Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehet eivät huolehdi terveydestään...miksi?

Vierailija
10.07.2025 |

Olen huomannut, etteivät miehet huolehdi terveydestään juurikaan.

Kertokaa miehet itse, miksi näin?

Kommentit (212)

Vierailija
81/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen suomilehmä on nykyään lähes 80-kiloinen ja L-kokoinen selluliitin runtelema ihratynnyri.  Ei varsinaisesti mikään terveyden perikuva.

Hyvin sanottu, todellisuutta kuvaava kertomus.

Ehkä jossain Pohjanmaalla ja Kainuussa, kuten miehetkin. Isoissa kaupungeissa ihmiset ovat pääsääntöisesti terveystietoisempia ja sosiaalinen paine liikkua on suurempi.

Vähemmän siellä pohjanmaalla näkee läskejä sinitukkaisia norsuja kuin täällä Helsingissä.

Vierailija
82/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen suomilehmä on nykyään lähes 80-kiloinen ja L-kokoinen selluliitin runtelema ihratynnyri.  Ei varsinaisesti mikään terveyden perikuva.

Hyvin sanottu, todellisuutta kuvaava kertomus.

Ehkä jossain Pohjanmaalla ja Kainuussa, kuten miehetkin. Isoissa kaupungeissa ihmiset ovat pääsääntöisesti terveystietoisempia ja sosiaalinen paine liikkua on suurempi.

Vähemmän siellä pohjanmaalla näkee läskejä sinitukkaisia norsuja kuin täällä Helsingissä.

https://yle.fi/a/74-20169121

Taidat nyt olla vain auttamattomasti väärässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen elämä on pitkitetty tapa kuolla. Oon ollu joka viikonloppu aivan päissään koko kesän ja aion jatkaa samaan malliin. Kippis

M41

Tulihan se totuus sieltä. Sisätautiosastolla tavataan :) t. sairaanhoitaja

Olet sitten minun armoilla, kiäh, kiäh ja tottelet kuin pieni koira kiähä kiäh.

Tai sitten teen sinusta kantelun AVIin.

-eri

Luuletko että viranomaisesta viranomaiselle suomessa vaikuttaa yhtään mihinkään. Virkarälssi pitää omistaan huolta.

Vierailija
84/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen elämä on pitkitetty tapa kuolla. Oon ollu joka viikonloppu aivan päissään koko kesän ja aion jatkaa samaan malliin. Kippis

M41

Tulihan se totuus sieltä. Sisätautiosastolla tavataan :) t. sairaanhoitaja

Olet sitten minun armoilla, kiäh, kiäh ja tottelet kuin pieni koira kiähä kiäh.

Tai sitten teen sinusta kantelun AVIin.

-eri

Luuletko että viranomaisesta viranomaiselle suomessa vaikuttaa yhtään mihinkään. Virkarälssi pitää omistaan huolta.

Tämäkin on totta. Pätee kaikkeen mistä haluaisi valittaa, on kokemusta lastensuojelustakin jopa. 

Vierailija
85/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni tuli kutsu 40-vuotiaan miehen terveystarkastukseen. En edes tiennyt sellaista olevan! Ei minua naisena kutsuttu moiseen. Ihan on itse pitänyt osata hakeutua hoitoon.

No, menikö mies? Ei mennyt. Hammaslääkäriä mietti viime syksynä, kun jotain vaivaa on. Ei ole "vielä" varannut aikaa. Minä olen terveydenhuoltoalalla ja siksikin tämä tilanne tuntuu kurjalta. Aivan kuin mieheni ei uskoisi mitä minä sanon. Enkä minä nalkuta. Olen hampaista todennut, että parodontiittia ei kukaan halua. Siitä häntä on siis hammaslääkäri varoitellut jo vuosia sitten.

Vierailija
86/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat saavat vähemmän hellyyttä vanhemmilta. Mahdollisesti siksi, koska tytöillä koetaan olevan sievempi naama ja enemmän helliä tunteita herättävä ääni. Pojan ei haluta itkevän, vaan piilottavan kipunsa ja kärsimys jopa nostetaan ylevään asemaan kuten uskonnon Jeesuksen tapauksessa tai lukuisten elokuvien ja kirjojen kautta, joissa miehen elämä on jatkuvaa suorittamista ja pahaa oloa, kunnes lopulta onnistuu vähän. 

Tuosta voi tulla olo, että on väärin panostaa itseen. 

Lisäksi suurin osa miehistä saa seksiä ehkä kerran 1-10 vuodessa eikä silloinkaan usein siten, että nainen haluaisi miestä, vaan nainen käyttää miestä itsensä ihailemiseen ja seksikkääksi tuntemiseen. 

Tutkimusten mukaan seksi ja juhliminen on ihmisille nautinnollisinta. Jos seksiä (en laske maksullisia, joita naiset eivät muutenkaan halua miesten käyttävän) ei saa, hedoninen nautinto pitää saada ruuasta tai päihteistä. 

Veikkaan, että pitkät ja komeat miehet huolehtivat itsestään, koska naiset lähestyvät heitä jatkuvasti ja vanhemmatkin rakastavat enemmän pitkiä ja komeita poikia. Jos taas 200cm miehellä on läskimaha, se voi olla söpöä ja naisen rakkaus ja ylennykset pituuden perusteella työpaikalla kompensoivat herkuttelun haittoja. 

Vierailija
87/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelleni tuli kutsu 40-vuotiaan miehen terveystarkastukseen. En edes tiennyt sellaista olevan! Ei minua naisena kutsuttu moiseen. Ihan on itse pitänyt osata hakeutua hoitoon.

