Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariutumisen arkitodellisuus vs. palstatodellisuus?

Vierailija
22.07.2025 |

Olen seurannut suht lyhyen aikaa tätä palstaa, mutta silmääni on pistänyt kuinka täällä saa välillä ihan kajahtaneen kuvan parisuhteiden muodostumisesta tai muodostumisen puutteesta. Näissä ketjuissa on toki paljon selvästi mt-ongelmista kärsiviä yksilöitä, mutta myös paljon ihan fiksusti vastailevia ihmisiä. Silti mietin, että olenko jotenkin niin omassa kuplassani, kun täällä olevat kirjoitukset eivät vastaa yhtään arkitodellisuuttani?

Ihmiset tuttavapiirissäni pariutuvat vaikka ovat yksinhuoltajia, lyhyitä, kaljuja, vegaaneja, tatuoituja jne. ja parisuhteiden motiivi on yhdessä viihtyminen ja rakkaus, ei mikään kotityöt hoitava seksipalvelu tai elättäjä. Toki myös eroja, pakkeja ja epäonnistuneita yrityksiä mahtuu joukkoon, mutta se nyt on vaan normaalia elämää, ei mitään täällä pahimmillaan sukupuolten sotaa vastaavaa sekoilua.

Kiinnostaisi tietää näiltä noissa ketjuissa pyöriviltä fiksuilta kirjoittajilta, onko heidän tuttavapiirissään pariutuminen sellaista mitä noissa keskusteluissa vatkataan, vai onko noihin keskusteluihin osallistuminen vain jotain viihdettä?

Kommentit (451)

Vierailija
441/451 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla on useampi poika. Heillä on kaikilla tyttöystävät tai avopuolisot. Mikäli ovat tulleet isäänsä, niin ovat ihan tavallisen näköisiä, puheliaita ja kohteliaita. 

Vierailija
442/451 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä nyt:

Kolumni: Keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima, joka on ylitse muiden

Anne Moilanen

Keski-ikäisenä naiset haluavat tasavertaisen kumppanin, eivät mitään passattavaa lapsimiestä. Myöskään viinaa juovat tai naisiin menevät renttumiehet eivät enää kiinnosta, kirjoittaa Iltalehden kolumnisti Anne Moilanen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fcccc264-5774-47b9-a2be-3585b3e4fce4

Tämäkin on pariutumisen arkitodellisuutta. Iän karttuessa jännämiehet lakkaavat naisia kiinnostamasta.

"Monilla keski-ikäisillä miehillä on yksi supervoima ylitse muiden: kiltteys. Nyt naiset haluavat kiltin miehen. Asia ei välttämättä ollut näin nuorena, mutta viimeistään kun lasissa alkaa olla neljä-viisikymmentä, niin avot. Kiltit miehet nousevat arvoon arvaamattomaan kunnon miesten aika on täällä!"

Kannattaa

En tunne ketään, joka olisi halunnut pahan miehen. Jos sellaisen haluaa, on omassa käyttöjärjestelmässä joku vinksallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/451 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kaikki keikarointi ja soidintanssit sen naispalkinnon arvoista? Voi olla että tulee vain huonot kaupat joita joutuu jälkeenpäin katumaan. No en välttämättä lähtisi siihen teatteriesityksen enää näyttelijäksi. Jos en kelpaa omana itsenäni, niin sitten olen kelpaamatta ja silloin ei pariutumis huolet paina. Kun ei ole pakko.

Millaista esitit? Ja millainen olet? Miksi esitit?

Vierailija
444/451 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 2 kaveria ikisinkkuina. Pahinta on mun mielestä se että molemmat olisivat täydellisiä miehiä. Ylipaino, ujous ja ns hiljaisuus estävät saamasta naisia 

Minä olen myös juuri tällainen ikisinkku.

Vaikka kuinka harrastuksina on kulttuuria, kielten opiskelua, tanssia ym. naisvaltaisia asioita, niin tuo ujous ja hiljaisuus estää keneenkään tutustumisen ja"naisten saamisen".

Jos joku nainen nyt osoittaisi kiinnostuksensa minua kohtaan, niin olisi hyvä(?) mies tarjolla.

