Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta

Vierailija
16.08.2025 |

Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?

Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.

Kommentit (1075)

Vierailija
861/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Raamatun mukaan seksi kuuluu vain ja ainoastaan miehen ja naisen väliseen AVIOliittoon. Kaikki muut pitäisi valita selibaaatin, myöskin naimattomat heterot. Samaa sukupuolta olevat eivät voi Jeesuksen opetuksen mukaan mennä avioliittoon. Ja jo se todistaa lisää mitä mieltä Jeesus, Jumalana on asiasta."

Huh! Miksi Luoja on tehnyt seksuaalisen olennon jonka seksuaalinen täyttymys tapahtuu useimmiten toisen ihmisen kanssa, ja sitten vaatii ettei ihminen saa kokea tätä Luojansa häneen luomaa seksuaalisuuttaan vaan joutuu elämään luonnonvastaisessa olotilassaan ellei löydä kumppania ja mene naimisiin? Kuule, mielisairaaloita pitäisi rakentaa monknkertainen määrä lisää jotta kaikille olisi vuodepaikka jotka joutuvat tukahduttamaan sen puolen itsessään minkä Jumala häneen loi.

Ei jumala olekaan. Ihminen eli tämä lihamöykky on syntynyt siitoksesta eikä jumalasta. Tuo eläimellinen siittäjävaistoisuus on se perisynti mikä periytyy tämän lihakimpaleen mukana ja ottaa vallan koko elämästä jos sille ei aseta rajoja. Ihmisen kapasiteetista ja potentiaalista se on kuitenkin hyvin pieni osa, ja jumala pyrkii ohjaamaan meitä kohti tätä, korkeammalle kuin eläinvaistoisuus.

Ja tämä ei ole vain kristinuskon juttu vaan ihan kaikissa, mukaanlukien hinduilla ja buddhalaisilla, tähdätään korkeammille taajuuksille ja korkeampaan mielen toimintaan. Siihen kuuluu väistämättä se, että luopuu osittain tai kokonaan eläimellisestä puolestaan. Eikä se pidä sisällään vain seksuaalisuutta vaan myös muista alavartalon aistinautintoja, kuten esim. lihansyönti, mässäily, jne. 

Vierailija
862/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatun mukaan seksi kuuluu vain ja ainoastaan miehen ja naisen väliseen AVIOliittoon. Kaikki muut pitäisi valita selibaaatin, myöskin naimattomat heterot. Samaa sukupuolta olevat eivät voi Jeesuksen opetuksen mukaan mennä avioliittoon. Ja jo se todistaa lisää mitä mieltä Jeesus, Jumalana on asiasta."

Huh! Miksi Luoja on tehnyt seksuaalisen olennon jonka seksuaalinen täyttymys tapahtuu useimmiten toisen ihmisen kanssa, ja sitten vaatii ettei ihminen saa kokea tätä Luojansa häneen luomaa seksuaalisuuttaan vaan joutuu elämään luonnonvastaisessa olotilassaan ellei löydä kumppania ja mene naimisiin? Kuule, mielisairaaloita pitäisi rakentaa monknkertainen määrä lisää jotta kaikille olisi vuodepaikka jotka joutuvat tukahduttamaan sen puolen itsessään minkä Jumala häneen loi.

Ei jumala olekaan. Ihminen eli tämä lihamöykky on syntynyt

Jeesus syntyi jumalasta ja Mariasta. Miehen siitos synnyttää eläimiä -> perisynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "seksuaalista täyttymystä". Tai no, se että lopettaa seksuaalisen käytöksen voi tuottaa täyttymyksen sillä saralla, muutoin kyseessä on kyltymätön himo, vähän niinkuin syöminenkin. Pystyt sukuelimiäsi hinkuttamalla vapauttamaan mielihyvähormoneja ja muita hormoneja, mutta se kuuluu aistinautintojen piiriin, alhaisimpiin niistä. Vahva se on, yhtä lailla kun jos laitat chilin perseeseen, niin kokemus on voimakas. Mutta onko siinä järkeä, kannattaako sitä tehdä? Ei ja ei.

Vierailija
864/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

synnissä sinäkin elät! 

En elä, en ole koskaan elänyt, enkä tule koskaan elämään.

Tottakai kaikki ihmiset elävät pelossa. Ei kai sellaista ihmistä olekaan, joka ei pelkäisi.

Minä pelkään monia asioita. Tuonpuoleinen tuomio (tai ylipäätään moraalinen tuomio) ei ole yksi niistä.

Raamatun mukaan olet silloin jo tuomittu. Tuomittujen kohtalo on jäädä "pimeyteen". Mitä se sitten tarkoittaakin. Uskoisin, että lähinnä kai sitä, että et pääse silloin eroon muistakaan peloistasi.

