Pakkaaminen kassalla
Että raivostuttuaa nämä jotka eivät pakkaa samalla kun myyjä skannaa ostoksia. Sitten kun ovat maksaneet niin menevät HITAASTI pakkaamaan.
Näille nuijille tiedoksi, että Saksan marketeissa ei ole pitkiä kassoja ja ostokset pakataan itse takaisin ostoskärryssä odottavaan laatikkoon,
Myyjä ei anna siellä armoa hitaille idiooteille.
Suomi onkin tyhmien möllien maa.
Kommentit (145)
niinhän se oli Suomessakin Lidl-myymälöissä Saksan malli ensalkuun.
pahvilaatikkoon ilman pakkaustilaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kiire sulla on koko ajan, kannattaisi ehkä vähän rauhoittaa elämäntyyliä.
Tulepa Espanjaan! Ihan rauhassa saa pakata tavaransa eikä kassa edes aloita seuraavan asiakkaan ostoksia scannaamaan ennenkuin minä olen ostokseni saanut pakattua.
Aivan! Mutta kyllä se sama tyyli on täälläkin olemassa. Kassanhoitajan ei nimenomaan pidä alkaa skannata seuraavan asiakkaan ostoksia, elleivät edelliset asiakkaat ole saaneet ostoksiaan pakattua pois laarista. Ei siihen nyt niin kauan mene, että toinen laareista on tyhjä. Ei puhuta edes minuuteista, joten jos nyt ei ole edes sen vertaa aikaa, tai pikemminkin kärsivällisyyttä, niin kannattaa alkaa suunnitella kauppareissujaan vähän tarkemmin, kuten täällä onkin jo ohjeistettu. Kyllä minua jurppii kassanhoitajana sellaisten mukakiireisten ihmisten kärsimätön huokailu, jupina ja silmien pyörittely, kun tulee jokin viivästys, hinnaton tuote, hinta ei tulekaan oikein, kortit eivät toimi, tai järjestelmä toimii hitaasti. Ja kun tulee ikää, toiminta hidastuu muutenkin, jopa sinulla, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisten pitäisi kärsiä jos Saksassa ei osata suunnitella kunnollisia kassoja?
Siellä osataan asiat muutenkin paremmin kuin täällä. Siellä tehdään Porcheja ja Mersuja, meillä tuohivirsuja.
Ajatella. Osataan tehdä Porscheja ja Mersuja, mutta ei asiakasystävällisiä kassoja.
Minulla on tapana ryhtyä hitaaksi ja kömpelöksi aina, kun joku kiireinen alkaa tökkiä ostoskärryillä kun seison odottamassa maksuvuoroani. Kyllä, tämä on tapahtunut muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
niinhän se oli Suomessakin Lidl-myymälöissä Saksan malli ensalkuun.
pahvilaatikkoon ilman pakkaustilaa.
Kun olisi ollut edes pahvilaatikko, mutta kun ei ollut kuin pelkkä kärry. Vähissä ovat muuten ne kaupat, joissa asiakas saa ottaa pahvilaatikon tavaroilleen erikseen pyytämättä.
Vierailija kirjoitti:
"Näille nuijille tiedoksi, että Saksan marketeissa ei ole pitkiä kassoja ja ostokset pakataan itse takaisin ostoskärryssä odottavaan laatikkoon"
Lyhyet kassat oli joo, mutta koulupojat pakkasivat valmiiksi muovikasseihin ostokset. Näin ainakin Köningbach-Steinissa muutama vuosi sitten.
Suomessahan ei ole käytettävissä pahvilaatikoita vaan muovikassit. Eikä varsinkaan tetristä pelaavia koulupoikia pakkaamassa.
Laittakaa ne ostokset vaikka takaisin siihen kärryyn ja siirtykää käyttämättömän kassan päätyyn tekemään tätä millimetri-pakkausta.
Huokaan aina syvään, kun näen jollain edessäni repun. Se tavaroiden asettelu ja optimointi siihen reppuun kestää viisi minuuttia ja kolmen ihmisen tavarat seisovat hihnalla kun yksi asettelee siellä rauhassa.
Kamat kärryyn ja toiselle kassalle pakkaamaan kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tapana ryhtyä hitaaksi ja kömpelöksi aina, kun joku kiireinen alkaa tökkiä ostoskärryillä kun seison odottamassa maksuvuoroani. Kyllä, tämä on tapahtunut muutaman kerran.
Miksi vain silloin? Itse saan mielihyvää, kun otan aina rauhassa oman aikani.
