Jos eutanasia laillistetaan Suomeen, sitä tullaan lopulta väärinkäyttämään.
Jos olette yhtään historiaa lukeneet niin tiedätte, että se toistaa itseään jos sen antaa.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha maalata piruja seinälle. Suomen eutanasialaista tehdään toimiva ja suomalaiseen yhteiskuntaan ja arvomaailmaan sopiva laki ja käyntäntöjä valvotaan asianmukaisesti.
Kuka niitä ehtii valvoa. Soten moni toiminta on ollut osin lainvastaista jo nyt.
Vanhustenhuolto ja lastensuojelu ovat resurssipulassa. Sosiaalityöntekijät ovat tuoneet julki, etteivät saa lain mukaisesti päättää asiakkaittensa palveluista, vaan päätökset tehdään lainvastaisesti ohjausryhmässä.
Säästöt edellä kun mennään, siinä on yksilö kevyttä kamaa.
Kuten tapaus Oliver Stubb. Mitä niillä valituksilla on virkaa kun kukaan ei niitä käsittele. Tai jos käsittelee niin vuonna 2026 tai. 2027 kun ovet on jo auenneet ties mihin vaikka ei pätevyyttä niihinkään.
Sama se on kuolevan kanssa. Nirri on poissa eikä valitusta ole vielä edes rekisteröity saapuneeksi.
Mitä sitten? Älä viitsi hurskastella. Et sinä ap välitä siitä mihin ihmiset kuolevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaa vastustavat voisivat tulla katsomaan mitä se loppu on. Se ei todellakaan aina ole vain rauhallisesti nukkuessa kuolemista.
Mutta kuka on se joka sen eutanasian sitten totteuttaa? Olisitko itse valmis lopettamaan toisen elämän? Ymmärrän kyllä että loppu ei kaikilla ole hyvä mutta itse en usko että pystyisin tappamaan toisen ihmisen. En tiedä voiko sitä vaatia keneltäkään.
Ei tätä tarvitse peruspalstailijan miettiä lainkaan. Hän voi vaan vaatia, että näin tehdään ja että nimenomaan joku muu sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Osa vanhuksista alkaa kokea syyllisyyttä pelkästä olemassaolostaan. Kilteimmät anovat eutanasiaa.
Tämäpä tämä: omaiset ja hoitohenkilökunta manipuloivat tai painostavat, ehkä tietämättäänkin, potilaita toivomaan eutanasiaa. Tämäkin pitää ottaa huomioon, kun eutanasian laillistamisesta puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia tullaan sallimaan tulevaisuudessa, silloin voivat katkerat salaliittoteriahihhulit nuolla näppejään :)
Toivottavasti sinä kokeilet sitä ihan ensimmäisenä: Näytät muille vähän mallia
Jep. Juuri oli Hollannissa tms. tapaus jossa mies oli kuolemansairas ja vaimo ei. Mies sitten painosti naista eutanasiaan, koska ei halunnut hänen elävän ilman miestä. Tämä onneksi tuli ilmi ja nainen pelastui. Yllättäen juuri mies joka halusi kontrolloida ja omistaa. Voin vain kuvitella miten paljon naisia painostettaisiin eutanasiaan miesten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Älä viitsi hurskastella. Et sinä ap välitä siitä mihin ihmiset kuolevat.
Niin. Pääasia että kuolevat.
Minä vastustan eutanasiaa ennen kaikkea siksi että olen terveydenhuollossa töissä ja inhorealisti. Näillä resursseilla on täysin mahdotonta saavuttaa sellaista päätöksentekoa jolla eutanasia toimisi kuten se idealistien mielestä pitäisi toimia. Passiivista eutanasiaa on jo käytössä (esimerkiksi ei elvytetä eli dnr-päätös) enkä näe yhtään järkevää syytä miksi myös aktiiviset eutanasiat pitäisi sallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaa vastustavat voisivat tulla katsomaan mitä se loppu on. Se ei todellakaan aina ole vain rauhallisesti nukkuessa kuolemista.
Mutta kuka on se joka sen eutanasian sitten totteuttaa? Olisitko itse valmis lopettamaan toisen elämän? Ymmärrän kyllä että loppu ei kaikilla ole hyvä mutta itse en usko että pystyisin tappamaan toisen ihmisen. En tiedä voiko sitä vaatia keneltäkään.
Ei kai se, mitä itse kykenee/ ei kykene tekemään, voi olla mittari millekään. Minä en näillä näppäimillä pystyisi tekemään montaa muutakaan terveydenhuollon työtehtävää. Esim. aivo- ja sydänkirurgit. Porata ensin kallo tai rintakehä auki ja sitten leikkaamaan. Tai silmäoperaatiot. Ei tulisi mitään. Mutta hyvä, että näihinkin tekijöitä löytyy.
