HS: "Pystyn olemaan hyvä vanhempi vain osalle perheeni lapsista "
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012268910.html
Maksumuurin takana, mitä se Raisa siellä taas itkee?
Kommentit (102)
Rasittava ja turha tyyppi tämä Raisa.
Vierailija kirjoitti:
Rasittava ja turha tyyppi tämä Raisa.
Sama virsi jatkuu.
Raisa ne sun miehen lapset ei ole sinun lapsia, eikä sun tarvitse niiden asioista olla noin tarkkaan perillä. Niillä lapsilla on omatkin vanhemmat.
Mä olen ihan tavallinen ydinperheellinen, eikä mullakaan ole Wilma-tunnuksia, koska olemme sopineet toisen vanhemman kanssa työnjaon näin. Hän hoitaa koulun viestinnän, minä harrastukset.
En millään ymmärrä, miksi joku haluaisi tuon paholaisen härvelin seurattavakseen jos ei ole pakko.
Ei vanhempana kuulukkaan tietää kaikkea. Oikea tapa on sanoa se ääneen ja sanoa myös että me voidaan yhdessä katsoa asiaa, tai laittaa lapsi itsekin pohtimaan, eikä esittää kaikkitietävää ja työntää sen päähän kaiken valmiina ja opettaa se yhtä tyhmäks ku itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan tavallinen ydinperheellinen, eikä mullakaan ole Wilma-tunnuksia, koska olemme sopineet toisen vanhemman kanssa työnjaon näin. Hän hoitaa koulun viestinnän, minä harrastukset.
En millään ymmärrä, miksi joku haluaisi tuon paholaisen härvelin seurattavakseen jos ei ole pakko.
Kuulostat vapaamatkustajalta.
Ongelma ratkeaa sillä, että käyttää niitä miehen tunnuksia. Eli mitään ongelmaa ei ole.
Miten paljon noita Wilma-viestejä muka tulee?
Meillä on ekaluokkalainen, ja Wilmaan tullut yleisiä tiedotteita ja yksi kiusallinen myöhästymismerkintä.
Milloin tämä tästä pahenee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään ymmärrä, miksi joku haluaisi tuon paholaisen härvelin seurattavakseen jos ei ole pakko.Kuulostat vapaamatkustajalta.
Jos kirjoittaja on nainen, niin on huono äiti ja vapaamatkustaja.
Jos mies, niin, jaa ihan normaalia.
"Mä olen ihan tavallinen ydinperheellinen, eikä mullakaan ole Wilma-tunnuksia, koska olemme sopineet toisen vanhemman kanssa työnjaon näin. Hän hoitaa koulun viestinnän, minä harrastukset.
En millään ymmärrä, miksi joku haluaisi tuon paholaisen härvelin seurattavakseen jos ei ole pakko."
Jutussa oli ihan käytännön esimerkkejä. Esim. että lapsi alkaa illalla kysellä että lähdettiinkö koulusta retkellä seuraavana päivänä kello 8 vai kello 9, oliko jotkut kokeet minä päivänä tai milloin joku tehtävä pitikään palauttaa. Se lapsen huoltaja on illalla töissä/harrastuksessa/matkalla tai muualla. Se lapsen kanssa kotona oleva aikuinen ei pysty tätä tarkistamaan koska hän ei saa wilma tunnuksia.
Hyvin jokapäiväinen asia.
En edes mä ole noin tyhmä. Terv. Konevehti-Raisa😀
"Miten paljon noita Wilma-viestejä muka tulee? "
Aika paljon. Odota vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään ymmärrä, miksi joku haluaisi tuon paholaisen härvelin seurattavakseen jos ei ole pakko.Kuulostat vapaamatkustajalta.
Ei siihen Wilman kyttäämiseen lähtökohtaisesti kahta vanhempaa tarvita. Ja arvaapa mitä: eräässä lasten harrastuksessakin on Wilma, jota puolestani minä luen ja johon puolisolla ei ole tunnuksia. Ollaan vissiin molemmat vapaamatkustajia.
- se jota kommentoit.
"Ongelma ratkeaa sillä, että käyttää niitä miehen tunnuksia. Eli mitään ongelmaa ei ole. "
Mitö tietoturvaihmiset sanovat tunnusten antamisesta muiden käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta ettet ole ollenkaan kiinnostunut lastesi koulutuksesta. Todella outoa.
"Ei siihen Wilman kyttäämiseen lähtökohtaisesti kahta vanhempaa tarvita."
Ehkä ei yleisesti ottaen mutta arjessa on tilanteita jossa se tunnuksellinen aikuinen ei ole paikalla ja lapsi kysyy siltä aikuiselta jolla tunnuksia ei ole jotain mikä pitäisi tarkistaa Wilmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaja on nainen, niin on huono äiti ja vapaamatkustaja.
Jos mies, niin, jaa ihan normaalia.
Ihan sukupuolesta riippumatta on vapaamatkustaja jos ei viitsi edes muutaman kerran kuussa käydä Wilmassa. Jokaisen vanhemman täytyy olla perillä lapsen koulumaailmasta jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En millään ymmärrä, miksi joku haluaisi tuon paholaisen härvelin seurattavakseen jos ei ole pakko.Kuulostaa oudolta ettet ole ollenkaan kiinnostunut lastesi koulutuksesta. Todella outoa.
Tai sitten luotan siihen, että toinen vanhempi osaa hoitaa wilma-asiat yhtä hyvin kuin minä hoidan omat vastuualueeni. Ei sitä vihreää merkintää katselemaan kahta tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
"Ongelma ratkeaa sillä, että käyttää niitä miehen tunnuksia. Eli mitään ongelmaa ei ole. "
Mitö tietoturvaihmiset sanovat tunnusten antamisesta muiden käyttöön?
Asia ei paljastu kenellekään ellet lähetä viestiä omalla allekirjoituksella.
Ilmeisesti kun ei ehdi pysymään kaikkien wilma viesteistä kartalla? Myös niiden lasten, jotka eivät ole omia.