Ujouden ei tarvitse olla pysyvä haitta vaan tilannettaan voi parannella joko omien harjoitteiden tai psykoterapian avulla. Tässä vuodelta 2012 kaksi kirjaa mainittu:

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/miten_eroon_…

Suosittelen ryhtymään toimeen saman tien. 

Vierailija
445/451 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä ap:n pointtia. On sekä ns. arkitodellisuuksia että tilastotodellisuuksia. Ne eivät sulje toisiaan pois.

Ponttina oli se erillinen "palstatodellisuus", joka ei ole tämän ko. aiheen osalta ollut kumpaakaan noista.

Olen ajatellut että palstalla valittavien kommenteissa on ongelmallista lähinnä se asenne, jolla suhtautuvat todellisuuteensa. He yrittävät selittää ongelmiaan mitä ihmeellisemmillä tavoilla, mutta ongelmat ovat todellisia. 

Vierailija
446/451 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka olisi halunnut pahan miehen. Jos sellaisen haluaa, on omassa käyttöjärjestelmässä joku vinksallaan.. 

Iltapulun jutussa "paha poika" on sama kuin palstalla usein mainittu jännämies. Oikeasti pahoista miehistä ei puhuttu, niitä tosiaan ihailee vain pieni vinksahtaneiden joukko. Toimittajan mukaan naiset kasvavat iän myötä ulos epäluotettavien jännisten ihailusta ja huomaavat että tavalliset (kiltit) miehet ovat parempia kumppaneita.

Ihan kiva että tuokin on nyt yhteen lehtiartikkeliin kirjailtu. Voi seuraavassa jänniksistä alkavassa keskustelussa sen ottaa esille.

447/451 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a no oma todellisuuteni mitä deittailuum tai yrityksiin parisuhteeseen pyrkimisestä on, että tähän asti kuusi naista on suoraan tai epäsuoraan sanonut minun olevan ruma.

Eipä se nyt erityisemmin itsetuntoa hivele.

Missä ikäryhmässä nuo naiset olivat ja missä heidät tapasit? Hyvin oudolta kuullostaa tuo näin itsekin ei kovin komean korviin.

Oliko nettideittailusta kyse eli toista arvoitiin vain viestien ja kuvien perusteella? Olisi varsin erikoinen tilanne jossa nainen oikeasti tavattaessa kommentoi miehen ulkonäköä negatiivisesti.

Kysyitkö asiaa ihan erikseen?

Asia kiinnostaa edelleen kun en ole tämän palstan ulkopuolella koskaan tuollaisesta ilmiöstä kuullut. Eli voisiko kyseinen kirjoittaja vastata esitettyihin kysymyksiin?

M59+

Vierailija
448/451 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 2 kaveria ikisinkkuina. Pahinta on mun mielestä se että molemmat olisivat täydellisiä miehiä. Ylipaino, ujous ja ns hiljaisuus estävät saamasta naisia 

Minä olen myös juuri tällainen ikisinkku.

Vaikka kuinka harrastuksina on kulttuuria, kielten opiskelua, tanssia ym. naisvaltaisia asioita, niin tuo ujous ja hiljaisuus estää keneenkään tutustumisen ja"naisten saamisen".

Jos joku nainen nyt osoittaisi kiinnostuksensa minua kohtaan, niin olisi hyvä(?) mies tarjolla.

Ujouden ei tarvitse olla pysyvä haitta vaan tilannettaan voi parannella joko omien harjoitteiden tai psykoterapian avulla. Tässä vuodelta 2012 kaksi kirjaa mainittu:

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/miten_eroon_…

Suosittelen ryhtymään toimeen saman tien. 

Ihan mielenkiinnosta: kuinka monet pakit pitää saada, että voi "hyväksytysti" luovuttaa?

-eri

Vierailija
449/451 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sitten niin. Koska muuten kukaan rehellinen ihminen ei voi pitää tuota vääränä, vähän ehkä surullisena vaan, että miehille täytyy tuollaista rahaa vastaan opettaa. 

Ilmeisesti monet naiset eivät oikein edes tiedosta niitä metkuja mitä meillä on, jos tahdomme olla viehättäviä miesten silmissä. Tai sitten se on jotenkin ihan eri asia naisen metkutella seuraa saadakseen ja mies ei niin saisi tehdä? Autisti ei ymmärrä. 

