Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ yhden hitin ihme?

Vierailija
03.07.2025 |

Näyttää siltä että seuraa Käärijän polkua

Kommentit (9028)

Vierailija
7821/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin miettimään näitä Tommyn tunteita Määniniä kohtaan. Kun bändi on sen äijämeiningin perikuva, mitä maalla on ja jossa pitää olla kova, miehinen mies ja "neitimäisille" ja herkille miehille naureskellaan ja homo on haukkumasana, olisi täydellisen kajmaista, että pakkaa sekoitetaan juuri sillä, että yksi tai useampi jäsenistä osoittautuu homoksi. Olisi juuri sellaista hahmojen ja tarinoiden sisäistä ristiriitaa ja toinen taso, jota viljelevät huumorissaan.

Yksi strereotypiahan on, että seksuaalisuudestaan epävarma homo yrittää peittää suuntautumistaan liioitellun äijämäisellä käytöksen taakse. Luulen, että siihen fanit ovat tarttuneet.

Mutta onhan tässä Vörjeansissä jotain. Meillekin on riittänyt tänään juttua jo monen sivun verran ja aiemminkin täällä on ollut hauskoja keskusteluja.

Vierailija
7822/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Vörjeans tuntuu kyllä olevan hankala konsepti ymmärtää niille jotka eivät ole siihen aiemmin perehtyneet. Että ne hahmot jotka ovat siinä lavalla eivät ole Kevin, Axel ja Jakob, vaan näyteltyjä hahmoja. Jotkut tiktokissa luulivat Jakobin tunnustaneen hänellä olevan Dysleksia, ja jotkut jopa ihmettelivät, tunnustiko Jakob olevansa osa LGBTQ-yhteisöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7823/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karar i arbeit albumilta kuultiin varmaan kaikki biisit. Ensimmäiset puoli tuntia pojilla oli ne vanhat 70-luvun puvut päällä ja takana oli siltä kiertueelta tuttu ruskea esirippu.

Jos olisi jotain saanut toivoa, minä olisin jättänyt jotkut niistä pois ja tilalle pari biisiä vielä vanhemmilta albumeilta tai jopa Kajlandista.

Mutta en ollenkaan valita. Upea kokonaisuus näinkin.

Vierailija
7824/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Vörjeans tuntuu kyllä olevan hankala konsepti ymmärtää niille jotka eivät ole siihen aiemmin perehtyneet. Että ne hahmot jotka ovat siinä lavalla eivät ole Kevin, Axel ja Jakob, vaan näyteltyjä hahmoja. Jotkut tiktokissa luulivat Jakobin tunnustaneen hänellä olevan Dysleksia, ja jotkut jopa ihmettelivät, tunnustiko Jakob olevansa osa LGBTQ-yhteisöä.

Koko KAJ ja kaikki mitä tekevät on oikeasti vähän vaikea konsepti. Pinnalta katsoen helppo, ja jotkut biisitkin oikeasti kuten BBB, mutta heti jos pintaa rapsuttaa tulee esiin kaikenlaista, mitä ei ensikuulemalta ja ensisilmäykseltä odottanut.

Mutta sehän noissa on juuri parasta, että eivät ole jotain vaan kaikkea. Pakenevat kaikkia määrittelyjä ja lokeroita ja tekevät aivan mitä huvittaa.

Vierailija
7825/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffitårin esittelyssä Jakob kertoi kahvimainossopimuksen puuttuvan...haluaisi olla kuin George Clooney:D Vaasan areenakonsertissa lauloi vielä väliin Juhla Mokkaa ja Kulta Katriinaa, 3 kahden hinnalla:) 

Huomasitteko muuten että Määninillä ei ollut vanhaa tuttua Karhu-paitaa? Se ei taida olla Hartwallin juoma. En kyllä tarkistanut, arvailen vain syytä miksi sitä ei ollut.

Vierailija
7826/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin täällä on moneen kertaan sanottu, Kaj ei ole kaikille. Siis siinä mielessä, että kaikki tajuaisivat, mistä on kysymys. Kaikki eivät vaan ole yhtä fiksuja ja sivistyneitä kuin Kaj itse on, ja varsinkin Tiktok-sukupolven maailma tuntuu joskus olevan aika suppea. Mutta toki heidän musiikista ja karismastaan voi nauttia, vaikka ei heidän universumiaan ja tekstejään ymmärtäisikään.

