Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseytyminen ja runsaat, kivuliaat kuukautiset mökillä. Miten hoidatte?

Vierailija
22.07.2025 |

On se kyllä kun sattuu samalle viikonlopulle kuukautiset ja kutsu suvun mökille, jonne haluan itsekin lähteä. Mutta kuukautisten aikaan olen tottunut pesemään käsisuihkulla monta kertaa päivässä, mökillä on vain padassa lämmintä vettä, jos sitäkään. Huussi sijaitsee kaukana saunasta, ei käsienpesumahdollisuutta tämän yhteydessä. Tuvassa on yksi, pieni ja nopeasti täyttyvä roskis. Kipuun minulla on lääkkeitä, mutta miten hoidan peseytymisen? Vuoto on runsasta! Pahimmillaan suurin mahdollinen tamponi ja side yhdessä riittävät tunniksi. 

Kommentit (314)

Vierailija
141/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan normaalia töissä käydessä laittaa 2 tamponia samaan aikaan imukykyisin yöside lisäsi. Jos tamponin ehtii ajoissa vaihtaa, niin ei tuo sormia pahasti sotke. Itse en ole kokenut isoksi ongelmaksi tunnin välein vaihtaa.

Siis jaksaisitko rampata ulkohuussissa tunnin välein vaihtamassa tamponia? Yleensä huussit on pihan perällä, monesti jopa pienen metsäpolun päässä. Sinne aina jaksaisit tunnin välein raahautua kaatosateessa? Käsiäkään ei voi pestä ennen tamponin vaihtoa vaan värkättävä jotain käsidesivirityksiä, joka ei edes poista likaa, ainoastaan osan bakteereista. Uhhuh.

En tiedä huussia, jossa ei sulan maan aikaan olisi käsienpesumahdollisuutta.

Jaa. Mieheni lähisuvulla on kaksi mökkiä, kummassakaan ei käsienpes

Kummallisen laiskoja ja piittaamattomia mökinomistajia tunnet. Ja vielä monta. Onneksi omassa tuttavapiirissä ei ole.

Vierailija
142/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muutama vuosi sitten joutunut huonoon kuntoon vuodon aiheuttaman anemian vuoksi. Pääsin rautatiputukseen sairaalaan ja sen jälkeen vuoto niukentui hetkellisesti, mutta nyt mennään taas.

Ap 

Ei tuo ole normaalia. Kohdunpoisto?

Kohdunpoisto, raskaaksi haluavalle????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei anna sinun vaihtaa siihen vesiä, tai vaikka tuoda omia käsipyyhkeitäsi sinne huusiin? 

..

Toki antaa. Mutta en halua pestä käsiä vain huljuttamalla yhtään kertaa vedessä, jossa on sitä ennen joku vessakätensä huljuttanut. Enkä halua pestä ilman saippuaa. Enkä halua että lapseni tekee niin. Eli joutuisin vaihtamaan sen vadin veden ennen jokaista omaa vessassa käyntiä ja ennen jokaista lasten vessassa käyntiä. Eli olemaan koko ajan vaihtamassa sitä vettä. Ja siltikään ei voisi pestä saippualla. Yök. 

Miksipä et ostaisi seuraavalla kerralla sinne mökkituliaisiksi hanallista vesikanisteria ja saippuapulloa. Täyttäisi kanisteria ja veisi sinne huussille. Maksaa vähemmän kuin kukkakimppu.

Vierailija
144/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt vastaus: en lähtisi. Kuten joku sanoi, saunassa yleensä kokoaikainen hässäkkä. Entäs vessassa? Juuri kun pitäisi kiireellä mennä kun veri vuotaa pitkin reisiä siellä päkittää joku ja sitten taas jos sinne pääsee niin oven takana seuraava odottaja. Kun istuu jossain pitempään niin noustessa väriläiskä persuuksissa jne... Ei kiitos, kertakaikkiaan ei. 

Nauran ääneen kuukupeille. Nehän täyttyisi hetkessä ja uittaisi heti yli. Nämä kuukupit eivät tajua mitään runsaista kuukautisista. 

Kuulautislevyyn mahtuu enimmillään 60ml, mulla on runsaat kuukautiset ja ekoinakin päivinä pystyy pitämään 5h ennenkuin tarvii tyhjentää.

Vierailija
145/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia mökkejä teillä oikein on?Normaalilla mökillä on lämmin vesi ja samat mukavuudet kuin kotona.

Vierailija
146/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö buranaa niin auttaa vuotoon ettei tule niin paljon. Kokemusta on ja lääkäritkin määrää kipulääkkeitä runsaaseen vuotoon. 

Vierailija
147/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö buranaa niin auttaa vuotoon ettei tule niin paljon. Kokemusta on ja lääkäritkin määrää kipulääkkeitä runsaaseen vuotoon. 

Eli siis jos syöt kipuunkin niitä jo niin otat vaan säännöllisesti, vaikka ei olisikaan kipeä, niin hillitsee vuotoakin. Esim ibuprofeiini 400g ja parasetamoli 500g kerralla naamaan ja sit lisää tarvittaessa. Itsellä runsaat kuukautiset ja selvä vaikutus kun vaan muistaa ottaa, vaikkei kipuun niin tarvisikaan. 

