Miehet eivät huolehdi terveydestään...miksi?
Olen huomannut, etteivät miehet huolehdi terveydestään juurikaan.
Kertokaa miehet itse, miksi näin?
Kommentit (212)
Terveellinen elämä on pitkitetty tapa kuolla. Oon ollu joka viikonloppu aivan päissään koko kesän ja aion jatkaa samaan malliin. Kippis
M41
"Nii se, että käy joskus juomassa viiniä ei ole sama kuin pakonomainen kossupullo taskussa ja erilaisissa piiloissa. Maaninen ryyppääminen ei ole sama asia kuin lasillinen viiniä silloin tällöin jossain terassilla. Nuorena naisena jolla ei ole vielä lapsia ja omaa perhettä. Kyllä ne naiset pääosin silloin kun lapset alkaa olla kuvioissa pystyy laittamaan lapset ryyppäämisen edelle. "
Kyllä se pari-kolme tonkkaa viikossa alkaa olla aika maanista. Lasillinen joka päivä vastaa myös useampaa keskiolutta. Ainahan te voitte itseänne petkuttaa, mutta alkoholisteha olette kumminkin. Pelkkä synnyttäminen tai bare minimum mutseilu ei tee teistä vielä oikeita äitejä. Pahimmat misogynistit ovatkil yleensä kasvaneet juuri yksinhuoltajien kanssa. Omasta kokemuksesta puhun.
"Jep. Keski-ikäiset, kaupunkilaiset sinkkunaiset ovat alkon suurin asiakasryhmä ja viinit myydyimpiä tuotteita."
Ei se pelkästään sinkkunaisten ongelma ole. Ja useinkin päihdeongelmainen nainen on parisuhteessa päihdeongelmaisen miehen kanssa. Kovin harvinaista alkoholihaitat ei ole myöskään vanhemmilla naisilla. Nainen tosin ei useinkaan tarvitse terveytensä tuhoamiseen yhtä paljon alkoholia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.
Feminismi on aivopessyt naiset kuvittelemaan että miesviha on, ei pelkästään normaalia vaan, hyvä ja oikeutettu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.
Se, että kerrotaan totuus mistä on aamu-uutisissakin kerrottu ei ole solvaamista. Tämä voi olla persun vaikea ymmärtää, että kun keskustellaan totuuksista niin se ei ole solvaamista, vaan faktojen kertomista.
Et siis ymmärrä uutisesta kertomisen ja vittuilun eroa. Eli et osaa keskustella asiallisesti, etkä osaa näemmä myöskään lukea ketjun kommentteja. Sitä solvaamistahan sinulta taas tuli. Onko sinun paha olla? Todennäköisesti on. Päivät täynnä kiukkua, jopa vihaa.
Sinä et pysty ottamaan faktoja vastaan ilman että otat sen henkilökohtaisesti. Mik
Persu-anekdoottisi paljasti sinut heti mielisairaaksi yksilöksi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen suomilehmä on nykyään lähes 80-kiloinen ja L-kokoinen selluliitin runtelema ihratynnyri. Ei varsinaisesti mikään terveyden perikuva.
Hyvin sanottu, todellisuutta kuvaava kertomus.
Kommentoit ja kehut omia juttuas. Mene sinne ylilaidalle omiesi joukkoon vihaamaan naisia.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen elämä on pitkitetty tapa kuolla. Oon ollu joka viikonloppu aivan päissään koko kesän ja aion jatkaa samaan malliin. Kippis
M41
Hahhah, hyvin sanottu!
Terveellinen elämä on pitkitetty tapa kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet laittaa lapset ja naiset edelle. Omaan terveyteen ei sitten rahat enää riitä. Mies saa kuitenkin kaikki paskat päällensä niin ihan sama.