No, menikö mies? Ei mennyt. Hammaslääkäriä mietti viime syksynä, kun jotain vaivaa on. Ei ole "vielä" varannut aikaa. Minä olen terveydenhuoltoalalla ja siksikin tämä tilanne tuntuu kurjalta. Aivan kuin mieheni ei uskoisi mitä minä sanon. Enkä minä nalkuta. Olen hampaista todennut, että parodontiittia ei kukaan halua. Siitä häntä on siis hammaslääkäri varoitellut jo vuosia sitten.

Miksi miehen pitäisi haluta elää kuten sinä haluat?

Vierailija
88/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies toivottavasti ei pahastu, jos vaimo ei suostu olemaan 60-vuotiaan omaishoitaja vaan ottaa terveen miehen tilalle.

Käsittämättömän lapsellinen asenne sinulla. Terveytensä laiminlyöniden miesten kalliit hoidot maksavat koko yhteiskunta! Ajoissa hoidettuna ongelmaa ei olisi.

Vierailija
89/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Normaali ihminen haluaa huolehtia itsestään. Jos selkään sattuu, niin joko kuntoilee tai menee lääkäriin, fysioterapiaan tms. Jos hammasta särkee, menee hammaslääkäriin. Mieheni on minulle rakas. En toivoisi hänelle kärsimystä.

Vierailija
90/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies toivottavasti ei pahastu, jos vaimo ei suostu olemaan 60-vuotiaan omaishoitaja vaan ottaa terveen miehen tilalle.

Käsittämättömän lapsellinen asenne sinulla. Terveytensä lai

No mitä sitten jos pahastuu. Miksi se on sinun päänsärkysi? Onko tuo nyt sitten terveellistää elää muiden elämää.

Vierailija
91/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei urheile ja haluaa arjessakin päästä mahdollisimman helpolla. Eli pyörä, auto ja muiden passuuttaminen keinoina. Kerran kertoi olevansa synnynnäisesti ensi luokkaista tekoa:) Ei tästä syystä kaipaa treenaamista.  Tämän hän sanoi tosissaan...

Saatte arvata, missä kunnossa Tämä luomakunnan kruunu on nyt, kun 60- vuotta lähenee. 

Vierailija
92/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhukset käy ne kalliit hoidot läpi ennen kuolemaa. Kyse on vain elätetäänkö sitä 10 vai 30 vuotta ennen sitä.

Vierailija
93/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriäkö pitäisi käydä jututtamassa viikoittain ja maksella kalliita käyntimaksuja sekä kuormittaa terveydehuoltojärjestelmää, tai ei huolehdi terveydestään?

Pikku kolhutkin korjaantuvat itsestään, tarvittaessa buranalla selviää jo pitkälle.

Jospa aloittaisi niistä perusterveellisistä elämäntavoista ja ravitsemuksesta?

Vierailija
94/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tietää ettei ole tärkeä.

Niinkö riippuvainen on toisista? 

Vierailija
95/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan kestää paremmin erilaisia kipuja ja kolotuksia. Nainen on heti toimintakyvytön ja paniikissa kun vähän jostain vihlaisee, vaikka iän myötä se on normaalia ja päivittäistä ja 99% vaivoista paranee ihan itsestäänkin.

Vierailija
96/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tietää ettei ole tärkeä.

Niinkö riippuvainen on toisista? 

Näin meille on lapsesta saakka opetettu.  Tytöt on niitä tärkeitä.

Vierailija
97/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vaan kestää paremmin erilaisia kipuja ja kolotuksia. Nainen on heti toimintakyvytön ja paniikissa kun vähän jostain vihlaisee, vaikka iän myötä se on normaalia ja päivittäistä ja 99% vaivoista paranee ihan itsestäänkin.

Hammaslääkärinä pakko sanoa, että ei todellakaan pidä paikkansa. Vaikeimmat pelkopotilaat ovat miehiä, jotka eivät uskalla edes myöntää pelkäävänsä. Miehet haluavat puudutuksen aivan yhtä usein kuin naisetkin.

Vierailija
98/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vanhukset käy ne kalliit hoidot läpi ennen kuolemaa. Kyse on vain elätetäänkö sitä 10 vai 30 vuotta ennen sitä.

Keskimäärin se on juuri näin. Mitä vanhempi vanhus onvkydrrssä, sitä suuremmat kustannukset hän aiheuttaa terveydenhuollolle. Vuonna 2011 yli 85-vuotiaat naiset aiheuttivat yli 22 000 euron terveysmenot per henkilö. Eikä hoito ole varmaan ainakaan halvemmaksi muuttunut 14 vuoden aikana. 

Vierailija
99/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailumiehelläni, ikä 61 vee, on diabetes ja korkeat rasva-arvot, sekä korkea verenpaine. Ylipainoa joku kymmenisen kiloa. Kalja ja viini on hyvää.

On todella taitava sängyssä, osaa sormi ja kielileikit. Nyt sitten hienovarasesti yritän että alkais liikkumaan tai miettis mitä sinne suuhun työntäis.

Itse olen laihtunut viitisen kiloa siintä kun tavattiin. Puhun terveydestäni, minullakin on korkea verenpaine.

Näen että tästa vois tulla jotain pitemmän päällekin. Mutta jos mies ei ota itteään niskasta kiinni niin en tiedä. En halua lähihoitajaksi. Meillä on ikäeroa seitsemän vuotta.

Exä kävi salilla monta kertaa viikossa, oli hoikka ja hyvässä kunnossa. Eli on näitä vanhempia miehiä jotka pitävät itsensä kunnossakin.

Vierailija
100/212 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko ap 500 000 elätettävää eläkeläismiestä lisää?

Vähintään sen verran iki kelaturistia on suomeen läpsytellyt.