Vierailija
148/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen n. 10-20x kertaa päivässä kakkaavan vauvankin saanut mökillä putsattua saunavedellä ja kosteuspyyhkeillä. Lapsia 4 ja mökillä ollaan joka kesä pitkään. Kyllä siinä on kun runsaat menkatkin saanut sivussa hoidettua vuosien varrella. 

Jos haluaa asiasta tehdä ongelman väkisin niin silloin se on ongelma

-neljän äiti 

Vierailija
149/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia mökkejä teillä oikein on?Normaalilla mökillä on lämmin vesi ja samat mukavuudet kuin kotona.

Älä nyt tyhmää esitä. Suomessa on paljon mökkejä, joissa ei ole edes sähköä.

Vierailija
150/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen n. 10-20x kertaa päivässä kakkaavan vauvankin saanut mökillä putsattua saunavedellä ja kosteuspyyhkeillä. Lapsia 4 ja mökillä ollaan joka kesä pitkään. Kyllä siinä on kun runsaat menkatkin saanut sivussa hoidettua vuosien varrella. 

Jos haluaa asiasta tehdä ongelman väkisin niin silloin se on ongelma

-neljän äiti 

Sinä ilmeisesti nautit tuosta hommasta. Olen minäkin elänyt viikkokausia pienessä veneessä mutta ymmärrän että kaikille se ei sovi.

Vierailija
151/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Tena-vaippa?

Kuinka monta sulla menee niitä päivässä?

Vierailija
152/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ei anna sinun vaihtaa siihen vesiä, tai vaikka tuoda omia käsipyyhkeitäsi sinne huusiin? 

..

Toki antaa. Mutta en halua pestä käsiä vain huljuttamalla yhtään kertaa vedessä, jossa on sitä ennen joku vessakätensä huljuttanut. Enkä halua pestä ilman saippuaa. Enkä halua että lapseni tekee niin. Eli joutuisin vaihtamaan sen vadin veden ennen jokaista omaa vessassa käyntiä ja ennen jokaista lasten vessassa käyntiä. Eli olemaan koko ajan vaihtamassa sitä vettä. Ja siltikään ei voisi pestä saippualla. Yök. 

Miksipä et ostaisi seuraavalla kerralla sinne mökkituliaisiksi hanallista vesikanisteria ja saippuapulloa. Täyttäisi kanisteria ja veisi sinne huussille. Maksaa vähemmän kuin kukkakimppu.

Nämä kaikki tämmöiset kanisterit ja pöntöt on kauheita, jos kukaan ei niitä jaksa huoltaa. Eli sinne jää aina se vesi pohjalle likoamaan. Itse lähden siitä ajatuksesta, että jokainen ostaa omalle mökilleen mitä haluaa.

Vierailija
153/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, on edelleen paljon mökkejä, joissa ei näitä mukavuuksia ole. On myös sellaisia KOTEJA 😊

Vierailija
154/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Burana riittää, ei vuoto ole kovin runsasta.

Vierailija
155/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

Nämä kaikki tämmöiset kanis

Ei sitten pidä vieraana valittaa jos ei tikkua ristiin halua laittaa. Lokkeillako siellä mökillä vaan pitää saada?

Vierailija
156/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vasta kun vuoto alkaa olla vähäistä.

Vierailija
157/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ihan normaalia töissä käydessä laittaa 2 tamponia samaan aikaan imukykyisin yöside lisäsi. Jos tamponin ehtii ajoissa vaihtaa, niin ei tuo sormia pahasti sotke. Itse en ole kokenut isoksi ongelmaksi tunnin välein vaihtaa.

Siis jaksaisitko rampata ulkohuussissa tunnin välein vaihtamassa tamponia? Yleensä huussit on pihan perällä, monesti jopa pienen metsäpolun päässä. Sinne aina jaksaisit tunnin välein raahautua kaatosateessa? Käsiäkään ei voi pestä ennen tamponin vaihtoa vaan värkättävä jotain käsidesivirityksiä, joka ei edes poista likaa, ainoastaan osan bakteereista. Uhhuh.

En tiedä huussia, jossa ei sulan maan aikaan olisi käsienpesumahdollisuutta.

En juurikaan mökkeile, anopin mökillä tulee välillä käytyä. Anop

Hyi helkkari!

Vierailija
158/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..

Mitä sinä nyt selität? Ihan turha on viedä mitään kanistereja mökeille, jos omistaja ei sellaista itse koe tarvitsevansa.  Itse en edes käy muiden mökeillä. 

Vierailija
159/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Pärjäsin hyvin menkkojen kanssa silloin kun vielä oli sellaiset, mutta niistä runsaammat niin ei. 

Vierailija
160/314 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä sinä nyt selität? Ihan turha on viedä mitään kanistereja mökeille, jos omistaja ei sellaista itse koe tarvitsevansa. Itse en edes käy muiden mökeillä."

No jos sitä käsienpesumahdollisuutta siellä ITSE kaipaa niin miksei voisi viedä? Viedäänhän sinne muutakin, toivottavasti, mennessään, miksei sitten jotain tarpeellista. Edes itselle ja omalle perheelle tarpeellista.

Ottaa sen kanisterin sitten vaikka pois lähtiessä mukaan, jos ei halua sinne jättää 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme