Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: sähköautot kestävät vähintään 50% pidempään kuin polttomoottoriautot

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

As if, just sen takia niitä Norjassakin romutetaan.

Vierailija
2/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse auto ehkä kestää mutta akku sökö 5-10 vuodessa ja se maksaa 20000€.

Nimenomaan akku kestää vähintään 50% pidempään kuin polttiksen moottori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minä haluan nähdä, että tänä vuonna valmistettu sähköauto on käytössä vielä vuonna 2050.  Meillä ajetaan vieläkin viime vuosituhannella valmistetuilla autoilla 

Vierailija
4/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse auto ehkä kestää mutta akku sökö 5-10 vuodessa ja se maksaa 20000€.

Nimenomaan akku kestää vähintään 50% pidempään kuin polttiksen moottori

No eipä kestä. Eikö se ole max kymmenen vuotta ja akusto romutukseen. Itsellä on 17 vuotta vanha Focus ja hyvin toimii.

Vierailija
5/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse auto ehkä kestää mutta akku sökö 5-10 vuodessa ja se maksaa 20000€.

Nimenomaan akku kestää vähintään 50% pidempään kuin polttiksen moottori

et tainnut ihan ymmärtää :D

Vierailija
6/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä patteriauto-puolustelu höpö höpöä.

Sähköpatteriautot ovat ohimenevä muoti-ilmiö, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa nopeasti. Miten kävi leipäkoneelle mm. ja monille muille 😀 vastaaville turhakkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse auto ehkä kestää mutta akku sökö 5-10 vuodessa ja se maksaa 20000€.

Nimenomaan akku kestää vähintään 50% pidempään kuin polttiksen moottori

Ja sinä uskot myös Joulupukkiin?

Ehkä et ole vielä sillä peruskoulun luokalla, jolla kerrotaan perusasioita sähköstä, tekniikasta ja akuista. Me 1970-luvulla autoilleet tiedämme aika paljon polttomoottoriautojen kestoajasta. Arvaa vaan, montako akkua tässä vuosien varrella on jouduttu vaihtamaan ennen kuin moottori on ollut vaihtokunnossa.

Olisiko kuitenkin kyse sähköautojen moottorista eikä akusta?

Vierailija
8/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että se itse sähkömoottori kestää mutta se akku ja ne muut sähköhärpäkkeet, kaapeloinnit, liitokset jne. korroosion luvatussa maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akun vaihto  maksaa 1000% enemmän kuin polttomoottorin vaihto. ;-)

Polttomoottorin teho säilyy, akun jo uutenakin surkea kapasiteetti hiipuu puoleen ennen uusintaa.

Vierailija
10/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden patteriautojen softatuki päättyy jo parissa vuodessa, tietoturvapäivitykset on rempallaan ihan samallalailla kuin nykykännyköissä. Mikään ei vanhene yhtä nopeasti kuin softat ja elektroniikka. Kuka käyttää 10 vuotta vanhoja puhelimia tai tietokoneita esimerkiksi? Patteriautot vanhenee samallalailla yhtä nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpatteriauto oli jo susi syntyessään 😀

Vierailija
12/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niiden patteriautojen softatuki päättyy jo parissa vuodessa, tietoturvapäivitykset on rempallaan ihan samallalailla kuin nykykännyköissä. Mikään ei vanhene yhtä nopeasti kuin softat ja elektroniikka. Kuka käyttää 10 vuotta vanhoja puhelimia tai tietokoneita esimerkiksi? Patteriautot vanhenee samallalailla yhtä nopeasti.

Samoin akkujen ja varaosien saatavuus tuskin on samaa luokkaa kuin polttomoottoriautoilla, joissa jopa 50 vuotta vanhoihin autoihin löytyy vielä jostain päin maailmaa varaosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niiden patteriautojen softatuki päättyy jo parissa vuodessa, tietoturvapäivitykset on rempallaan ihan samallalailla kuin nykykännyköissä. Mikään ei vanhene yhtä nopeasti kuin softat ja elektroniikka. Kuka käyttää 10 vuotta vanhoja puhelimia tai tietokoneita esimerkiksi? Patteriautot vanhenee samallalailla yhtä nopeasti.

Samanlaisia liikkuvia tietokoneita ne polttisautotkin nykyisin ovat. Oma autonikin on koko ajan yhteydessä nettiin ja toimii silti ihan bensalla.

Vierailija
14/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akun vaihto  maksaa 1000% enemmän kuin polttomoottorin vaihto. ;-)

Moottoreita ei tulevaisuudessa enää valmisteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpatteriauto oli jo susi syntyessään 😀

Onneksi kukaan ei sähköpatteriautoja myykään vaan ihan vain sähköautoja.

Vierailija
16/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niiden patteriautojen softatuki päättyy jo parissa vuodessa, tietoturvapäivitykset on rempallaan ihan samallalailla kuin nykykännyköissä. Mikään ei vanhene yhtä nopeasti kuin softat ja elektroniikka. Kuka käyttää 10 vuotta vanhoja puhelimia tai tietokoneita esimerkiksi? Patteriautot vanhenee samallalailla yhtä nopeasti.

Samoin akkujen ja varaosien saatavuus tuskin on samaa luokkaa kuin polttomoottoriautoilla, joissa jopa 50 vuotta vanhoihin autoihin löytyy vielä jostain päin maailmaa varaosa.

Joihinkin löytyy vanhempiinkin mutta monessa tapauksessa 10-15 vuotta vanhaa ei enää löydy

Vierailija
17/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akun vaihto  maksaa 1000% enemmän kuin polttomoottorin vaihto. ;-)

Moottoreita ei tulevaisuudessa enää valmisteta.

Aivan varmasti valmistetaan kuten nykyäänkin pienet erikoisliikkeet tekee nykyäänkin esim. vanhojen jenkkien polttomoottoreita. Ihan veekaseja 😀.

Vierailija
18/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niiden patteriautojen softatuki päättyy jo parissa vuodessa, tietoturvapäivitykset on rempallaan ihan samallalailla kuin nykykännyköissä. Mikään ei vanhene yhtä nopeasti kuin softat ja elektroniikka. Kuka käyttää 10 vuotta vanhoja puhelimia tai tietokoneita esimerkiksi? Patteriautot vanhenee samallalailla yhtä nopeasti.

Samoin akkujen ja varaosien saatavuus tuskin on samaa luokkaa kuin polttomoottoriautoilla, joissa jopa 50 vuotta vanhoihin autoihin löytyy vielä jostain päin maailmaa varaosa.

Niin, todennäköisisesti johonkin 50v vanhaan Leaffiin joutuisi 2060-luvulla vaihtamaan 24kWh akun tilalle 100kWh akun joka painaa vain puolet.

Vierailija
19/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niiden patteriautojen softatuki päättyy jo parissa vuodessa, tietoturvapäivitykset on rempallaan ihan samallalailla kuin nykykännyköissä. Mikään ei vanhene yhtä nopeasti kuin softat ja elektroniikka. Kuka käyttää 10 vuotta vanhoja puhelimia tai tietokoneita esimerkiksi? Patteriautot vanhenee samallalailla yhtä nopeasti.

Samoin akkujen ja varaosien saatavuus tuskin on samaa luokkaa kuin polttomoottoriautoilla, joissa jopa 50 vuotta vanhoihin autoihin löytyy vielä jostain päin maailmaa varaosa.

Joihinkin löytyy vanhempiinkin mutta monessa tapauksessa 10-15 vuotta vanhaa ei enää löydy

Poikkeuksia toki voi olla mutta ainakin omaan yleiseen merkkiin vm. -97 on osa aina löytynyt jos ei muualta niin autopurkaamosta.

Vierailija
20/90 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akun vaihto  maksaa 1000% enemmän kuin polttomoottorin vaihto. ;-)

Moottoreita ei tulevaisuudessa enää valmisteta.

Aivan varmasti valmistetaan kuten nykyäänkin pienet erikoisliikkeet tekee nykyäänkin esim. vanhojen jenkkien polttomoottoreita. Ihan veekaseja 😀.

Ja nehän onkin tosi halpoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi