Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakkaaminen kassalla

Vierailija
06.08.2025 |

Että raivostuttuaa nämä jotka eivät pakkaa samalla kun myyjä skannaa ostoksia. Sitten kun ovat maksaneet niin menevät HITAASTI pakkaamaan.

Näille nuijille tiedoksi, että Saksan marketeissa ei ole pitkiä kassoja ja ostokset pakataan itse takaisin ostoskärryssä odottavaan laatikkoon,

Myyjä ei anna siellä armoa hitaille idiooteille.

Suomi onkin tyhmien möllien maa.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaupassa niin kiire, tilaa etukäteen ja käy hakemassa kaapista ostoksesi. Turhaa ulinaa ap:lta.

Kyse ei ole kiireestä vaan käytöstavoista.

Jos joku seisoo edessä ja minä sanon, että siirry, niin se tomppeli vastaa, että minulla ei ole kiire. Mutta jos minulla on.

Ensin sulla ei ole kiire, mutta sitten sulla kuitenkin on kiire. Rauhoitu hyvä ihminen. Mihinkään ei ole kiire 

Vierailija
122/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa on pakkaajat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla Saksassa, idiootti.

Vierailija
124/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä pakkaan ja mies latoo ostoksia hihnalle. Yleensä kun tulee maksuvaihe ostokset on jo pakattu. 

Samoin meillä, jos olen yksin kaupassa, niin mätän tavarat takaisin käryyn ja menen kauemmas pakkaamaan, koska minulle on tärkeää, että kamat pysyy ehjänä.

No tuo on kyllä ihan hyvä keino myös. Saa pakata rauhassa 

Vierailija
125/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa on pakkaajat

Mutta me ollaan nyt suomessa. Täällä ei asiakasta palvella 

Vierailija
126/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kaupassa niin kiire, tilaa etukäteen ja käy hakemassa kaapista ostoksesi. Turhaa ulinaa ap:lta.

Jos joku seisoo edessä ja minä sanon, että siirry, niin se tomppeli vastaa, että minulla ei ole kiire. Mutta jos minulla on.

Oot kyllä v*ttumainen. Asiat voi sanoa myös kohteliaammin, esim. "Anteeksi, pääsisinkö tästä läpi." Ei tarvitse komennella eikä nimitellä tomppeliksi. Eli SINÄ tässä olet itse se, jolla ei ole käytöstapoja.

Vierailija
127/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä v*ttumainen. Asiat voi sanoa myös kohteliaammin, esim. "Anteeksi, pääsisinkö tästä läpi." Ei tarvitse komennella eikä nimitellä tomppeliksi. Eli SINÄ tässä olet itse se, jolla ei ole käytöstapoja.

" Anteeksi, pääsisinkö ohitse"  on yleensä tehokkaampi tapa pyytää toista henkilöä antamaan tilaa kuin raaka komentelu. Yleensä henkilö joka on tiellä ei tajua sitä itse. Kannattaa tosiaan mennä huutamaan ensimmäisenä "hei ny vttu pois tieltä"

Vauvapalstan dementikot voisivat kyllä opetella peruskäytöstapoja 

Vierailija
128/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaa... mä annankin usein mun 5v tytön mennä pakkaamaan! Lapselliset tietää miten nopeeta se on. Mutta tulee harjoitusta. Ja kyllä mä yleensä "vähän" autan. 

Toivottavasti kenelläkään ei ole kiire. Tai jos on niin ei se oikeastaan hirveästi haittaa. Ei se kiire ainakaan minun syyni ole.

Vierailija
129/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä ihmisiä jotka antavat lastensa mennä siihen "pakkauslaudalle" seisomaan.

Miten siinä voi pakata jos siihen ei edes mahdu.

Ja toinen ärsytys on vanhukset jotka jättävät ostoskärrynsä niin että ne pitää kauempaa kiertää. Miksi???

Yritän käydä kaupassa heti aamulla, mutta siellä myyjät täyttävät hyllyjä, ja niillä on ne täyttöhyllyt tukkeena.

Tuleekohan tavara eri aikaan, vai eikö myyjille makseta enää ylitöistä, koska "ennenvanhaan" hyllyt täytettiin ennenkuin kaupat avattiin.

Nyt pitkin päivää niitä hyllyjä täytetään, ja tosi vaikeaa päästä rollaattorin kanssa kulkemaan kun kaikenmaailman "norsunjalat" ja rullakot on esteenä.

Ei aina pysty kiertämään jostain kauempaa tai jäädä odottelemaan että pääsisi kulkemaan.

Vaikeaksi on kaupankäynti mennyt. Jotkut asiakkaat myös eivät osaa väistää eikä huomioida muita.

Vierailija
130/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa ei kukaan pakkaa ostoksia vaan siellä on eläkeläiset ja opiskelijat sitä varten linjaston päässä. Jos kerran elätän kauppiaan niin en ala nöyristelemään kassalla.