Uskovan suurin pelko on että kun filmi katkeaa

Mitä tarkoitat? Ei homoseksuaalien seura kiinnosta minua sen enempää kuin vaikkapa karate-tappelijoiden heteroseksuaalienkaan. Tulen molempien kanssa ihan hyvin toimeen, tosin heteroseksuaalit karate-tappelijat eivät kysele minulta kysymyksiä, joten heidän kanssaan olen vähemmän tekemisissä.

No nyt ollaan asioiden ytimessä ;D

Etpä voi tietää, onko Jumalan tahto, että Taivas on vain heteroseksuaalisille karate-tappelijoille tai haiseeko siellä huumeet tai onko sun tehtäväsi orjana siivota jatkuvasti viiniä latkivien Pyhää Henkeään täynnä olevien känniläisten pöytiä ja pestä heidän jalkojaan tai olla kerran päivässä joukkokivityksen kohteena vai onko tämä toisten Taivas se sinun loppumaton Helvettisi?

Joka tapauksessahan mennään henkisesti ja moraalisesti muutama tuhat vuotta taaksepäin siellä Taivaan autuaassa utopiassa. Joillekin se varmasti tulee olemaan yllätys, mikäli on muuta uskonut Raamatustaan lukevansa, vaikka se siellä selkeästi sanotaan, mihin Jumala ihmisessä panostaa ja mitä "oikeuksia" sulla Taivaassa on ja mitä siellä tapahtuu sieluille.

Saattaa se pelkkä matojen ravinnoksi päätyminen ja filmin katkeaminen ilman Taivasta tai Helvettiä olla se lopulta toivotuin optio ;D

-winner-

Vierailija
865/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että homojen tuomitseminen, tai ylipäätään kenenkään tuomitseminen on yksi suurimmista synneistä. Tämä vauva.fi onkin sitten aika kiusausten karnevaali, kun täällä tekisi mieli tuomita joka toinen kanssakeskustelija. Silti täällä viettelen aikaa, toivottavasti Jeesus pistää välillä silmät kiinni kun tuhahtelen sohvalta ihmisten typeryyttä. Anteeksi siitä.

Matteuksen evankeliumi:

7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? >> Jakeen lisätiedot

7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

T. Kristitty

Vierailija
866/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskossa on YKSI Jumala, kolmessa persoonassa: Isä, Poika , Pyhä Henki.

Vertauskuvana voi ajatella joku mies. Sama mies voi olla sekä : jonkun poika, jonkun aviomies ja jonkun isä ( ja paljon muutakin). Jokainen "rooli" ei tee hänestä yksi henkilö lisää.

Raamattu on monin tavoin todistanut olevansa totta!  Koraani puolestaan EI !!

------------

Tökkii tämä vertaus mies,poika, aviopuoliso.

Kun kaikki 3 Isä, Poika, Pyhähenki ovat kuitenkin eri persoonia. Esimerkissäsi kaikki ovat samapersona.

Vierailija
867/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelen että homojen tuomitseminen, tai ylipäätään kenenkään tuomitseminen on yksi suurimmista synneistä. Tämä vauva.fi onkin sitten aika kiusausten karnevaali, kun täällä tekisi mieli tuomita joka toinen kanssakeskustelija. Silti täällä viettelen aikaa, toivottavasti Jeesus pistää välillä silmät kiinni kun tuhahtelen sohvalta ihmisten typeryyttä. Anteeksi siitä.

Matteuksen evankeliumi:

7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.

7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? >> Jakeen lisätiedot

7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?

7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ott

Mitä siinä tapauksessa kun Jeesus/Jumala on itse tuominnut asian?

Saako sanoa älä varasta,kun se on synti?

Vierailija
868/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin

Saat antaa anteeksi jos joku varastaa sinulta. Ja itse olla varastamatta.

Vierailija
869/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuului : Saako sanoa saman asian synniksi, jonka Jumala on sanonut synniksi?

Vierailija
870/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuului : Saako sanoa saman asian synniksi, jonka Jumala on sanonut synniksi?

Mutta kun ei ole sanonut. Problem solved. 

Vierailija
871/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:

7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ott

Höpsis. Jos joku heilauttaa sinua veitsellä niin silloin on rakkautta vastata samalla kielellä takaisin. Tuomitseminen mistä tuossa puhutaan on kiroamista, kivittämistä ja sen sellaista. Tällä palstalla sitä tehdään vaan esim. huumausainerikollisia kohtaan ja naisia, jotka eivät käytä lääkäripalveluja synnyttäessään :D Homoseksuaalit ovat täällä itse haastamassa riitaa ja kerjäämässä huomiota uskovaisilta. Tällöin heidän kanssaan keskustelu heidän tasollaan ei ole tuomitsemista vaan heidän kohtaamistaan heidän tasollaan. Rakkautta. Jeesuskin käytti karkeaa kieltä ja puuttui ihmisten tekosiin, kaatoi kauppiaiden pöytiä, ja niin edelleen. 