Vierailija
7827/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että jos joku olisi 10 vuotta sitten kertonut KAJ'lle, että 10 vuoden päästä he vetävät konsertin Helsingissä 7000 hengelle ja ihmisiä lentää heitä jopa Amerikasta ja Australiasta asti katsomaan, mitähän olisivat silloiset 22-vuotiaat sanoneet? 

Vierailija
7828/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin täällä on moneen kertaan sanottu, Kaj ei ole kaikille. Siis siinä mielessä, että kaikki tajuaisivat, mistä on kysymys. Kaikki eivät vaan ole yhtä fiksuja ja sivistyneitä kuin Kaj itse on, ja varsinkin Tiktok-sukupolven maailma tuntuu joskus olevan aika suppea. Mutta toki heidän musiikista ja karismastaan voi nauttia, vaikka ei heidän universumiaan ja tekstejään ymmärtäisikään.

Tää on muuten totta, että ei ole kaikille eikä selittämälläkään aukea läheskään kaikille.

Mun mieheni ei tajua ollenkaan. Korrektisti kuuntelee mun hihkumistani ja on lopettanut jo kommentoimasta, kun ei avaudu, mutta kohteliaisuudesta nyökyttelee. Pitää siis selittää teille, jotta ei aivan uuvuta puolisoaan.

Vierailija
7829/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että jos joku olisi 10 vuotta sitten kertonut KAJ'lle, että 10 vuoden päästä he vetävät konsertin Helsingissä 7000 hengelle ja ihmisiä lentää heitä jopa Amerikasta ja Australiasta asti katsomaan, mitähän olisivat silloiset 22-vuotiaat sanoneet? 

Jos olisi vain vuosi sitten heille kerrottu, olisi ollut varmasti yhtä absurdi ajatus kuin 10 v sitten.

Vierailija
7830/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Freppa sanoo noissa kesken Marlenen sanomissaan jutuissa? Minä en saa selvää. Kuvittelin ennen, että Freppa jotenkin protestoisi Määninin kertomaa juttua, mutta ainakin eilisessä konsertissa Freppa näytti ihan suhtautuvan ok, kun Määnin lopuksi sanoi, että Freppa voi kutsua häntä isäksi (du kan kalla mig papp).

Vierailija
7831/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että suurin syy Tommyn ja Määninin shippaukselle on Rikti rockabilly mama- biisi. Kuunnelkaapas sen sanoja, niin voi hyvin ymmärtää mistä se on lähtenyt. Ja kuten sanottu, sopii kyllä sikäli Kajn tyyliin, että tuollainen korostettu äijähahmo olisi homo, on se sitten niin alunperin aiottu vai ei. Ja sopivan monitulkintainen tuo Tommyn välispiikki aiheesta. Alunperin luulin että oli suorempikin, kun en kuullut sitä dysleksiakohtaa.

Vierailija
7832/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkään samassa tilanteessa kuin sinä, jonka puoliso ei vain ymmärrä. Fanitin ihan keskenäni, kun aivan sattumoisin yksi kaveripiirin kirjallisuudentutkija ja filosofian tohtori (terkut vaan!) kerran lipsautti oman ihastuksensa, ja meistä tuli hengenheimolaiset saman tien. Mä olin ollut aivan myyty Kaj'n teksteistä jo aiemminkin, mutta hänen analyysinsa paljastivat mulle niistä vielä paljon lisää herkkuja. Mulla on ollut joulu joka päivä siitä lähtien, kun ensi kertaa avasin tämä aarrearkun.

Vierailija
7833/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aikanaan Djuronäsetin(?) jälkeen keskustelua siitä, kokiko Jacob olonsa epämukavaksi kyykkyflirtin aikana. Tuskin, kun katsoo videoita eiliseltä ja muilta keikoilla sen jälkeen. On jatkanut samaa yleisön silmiin tuijottelua ja jopa lisännyt sitä biisin aikana. Ei varmasti tekisi noin, jos haittaisi.

Vierailija
7834/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli aikanaan Djuronäsetin(?) jälkeen keskustelua siitä, kokiko Jacob olonsa epämukavaksi kyykkyflirtin aikana. Tuskin, kun katsoo videoita eiliseltä ja muilta keikoilla sen jälkeen. On jatkanut samaa yleisön silmiin tuijottelua ja jopa lisännyt sitä biisin aikana. Ei varmasti tekisi noin, jos haittaisi.

Koitin katsoa Vems pojk e don kyykkyosuutta sillä silmällä, mutta mielestäni nyt ei ollut ihan samanlaista interaktiota eturivin yleisön  kanssa. Ja hyvä niin, nyt oli niin paljon isompi yleisö ja tärkeämpi tapahtuma muutenkin.