Ei tarvitse edes olla poikkeuksellisen hyvännäköinen, riittää että ilmaisee olevansa kiinnostunut. Ja voi kuinka hienovaraisesti sen voi tehdä: tosiaan hameenhelma nousee hiukkasen vahingossa, mitä nyt vähän nostan kädellä tukkaa niskasta kun se hikoaa, sivelen ajatuksissani kaulansyrjää tai sormeilen kaulakorua. Pikkuisen keikuttelee takapuolta kävellessään, nuuhkaisee kukkaistutuksia. Oikeastaan ei tarvi kuin kävellä vessaan sillä ajatuksella, että tämä on minun runway ja kaikki miehet katsoo minua himoiten. Miesten seksuaalisen kiinnostuksen herättäminen on niin uskomattoman helppoa, hauskaa ja palkitsevaa (nuorena ja perusnättinä ainakin), että en oikein ymmärrä miksei miehet voisi saada vähän tasoitusta koulutuksen muodossa. 

Itse en ole yhden illan juttuja harrastellut, mutta tykkäsin nuorena leikkiä tuohon tyyliin. Naisten seksuaalinen valta on mitä suurimmassa määrin todellista, joskin surullisen lyhytaikaista. En oikein ymmärrä, miksei miehet saisi käyttää seksuaalista valtaa myös? Leikkiähän se vaan on, ja jos me naiset saamme leikkiä, miksei miehet saisi? 

Ennen vanhaan niin tehtiinkin. Siitä tuli semmoinen soidintanssi, jota käsittääkseni kutsuttiin flirtiksi. Nykyään ihmiset ei taida osata sitä? 

- se ensimmäinen naisautisti-

Lol, tämä ei kyllä ole nainen, lieköhän edes tuntee muita naisia kuin äitinsä. 😂

Ja jos nainen on, niin sitten harvinaisen kiero ja ikävä ihminen jos "metkuilee". 

Itse olen vain oma itseni enkä yleensä mitenkään mieti mitä miehet ajattelee, enkä todellakaan "metkuile". Metkuiluhan on tietoista toimintaa. Jos joku mies minua pitää viehättävänä kun tuuletan niskaani näissä helteissä niin se ei ole minun ongelmani, ja tämä ei-nainen voi katsella muualle jos meinaa alkaa jalkovälissä jöpöttää. 

Miehet minun puolestani saavat metkuilla jos siltä tuntuu, mutta minua kiinnostaa aidot ja ei-metkuilevat ihmiset. 

450/451 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: kuinka monet pakit pitää saada, että voi "hyväksytysti" luovuttaa?

-eri

Sen jälkeen kun ensin on korjannut itsestään ne asiat joiden korjaaminen onnistuu? No, moneenko työhakemukseen pitää saada vastauksena "kiitos mutta et sinä" ennen kuin voi "hyväksytysti" luovuttaa?

Riippuu tietenkin siitä kuinka tärkeänä pitää kumppanin löytymisen. Jos se ei ole tärkeää niin ei tarvitse yrittää kertaakaan.

M59+

451/451 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaveri sanoi: no mieti nyt. Tuun töistä, syön ja lähden salille 2 tunniksi. Sitten meen suihkuun ja katson tunnin telkkua ja meen nukkumaan että jaksan mennä aamulla töihin. Milloin sitä seurustelis kenenkään kanssa? 

miksi hän on joka päivä salilla kaksi tuntia? Ei kuulosta tehokkaalta treeniltä eikä terveeltä. 

Mäkin olen. Ma-ke-to-la salitreeni.

Ti-to-su cardio.  Kunnon lämmittelyt ja loppuun sauna/ venyttelyt. 

Keväällä minulla parhaimmillaan ma-ti-ke-to tanssitreenit. Pe-la jompikumpi tai molemmat illat diskossa tai lavatansseissa.

Opin tanssimisen perusteet ja samalla tuli paljon kohtaamisia kiinnostavien ihmisten kanssa. Toimi minun kohdallani niin hyvin että löytyi seurustelukumppani.

Pointtina se, että kaikki nuo treenit olivat samalla uusiin ihmisiin tutustumista eikä vain oman kuplan sisällä rehkimistä. Kun siis tavoitteena oli harrasteen kautta tutustua ihmisiin eikä kehittyä jossakin lajissa todella hyväksi mutta edelleen yksinäiseksi.

M59+