Pariutumisen arkitodellisuus vs. palstatodellisuus?
Olen seurannut suht lyhyen aikaa tätä palstaa, mutta silmääni on pistänyt kuinka täällä saa välillä ihan kajahtaneen kuvan parisuhteiden muodostumisesta tai muodostumisen puutteesta. Näissä ketjuissa on toki paljon selvästi mt-ongelmista kärsiviä yksilöitä, mutta myös paljon ihan fiksusti vastailevia ihmisiä. Silti mietin, että olenko jotenkin niin omassa kuplassani, kun täällä olevat kirjoitukset eivät vastaa yhtään arkitodellisuuttani?
Ihmiset tuttavapiirissäni pariutuvat vaikka ovat yksinhuoltajia, lyhyitä, kaljuja, vegaaneja, tatuoituja jne. ja parisuhteiden motiivi on yhdessä viihtyminen ja rakkaus, ei mikään kotityöt hoitava seksipalvelu tai elättäjä. Toki myös eroja, pakkeja ja epäonnistuneita yrityksiä mahtuu joukkoon, mutta se nyt on vaan normaalia elämää, ei mitään täällä pahimmillaan sukupuolten sotaa vastaavaa sekoilua.
Kiinnostaisi tietää näiltä noissa ketjuissa pyöriviltä fiksuilta kirjoittajilta, onko heidän tuttavapiirissään pariutuminen sellaista mitä noissa keskusteluissa vatkataan, vai onko noihin keskusteluihin osallistuminen vain jotain viihdettä?
Kommentit (451)
Palstatodellisuus ja arkitodellisuus ovat kuin täysin eri maailmoja.
Palstalta saisi sen käsityksen että parisuhteet perustuisivat toisesta hyötymiseen ja toisen hyväksikäyttöön. Todellisessa elämässä parisuhteet perustuvat kumppanuuteen ja ns "palstasuhteet" päätyvät nopeasti eroon. Ei kukaan jaksa katsella kumppania joka näkee sut tyyliin vihollisena ja suhteen valtakamppailuna.
Tottakai palstalla käsitellään myös oikeita ja arkisia suhdeongelmia, kuten perheen työnjaon epätasapainoista jakautumista ym. Pitää kuitenkin muistaa, että siinä on aina kuvaus vain yhdestä suhteen puolesta, ei kokonaisuudesta.
Itse suoraa sanottuna ihmettelen noita naisia jotka menevät noihin inkkelien "naisille ei kelpaa tavallinen duunarimies, koska kaikki haluavat sen lentäjäkirurgin" ihan tosissaan vastaamaan kuinka ainakin heille kelpasi ihan tavallinen mies.
No jep, niinhän suurin osa meistä parisuhteessa olevista on ihan tavallisia ihmisiä, joten oikeasti tosi noloa selittää jollekin inkkelille, että minä en ole kuin muut naiset ja minulle kelpasi tavallinen mies. Sitähän tuo nimittäin pohjimmiltaan on, yritetään väittää inkkeleille, kuinka juuri itse ei ole sellainen nainen mitä nämä katkerot ovat mielikuvituksessaan keksineet selitykseksi omalle epäonnistumiselleen.
Huomaa selvästi, ettei aloittajalla ole kokemusta deittailun arkitodellisuudesta miehenä.
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa selvästi, ettei aloittajalla ole kokemusta deittailun arkitodellisuudesta miehenä.
Jep. Onhan näitä juttuja ollut iltalehdessä asti kun 6/10 mies ei saa tinderissä yhtään matchia. Yrittänyt pariutua 10v onnistumatta siinä
Vierailija kirjoitti:
Näyttää se miehenkin näkökulmasta siltä, että kaiken maailman turilaat kyllä rakastuvat toisiinsa ja pariutuvat. Kannattaa katsoa välillä muuallekin kuin omaan napaan.
Vierailija kirjoitti:
Palstatodellisuus ja arkitodellisuus ovat kuin täysin eri maailmoja.
Palstalta saisi sen käsityksen että parisuhteet perustuisivat toisesta hyötymiseen ja toisen hyväksikäyttöön. Todellisessa elämässä parisuhteet perustuvat kumppanuuteen ja ns "palstasuhteet" päätyvät nopeasti eroon. Ei kukaan jaksa katsella kumppania joka näkee sut tyyliin vihollisena ja suhteen valtakamppailuna.
Tottakai palstalla käsitellään myös oikeita ja arkisia suhdeongelmia, kuten perheen työnjaon epätasapainoista jakautumista ym. Pitää kuitenkin muistaa, että siinä on aina kuvaus vain yhdestä suhteen puolesta, ei kokonaisuudesta.
