Jos eutanasia laillistetaan Suomeen, sitä tullaan lopulta väärinkäyttämään.
Jos olette yhtään historiaa lukeneet niin tiedätte, että se toistaa itseään jos sen antaa.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasia on ollut aina sallittu. Piippu suuhun pam.
Niin, mutta kun se pitää tehdä ihan itse ja se vanhus jonka perintöjä eutanasian kannattaja himoitsee ei varmasti tuohon suostu
Aivan. Osuit mielestäni varsin hyvin naulan kantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ei tulla väärinkäyttämään. Vihdoin ja viimein ihmiset saavat turvallisen ja kivuttoman tavan kuolla pois.
Olet idealisti.
Idealismia on luulla, että oma mahdollinen sairauden kautta tuleva kuolema ei tule kuin vasta pitkien tuskien jälkeen ja juuri sinä et toivo siinä vaiheessa kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kun se pitää tehdä ihan itse ja se vanhus jonka perintöjä eutanasian kannattaja himoitsee ei varmasti tuohon suostu
Taidatte olla ahneita pasmoja jos teillä on vain perintö mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän omaiset kuitenkin halua vanhuksen parasta. Eikä siinä kellään ehdi mitkään perinnöt käydä mielessäkään, kun toinen on sairaana.
Ehdottomasti pitää olla omaisilla oikeus laittaa nimi eutanasiapapereihin. Vanhat ihmiset eivät aina oikein ymmärrä omaa parastaan, joten silloin omaisten on huolehdittava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottanut kantaa perintöasiaan vaan kerroin että oikea eutanasia on ollut sallittu aina. Piippu suuhun ja pam. Se on aivan itse tehty eutanasia ilman muiden osallistumista millään tavalla. Jos siihen ei kykene niin silloin sitä ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän omaiset kuitenkin halua vanhuksen parasta. Eikä siinä kellään ehdi mitkään perinnöt käydä mielessäkään, kun toinen on sairaana.
Ehdottomasti pitää olla omaisilla oikeus laittaa nimi eutanasiapapereihin. Vanhat ihmiset eivät aina oikein ymmärrä omaa parastaan, joten silloin omaisten on huolehdittava.
Juu ei halua läheskään kaikki omaiset. Suomessa vanhuksilla on vahva itsemääräämisoikeus joka menea aina omaisten tahdon ohi - ja kuuluukin mennä.
-hoitaja
Ei tulla. Ihmisellä on oikeus lähteä täältä silloin kun haluaa, kivuttomasti ja sotkuttomasti. Kyllä sen saa järjestettyä niin ettei hommaa väärinkäytä kukaan.
K-hoidossa tapetaan ihmisiä morfiinilla nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei halua läheskään kaikki omaiset. Suomessa vanhuksilla on vahva itsemääräämisoikeus joka menea aina omaisten tahdon ohi - ja kuuluukin mennä.
-hoitaja
Näin varmaan on. On vain todella vaikea kuvitella että joku ei ajattele läheisensä parasta ja se varmaan sen takia ei osaa ajatella eutanasiaa hirvittävänä mörkönä.
Tuo on aivan selvä asia mitä ap kirjoittaa. Siksi sitä vastustan. Alettaisiin painostaa sairaita eutanasiaan tyyliin "kun siinä vaan makaat toisten armoilla, eikä sun elämässäs ole mitään mieltä, parempi kun pääset pois" tai "kun minä en halua elää avuttomana niin ei kukaan muukaan halua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaa vastustavat voisivat tulla katsomaan mitä se loppu on. Se ei todellakaan aina ole vain rauhallisesti nukkuessa kuolemista.
Isäni kuoli Mikkelin keskussairaalan syöpäosastolla. Oli aivan kauheaa kuunnella, kun monta miestä karjuu täyttä huutoa, että antakaa lääkettä tai tappakaa. Totesin ssinä hoitajalle, että eipä käy kateeksi hänenkään työmaa.
Eikö nykyään sentään lääkitä kipua pois?
Ei. Mikäs siinä jos lääkittäisiin ja pidettäisiin unessa. Mutta kun ei. Olin ennen eutanasiaa vastaan, mutta nähtyäni ei niinkään kauniin kuoleman niin mieli muuttui.
Jätetään lääkittämättä niin alkaa eutanasia maistumaan ja mieli muuttuu, niinkö se menee?
