen, konetyön voittojen verotuksesta.

Vierailija
76/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tekeminen ei ratkaise vanhustenhoidon ongelmaa.

Minunkin 88-vuotiaalla äidilläni on lapsia ja lastenlapsia, ja häntä autetaan tarvittaessa, mutta ensinnäkään hän ei halua apua, ja toisekseen hän on itse vieraannuttanut itsensä lastenlapsistaan (hän on sitä mieltä että jokainen hoitakoon omat lapsensa, mutta samalla hän on unohtanut ettei hän ole ole hoitanut omia lapsiaan, lastenlapsista puhumattakaan, ja oman äitinsä hän tuuppasi vanhainkotiin kuolemaan). Me 60+ ikäiset tyttäret olemme työelämässä ja sairastamme molemmat syöpää, ja meillä on omatkin lapset ja lastenlapset. Heidän auttaminensa menee vanhan äidin auttamisen edelle.

Sinä se jaksat tuota samaa.  Miksi ette nuorina jaksaneet hoitaa lapsianne,  olette tulleet äitiinne?

Teidän suvussa menee noin, jokainen odottaa että "joku m

Mitä saatanaa sinä siellä sössötät? Minä olen hoitanut omat lapseni, koska äitiäni ei isöäitiys kiinnostanut. Nyt hän ihmettelee kuin aikuistuneet lastenlapset eivät ole kiinnostuneet hänestä. Syöpähoitojeni keskelläkin hän valittaa että hänet on hylätty.

Vierailija
77/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvinvointivaltio perustuu siihen, että huoltosuhde on kunnossa ja verotulot kattavat peruspalvelut. Jos uusia veronmaksajia tai yhteisöveronmaksajia ei synny, millä mystisillä rahoilla ajattelit nämä hyvinvointivaltion kustannukset kattaa? Itse en kannata peruspalveluiden yksityistämistä alkuunkaan, mutta en silti usko että omassa vanhuudessani 50 vuoden päästä on kauheasti hyvinvointivaltiota jäljellä. Poliitikoilla ei ole oikeaa tahtoa hoitaa tätä ongelmaa kuntoon, vaan mielistellä äänestäjiä ja hankkia etuja itselleen ja kavereilleen. Tulen olemaan köyhä mökin mummo omien lasteni avun varassa. Onneksi en parikymppisenä bilettänyt ja matkustellut, vaan tein lapset nuorena ja panostin perheeseen opiskelujen ohessa."

Vanhanaikaista ajattelua. Parin-kolmenkymmenen vuoden päästä ihmset ei enää juuri tee palkkatyötä eikä maksa veroja, vaan työn tekee automaatio ja tekoäly. Ei silloin enää tarvita lisää ja lisää ihmisiä maksamaan nykyisten eläkkeitä.

Vierailija
78/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei voi ikinä tehdä oikein. Minä en tehnyt lapsia, koska olen sairas ja lapset olisivat jääneet suurimmaksi osaksi muiden hoidettavaksi. Tältäkin palstalta saa aina lukea, että ei pitäisi lisääntyä jos ei pysty hoitamaan. OK! Nyt sitten olisi kuitenkin pitänyt tehdä niitä? Päättäkää jo mitä haluatte! 

Älä anna naisvihatrollin päästä ihosi alle. Ap ei ole normaali eikä terve, ja hän saattaa olla venäläinen palkkapaskageneraattori. Ei hän missään tapauksessa tajua mitään realiteeteista eikä hänellä ole tervettä tunne-elämää.

Vierailija
79/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jutun lukee niin siinä tämä nainen sanoo että tämä on ollut jo vuosikymmeniä tiedossa. Eli ei kyse ole ollut mistään tämän hallituksen toimesta vaan edelliset hallitusten ongelma on ollut se että ne eivät ole tarttuneet siihen. Katsovat vain vaaleihin ja tekevät viisivuotisuunnitelmia. Ehkä pitäisi tehdä tällaisia yli hallitusten välisiä sitoutumuksia jotka sitten katsovat pienen maan tulevaisuuteen.

Vierailija
80/211 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä saatanaa sinä siellä sössötät? Minä olen hoitanut omat lapseni, koska äitiäni ei isöäitiys kiinnostanut. Nyt hän ihmettelee kuin aikuistuneet lastenlapset eivät ole kiinnostuneet hänestä. Syöpähoitojeni keskelläkin hän valittaa että hänet on hylätty.

Osanottoni. Älä päästä vihatrolleja ihon alle, niiden tarkoitus on vain kiusata ja hämmentää.

En tiedä onko ap päästään pipi persu vai venäläinen, mutta niiden asia on yhteinen ja puhdasta putinismia. Venäjällähän pakotetaan naisia synnyttämään ja naisiin kohdistuva väkivalta on dekriminalisoitu, koska se on niin yleistä, ettei miliisillä ja oikeuslaitoksella aika riitä "moisen pikkuseikan" käsittelemiseen.

Eli ap mölisee naisvihaa ja ikärasismia ja hänen motiivinsa on joko silkka paskuus tai ruplakasa.