Ei ne laita lapsia ja naisia edelle vaan alkoholin, makkaran ja rellestämisen. Ovat hyvin itsekkäitä. Sellaisia Uuno Turhapuroja. Ainakin suurissa ikäluokissa. Nuoremmissa miehissä on ehkä jotain toivoa. Poikkeuksia tietty löytää, eli niitä isiä, jotka on kyenneet pistämään esim. lapset sen pakollisen ryyppäämisen edelle. Alkoholistit ja nistithän on hyvin itsekkäitä. Kaiken edelle menee se oma mielihalu.
ahneen vieraannuttajan puhetta
lapsesi näkee valheidesi läpi ja vihaa sinua
Onneksi olkoon sun lapsesi näkee sun päihteistä riippuvuuden läpi ja kokee koko loppuelämänsä surua siitä, että ei koskaan mennyt sun päihteidenkäytön edelle. Ei varmaan tuu sun hautajaisiinkaan.
Olen 69v mies ja välttelen lääkäreitä viimeiseen asti. Jos joku sairaus pääsee riittävän pitkälle, ettei lääkärit voi mitään, niin asia on kunnossa. Lääketiede yrittää pitkittää ihmisen elämää keinotekoisesti. Jos menee lääkäriin, niin sieltä saa lääkkeet, jotka pidentävät huonoa elämää jopa 20 vuotta. Lopuksi joutuu vuodepotilaaksi. Kulkekoot ne lääkärissä, joitten mielestä pidempi elämä on parempi kuin lyhempi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Salilla oli tänäänkin taas miesenemmistö.
Ei salilla käynti tarkoita automaattisesti sitä, että elää terveellisesti.
Yksi sairaanhoitaja kertoi että kun oli työssä suljetulla psykiatrisella oli siellä noita salien bodareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen suomilehmä on nykyään lähes 80-kiloinen ja L-kokoinen selluliitin runtelema ihratynnyri. Ei varsinaisesti mikään terveyden perikuva.
Kommentoit ja kehut omia juttuas. Mene sinne ylilaidalle omiesi joukkoon vihaamaan naisia.
Taas olet väärässä, mikä sinua oikein vaivaa? Aivottomuus ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei suostu menemään hammaslääkäriin. Ei ole kipuja, mutta kai se nyt edes kerran 10 vuodessa kannattaisi käydä vähän tsekkauttamassa tilanteen.
Mies ei myöskään suostu menemään optikolle, vaikka selvästi ei näe enää lähelle hyvin (eli joutuu zoomailemaan tekstiä eli ikänäköä on).Parodontiitti voi edetä salakavalasti. Hampaat alkaa heilua ja sitten onkin jo myöhäistä. Kai sun miehellä on jo hammaskiveäkin?
Tämäkin on taas tätä "voivottelua", keksitään tyhjästä "ongelmia" joita "voisi" tapahtua, mutta tosielämässä todennäköisemmin meteoriitti tippuu niskaan kuin todella tapahtuisi väitettyä asiaa, mutta tyhmät akat uskoo heti satasella tällaiset keksityt väitteet ja hysteerisenä draamailevat ja kaakattavat että tämä asia pitää heti jär
No huhhuh. Olisipa hoitamattoman suun parodontiitti yhtä todennäköistä kuin meteoriitin tippuminen niskaan. Meiltä nimittäin loppuisi työt aika nopeasti. Monen monta parodontiittipotilasta olen hoitanut. Kariesta (reikiä) ei ole, mutta hampaat heiluvat niin, että tekohampaat tehdään jo 50-vuotiaalle. Sitten itketään, miten kallista kaikki on. Nekin rahat voisi käyttää vaikka kahteen kaukomatkaan, mutta mikäs siinä, jos hampaiden hoidon laiminlyöminen on niin upeaa hetkessä elämistä.
T. Hammaslääkäri
Vierailija kirjoitti:
M41
Tulihan se totuus sieltä. Sisätautiosastolla tavataan :) t. sairaanhoitaja
Olet sitten minun armoilla, kiäh, kiäh ja tottelet kuin pieni koira kiähä kiäh.
Ei niinkään mies vaan ihminen.
