Kysymys kristityille homoseksuaalisuudesta
Minua kiinnostaisi kuulla kristittyjen näkemystä siihen, että miksi Jumala luo osan ihmisistä homoseksuaaleiksi jos se hänen mielestään on väärin? Seksuaalinen suuntaus on ominaisuus kuten hiusten tai silmien väri, ei ihminen itse voi sitä päättää. Sen voi tietenkin päättää miten toimii, mutta miksi Jumala luo osan ihmisistä samaa sukupuolta rakastaviksi ja haluaa heidän sitten elävän koko elämänsä kärsimyksessä kun ei saa rakastaa sitä ketä rakastaa?
Toivon asiallisia vastauksia, ettei ketju poistu. Ihan vilpittömästi tätä asiaa pohdin ja yritän ymmärtää.
Kommentit (1075)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Ei homous ole valinta. Se on synnynnäinen ominaisuus. Teot ovat eri asia, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain tekoja vaan sillä on myös geneettinen tausta.
Tuo on kiistanalainen mielipide.
Ihmisen seksuaalinen kehitys on prosessi. Synnymme sukupuolielinten kera. Olemme fyysisesti tyttöjä tai poikia. Joillain on syntyessään molemmat sukupuolielimet, emätin ja penis. Mutta kun kehittyminen etenee alkaa sukupuoli-identiteetti tulemaan esiin. Iso osa ihmisistä on biseksuaaleja, mutta kristillisessä opetuksessa näitä ei noteerata. Eikä yleisesti olekaan olennaista, mutta yksil
Identiteetti voi sisältää persoonallisuudenpiirteiden lisäksi valinnaisia ominaisuuksia ja mieltymyksiä. Ihminen voi rakentaa identiteettiään liimaamalla siihen valitsemiaan tarroja. Ennemminkin pitäisi kysyä Jumalalta, kuka minä olen?
Jumala sanoo "sinä olet minulle rakas, olet ainutlaatuinen, arvokas"
Se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin, että uskikset täällä palvovat Raamattua. Ei ainakaan Jeesusta. Vähän samoin kuin lestadiolaiset palvovat seurakuntaa.
Jeesus ei ollut mikään kaikkea sallivaa hippi, vaan puhui ja varoitti erittäin paljon ikuisesta helvetistä. Jeesus myös käski luopumaan synneistä, ja tekemään parannus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heterona on hirveän helppoa vaan ykskantaan todeta, että homous on syntiä ja sillä selvä. Me heterot emme tiedä millaista on olla homoseksuaali joten meidän on helppoa asiasta huudella.
En usko, että asia sinua kaivelisi noin paljon, jos olisit hetero.
Olen hetero, mutta minua kaivelee epäoikeudenmukaisuus.
Mitä mieltä olet Nigerian kansanmurhasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskovainen kristitty mutta itaeäännparempana pitävät, toisia tuomitsevat ahdasmieliset kristityt kammottavat minua. Erosin kirkosta kpska siellä ei ole lähimmäisenrakkautta vaan omahyväistä ulkokultaista tuomitsemista.
Ei oli tuomitsemista että kertoo ja noudattaa mitä Jumala itse on määrännyt. Jumalan totteleminen on rakkautta, kuten myös synnistä varoittaminen.
Ihminen ei pysty kapinoimaan Jumalaa vastaan. Jumala on ilmaissut tahtonsa ja tarkoituksensa meille, ja se pätee ikuisesti.
Syytätkö siis Jumalaa tuomitsemisesta ja ahdasmielisyydestä?
En vaan pelon vallassa olevia ihmisiä, jotka väittävät ihmisten pelottelua rakkaudeksi.
Monen homoseksuaaleja sormellaosoittajan mielestä homoseksuaalit ovat aina suhteessa ja harjoittavat seksuaalisuuttaan. Tunnen monia homoja kristittyjä ja he ovat sinkkuja.
Miten on kaikkitietövät raamatulla päähän lyöjät? Onko homoseksuaali kristitty vähemmän syntinen kun ei ole suhteessa kehenkään?
Kristitty minäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen uskovainen kristitty mutta itaeäännparempana pitävät, toisia tuomitsevat ahdasmieliset kristityt kammottavat minua. Erosin kirkosta kpska siellä ei ole lähimmäisenrakkautta vaan omahyväistä ulkokultaista tuomitsemista.
Ei oli tuomitsemista että kertoo ja noudattaa mitä Jumala itse on määrännyt. Jumalan totteleminen on rakkautta, kuten myös synnistä varoittaminen.
Ihminen ei pysty kapinoimaan Jumalaa vastaan. Jumala on ilmaissut tahtonsa ja tarkoituksensa meille, ja se pätee ikuisesti.
En vaan pelon vallassa olevia ihmisiä, jotka väittävät ihmisten pelottelua rakkaudeksi.
Eli synneistä varoittaminen on ihmisten pelottelua? Syntejä tuleekin tunnistaa ja tehdä parannus. On paikallaan että ihminen herää tilanteestaan. Jeesuksen seuraamisella on " hintansa".
"valitettavasti monet uskovat ovat edelleen synnissä kiinni".
Sinäkö et ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen rakkaus poistaa kaiken pelon.
Vierailija kirjoitti:
Monen homoseksuaaleja sormellaosoittajan mielestä homoseksuaalit ovat aina suhteessa ja harjoittavat seksuaalisuuttaan. Tunnen monia homoja kristittyjä ja he ovat sinkkuja.
Miten on kaikkitietövät raamatulla päähän lyöjät? Onko homoseksuaali kristitty vähemmän syntinen kun ei ole suhteessa kehenkään?