Tekopyhistely tai hymistely ei auta, jos joku aktiivisesti vaatii huomiotasi ja kaipaa yhteyttä sinuun. Voit hymistellä ja rukoilla, mutta kieltäytymällä keskustelusta osoitat vaan ylimielisyytesi ja pudotat itsesi todellisuudessa sen homoseksuaalin alapuolelle. 

Vierailija
872/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa. Jeesuskin puuttui vääryyteen aktiivisesti ja saarnasi. Jos haluatte olla tuppisuina niin olkaa, mutta itsensä korottaminen sen vuoksi on hurskastelua, ja se vasta rumaa onkin.

Vierailija
873/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ny oikeesti palstalta pois, ei sua kukaan jaksa. 

Vierailija
874/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan selvä asia.  Ne kristityt, jotka eivät hyväksy homoseksuaalisuutta, katsovat että Jumala teki virheen luodessaan homot.  He kokevat velvollisuudekseen korjata Jumalan tekemän virheen ja siksi harjoittavat eheytyshoitoja.

Vierailija
875/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee ny oikeesti palstalta pois, ei sua kukaan jaksa. 

Mene itse jos et jaksa palstaa.

Vierailija
876/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan selvä asia.  Ne kristityt, jotka eivät hyväksy homoseksuaalisuutta, katsovat että Jumala teki virheen luodessaan homot.  He kokevat velvollisuudekseen korjata Jumalan tekemän virheen ja siksi harjoittavat eheytyshoitoja.

Tuon analogian mukaan kaikki mitä maailmassa tapahtuu, on jumalan luomusta. Näin ei ole, vaan jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon toteuttaa myös muita asioita, kuin sitä mikä on jumalasta lähtöisin. Perversiot eivät kuulu näihin. Ja perversioihin lukeutuu homoseksuaalisuuden lisäksi tietysti pedofilia ja myös esimerkiksi ehkäisyn käyttö.

Vierailija
877/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, siis jos homoseksuaali kirjoittaa tänne, niin hän kaipaa siellä jossain omissa sfäärerissään kuin Pyhän Hengen täyttämä ilmapallo leijuvalta heterouskovaiselta siis huomiota ja rakkautta ja riitakumppania?

Kuulostaa kamalasti joltain avioliitolta.

-winner-

Vierailija
878/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "seksuaalista täyttymystä". Tai no se että lopettaa seksuaalisen käytöksen voi tuottaa täyttymyksen sillä saralla, muutoin kyseessä on kyltymätön himo, vähän niinkuin syöminenkin. Pystyt sukuelimiäsi hinkuttamalla vapauttamaan mielihyvähormoneja ja muita hormoneja, mutta se kuuluu aistinautintojen piiriin, alhaisimpiin niistä. Vahva se on, yhtä lailla kun jos laitat chilin perseeseen, niin kokemus on voimakas. Mutta onko siinä järkeä, kannattaako sitä tehdä? Ei ja ei.

Aina ei orgasmiin tarvita mitään hinkuttamista. Nainen voi saada orgasmin ihan pelkästää supistelmalla sukuelintään vaikka samalla kun tiskaa astioita. 😂

Kyllä ihmiset ovat tietämättömiä ja puusilmiä mitä tulee nautintokokemuksiin. Aivot ja keho toimivat nimittäin koko ajan yhdessä, ja yleensä orgasmi syntyy aivojen ja sukupuolielinten yhteispelinä mutta varsinkin naisilla se aivoalue on tärkeämpi hinkuttamista. Eli orgasmi on aivoilmiö.

Vierailija
879/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ole sanonut. Problem solved. 

Mitähän asiaa tarkoitt (kun ei ole sanonut)?

Vierailija
880/1075 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, siis jos homoseksuaali kirjoittaa tänne, niin hän kaipaa siellä jossain omissa sfäärerissään kuin Pyhän Hengen täyttämä ilmapallo leijuvalta heterouskovaiselta siis huomiota ja rakkautta ja riitakumppania?

Kuulostaa kamalasti joltain avioliitolta.

-winner-

Totta kai, muuten hän kirjoittaisi vaikka jollekin grindr-kaverilleen. Ja jos hän kaipaisi vastauksia jumalalta, hän rukoilisi. Mutta täällä te olette kyselemässä uskovaisilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän