Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (11801)

Vierailija
11081/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi joulukalenteriluukku! Yllättävää, että Jakobilla ei taas pitänyt pokka. :D

Axel lukee Raamattua ja repii pois sivut joista ei pidä. 😄

Ja Jakobin nauru piristää aina aamua!

Hienosti Jakob kokoaa itsensä ja taittelee Axelin repimistä Raamatun sivuista jouluorigamin. 

Mä vähän luulen että tavoitteenakin on saada Jakobin nauru joka luukkuun. Onhan sellainen mitä katsojat odottavat ja toivovat ja jonka avulla päivä saa iloisen startin.

Ei ole kovin vaikea tavoite. Mutta silti parasta sisältöä mitä voi saada pimeään aamuun.

Vierailija
11082/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku ulkoa moneltako KAJ esiintyy huomenna siellä Musikhjälpenissä? Vielä parempi jos osaa antaa linkin tai vinkin miten lähetykseen pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11083/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tämä eilinen videohaastattelu jo täällä https://www.mtvuutiset.fi/videot/video/prog21036884

Toimittaja Aino Hailin pokkaruotsi vihloo korviani, mutta hyvä että yrittää.

Vierailija
11084/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan tämä eilinen videohaastattelu jo täällä https://www.mtvuutiset.fi/videot/video/prog21036884

Mikä tuo tilaisuus on? Jokin Lastenklinikan kummien tapahtuma?

Vierailija
11085/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymykset olivat hyviä ja saatiin uusia vastauksia. Tuo konsertti tulee 14.12. MTV:ltä.

Vierailija
11086/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuttoman tyylikkäinä. Eihän tuota tyylikkyyttä voi enää ylittää, paitsi jos huomenna näemme heidät frakeissa.

Vierailija
11087/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempaa ruotsia puhuu kuin minä. Itse en olisi selvinnyt koko haastattelusta kunnialla.

Vierailija
11088/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempaa ruotsia puhuu kuin minä. Itse en olisi selvinnyt koko haastattelusta kunnialla.

En ole katsonut vielä haastattelua, mutta on aina vähän ikävää kuulla, että jonkun ruotsin kieli vihloo korvia. Juuri sen takia itsekään en ole juuri koskaan uskaltanut yrittää ruotsia kenenkään kanssa, koska haluan säästää ihmisten korvia. Olin vähän jo elätellyt toivoa, että koska KAJn suomen kielen taito ei vihlo minun korviani, ehkä myöskään pokkaruotsi ei vihloisi ruotsinkielentaitoisten korvia. 

Vierailija
11089/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivänä julkaistaan se tämän vuoden Melloartistien jälleennäkeminen, jota KAJ oli kuvaamassa Ruotsissa elokuussa. Mukana siis KAJ ja muutama muu tämän vuoden Melloartisti. Ja tietty Mellojen tämän vuoden juontajat. Näyttää siltä, että katsottavissa ulkomailla eli pääsemme tämän myös Tapanina näkemään.

https://www.svtplay.se/video/8opXdAR/melodifestivalen-atertraffen-1/mel…

Vierailija
11090/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä olekaan MTV Uutisten toimittaja. Aino Haili on sanavalmis ammattilainen, mutta nyt oli jäänyt kotiläksyt tekemättä. Pointsit kuitenkin hänelle kun uskalsi mennä nolaamaan itsensä. Toinen vaihtoehto oisi ollut haastatelle suomeksi, jolloin KAJ'n pojat olisivat vuorostaan takellelleet pokkasuomeaan. Tosiasiahan kuitenkin on se että kaikki lukion käyneet suomenkieliset osaavat ruotsia ja suomenruotsalaiset suomea. Kyse on vain käytön puutteesta, ja käytön puute johtuu siitä ettei ole tarvinnut sitä toista kotimaista kieltä missään. Ennen kuin nyt.

Toisaalta olemme unohtaneet melkein kaiken muunkin mitä meille on koulussa opetettu.

Vierailija
11091/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako joku ulkoa moneltako KAJ esiintyy huomenna siellä Musikhjälpenissä? Vielä parempi jos osaa antaa linkin tai vinkin miten lähetykseen pääsee.