USA:ssa kassa pakkaa ostokset skannattuaan saman tien kassiin. Maksettuasi ostokset nappaat valmiiksi pakatut kassit mukaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaisten pitäisi kärsiä jos Saksassa ei osata suunnitella kunnollisia kassoja?
Siellä osataan asiat muutenkin paremmin kuin täällä. Siellä tehdään Porcheja ja Mersuja, meillä tuohivirsuja.
Porcheja ja Mersuja on tehty/tehdään SUOMESSA!
Minä maksan ensin sitten laitan ostokset ostoskärryyn sitten menen penkille pakkaamaan omaan vetokärryyn. kun ostan viikon ostokset kerralla. pienemmät ostokset suoraan muovikassiin kassalla. Mua ei ärsytä miten kukin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kiire sulla on koko ajan, kannattaisi ehkä vähän rauhoittaa elämäntyyliä.
Tulepa Espanjaan! Ihan rauhassa saa pakata tavaransa eikä kassa edes aloita seuraavan asiakkaan ostoksia scannaamaan ennenkuin minä olen ostokseni saanut pakattua.
Skannaamaan kirjoitetaan Suomessa ilman C-kirjainta.
No voi anteeksi! Olen muuttanut pois Suomesta lähes 30 v. sitten. Suo anteeksi, ettei suomen kieleni ole enää täydellistä.
Itse ladon ostokset takaisin kärryyn ja menen sivummalle pakkaamaan ne reppuun. Otan myös maksukortin ja etukortin esille jo kassalle mennessäni, enkä ala kaivella niitä laukun pohjalta siinä vaiheessa, kun kassa kertoo ostosten loppusumman. En myöskään tunge maksupäätteelle, kun edellinen asiakas maksaa ostoksiaan. Ja kun olen latonut omat ostokseni hihnalle, laitan palikan ostosteni jälkeen. Näin nopeutan ja sujuvoitan kaikkien muidenkin asiointia kaupassa ja pääsemme kaikki hyvällä mielellä ostoksilta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä ne pöljät jotka jää pakkaamaan siihen sivulle estäen ettei takana oleva pääse pakkaamaan lainkaan ostoksiaan.
Jaahas, on siis väärin, jos jättää pakkaamatta, ja on väärin, jos pakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skannaamaan kirjoitetaan Suomessa ilman C-kirjainta.
No voi anteeksi! Olen muuttanut pois Suomesta lähes 30 v. sitten. Suo anteeksi, ettei suomen kieleni ole enää täydellistä.
Silti suomalainen kassakäyttäytyminen kiinnostaa niinkin paljon, että tänne kommentoit?
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä pakkaan ja mies latoo ostoksia hihnalle. Yleensä kun tulee maksuvaihe ostokset on jo pakattu.
Näin se pitäisi mennäkin! 👍
Vierailija kirjoitti:
Kamat kärryyn ja toiselle kassalle pakkaamaan kaikessa rauhassa.
Meidän kaupassa on vain yksi kassa.
Vielä pahempia ovat ne jotka seisovat kuin lehmät lypsykoneen edessä odottamassa että kassa sanoo paljonko ovat velkaa, ja alkavat VASTA SIINÄ VAIHEESSA kaivamaan käsilaukustaan lompakkoa.
Sitten odotetaan että kassa kysyy onko bonuskorttia, ja vasta kysymyksen jälkeen aletaan plaraamaan lompakkoa että onhan mulla se kortti jossain
Vierailija kirjoitti:
Kun olen yksin kaupassa, en millään voi ensin latoa ostoksia hihnalle ja samaan aikaan pakata niitä hihnan toisessa päässä. Jos on puolen viikon ostokset kerralla, kolme kassillista, niin siinäpähän sinkoilet. Odota vaan rauhassa, samaa rahaa minäkin kassaan maksan. Jos ollaan miehen kanssa kaupassa, hän on yleensä suurimman osan pakannut siinä vaiheessa kun maksan. Nimenomaan näin päin, että minä maksan meillä kauppaostokset.
Sun edellä yleensä asiakas tai kaksi ja kerkeät kyllä latomaan ostoksesi hihnalle. Heti kun kassa aloittaa skannaamaan ostoksiasi niin sinä menet pakkaamaan ja kun maksun aika on kassillinen tai kaksi pakattuna, maksat ja jatkat pakkaamista.
Hosuja, oletko kirurgi jolta loppui lanka kesken toimenpiteen? Vai onko kiire vain sohvalle makaamaan.
T. Ei ole minun päänsärky jos sinulle on kiire