Juuri tuo on itsestäni tuntunut kaikista kummallisimmalta, että ensin sinne parisuhteeseen ei meinata päästä ja sitten jos päästään se on tuollaista ihmeellistä valtataistelua. Niin omani kuin ympärilläni olevat parisuhteet kun perustuvat juuri tuohon kumppanuuteen.
Oikeat ihmissuhdeketjut ovatkin ihan mielenkiintoisia ja huomattavasti monitahoisempia, vaikka läpikäytävä suhde olisikin pahimmillaan täysin sairas. Niissä kun ilmenee aina näitä taustavaikuttumia, eikä mitään laiskaa "naiset haluavat jänniksen" typistyksiä. Niitä luen kyllä ja joskus kommentoinkin ja ainakin ne saavat arvostamaan omaa parisuhdettani entistä enemmän.
Ap
Kroonisesti netissä elävät jankuttavat tuota propagandaa, ettei kukaan löydä parisuhdetta eikä kukaan pääse seurustelemaan jne jne jne.
Jos ihan oikeasti et löydä yhtään ketään jonka kanssa seurustella, niin hyvä olisi katsoa peiliin. Maailmalla jopa kädettömät ja jalattomat, sokeat ja muut vakavasti vammaiset löytävät kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Eikä tavallinen mies uskalla lähestyä naisia arkielämässä koska koko mediakenttä on täynnä viestiä siitä, että naiset pitää jättää rauhaan.
Ihan rehellisesti nyt - oletko sinä tavallinen mies?
Itsellä 2 kaveria ikisinkkuina. Pahinta on mun mielestä se että molemmat olisivat täydellisiä miehiä. Ylipaino, ujous ja ns hiljaisuus estävät saamasta naisia
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen nainen ei halua mennä Tinderiin ollenkaan. Se kuulostaa lähinnä pano match foorumilta.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja ihan omaa arkitodellisuuttani vertaan tähän palstan "todellisuuteen".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Onhan näitä juttuja ollut iltalehdessä asti kun 6/10 mies ei saa tinderissä yhtään matchia. Yrittänyt pariutua 10v onnistumatta siinä
Ja naiset saa spämmimatcheja miehiltä. Sama tilanne kuin 5000 pakkohakuhakemusta saaneella työnantajalla, yritäppä siitä karsia sitten sellaisia joita oikeasti kiinnostaa ja jotka itteäki vois kiinnostaa. Ei ihme että naiset pakenee noista palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Ihan rehellisesti nyt - oletko sinä tavallinen mies?
Vastaan hänen puolesta: Ei ole.
Mehän tiedetään että täällä palstalla kaikki ovat tosi rikkaita, aina ollut vakkari virkoissa, kaikki on palstalla pitkiä ja laihoja, tietenkin sijottaminen on alettu jo lapsena.
Mäki elän täysin eri todellisuudessa. Mun todellisuudessa kukaan ei kato pahalla muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Sitten kuitenkaan se tavallinen mies ei saa yhtään matchia tinderissä ja jää ilman naista.
Tavallinen nainen ei halua mennä Tinderiin ollenkaan. Se kuulostaa lähinnä pano match foorumilta.
Tinderissä 85% miehistä etsii seksiseuraa. Ei siellä naiset yksinkertaisesti pysy kauaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se sama nainen ei myöskään halua, että miehet tekevät hänelle aloitteita työpaikalla, harrastuksissa, kaupassa, kuntosalilla tai muissa paikoissa missä nainen liikkuu.
Mä olen joskus kommentoinut noihin ketjuihin, mulle ne on lähinnä viihdettä. Tosin olen usein myös kirjoittanut, että niissä ketjuissa kuvatut ongelmat eivät kuvasta todellisuutta vaan ehkä enemmän sellaisten ihmisten ajatusmaailmaa, jotka elävät jossain omassa nettikuplassaan ja valittavat asioista siellä.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se sama nainen ei myöskään halua, että miehet tekevät hänelle aloitteita työpaikalla, harrastuksissa, kaupassa, kuntosalilla tai muissa paikoissa missä nainen liikkuu.
Minä ainakin löysin kumppanit aina harrastuksien kautta. Ero varmaan omieni ja sinun välillä on se, että oma mieheni esimerkiksi tutustui minuun ensiksi ihan ystävinä. Oltiin ystäviä yli vuosi ennen kuin alettin ekaa kertaa heittämään flirttiä.
No ei kyllä vastaa millään tavalla omaa arkitodellisuuttani ja siksi en enää jaksa noita ketjuja edes enää avata. En suoraa sanottuna ymmärrä kuinka noita jaksetaan veivata päivästä toiseen.
Omassa tuttavapiirissäni on tasan yksi tällainen epätoivoinen sinkku ja hänkään ei todellakaan ole mikään "tavallinen mies, joka ei kelpaa prinsessaharhaisille naisille", vaan vanhempiensa tilalla asuva alkoholisoitunut aikamies.