Ruotsin aikaa 10.00 l. Suomen aikaa klo 11

https://www.svtplay.se/video/89ddz9L/musikhjalpen

Vierailija
11092/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaninpäivänä julkaistaan se tämän vuoden Melloartistien jälleennäkeminen, jota KAJ oli kuvaamassa Ruotsissa elokuussa. Mukana siis KAJ ja muutama muu tämän vuoden Melloartisti. Ja tietty Mellojen tämän vuoden juontajat. Näyttää siltä, että katsottavissa ulkomailla eli pääsemme tämän myös Tapanina näkemään.

https://www.svtplay.se/video/8opXdAR/melodifestivalen-atertraffen-1/mel…

Hyvä tietää! Huomasitteko muuten että ensi vuoden Melloissa on ainakin kolme tämänvuotista, KAJ'lle hävinnyttä finalistia? Meira Omar, Saga Ludwigsson ja Greczula.

Vierailija
11093/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin aikaa 10.00 l. Suomen aikaa klo 11

https://www.svtplay.se/video/89ddz9L/musikhjalpen

kiitos!

Vierailija
11094/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut vielä haastattelua, mutta on aina vähän ikävää kuulla, että jonkun ruotsin kieli vihloo korvia. Juuri sen takia itsekään en ole juuri koskaan uskaltanut yrittää ruotsia kenenkään kanssa, koska haluan säästää ihmisten korvia. Olin vähän jo elätellyt toivoa, että koska KAJn suomen kielen taito ei vihlo minun korviani, ehkä myöskään pokkaruotsi ei vihloisi ruotsinkielentaitoisten korvia. 

Ajattele näinpäin: jos sinulle tarjotaan työtehtävää joka sinun pitää hoitaa ruotsiksi, kieltäydytkö vai valmistaudutko siihen erityisen hyvin? En tiedä oliko tuo Maikkarin toimittaja pantu hommaan kylmiltään, mutta hän luki kysymykset paperista eikä osannut ääntää tai esittää jatkokysymyksiä ja -kommentteja. Se ei ole ammattitaitoista journalismia.

Vierailija
11095/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä en nyt ymmärrä. Täällä on puoli vuotta puhuttu miten toivottaisiin suomenkielisten KAJ'n myötä rohkaistuvan ruotsin puhumisessa, vaikkei oma kielitaito ole täydellinen, mutta kun joku rohkaistuu ja puhuu epätäydellistä ruotsiaan, niin sitten täällä tuomitaan? Vieläpä oikein erikseen mainitaan toimittaja nimeltä, jotta varmasti menee turha kritiikki oikeaan osoitteeseen. En ymmärrä. KAJ'kin on ihailtavasti antanut haastatteluita suomeksi, vaikkeivät he kieltä täydellisesti osaa. Minusta kiva, että toimittaja halusi antaa KAJ'lle mahdollisuuden puhua omaa äidinkieltään. Hyvin KAJ vaikutti ymmärtävän kysymykset, ja se on pääasia.

Vierailija
11096/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä en nyt ymmärrä. Täällä on puoli vuotta puhuttu miten toivottaisiin suomenkielisten KAJ'n myötä rohkaistuvan ruotsin puhumisessa, vaikkei oma kielitaito ole täydellinen, mutta kun joku rohkaistuu ja puhuu epätäydellistä ruotsiaan, niin sitten täällä tuomitaan? Vieläpä oikein erikseen mainitaan toimittaja nimeltä, jotta varmasti menee turha kritiikki oikeaan osoitteeseen. En ymmärrä. KAJ'kin on ihailtavasti antanut haastatteluita suomeksi, vaikkeivät he kieltä täydellisesti osaa. Minusta kiva, että toimittaja halusi antaa KAJ'lle mahdollisuuden puhua omaa äidinkieltään. Hyvin KAJ vaikutti ymmärtävän kysymykset, ja se on pääasia.

Miten niin turha kritiikki? On täysin aiheellista kysyä miksi ison mediatalon toimittaja ei ole vaivautunut ylläpitämään ja kehittämään ruotsin kielen taitoaan. Tuo haastattelu oli kuin alakoululaisen tekemä. Mitään vuorovaikutusta ei syntynyt haastattelijan ja haastateltavan välillä.