Vierailija
131/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin sulla ei ole kiire, mutta sitten sulla kuitenkin on kiire. Rauhoitu hyvä ihminen. Mihinkään ei ole kiire 

Suomi on syvällä suossa juurikin sen vuoksi, että kenelläkään ei ole kiire. Tällainen kansa ei ansaitse itsenäisyyttä. Laiskojen ja tyhmien vätysten maa.

Vierailija
132/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin pakata, jos myyjä sattuu laittamaan ostokset maksupäätteen puolen laariin. Sinne kauemmaksi en ala juoksemaan, kun ei siinä juuri mitään ehdi pakata ennen maksamista.

Tämä on totta. Miten siitä lähdet uloimmalle laarille pakkailemaan, etenkin jos siinä toisella laarilla on jo pakkaamassa joku. Ei ehdi edes pakkauspaikalle, kun pitäisi jo maksaa. 

Vierailija
133/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi selkeästi tyhmälle pitäisi olla kohtelias? Eivät sellaiset ymmärrä kuin suoria käskyjä ja uhkauksia.

Vierailija
134/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten se, että sitä maksuvaihetta hidastellaan, tai aletaan arpoa veikkaustositteita.

Tai aletaan tutkimaan sitä kassakuittia, eikä siirrytä eteenpäin.

Tai vaikeutetaan maksanutta asiakasta niin, ettei hän pääse pakkaamaan niitä ostamiaan tuotteita.

Yhtään ei ärsytä asiakas joka pakkaa, vaikka niitä tavaroita olisikin sitten enempi.

Yhtään ei nopeuta vaikka asiakas säntäilisi edestakaisin pakkaamassa ja latomassa. Näyttää muuten helevatan koomiselta.

Ja lopuksi se kassa joka survoo niitä ostoksia pienempään tilaan että saa ohjattua niitä välejä muille isommaksi. Aaaaarghhh

Vierailija
135/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä pakkaan ja mies latoo ostoksia hihnalle. Yleensä kun tulee maksuvaihe ostokset on jo pakattu. 

Samoin meillä, jos olen yksin kaupassa, niin mätän tavarat takaisin käryyn ja menen kauemmas pakkaamaan, koska minulle on tärkeää, että kamat pysyy ehjänä.

Miten sinä ne tavarat saat vedeltyä sen kassahenkilön käsittelyn jälkeen itsellesi, kun yleensä myyjät laittavat ne sellaisella vauhdilla sinne eteenpäin, ettet ehdi mitään tehdä. Onpa sinulla outo tapa. No kukin tavallaan. Mutta aika naurettavaa, koska ne hihnojen päässä olevat laarit on tavaroita varten tehty. 

Vierailija
136/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niinhän se oli Suomessakin Lidl-myymälöissä Saksan malli ensalkuun.

pahvilaatikkoon ilman pakkaustilaa.

Olen käynyt Lidleissä heti kun niitä Suomeen tuli, mutta ikinä en ole mihinkään pahvilaatikkoihin kamojani laittanut. 

Vierailija
137/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saisi olla systeemi niin että yksi asiakas latoo tuotteet maksaa, ja siirtyy pakkaamaan, ja sitten kun hän on pakannut aletaan skannaamaan seuraavan asiakkaan ostoksia.

Monasti käynyt niin ettei maksamaani tuotetta ole enää löytynyt kotona.

Pitäisi pystyä latomaan niitä tuotteita sekä maksaa, että pitää silmällä niitä tuotteita hihnalla.

Mihin ihmeessä ihmisillä on kiire? Pitäisi kassalla olla myös pelisilmää siihen kuinka paljon tavaraa sinne pakkauspäätyyn mahtuu niin ettei edellisen asiakkaan tavarat litisty.

Sillä myös merkitystä onko se asiakas ostanut sen kahvipaketin vaiko ostoskärryllisen.

Suomessa ei vaan osata. Kiva siellä päädyssä pakata kiireellä kuin se pari minuuttia olisi maailmanloppu toisille. 😬

Vierailija
138/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-----

Mihin ihmeessä ihmisillä on kiire? Pitäisi kassalla olla myös pelisilmää siihen kuinka paljon tavaraa sinne pakkauspäätyyn mahtuu niin ettei edellisen asiakkaan tavarat litisty.

---

Taidat käydä muutenkin hitaalla.

Vierailija
139/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan turhaa ulinaa, ei ole pakko mennä kauppaan. 

Vierailija
140/145 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan ostokseni sen jälkeen kun olen ne maksanut. Pakkaan ne kiireettömästi hyvään järjestykseen, jotta ovat helppo kuljettaa ja kaikki ostokset pysyvät ehjinä. Ei jaksa paneutua toisten ihmisten kiireisiin, sillä ne eivät kiinnosta tippaakaan. Itselläni ei ole koskaan niin kova kiire, että pitäisi sillä asialla toisia ihmisiä vaivata.