Kristitty minäkin
Kyllä tässä ketjussa on uskovien toinesta painotettu jatkuvasti sitä että nimenomaan samaa sukupuolta olevien seksuaaliset TEOT ovat syntiä, eikä pelkkä suuntautuminen. Mutta on syntiä toteuttaa homouttaan/lesbouttaan. Heteroiden irtosuhteet ja avoliitot ovat myöskin syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun alkulehdiltä; Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää. Homous on lisääntymisen sääntöä vastaan vastaan, sillä meidät on fyysisesti rakennettu siten että kaksi eri sukupuolta pystyy lisääntymään. Jotta ihmisten lisääntyminen toteutuisi seksuaalivietti on ihmisen voimakkain vietti. Mutta jotkut käyttävät sitä väärin.
Jumala tarkoitti enentymistä, eli isoamista.
Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. (hengellisesti köyhä = sanoissaan köyhä)
Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Jumala ei ole luonut homoseksuaalisuutta. Homoseksuaaliset teot ovat syntiä eli kääntymystä pois Jumalan luota.Synti ei ole sama asia kuin pahuus. Synti ei ole sama asia kuin tuomio. Ihmiset ovat harhaan johdettuja ja he tekevät syntiä koska heillä ei ole voimaa vastustaa synnin kiusausta.
Muistan ikuisesti sen hartaan nuoren kristityn miehen(Saalemista, helsinkiläisestä helluntaisrk: stä) jonka elämässä tehtiin kaikki mahdollinen "parannus" ja parantaminen homoseksuaalisuuden synnistä. Ja Homoseksuaalisuuden hengestä. 😳 Oli sessioita, oli riivaajien ajamista, oli parannuksen tekoa ja joukkorukousta.... poika parka ei "parantunut". Hän ei koskaan edes harjoittanut seksuaalisuuttaan kenenkään kanssa. Lopulta poika meni ja teki itsemurhan.
Nitäköhön häntä parantaneet pastorit ja seurakuntalaiset kuulevat kun kohtaavat Jeesuksen viimeisellä tuomiolla? "Jokaisesta sanasta...."
Saahan homoseksuaali rakastaa ketä rakastaa. Mutta homoseksuaaliset sukupuoliaktit ovat synti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei Jumala luonut ketää homoksi, eikä narkiksi eikä alkoholistiksi eikä varkaaksi, se on kaikki ihmisen valinta.
Ei homous ole valinta. Se on synnynnäinen ominaisuus. Teot ovat eri asia, mutta homoseksuaalisuus ei ole vain tekoja vaan sillä on myös geneettinen tausta.
Homogeeniä ei ole edelleenkään löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kiistanalainen mielipide.
Ihmisen seksuaalinen kehitys on prosessi. Synnymme sukupuolielinten kera. Olemme fyysisesti tyttöjä tai poikia. Joillain on syntyessään molemmat sukupuolielimet, emätin ja penis. Mutta kun kehittyminen etenee alkaa sukupuoli-identiteetti tulemaan esiin. Iso osa ihmisistä on biseksuaaleja, mutta kristillisessä opetuksessa näitä ei noteerata. Eikä yleisesti olekaan olennaista, mutta yksil
Raamattu myös ilmoittaa, että näkövammaiset ei saa lähestyä alttaria, naisen pitää poistua kaupungista kuukautisten ajaksi, pitkät hiukset eivät sovi miehille ja Tapolan makkaraa ei saa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homogeeniä ei ole edelleenkään löydetty.
Eihän se geeneissä olekaan! Se on pitkäälle kemiaa.
Miksiköhän esim suurin osa lahjakkaista esim. vaatesuunnittelijoista, muotoilijoista ja taiteiljoista on homoseksusaleja? Heillä vaan on naismaista estetiikan tajuaa.
www.newscientist.com/article/dn14146-gay-brains-structured-like-those-o…
Vierailija kirjoitti:
Jos Jumala ei luonut heitä homoseksuaaleiksi, miksi hän antaa heidän kärsiä ja joutua kadotukseen kun he itse eivät voi mitään sille millaisiksi ovat syntyneet?
Jokainen ihminen on syntyjään syntinen ja taipuvainen syntiin. Siksi niin hetero kuin homokin tarvitsee Jeesus Kristuksen tarjoamaa pelastusta. Kenenkään ihmisen ei kuuluu mennä kadotukseen. Hel vetti tarkoitettiin alunperin Per keleelle ja hänen enkeleilleen. Sinne ei Jumala ketään halua, mutta Jumala on oikeudenmukainen ja looginen. Jumala ei ota taivaaseen ketään kuka ei halunnut olla Hänen jo maan paallä eläessään.
Ihmisessä elää sellainen ylipääsemätön asia kuin HIMO ja kun se saa ihmismielessä vallan se käyttää ihmisluontoa hyväkseen eli kaivelee ihmismielestä esille ajatusmaailman koukerot ja laittaa ihmismielen luulemaan ja uskomaan erinäisiä asioita jotka eivät ole ns. normaaleja.
Se on sitten siitä kiinni uskooko ihminen tuon luulottelun olevan oikein. Siis uskosta se on kiinni, luuleminen ja luulojen toteuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Saahan homoseksuaali rakastaa ketä rakastaa. Mutta homoseksuaaliset sukupuoliaktit ovat synti.
Sinun tehtäväsi on valvoa näitä?
Paavali ei ollut mikään tavallinen kirjoittaja, vaan Pyhän Hengen ohjaama. Koko Raamattu on kirjoitettu Pyhän Hengen johdatuksesta.