Vierailija
11097/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut erittäin paha tuntea myötähäpeää, jos kuulen jonkun suomalaisen puhuvan huonoa ruotsia tai huonoa englantia. Aivan typerää, kun pitäisi päinvastoin olla ylpeä siitä, että ihminen yrittää, vaikka kielitaito ei olekaan täydellinen. Nykyään potkin itseäni henkisesti persuksille, jos myötähäpeä meinaa hiipiä jostain esiin, ja jos olen tilanteessa mukana, pyrin jollakin tavoin kehaisemaan tai kannustamaan sitä yrittävää.

Kommenttienne takia klikkasin vähän epäröiden tuohon MTV:n haastatteluun, mutta ilokseni yllättyinkin positiivisesti eikä yhtään vihlonut korvia. Olihan tuon Ainon kieli vähän kankeaa, mutta hän tuskin usein joutuu/pääsee käyttämään ruotsia. Joku moitti, että kysymykset ovat paperilla, mutta niinhän toimittajilla on aina, jos on vähänkin pitempi haastattelu. Miksi pitäisikään muistaa ulkoa kaikki, mitä aikoo haastateltavalta kysyä?

Kaj oli varmasti iloinen, että Aino heidän vuokseen rohkaistui puhumaan pokkaruotsia eikä oman mukavuutensa takia valinnut haastattelukieleksi suomea. Hyvä Aino!

Vierailija
11098/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut erittäin paha tuntea myötähäpeää, jos kuulen jonkun suomalaisen puhuvan huonoa ruotsia tai huonoa englantia. Aivan typerää, kun pitäisi päinvastoin olla ylpeä siitä, että ihminen yrittää, vaikka kielitaito ei olekaan täydellinen. Nykyään potkin itseäni henkisesti persuksille, jos myötähäpeä meinaa hiipiä jostain esiin, ja jos olen tilanteessa mukana, pyrin jollakin tavoin kehaisemaan tai kannustamaan sitä yrittävää.

Kommenttienne takia klikkasin vähän epäröiden tuohon MTV:n haastatteluun, mutta ilokseni yllättyinkin positiivisesti eikä yhtään vihlonut korvia. Olihan tuon Ainon kieli vähän kankeaa, mutta hän tuskin usein joutuu/pääsee käyttämään ruotsia. Joku moitti, että kysymykset ovat paperilla, mutta niinhän toimittajilla on aina, jos on vähänkin pitempi haastattelu. Miksi pitäisikään muistaa ulkoa kaikki, mitä aikoo haastateltavalta kysyä?

Kaj oli varmasti iloinen, että Aino heidän vuoksee

Samaa mieltä kanssasi. Ei pojat onneksi vaikuttaneet siltä että korviin olisi sattunut. Jatkokysymykset jäivät toki puuttumaan, mutta silti oikein mielenkiintoinen haastattelu. Ei tämän varmasti ollut tarkoituskaan olla syvähaastattelu.

Vierailija
11099/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin turha kritiikki? On täysin aiheellista kysyä miksi ison mediatalon toimittaja ei ole vaivautunut ylläpitämään ja kehittämään ruotsin kielen taitoaan. Tuo haastattelu oli kuin alakoululaisen tekemä. Mitään vuorovaikutusta ei s

Ei jollain MTV:llä taida olla juurikaan mitään ruotsinkielistä ohjelmaa, ja tuskin heidän toimittajiensa tarvitsee oletuksena osata ruotsia. Siitä huolimatta ovat ihailtavasti tehneet Kajhin liittyviä juttuja myös ruotsiksi, kuten se viisuaikainen dokkari ja sit noita haastatteluja.

Musta ihailtavaa että tekee haastattelun ruotsiksi vähän heikommallakin taidolla, ja näyttää siinä hyvää esimerkkiä. Ei jotain yksittäistä haastattelua varten ihan hirveästi voi prepata kielitaitoa, sillä mennään mitä on.

Tosi tyylikkäät muuten nuokin uudet puvut Kajlla.

Vierailija
11100/11801 |
05.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne niin tarkkaan etikettiä, mutta ovatko nuo KAJ'n kuukausi sitten Ruotsalaisuuden päivänä saamat mitalit sellaisia, jotka voisivat asettaa huomenna Linnan juhlissa frakkejaan koristamaan? Vai olisiko jollain tavalla etiketin vastaista?