Eutanasian suorittaminen voidaan kirjata jo työsoppariin. Jos et tee,et saa sopparia. Jos allekirjoitat, etkä tee,saat potkut ja jonkun rahallisen sanktion, jää Louis Wuitton ostamatta. Johan alkaa eutanointi hoitsulle maistua, kun edut katoaa.
Oikeasti keksit koko tarinan. Syytä en tiedä, mutta jostain ihmeellisestä syystä varsinkin vasemmistolaiset haluavat puskea vanhuksia uuneihin
Olisinkin keksinyt, vaan en. Ja toi sinun vasemmistolaisviittaus meni myöskin ihan pieleen. Olet sairas ihminen. Olisin mieluusti vielä pitänyt äitini, mutta se ei ollut mahdollista lääkärienkään mielestä. Sinä itse arvatenkin tunkisit ihmisiä uuniin kun kerran tuommoista väärinkäytöstä niin kovasti pelkäät. Alitajuntasi varoittaa ettei sinulle tulisi valtaa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni kuoli Mikkelin keskussairaalan syöpäosastolla. Oli aivan kauheaa kuunnella, kun monta miestä karjuu täyttä huutoa, että antakaa lääkettä tai tappakaa. Totesin ssinä hoitajalle, että eipä käy kateeksi hänenkään työmaa.
Eikö nykyään sentään lääkitä kipua pois?
Ei. Mikäs siinä jos lääkittäisiin ja pidettäisiin unessa. Mutta kun ei. Olin ennen eutanasiaa vastaan, mutta nähtyäni ei niinkään kauniin kuoleman niin mieli muuttui.
Älä viitsi valehdella
Mikä ihme osalla ihmisistä nykyään onkin kun tätä kuolemankulttia ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Ei koske varmaankaan sitten taaskaan jotain musuja, ainoastaan kantasuomalaisia nämä eutanasiat
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti keksit koko tarinan. Syytä en tiedä, mutta jostain ihmeellisestä syystä varsinkin vasemmistolaiset haluavat puskea vanhuksia uuneihin
Olisinkin keksinyt, vaan en. Ja toi sinun vasemmistolaisviittaus meni myöskin ihan pieleen. Olet sairas ihminen. Olisin mieluusti vielä pitänyt äitini, mutta se ei ollut mahdollista lääkärienkään mielestä. Sinä itse arvatenkin tunkisit ihmisiä uuniin kun kerran tuommoista väärinkäytöstä niin kovasti pelkäät. Alitajuntasi varoittaa ettei sinulle tulisi valtaa antaa.
Sinä olet sairas, kun haaveilet ihmisten tappamisesta. Ymmärrätkö kuinka sairas koko ajatus on
Kas kun et itse puukottanut äitiäsi hengiltä
Hoitajana voin sanoa että en näe tilannetta jossa edes uhkailun nimissä suostuisi eutanasiaa tekemään. Rikkoo jo ihan omaa ammattivalaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vanhuksista alkaa kokea syyllisyyttä pelkästä olemassaolostaan. Kilteimmät anovat eutanasiaa.
Tämäpä tämä: omaiset ja hoitohenkilökunta manipuloivat tai painostavat, ehkä tietämättäänkin, potilaita toivomaan eutanasiaa. Tämäkin pitää ottaa huomioon, kun eutanasian laillistamisesta puhutaan.
Eikö sama toimisi päinvastoin? Painostetaan kuolemaa haluava pitkittämään elämää? Lisää lääkkeitä ja turhia hoitoja vaan menemään?
Eutanasia on ollut aina sallittu. Piippu suuhun pam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa eutanasian suorittaa useimmiten yleislääkäri.
viranomaisille liian helppo keino tapattaa valitsemansa ihmiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sama toimisi päinvastoin? Painostetaan kuolemaa haluava pitkittämään elämää? Lisää lääkkeitä ja turhia hoitoja vaan menemään?
Jaa Suomessa vai? Oletko viime aikoina lukenut yhtäkään lehteä.
Tappaminen on iso säästö, hengissä pitäminen ei.
Eli kyse on siitä että SINÄ et kestä kuulla sitä valitusta ja tuskaa. Itsekäs olet!
Miksi minun pitäisi kuunnella kun minun läheiseni kärsii jos sille on vaihtoehto. Olisin tietty voinut vaan lähteä ja olla kuuntelematta. Niinhän sinä varmaan olisit tehnyt.
Kanadassa on ainakin paljon tätä ja ne eutanasiat yleensä vieläpä myönnetään. Euroopassa eutanasian saavat alaikäiset lapset, sekä masentuneet. Piti olla vain parantumattomasti sairaille, sekä varmistaa moneen kertaan potilaan tahto, mutta todellisuudessa eutanasia on annettu jopa potilaille jotka sitä eivät ole koskaan edes toivoneet