Samaa mieltä siitä että ei hän oloaan tunne epämukavaksi lavalla missään tilanteessa, päinvastoin hän todellakin vaikuttaa nauttivan siitä.

Vierailija
7835/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Freppa sanoo noissa kesken Marlenen sanomissaan jutuissa? Minä en saa selvää. Kuvittelin ennen, että Freppa jotenkin protestoisi Määninin kertomaa juttua, mutta ainakin eilisessä konsertissa Freppa näytti ihan suhtautuvan ok, kun Määnin lopuksi sanoi, että Freppa voi kutsua häntä isäksi (du kan kalla mig papp).

Levyllä kuuluu vähän paremmin. On siis Spotifyssa. Ainakin kommentoi, että huoneen sisustus kuulostaa tutulta, suitsuke on stickorna från Rodos. Frepoa on yksi Kevinin parhaista hahmoista. Jäntevä hyväryhtinen hiihtäjä muuttuu honteloksi Freppanaksi, jolla on kuitenkin partiomenneisyys ja ensiaputaitoja.

Vierailija
7836/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitin katsoa Vems pojk e don kyykkyosuutta sillä silmällä, mutta mielestäni nyt ei ollut ihan samanlaista interaktiota eturivin yleisön  kanssa. Ja hyvä niin, nyt oli niin paljon isompi yleisö ja tärkeämpi tapahtuma muutenkin.

Samaa mieltä siitä että ei hän oloaan tunne epämukavaksi lavalla missään tilanteessa, päinvastoin hän todellakin vaikuttaa nauttivan siitä.

Joo, ei ihan samaa, yleisökin kauempana. Mutta tuttuja oli siis edessä ja heiltä kuulin, että harrasti silmiin tuijottelua pitkin biisiä eturivin kanssa. Eivät varmaan ole ehtineet kuvaamaan, kun ovat olleet liian kuumissaan.

Vierailija
7837/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja interaktio yleisön kanssa varmasti riippuu myös yleisöstä. Jos sattuu tuijoteltavaksi joku erityisen hyvin reagoiva tapaus, varmasti tulee paljon paremmat reaktiot molemmin puolin, kuin vaisumman reagoijan kanssa. Tanssiin tarvitaan kaksi, ei sitä esiintyjä yksin tee. Siksi varmaan tuo Djuronäsetin reaktio on niin mahtava ja video hyvä, kun kameran taaksekin osunut joku, jonka kanssa hetken kemia on toiminut. (Voisi olla vähintään yhtä hauska video, jos Jacobilla olisi ollut kamera.)

Vierailija
7838/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä uskoisi, että juuri Jakob on ollut se, joka aikoinaan on pitänyt suunnilleen pakottaa lavalle, kun on ollut niin kova ramppikuume. Nyt tuntuu että hän nauttii esiintymisestä täysin siemauksin, ja mitä enemmän yleisö on mukana niin sitä  onnellisempi hän on. Ihana seurata häntä lavalla, niinkuin tietysti heitä kaikkia. 

Vierailija
7839/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Levyllä kuuluu vähän paremmin. On siis Spotifyssa. Ainakin kommentoi, että huoneen sisustus kuulostaa tutulta, suitsuke on stickorna från Rodos. Frepoa on yksi Kevinin parhaista hahmoista. Jäntevä hyväryhtinen hiihtäjä muuttuu honteloksi Freppanaksi, jolla on kuitenkin partiomenneisyys ja ensiaputaitoja.

Kiitos selityksestä!

Vierailija
7840/9028 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin VIP-jonossa naisen jolla oli päässään Vägg i vägg -tyylinen pinkki glitterhattu. Mutta sitä biisiähän ei nyt kuultu. Enkä omalta paikaltani erottanut mitä niiden yleisöön heitettyjen Hupparipäivä-huppareiden selässä luki. Ehkä Hupparipäivä?

Lahjakassissa oli jääkiekkoseuroille tyypillinen keltavihreä kaulahuivi jossa lukee KAJ ON ICE. Siinä on molemmissa päissä Vöyrin vaakuna. Pidin huivia kaulassa koko keikan ajan, samoin kuin moni muu, sillä Jäähallissa oli ensin kylmä. Ja sitten kuuma. Pyrotkin lämmittivät. Ja laserit olivat hienoja.

No joo, on se huivi kaulassa myös nyt täällä kotona.