Ihmisen aivot on luotu ihan eri maailmaan kuin missä tällä hetkellä elämme, aivot suosii lyhytnäköisyyttä ja nopeaa dopamiinia mikä johtaa ylipainoon, masennukseen ja hedonistiseen elämään.
Pitkäjänteisyys vaatii sellaisia taitoja joita harva enää nykyään oppii tai paremminkin harvalle opetetaan koska kaikki elämässä on opittua.
Identiteetti on varastettu, individualistista kulutusyhteiskunta rakentuu nautinnon ja tarpeiden tyydyttämisen ympärille.
Mainonta, some ja yhteiskunta tekee kaikkensa kertoakseen:
Sinun pitäisi tuntea iloa nyt. Jos et tunne, osta jotain, syö jotain, tee jotain.
Onko niin ihme ettei ihmiset hoida itseään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M41
Tulihan se totuus sieltä. Sisätautiosastolla tavataan :) t. sairaanhoitaja
Olet sitten minun armoilla, kiäh, kiäh ja tottelet kuin pieni koira kiähä kiäh.
Tai sitten teen sinusta kantelun AVIin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että vyötärölihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, niin en oikein ymmärrä aloituksen kysymystä.
Tämähän on juuri tasan päinvastoin. Tilastollisesti lihavia on suurempi osa miehistä kuin naisista, ja nimenomaan vyötärölihavuus on miehillä yleisempää kuin naisilla: ennen vaihdevuosia monille naisille rasvaa kertyy takapuoleen ja reisiin, ja vasta menopaussin jälkeen uhkaa vyötärölihavuus. Tietenkin on myös vyötärölihavia nuorempia naisia, mutta läheskään kaikki lihavat naiset eivät ole vyötärölihavia.
Tuo siteerattu kommentti kertoo ainoastaan kirjoittajansa ajatusmaailman "minä en halua, että kadulla kulkee vastaan rumia ihmisiä, vaan kaikilla naisilla on velvollisuus olla kauniita, koska he ovat sitä varten, että minä saan katsella heitä ja haluan katsoa kauniita naisia".
Em. ajatus on takana jokaisella miehellä,
Kyllä vaan suurin osa nuorista naisista on lihavia. Ihan sama millä mittarilla mittaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jossain Pohjanmaalla ja Kainuussa, kuten miehetkin. Isoissa kaupungeissa ihmiset ovat pääsääntöisesti terveystietoisempia ja sosiaalinen paine liikkua on suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei suostu menemään hammaslääkäriin. Ei ole kipuja, mutta kai se nyt edes kerran 10 vuodessa kannattaisi käydä vähän tsekkauttamassa tilanteen.
Mies ei myöskään suostu menemään optikolle, vaikka selvästi ei näe enää lähelle hyvin (eli joutuu zoomailemaan tekstiä eli ikänäköä on).Parodontiitti voi edetä salakavalasti. Hampaat alkaa heilua ja sitten onkin jo myöhäistä. Kai sun miehellä on jo hammaskiveäkin?
Tämäkin on taas tätä "voivottelua", keksitään tyhjästä "ongelmia" joita "voisi" tapahtua, mutta tosielämässä todennäköisemmin meteoriitti tippuu niskaan kuin todella tapahtuisi väitettyä asiaa, mutta tyhmät akat uskoo heti satasella tällaiset keksityt väitteet ja hysteerisenä draamaileva
Minua kiusattiin paljon koska hampaani reikiintyivät enemmän kuin muilla nuorena ja nuorena aikuisena. Myös narskuttelua lapsesta alkaen. Nyt vanhemmiten reikiintyminen on vain koko ajan vähentynyt. Hampaani ovat mielestäni yllättävän hyvässä.kunnossa. Olen kiitollinen siitä ainakin.
Kannattaa hoitaa hampaita hyvin ja muistaa että reikiintyminen ei ole maailmanloppu kuten ei se narskuttelukaan. Keho toimii ja kuluu kaikkialta mutta onneksi meillä on hyvä hammashoitokin Suomessa kuitenkin.