Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkaaminen kassalla

Vierailija
06.08.2025 |

Että raivostuttuaa nämä jotka eivät pakkaa samalla kun myyjä skannaa ostoksia. Sitten kun ovat maksaneet niin menevät HITAASTI pakkaamaan.

Näille nuijille tiedoksi, että Saksan marketeissa ei ole pitkiä kassoja ja ostokset pakataan itse takaisin ostoskärryssä odottavaan laatikkoon,

Myyjä ei anna siellä armoa hitaille idiooteille.

Suomi onkin tyhmien möllien maa.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun liiteri tuli joskus anno domini, niin muistan kun alkuun yrittivät ilman pakkauskouruja mutta ei siitä tullut Suomessa helvettiäkään. Joutuivat asentamaan normaalit kassat.

Minulla ei ollut niiden kanssa mitään ongelmaa. Suomi on nuijien maa. 

Kerro minulle Suominuijalle, miten on mahdollista olla kahdessa paikassa samaan aikaan, eli laittamassa ostoksia kärrystä hihnalle ja samaan aikaan ottamassa niitä vastaan kassan jälkeen. Onnistuu varmaan, kun ei osta kuin muutaman kaljatölkin ja tupakka-askin, mutta koko perheen viikon ruokaostosten kanssa on vähän haastavampaa.

Ilmeisesti Saksassa näissä tietyissä lyhytkassaisissa kaupoissa asioi lähinnä juuri muutaman tuotteen ostajia tai sitten yhdessä asioivia. Suomessa taas moni ostaa kerralla useamman päivän ostokset yksin. 

Vierailija
102/145 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pahempia ovat ne jotka seisovat kuin lehmät lypsykoneen edessä odottamassa että kassa sanoo paljonko ovat velkaa, ja alkavat VASTA SIINÄ VAIHEESSA kaivamaan käsilaukustaan lompakkoa.

Sitten odotetaan että kassa kysyy onko bonuskorttia, ja vasta kysymyksen jälkeen aletaan plaraamaan lompakkoa että onhan mulla se kortti jossain

Jokainen asiakas on maksava asiakas kaupalle. Miksi ihmeessä mä jotenkin kiirehtisin, koska jokaista asiakasta palvellaan vuorollaan. Ei mua hyödytä mitenkään, jos otan kortit esiin valmiiksi ja yleensä, jos huomaan, että takana on jonoa, laivan kolikot tasan ja pyydän vielä unohtuneen loton, jos on Veikkauskassa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen yksin kaupassa, en millään voi  ensin latoa ostoksia hihnalle ja samaan aikaan pakata niitä hihnan toisessa päässä. Jos on puolen viikon ostokset kerralla, kolme kassillista, niin siinäpähän sinkoilet. Odota vaan rauhassa, samaa rahaa minäkin kassaan maksan. Jos ollaan miehen kanssa kaupassa, hän on yleensä suurimman osan pakannut siinä vaiheessa kun maksan. Nimenomaan näin päin, että minä maksan meillä kauppaostokset.

Sun edellä yleensä asiakas tai kaksi ja kerkeät kyllä latomaan ostoksesi hihnalle. Heti kun kassa aloittaa skannaamaan ostoksiasi niin sinä menet pakkaamaan ja kun maksun aika on kassillinen tai kaksi pakattuna, maksat ja jatkat pakkaamista.

Tulepa kokeilemaan, miten onnistuu täyden kärryllisen latominen hihnalle, kun edessä on kaksi samanlaista. Ja ne kaksi sitten pakkaavat omiaan saman kassan jälkeen.

Vierailija
104/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan ostokset ensin ja pakkaan vasta sitten. Meidän lähisuper-marketissa avataan heti uusi kassa jos muille kassoille tulee jonoa ja ruuhkaa.

Vierailija
105/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille kassatoiminta on liikaa !

Vierailija
106/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä pakkaan ja mies latoo ostoksia hihnalle. Yleensä kun tulee maksuvaihe ostokset on jo pakattu. 

Nauratteko sitten miehenne kanssa kassan päässä?

Vierailija
107/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apn kannattaa käydä saksassa asioimassa. tuleppa sanomaan suorraan takaan että silmäsi sinertävät 2vk.

Onko siellä meikkauspalvelu ?

Vierailija
108/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä pakkaan ja mies latoo ostoksia hihnalle. Yleensä kun tulee maksuvaihe ostokset on jo pakattu. 

Samoin meillä, jos olen yksin kaupassa, niin mätän tavarat takaisin käryyn ja menen kauemmas pakkaamaan, koska minulle on tärkeää, että kamat pysyy ehjänä.

Vierailija
109/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ostoskärry, niin ostokset voi nostaa takas kärryyn ja mennä sivummalle pakkailee rauhassa. 

Miksi?

Minä teen tuon siksi, että haluan pakata tavarat ehjinä ja järjestyksessä esim. kylmätavarat samaan kassiin yms. Siinä ei tarvi kahta kärryä, jos on järkeä päässä, mutta......😏🤯

Vierailija
110/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kätevää. Kaikki eivät kuitenkaan hoida kauppaostoksia puolison kanssa käsi kädessä.

Jos on käsi kädessä, niin ei tuo homma onnistu. 🤯

Vierailija
111/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ostoskärry, niin ostokset voi nostaa takas kärryyn ja mennä sivummalle pakkailee rauhassa. 

Miksi?

Minä teen tuon siksi, että haluan pakata tavarat ehjinä ja järjestyksessä esim. kylmätavarat samaan kassiin yms. Siinä ei tarvi kahta kärryä, jos on järkeä päässä, mutta......😏🤯

Jos on järkeä päässä, saa ne pakattua kerralla suoraan kassalta kasseihin. Ei tarvii minnekään vessaan mennä uudelleenpakkaamaan. 

