Jos eutanasia laillistetaan Suomeen, sitä tullaan lopulta väärinkäyttämään.
Jos olette yhtään historiaa lukeneet niin tiedätte, että se toistaa itseään jos sen antaa.
Kommentit (318)
Ei tulla väärinkäyttämään.
Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.
Olet idealisti.
Noin väitettiin myös abortin kohdalla ja kuinkas kävikään, naisten oikeus kehoon toteutui ja samalla ei-toivottujen lasten määrä laski
Joillakin tuntuu menevän eutanasia ja tappo/murha sekaisin.
Kerropas, milloin historiassa on eutanasia ollut mahdollista ja muodostunut ongelmaksi?
Minä en luota poliitikkoihin tässäkään asiassa. Hommaan itse sellaiset kipulääkkeet että saan niillä tarpeen vaatiessa inhimillisen lähdön.
Turha maalata piruja seinälle. Suomen eutanasialaista tehdään toimiva ja suomalaiseen yhteiskuntaan ja arvomaailmaan sopiva laki ja käyntäntöjä valvotaan asianmukaisesti.
Tuttuni asuu Sveitsissä ja kertoi, että sairaalassa makaava vanha sukulainen oli kyvytön tekemään itse päätöksiä, sillä oli tungettu täyteen lääkkeitä. Sukulaiset sitten tekivät päätöksen potilaan puolesta. Koskaan ei selvinnyt, halusiko potilas sitä itse.
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.
Kyllä tulee vielä useita oikeusjuttuja ja syytteitä, väärenettyjä asiakirjoja ja testamentteja ym. ei se eutanasia homma ole niin yksinkertaista toteutaa lainpuiteissa .
Vierailija kirjoitti:
Noin väitettiin myös abortin kohdalla ja kuinkas kävikään, naisten oikeus kehoon toteutui ja samalla ei-toivottujen lasten määrä laski
Ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.Olet idealisti.
Realisti.
AP taas on sadisti, joka tahtoo, että ihmiset kärsivät.
Eihän sitä voi väärinkäyttää ellei siihen pakoteta. Niin kauan kuin vapaaehtoista ei ole mahdollista väärinkäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kerropas, milloin historiassa on eutanasia ollut mahdollista ja muodostunut ongelmaksi?
Osaatko soveltaa?
Palstalla ollaan mietitty monia pykäliä ja kohtia. Sitä voidaan edelleen miettiä. Jokainen tietää ettei sitä saa käyttää väärin, mutta voi puhekyvytönkin haluta jo pois jos on vakavasti sairas kituva, jos ei ole aiemmin voinut ilmaista sitä tai voi ollenkaan. Myös diagnoosia voi tarkastella, ettei ole mennyt väärin. Ja toimiiko terveydenhuolto ylipäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni asuu Sveitsissä ja kertoi, että sairaalassa makaava vanha sukulainen oli kyvytön tekemään itse päätöksiä, sillä oli tungettu täyteen lääkkeitä. Sukulaiset sitten tekivät päätöksen potilaan puolesta. Koskaan ei selvinnyt, halusiko potilas sitä itse.
Ei sitä päätöstä voi toisen puolesta tehdä, ellei ole kyse aivokuolleen irrottamisesta laitteesta. Tuttusi repi juttunsa perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Turha maalata piruja seinälle. Suomen eutanasialaista tehdään toimiva ja suomalaiseen yhteiskuntaan ja arvomaailmaan sopiva laki ja käyntäntöjä valvotaan asianmukaisesti.
Turha laskea sen varaan. Sitä ei kukaan tiedä, mihin suuntaan tämäkin maa tulevaisuudessa kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.Kyllä tulee vielä useita oikeusjuttuja ja syytteitä, väärenettyjä asiakirjoja ja testamentteja ym. ei se eutanasia homma ole niin yksinkertaista toteutaa lainpuiteissa .
Eikä tule. Tämä on vain neuroottisten hullujen puhumista.
Se, että sinä tekisit noin ei tarkoita sitä, ettäkö muut tekevät.
Muutenkaan asiakirjoja ja testamentteja on mahdoton väärentää.
Ehkä, mutta ei riitä syyksi. Jos väärinkäyttö olisi riittävä syy, niin sitten täytyisi poistaa myyntiluvat isolta kasalta lääkkeitä, alkoholilta ja aika hemmetin monelta muulta asialta (esim. keittiöveitsiltä).
Eutanasia tullaan laillistamaan