Miehet eivät huolehdi terveydestään...miksi?
Olen huomannut, etteivät miehet huolehdi terveydestään juurikaan.
Kertokaa miehet itse, miksi näin?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen itseni terveeksi. Sitten kun mitataan verenpaine veren kolesteroli yms. Kaikki koholla. Sukurasite vaikka kuinka yritän syödä terveellisesti. Lääkkeitä yritän välttää niin pitkälle kuin mahdollista. Nämä on lääkeyhtiöiden tutkimuksilla tehtyä propagandaa. Tämä kaikki vanheminen pelottaa niin saatanasti. Lääkäri pompottaa verikokeesta toiseen mutta juurisyytä ei etsitä. Kaikki rahat nyhdätään samalla.
Kun sinä tiedät itse että huolehdit itsestäsi parhaan kykysi mukaan, se riittää.
Hyvin monille naisille ei mene koskaan ymmärrykseen mitä tarkoittaa itsestä huolehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu siitä kuinka paljon suomalaisten miesten hyysäämiseen sairaaloissa veronmaksajien rahoilla menee aikaa ja rahaa, sen jälkeen kun ovat ryypänneet ja syöneet sisäelimensä pihalle. Siellä niitiä makaa sisätautiosastolla pilvin pimein. Juu maahanmuttajista kyllä puhutaan, mutta ei näistä juopoista suomalaismiehistä.
Naiset siellä lääkärillä juoksee huomion ja juttuseuran perässä. Miehet menevät vasta absoluuttisen pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.
eihän tähän aikaan palstalla ole muita kuin työttömiä loisia ja sit me pari lomalaista
Yritän vastata, laittakaa alapeukkua halutessanne. Oman kokemuksen mukaan ystäväpiirini miehet haluavat nauttia elämästä eli ovat hedonisteja. Elävät kuten he itse haluavat eivätkä kuten puoliso tai joku muu haluaa. Tarkoittaa tupakointia, kohtalaista tai joskus reipastakin alkoholin käyttöä ja syödään sitä mikä on hyvää. Eivät ajatelleet elää vanhaksi mutta omaavat ainakin taidon elää oman tahdon mukaan. Ainakin kahdella on jo kuolema käynyt lähellä.
Itse elän terveellisesti, kuntoilen, en tupakoi ja juon melko vähän. Koen kuitenkin jonkinlaista kateutta ystävilleni kun elävät kuten haluavat eivätkä kuten minä eli olen kuunnellut vaimoani. Toki oma avioliittoni on kestänyt, mutta ystävillä ei. Heitä eivät erot tunnu haittaavan, itselle olisi pieni maailmanloppu.
Miehet laittaa lapset ja naiset edelle. Omaan terveyteen ei sitten rahat enää riitä. Mies saa kuitenkin kaikki paskat päällensä niin ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä ketjussa ainuttakaan mieleltään tervettä? Järjetöntä solvaamista, suunsoittoa ja ilmiselvää miesvihaa. Mutta hullut eivät omaa minkäänlaisia itsereflektiotaitoja.
Ei ole koska naiset ovat psyykkisesti sairastuneita suurimmalti osin.
No se on sun näkemys, joka ei ole totta. Mutta voit katkerana olla mitä mieltä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia kärjistyksiä kyllä lueteltu. Niitä jotka syövät ja juovat itsensä sairaalaan ja sairaaksi on kuitenkin pieni osa ihmisistä. Täytyy myös muistaa että jotkut sairaudet voivat tulla vaikka eläisi täysin suositusten mukaan.
Sekin täytyy ottaa huomioon että meidän kulttuurissamme on vallalla ajatus että miehet eivät valita. Joten miksi he menisivät lääkäriin jos ei ole mitään akuuttia hätää. Kyllä murtuneen luun takia mennään mutta ei he halua mitään yskää mennä sinne selvittämään.
Kyllä alkoholin aiheuttamat haitat suomalaismiehillä on hyvin yleisiä ja he eivät ole mikään pieni osa ihmisistä. Iso ongelma on myös nämä eläkeläisjuopot.
Ei ne naisillakaan kovin harvinaisia ole.
Jep. Keski-ikäiset, kaupunkilaiset sinkkunaiset ovat alkon suurin asiakasryhmä ja viinit myydyimpiä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu siitä kuinka paljon suomalaisten miesten hyysäämiseen sairaaloissa veronmaksajien rahoilla menee aikaa ja rahaa, sen jälkeen kun ovat ryypänneet ja syöneet sisäelimensä pihalle. Siellä niitiä makaa sisätautiosastolla pilvin pimein. Juu maahanmuttajista kyllä puhutaan, mutta ei näistä juopoista suomalaismiehistä.
Naiset siellä lääkärillä juoksee huomion ja juttuseuran perässä. Miehet menevät vasta absoluuttisen pakon edessä.