Mulla ainakin onnistuu ihan sillä tekniikalla että pidän kylmät ja lämpimät erillään jo ostoskärryissä alkaen. Nostan ne kassahihnalle omina joukkoinaan ja kas, ne löytyvät sieltä pakkauslaarin päästäkin suunnilleen järjestyksessä, josta on helppo poimia eri kasseihin kuuluvat vuorollaan. 

Vierailija
112/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaupan asia hoitaa kassapalvelut niin ettei kassoille synny ruuhkaa ja odottelua ja asiakkaat saavat rauhassa pakata ostoksensa. Käytän itse paljon itsepalvelukassaa ja siellä ei kumma kyllä jostain syystä ole näkykyt näitä hampaat irvessä malttamattomina vuoroaan odottavia hätähousuja.

Vierailija
113/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeeta sitä on samaan aikaan latoa ostoksia hihnalle ja pakata. Siinä vaiheessa, kun saan vikan tavaran hihnalle onkin aika alkaa kaivamaan maksuvälinettä ja sitten vasta edes pääsen pakkaamaan.

Vierailija
114/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ärsyttävää hoitaa ison perheen ostokset yksin. Vaikka olen melko ripeä, tuleehan se kassalinja tukittua ihan liian pitkäksi aikaa, eikä takuulla vähiten omasta mielestäni. Sen takia nakitan jonkun mieluusti mukaan pakkaamaan, mutta aina se ei ole mahdollista. Onneksi tähän mennessä kukaan ei ole sen enempää vilkuillut kuin mulkoillutkaan minua ja ostosvuortani muuta kuin myötätuntoisena. Olisin siinä pakkailuvtutuksessa saattanut muuten möläyttää jotakin ikävää. 

Minua ärsyttää sanomattomasti kun näen kassalla täysiä ostoskärryjä ruokaa ym. Suorastaan raivostuttaa.

Kiireesti toiseen jonoon.

Vierailija
115/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ärsyttävää hoitaa ison perheen ostokset yksin. Vaikka olen melko ripeä, tuleehan se kassalinja tukittua ihan liian pitkäksi aikaa, eikä takuulla vähiten omasta mielestäni. Sen takia nakitan jonkun mieluusti mukaan pakkaamaan, mutta aina se ei ole mahdollista. Onneksi tähän mennessä kukaan ei ole sen enempää vilkuillut kuin mulkoillutkaan minua ja ostosvuortani muuta kuin myötätuntoisena. Olisin siinä pakkailuvtutuksessa saattanut muuten möläyttää jotakin ikävää. 

Minua ärsyttää sanomattomasti kun näen kassalla täysiä ostoskärryjä ruokaa ym. Suorastaan raivostuttaa.

Kiireesti toiseen jonoon.

Ymmärrätkö, että jonot kertyisivöt pidemmäksi ja hitaammaksi jos täysien kärryjen sijaan sama ostosmäärä jaettaisiin useisiin pienempiin ostoskertoihin/kärryllisiin? Iso kertamäärä tuo tehokkuutta. Eniten hidastavat muutaman tavaran kerrallaan hakevat elämänhallintakyvyiltään onnettomat tapashoppailijat.

Vierailija
116/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen aina kassan missä vain nuoria miehiä. Siinä ei kauaa nokka tuhise kun ostokset pakattu ja maksettu. 

Vierailija
117/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hankala mennä pakkaamaan, jos ostokset manee takimmaiseen laariin ja siinä edessä etulaarista edellinen pakkaa omiaan. Pitäisikö siis kiertää häntä ympäri edestakaisin.  Jos itse latoo tavaroita kassalle, suurin osa niistä on jo mennyt siksi, kun itse pääsee maksupäätteelle, on luontevaa pysähtyä maksamaan ja mennä sitten rauhassa pakkaamaan 

Vierailija
118/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ne ostokset vaikka takaisin siihen kärryyn ja siirtykää käyttämättömän kassan päätyyn tekemään tätä millimetri-pakkausta.

Huokaan aina syvään, kun näen jollain edessäni repun. Se tavaroiden asettelu ja optimointi siihen reppuun kestää viisi minuuttia ja kolmen ihmisen tavarat seisovat hihnalla kun yksi asettelee siellä rauhassa. 

Kamat kärryyn ja toiselle kassalle pakkaamaan kaikessa rauhassa.

Kaikilla ei ole kärryä

Vierailija
119/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa aina aapeen kaltaiset hätähousut kassoilla. Pakkaavat hiki otsassa kädet täristen ostoksiaan kun kassa piippailee niitä hihnalta. Aivan kuin se pakkaaminen olisi joku olympialaji, nopein ja tehokkain voittaa.

Minä pakkaan rauhassa, joskin ripeästi. Mieheni kuuluu ensiksi mainittuun ihmisryhmään ja tuskailee vieressä huolestuneen näköisenä. Vähän väliä käsi käy, nappaa jonkun ostoksen ja yrittää tunkea sen kassiin vaikka minä olen laittamassa sinne juuri jotain muuta. Nopeasti nyt, äkkiä, ollaan hävitty tää peli muuten! Tämä siis riippumatta siitä onko perässämme toinen asiakas vai ei. :D

Jonkinlainen suomalaisten kansallispsykoosi ehkä kyseessä.

Vierailija
120/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Mä osaan lajitella tavarat jo siinä hihnalla, kaksi (jos isot ostokset kolme) kassia siinä samaan aikaan auki mihin tavarat nostelee samalla ripeydellä mitä ne nostelis kärryyn (koska joutushan siinäki valkkaan missä järjestyksessä ne kärryyn nakkaa ettei painavat tuu kevyiden päälle).