Kun on tehty kyselyjä miksi halutaan eutanasia ensinmäisiä syitä on yksinjääminen ja riippuvaisuus toisista, psyykkiset ongelmat . Kipujen pelkääminen on toissijaista.
Lisäksi voit olla tilanteen realisoituessa eri mieltä hoitotahdosta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aivan selvä asia mitä ap kirjoittaa. Siksi sitä vastustan. Alettaisiin painostaa sairaita eutanasiaan tyyliin "kun siinä vaan makaat toisten armoilla, eikä sun elämässäs ole mitään mieltä, parempi kun pääset pois" tai "kun minä en halua elää avuttomana niin ei kukaan muukaan halua".
Te eutanasiaa vastustavat ääliöt olette kyllä huvittavia
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Älä viitsi hurskastella. Et sinä ap välitä siitä mihin ihmiset kuolevat.
Sanot sinä hahhahahhah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen tilanne, missä terveydenhuolto on ajettu alas (kiitos Kokoomus!) on eutanasian kieltäminen vähän USAn meininkiä, siellä kun ei saa tehdä aborttia mutta sitten ne syntyvät lapset on jätettä
Mut hei, ilouutinen sulle Euroopasta! Briteissä just hyväksyttiin laki, että abortin voi tehdä aina laskettuun päivään, miinus yksi päivä saakka! Eikö ihkuu?
Mietin vain, että mikä voi olla syy haluta "abortti" päivää vaille laskettua aikaa? Eikö yhtään aiemmin pystynyt päätöstä tekemään. Lapsen sukupuolikin on ollut jo kuukausien ajan selvillä, samoin terveydentila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaa vastustavat voisivat tulla katsomaan mitä se loppu on. Se ei todellakaan aina ole vain rauhallisesti nukkuessa kuolemista.
Isäni kuoli Mikkelin keskussairaalan syöpäosastolla. Oli aivan kauheaa kuunnella, kun monta miestä karjuu täyttä huutoa, että antakaa lääkettä tai tappakaa. Totesin ssinä hoitajalle, että eipä käy kateeksi hänenkään työmaa.
Eikö nykyään sentään lääkitä kipua pois?
Ei. Mikäs siinä jos lääkittäisiin ja pidettäisiin unessa. Mutta kun ei. Olin ennen eutanasiaa vastaan, mutta nähtyäni ei niinkään kauniin kuoleman niin mieli muuttui.
Jätetään lääkittämättä niin alkaa eutanasia maistumaan ja mieli muuttuu, niink
Tuskin, suurin osa ei välitä hevon hemmettiä mitä heidän läheisilleen tapahtuu ja miten he kärsii, senhän nyt näkee tässäkin keskustelussa. Käyvät ehkä nopeasti tsekkaamassa että joo, ja sitten painutaan omiin harrastuksiin odottamaan soittoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tulla. Ihmisellä on oikeus lähteä täältä silloin kun haluaa, kivuttomasti ja sotkuttomasti. Kyllä sen saa järjestettyä niin ettei hommaa väärinkäytä kukaan.
Kun ihminen rupeaa leikkimään Jumalaa, se kostautuu.
"Ei tulla. Ihmisellä on oikeus lähteä täältä silloin kun haluaa, kivuttomasti ja sotkuttomasti. Kyllä sen saa järjestettyä niin ettei hommaa väärinkäytä kukaan.#
No mainitse edes yksi lakiin perustuva asia jossa ei ole ilmennyt väärinkäyttöä? On nämä lapsellisia ja herkkäuskoisa ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottanut kantaa perintöasiaan vaan kerroin että oikea eutanasia on ollut sallittu aina. Piippu suuhun ja pam. Se on aivan itse tehty eutanasia ilman muiden osallistumista millään tavalla. Jos siihen ei kykene niin silloin sitä ei tarvitse.
Minä olin töissä hoitolaitoksessa, jossa nuori aikuinen oli yrittänyt 'eutanasiaa' kuvaamallasi tavalla ja siinä epäonnistunut. Nyt hänellä oli edessä loppuelämä laitoksessa näkönsä menettäneenä, monin tavoin paikattuna ja vammautuneena. Täysin toisten avun varassa.
Joten kyllä vain iso joukko muita ihmisiä ja veronmaksajia tuli osallistumaan hänen epäonniseen eutanasiaansa. Teki niin tai näin, niin siitä ei ole takeita, ettei "muiden tarvitse osallistua millään tavalla".