Tälläistä yleistystä ei voi tehdä mutta lääkäri ei ole varsinaisesti huomionhakuisuuden tyydyttämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen itseni terveeksi. Sitten kun mitataan verenpaine veren kolesteroli yms. Kaikki koholla. Sukurasite vaikka kuinka yritän syödä terveellisesti. Lääkkeitä yritän välttää niin pitkälle kuin mahdollista. Nämä on lääkeyhtiöiden tutkimuksilla tehtyä propagandaa. Tämä kaikki vanheminen pelottaa niin saatanasti. Lääkäri pompottaa verikokeesta toiseen mutta juurisyytä ei etsitä. Kaikki rahat nyhdätään samalla.
Kannattaa syö niitä lääkkeitä. Se on pienempi paha kuin sepelvaltimotauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että kerrotaan totuus mistä on aamu-uutisissakin kerrottu ei ole solvaamista. Tämä voi olla persun vaikea ymmärtää, että kun keskustellaan totuuksista niin se ei ole solvaamista, vaan faktojen kertomista.
Et siis ymmärrä uutisesta kertomisen ja vittuilun eroa. Eli et osaa keskustella asiallisesti, etkä osaa näemmä myöskään lukea ketjun kommentteja. Sitä solvaamistahan sinulta taas tuli. Onko sinun paha olla? Todennäköisesti on. Päivät täynnä kiukkua, jopa vihaa.
Keskimääräinen suomilehmä on nykyään lähes 80-kiloinen ja L-kokoinen selluliitin runtelema ihratynnyri. Ei varsinaisesti mikään terveyden perikuva.
Vierailija kirjoitti:
Ottaen huomioon, että vyötärölihavuus on naisilla yleisempää kuin miehillä, niin en oikein ymmärrä aloituksen kysymystä.
Tämähän on juuri tasan päinvastoin. Tilastollisesti lihavia on suurempi osa miehistä kuin naisista, ja nimenomaan vyötärölihavuus on miehillä yleisempää kuin naisilla: ennen vaihdevuosia monille naisille rasvaa kertyy takapuoleen ja reisiin, ja vasta menopaussin jälkeen uhkaa vyötärölihavuus. Tietenkin on myös vyötärölihavia nuorempia naisia, mutta läheskään kaikki lihavat naiset eivät ole vyötärölihavia.
Tuo siteerattu kommentti kertoo ainoastaan kirjoittajansa ajatusmaailman "minä en halua, että kadulla kulkee vastaan rumia ihmisiä, vaan kaikilla naisilla on velvollisuus olla kauniita, koska he ovat sitä varten, että minä saan katsella heitä ja haluan katsoa kauniita naisia".
Em. ajatus on takana jokaisella miehellä, joka "huolestuu naisten terveydestä" näiden ylipainon takia. Ei niitä miehiä huoleta naisten terveys ja hyvinvointi, vaan heidän mielestään naiset kuuluvat heille katsomisen kohteena. Ja heidän kuuluu saada määrätä, millaisia naisia he katsovat.
Vierailija kirjoitti:
Yritän vastata, laittakaa alapeukkua halutessanne. Oman kokemuksen mukaan ystäväpiirini miehet haluavat nauttia elämästä eli ovat hedonisteja. Elävät kuten he itse haluavat eivätkä kuten puoliso tai joku muu haluaa. Tarkoittaa tupakointia, kohtalaista tai joskus reipastakin alkoholin käyttöä ja syödään sitä mikä on hyvää. Eivät ajatelleet elää vanhaksi mutta omaavat ainakin taidon elää oman tahdon mukaan. Ainakin kahdella on jo kuolema käynyt lähellä.
Itse elän terveellisesti, kuntoilen, en tupakoi ja juon melko vähän. Koen kuitenkin jonkinlaista kateutta ystävilleni kun elävät kuten haluavat eivätkä kuten minä eli olen kuunnellut vaimoani. Toki oma avioliittoni on kestänyt, mutta ystävillä ei. Heitä eivät erot tunnu haittaavan, itselle olisi pieni maailmanloppu.
Nuo kertomuksesi miehet toimivat tuon perusteella juuri oikein. Sairastumiset ovat parantavia. Ihmisen ei ole tarkoitus elää satoja vuosia. Koita ajatella näiden miesten elämää positiivisesti. En toki tiedä tuon perusteella olisiko jotakin tehtävä mutta olen vain havainnut että monilla on vääränlainen ymmärrys terveydestä sekä hyvästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Useasti huolehtivat kyllä terveydestä mutta naiset eivät ymmärrä miten terveydestä huolehditaan eivätkä ymmärrä että kaikelle ei vain itse aina voi mitään vaikka se nainen kuinka itse haluaisi.
Niin, naiset vetää kaikkea "luonnontuotteita" terveysintoilussaan, eikä tajua oikeasti kuormittavansa itseään, meikeistä ja muista kemikaaleista puhumattakaan. Keho ei tarvitse mitään ylimääräisiä detoxeja, sillä ne vain rasittaa maksaa, jonka tehtävä se detox on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavia kärjistyksiä kyllä lueteltu. Niitä jotka syövät ja juovat itsensä sairaalaan ja sairaaksi on kuitenkin pieni osa ihmisistä. Täytyy myös muistaa että jotkut sairaudet voivat tulla vaikka eläisi täysin suositusten mukaan.
