Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta
Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?
Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Jospa Jumala ei luonut homppeleita. Taivasosuutta heillä ei kuitenkaan ole eikä sitä myöten siunausta. Tarkoittaa sitä, että heidän 'liitot' ovat vain maallisia.
Mikäs jumala sinä olet? Tuomitset muut kuin joku jumala ja väität, että eivät pääse taivaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityt rinnastavat homoseksuaalisuuden usein seksiin, himoihin tai irstailuihin. Vaikka kyse on myös rakkaudesta. Onko Raamatussa kielletty pyyteetön puhdas rakkaus samaa sukupuolta olevien välillä?
Pyyteetön rakkaus ei koskaan ole kiellettyä.
Parisuhderakkaus on aina pitkälti itsekästä. Minä haluan itselleni tuon ihmisen omakseni ja minä haluan hänen rakkauttaan ja minä haluan häneltä hellyyttä jnpp.
Kyllä rakkaudessa voi olla kyse antamisestakin. Kuten jeesus pesi opetuslapsiensa lapset, tai äiti pesee lapsensa vartalon. Totta kai siinä myös saa, mutta en allekirjoita tuota, että rakkaudessa olisi kyse vain yksipuolisesta halusta saada jotakin itselle.
Siinä luki: "Parisuhderakkaus on aina pitkälti itsekästä. "
Ei puhuttu rakkaudesta yleensä vaan parisuhderakkaudesta, ja ei täysin vaan pitkälti itsekästä.
Sitä voi ajatella haluavansa antaa kun rakastaa, osin onkin näin ja niin vilpittömästi olen itsekin ajatellut. Lopulta koen, että olen naimisissa ihan todella itsekkäistä syistä, rakkauteni aviomiestä kohtaan on todella vajavaista. Haluaisin että hän olisi sellainen kuin haluan ja haluan hänen käyttäytyvän minua kohtaan tietyillä tavoilla ym. Haluan toki että hän on onnellinen, mutta pakko sanoa, että osaksi myös siksi, että minun on helpompi kun puolisoni on onnellinen.
Itsereflektio, tuo julma asia joka näyttää aivan liikaa rumaa itsessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan homoseksuaali rakastaa ketä rakastaa. Mutta homoseksuaaliset sukupuoliaktit ovat synti.
Sinun tehtäväsi on valvoa näitä?
Mistä valvomisesta sinä puhut., miten liittyy tähän? Kysyttiin kristittyjen ajatuksia ja vastattiin, väärin ilmeisesti.
Muistakaa: ei saa vastata kun kysytään, koska olet saman tien syyllinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku laittaa muutaman Raamatun kohdan joissa samaa sukupuolta olevien rakkaussuhde kielletään?
Tästä löydät kattavan listan: https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/homoseksu…
Tuossa listassa ei ole mitään mikä kieltäisi samaa sukupuolta olevien sitoutuneen rakkaussuhteen toisiinsa. Noissa kohdissa puhutaan lähinnä irstailusta, himosta ja seksistä irrallaan rakkaudesta. Tämä on epätoivottua heteroillekin. Mutta missään ei sanota, että toisiinsa sitoutuneet ja rakastuneet saman sukupuolen edustajat olisivat syntisiä.
Syntisiä ollaan ihan kaikki. Jos tuossa ei lukenut niin, niin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatun alkulehdiltä; Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää. Homous on lisääntymisen sääntöä vastaan vastaan, sillä meidät on fyysisesti rakennettu siten että kaksi eri sukupuolta pystyy lisääntymään. Jotta ihmisten lisääntyminen toteutuisi seksuaalivietti on ihmisen voimakkain vietti. Mutta jotkut käyttävät sitä väärin.
Ei tuo lisääntymiseen kehottaminen tarkoita sitä, että heterojen joukossa ei saisi olla myös homoseksuaaleja. Mikään tuossa ei viittaa siihen, että homoseksuaalisuus olisi väärin.
Voit aloittaa lukemalla yhdestä lukuisista Raamatunkohdista, mitä mieltä Jumala on samaa sukupuolta olevien seksisuhteista:
1 Roomalaiskirje : 18
Ei. Ei Jumala. Vaan Paavali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Raamattu myös ilmoittaa, että näkövammaiset ei saa lähestyä alttaria, naisen pitää poistua kaupungista kuukautisten ajaksi, pitkät hiukset eivät sovi miehille ja Tapolan makkaraa ei saa syödä. "
Jeesus antoi uuden käskyn .Ei ihmistä saastuta se mikä menee sisään, vaan se mikä tulee suusta ulos.
Näin hän ilmoitti kaikki ruuat puhtaiksi.
Muuten hyvä, mutta veriruoat kielletään Uudessa Testamentissa Jeesuksen jälkeen.
Juutalaisilta on aina kielletty veren syöminen, koska veressä on elämä. Alkuseurakunnan juutalaiset kehoittivat edelleen noudattamaan.
Johanneksen evankeliumi:
6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämä
15:19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
Apostolien teot.
Niin sanotut suuntautumiset ovat samalla tavalla fyysisiä ilmiöitä kuin esim. ulkonäkö. Saman lajin sisällä on lukemattomia variaatioita.
Tiede tietää ihmislajista tosi vähän.
Vastakysymys: Miksi ette penää homoseksuaaleille oikeuksia esim. Muslimeilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku laittaa muutaman Raamatun kohdan joissa samaa sukupuolta olevien rakkaussuhde kielletään?
Tästä löydät kattavan listan: https://www.sley.fi/toiminta/raamattu-tutuksi/raamattuluennot/homoseksu…
Tuossa listassa ei ole mitään mikä kieltäisi samaa sukupuolta olevien sitoutuneen rakkaussuhteen toisiinsa. Noissa kohdissa puhutaan lähinnä irstailusta, himosta ja seksistä irrallaan rakkaudesta. Tämä on epätoivottua heteroillekin. Mutta missään ei sanota, että toisiinsa sitoutuneet ja rakastuneet saman sukupuolen edustajat olisivat syntisiä.
Yhtyminen samaan sukupuoleen on syntiä.
Saatana, sika ja luuseri kilpailivat siitä, kuka saisi eniten peukkuja vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso kysymys on se mikä Raamattu on.
Joillekin Raamattu on Jumalan sanaa Jumalasta meille ihmisille.
Joillekin Raamattu on ihmisten ajatuksia Jumalasta.
Näissä on huima ero ja ratkaisee paljon miten ymmärrämme Raamattua.
Itse tiedän Raamatun olevan Jumalan sanaa.
Uskot. Et voi tietää.
Uudestisyntynyt tietää Raamatun olevan Jumalan Sanaa. Uskosta osaton luulee ja uskoo itse tietävänsä kaiken paremmin kuin Kaikkivaltias Jumala.
Silloin kun ihminen uudestisyntyy Jumalan vaikutuksesta, tulee Pyhä Henki asumaan ihmiseen. Pyhä Henki avaa uudestisyntyneelle Jumalan Sanaa.
Kyllä siinä tulee mielenmuutos monenkin asian suhteen. Aiemmin luulin olevani uskossa ja mm. en pitänyt homoutta juuri minään pahana asiana. Sitten aloin kysymään Jumalalta kysymyksiä, jotka erottivat minut Hänestä, asioita joita en suostunut uskomaan niin kuin Raamattu meitä opettaa. Pikkuhiljaa mieltä askarruttaneet kysymykset saivat vastaukset ja huomasin mieleni muuttuneen.
Jumala vaikuttaa meissä tahtoa ja tekemistä, kun olemme uudestisyntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Ei homous ole valinta. Se on synnynnäinen ominaisuus. Teot ovat eri asia, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain tekoja vaan sillä on myös geneettinen tausta.
Ei ole, mitään homogeeniä ei ole löydetty. Homoksi ei synnytä.