Sekin täytyy ottaa huomioon että meidän kulttuurissamme on vallalla ajatus että miehet eivät valita. Joten miksi he menisivät lääkäriin jos ei ole mitään akuuttia hätää. Kyllä murtuneen luun takia mennään mutta ei he halua mitään yskää mennä sinne selvittämään.
Kyllä alkoholin aiheuttamat haitat suomalaismiehillä on hyvin yleisiä ja he eivät ole mikään pieni osa ihmisistä. Iso ongelma on myös nämä eläkeläisjuopot.
Ei ne naisillakaan kovin harvinaisia ole.
Jep.
Nii se, että käy joskus juomassa viiniä ei ole sama kuin pakonomainen kossupullo taskussa ja erilaisissa piiloissa. Maaninen ryyppääminen ei ole sama asia kuin lasillinen viiniä silloin tällöin jossain terassilla. Nuorena naisena jolla ei ole vielä lapsia ja omaa perhettä. Kyllä ne naiset pääosin silloin kun lapset alkaa olla kuvioissa pystyy laittamaan lapset ryyppäämisen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet laittaa lapset ja naiset edelle. Omaan terveyteen ei sitten rahat enää riitä. Mies saa kuitenkin kaikki paskat päällensä niin ihan sama.
Ei ne laita lapsia ja naisia edelle vaan alkoholin, makkaran ja rellestämisen. Ovat hyvin itsekkäitä. Sellaisia Uuno Turhapuroja. Ainakin suurissa ikäluokissa. Nuoremmissa miehissä on ehkä jotain toivoa. Poikkeuksia tietty löytää, eli niitä isiä, jotka on kyenneet pistämään esim. lapset sen pakollisen ryyppäämisen edelle. Alkoholistit ja nistithän on hyvin itsekkäitä. Kaiken edelle menee se oma mielihalu.
ahneen vieraannuttajan puhetta
lapsesi näkee valheidesi läpi ja vihaa sinua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on sun näkemys, joka ei ole totta. Mutta voit katkerana olla mitä mieltä haluat.
Miksi syytät minua katkeraksi ja asiaani valheelliseksi vaikka kumpikaan ei ole totta? Opettele käytöstapoja, loukkaannuit nyt omista ongelmistasi johtuen etkä tällä tavalla edistä kenenkään hyvinvointia. Jätä rauhaan ihmiset jos et osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei suostu menemään hammaslääkäriin. Ei ole kipuja, mutta kai se nyt edes kerran 10 vuodessa kannattaisi käydä vähän tsekkauttamassa tilanteen.
Mies ei myöskään suostu menemään optikolle, vaikka selvästi ei näe enää lähelle hyvin (eli joutuu zoomailemaan tekstiä eli ikänäköä on).Parodontiitti voi edetä salakavalasti. Hampaat alkaa heilua ja sitten onkin jo myöhäistä. Kai sun miehellä on jo hammaskiveäkin?
Tämäkin on taas tätä "voivottelua", keksitään tyhjästä "ongelmia" joita "voisi" tapahtua, mutta tosielämässä todennäköisemmin meteoriitti tippuu niskaan kuin todella tapahtuisi väitettyä asiaa, mutta tyhmät akat uskoo heti satasella tällaiset keksityt väitteet ja hysteerisenä draamailevat ja kaakattavat että tämä asia pitää heti järjestää "kuntoon"...
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on paljon mt-ongelmia; miksi naiset eivät pidä huolta terveydestään?
Näihin tilastoihin päädytään juuri silloin kun haetaan apua ongelmiin. Se on itsestä huolehtimista. Osa miehistä ei hae vaan "mieluummin" päättää päivänsä, käyttää huumeita tai juo pahaan oloonsa. Ehkä vielä hakkaa jonkun sairaalakuntoon tms. kuten uutisista voimme vähän väliä luea. Se ei ole itsestään huolehtimista.
Samoin terveydenhuollon palveluiden käyttö tarvittaessa on itsestään huolehtimista ja lääkäriin meneminen joko ei lainkaan tai liian myöhään ei ole. Luulen, että harva toivoo miesten säästävän tässä kohtaa yhteiskunnan varoja ja menevän lääkäriin esimerkiksi vasta kun on viisi vuotta ulostanut verta, syöpä levinnyt peruuttamattomasti ja mitään ei ole enää tehtävissä, aikaa jäljellä kuukausia. Toki tässä nopeasti ajateltuna säästyy rahaa kun ei tarvitse leikata ja lääkitä (pl. kipulääkkeet, joissa Suomessa uutisten perusteella pihtaillaan jopa kuolemansairaiden kohdalla) mutta kai elämällä joku hinta ja muukin kuin rahallinen arvo on?