Taipumus homoseksuaalisuuteen syntyy lapsuudessa, syynä on pääasiassa puutteellinen suhde vastakkaisen sukupuolen vanhempaan. Näin aikuisena on sitten luontevaa muodostaa suhde samaan sukupuoleen kun vastakkaisen kanssa vuorovaikutus on ollut heikkoa. Kaikki eivät tietenkään reagoi samalla tavalla mutta homous ei ole synnynnäinen juttu vaan kokemusperäinen. Samalla tavalla syntyvät muutkin vinoumat. Jos lapsena joutuu varastamaan nälkään, on toiminta täysin luonnollista myös aikuisena. Aina ei välttämättä pystytä osoittamaan syntymekanismia, mutta siellä se silti on
Heitän vielä uudelleen tämän ajatuksen tänne: Miksi ihminen omilla teoillaan tarkoituksellisesti kiusaisi itseään tai toista ihmistä, jos kumpikin tietää jonkin asian synniksi. Miksi ajaa itsensä sellaiseen asetelmaan, että molemmilla on vain vaikea olla. Vaikka kädestä pitäminen tai halailu ei syntiä samaa sukupuolta olevan kanssa olekaan, niin miksi ruokkia sellaista suhdetta, jos toinen tai molemmat kamppailevat asian kanssa ja myöntää pitemmälle menemisen synniksi. Onhan se toisen härnäämistä ja kiusaamista ruokkia sellaista suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso kysymys on se mikä Raamattu on.
Joillekin Raamattu on Jumalan sanaa Jumalasta meille ihmisille.
Joillekin Raamattu on ihmisten ajatuksia Jumalasta.
Näissä on huima ero ja ratkaisee paljon miten ymmärrämme Raamattua.
Itse tiedän Raamatun olevan Jumalan sanaa.
Uskot. Et voi tietää.
Uudestisyntynyt tietää Raamatun olevan Jumalan Sanaa. Uskosta osaton luulee ja uskoo itse tietävänsä kaiken paremmin kuin Kaikkivaltias Jumala.
Silloin kun ihminen uudestisyntyy Jumalan vaikutuksesta, tulee Pyhä Henki asumaan ihmiseen. Pyhä Henki avaa uudestisyntyneelle Jumalan Sanaa.
Kyllä siinä tulee mielenmuutos monenkin asian suhteen. Aiemmin luulin olevani uskossa ja mm. en pitänyt homoutta juuri minään pahana asiana. Sitten aloin kysymään Jumalalta kysymyksiä
Psykoosin muoto tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, ettemme penää. Hyvä, kun huomasit, että teillähän on yhteisiä uskomuksia. Molemmat olette yhtä väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Ei homous ole valinta. Se on synnynnäinen ominaisuus. Teot ovat eri asia, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain tekoja vaan sillä on myös geneettinen tausta.
Ei ole, mitään homogeeniä ei ole löydetty. Homoksi ei synnytä.
Taipumus homoseksuaalisuuteen syntyy lapsuudessa, syynä on pääasiassa puutteellinen suhde vastakkaisen sukupuolen vanhempaan. Näin aikuisena on sitten luontevaa muodostaa suhde samaan sukupuoleen kun vastakkaisen kanssa vuorovaikutus on ollut heikkoa. Kaikki eivät tietenkään reagoi samalla tavalla mutta homous ei ole synnynnäinen juttu vaan kokemusperäinen. Samalla tavalla syntyvät muutkin vinoumat. Jos lapse
Noh, kiitos tästä keittiöpsykologiasta. Älä jätä muita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Saatana, sika ja luuseri kilpailivat siitä, kuka saisi eniten peukkuja vauvapalstalla.
Tai sitten luuseri ja sika ovat sama henkilö, tai sitten Saatana ja luuseri ovat sama ja sika vaan rypee mukana. Sika raukka, voiko se vielä päästä kaukalosta? Ei se voi. Ei helmiä sioille!
Maailma on täynnä uudestisyntyneitä uskovia, jotka elävät todeksi tuota mielenmuutosta. Jos se olisi oikeasti psykoosi, niin se näkyisi kyllä yhteiskunnissa ympäri maailman. Valitettavasti paholaisen tarjoama vääristynyt todellisuus on sitä psykoosia, josta uskovat yrittävät uskon ulkopuolella olevia ihmisiä herättää kertomalla Jumalan valtakunnan todellisuudesta. Aika käy vähiin. Jeesus palaa pian hakemaan omansa. Raamatun ennustuksen käyvät toteen pieniä yksityiskohtia myöten. Viimeisten aikojen homobuumi on vain yksi ilmentymä. Seurakuntien suuri luopumus Raamatun sanasta on toinen näkyvä merkki.
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti yksikään muslimi kansanedustaja ei ole heiluttanut Koraania eduskunnassa ja yrittänyt kieltää minulta oikeutta avioliittoon.
Lähetetään pridet Gasaan kun ne sitä liputtaa.