Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9028)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos selvennyksestä Tommyn juttuun. Tuollaista vähän ajattelinkin. Mulle tuo LBTQ-yhteisö on ihan vieras juttu. Ilmeisesti siis seksuaalivähemmistöjen yhteisö. Tiedämme, että KAJ suhtautuu positiivisesti seksuaalivähemmistöihin. Allsång på Skansenilla Kevin jäi seisomaan kyltin viereen, jossa sateenkaarilippu ja teksti Vörjeans.
Minusta tuntuu silti, että tämä Vörjeans-jäsenten välinen homoseksuaalisuus on fanien keksimä juttu eikä alunperin niin ideoitu.
Nämä kun vuorovaikuttavat yleisönsä kanssa aktiivisesti, voihan se olla, että ovat bonganneet tuon joidenkin fanien keksimän jutun ja todenneet, että lyödään lisää löylyä huhuille. Eli tarttuneet ajatukseen, jota ei alunperin ole ollut heillä mielessä ollenkaan hahmoja luodessaan, vaan kuorruttaneet omaa ideaansa fanien hölmöilyllä.
Eivät tunnu olevan kovin mustasukkaisia omista ideoistaan: Jos muualta tulee jotain, jolla tarinaa voi jatkaa, niin saattavat "varastaa" idean ja hyödyntää sitä.
Esittivätkö he myös Heimani i skickin? Youtubeen on jo tullut klippejä kaikista muista biiseistä, mutta tuosta en ole löytänyt. Joku taisi kuitenkin mainita, että se kuului settilistalle? Entä missä vaiheessa Näsan domnar tuli, encorenako?
Vierailija kirjoitti:
Tommyhan paljastui dyslektikoksi jo Vörådagar-videolla. Siinä oli jotain että muuten hän kirjoittaisi kirjan (varmaan Määnistä).
Vai oliko se sittenkin niin että Määnin on dyslektikko? Muuten kirjoittaisi kirjan jonka nimi on tough. Pitäisi katsoa taas uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommyhan paljastui dyslektikoksi jo Vörådagar-videolla. Siinä oli jotain että muuten hän kirjoittaisi kirjan (varmaan Määnistä).
Vai oliko se sittenkin niin että Määnin on dyslektikko? Muuten kirjoittaisi kirjan jonka nimi on tough. Pitäisi katsoa taas uudestaan.
Mä olen ymmärtänyt, että Tommylla on lukivaikeus.
Tää on muuten myös uskomatonta: Kuinka voivat vääntää vitsiä jopa vammoista, ihmisryhmistä jne. ja silti se ei tunnu mitenkään loukkaavalta vaan ystävälliseltä ja kunnioittavalta. Ja sanon tämän kahden lukivaikeudesta kärsivän äitinä.
Vierailija kirjoitti:
Esittivätkö he myös Heimani i skickin? Youtubeen on jo tullut klippejä kaikista muista biiseistä, mutta tuosta en ole löytänyt. Joku taisi kuitenkin mainita, että se kuului settilistalle? Entä missä vaiheessa Näsan domnar tuli, encorenako?
Esittivät Heimanin muistaakseni tokana biisinä. Olen itsekin vähän koittanut etsiä siitä videoita. Yleisö oli niin hyvin mukana ja juuri sen jälkeen Jakob näytti maailman onnellisimmalta ja sanoi, että uskomatonta että pidätte näin paljon tästä heidän vanhasta biisistään. Näsan tuli aika keskivaiheilla Hupparipäivän jälkeen. Tunnelmasta toiseen😀
Vierailija kirjoitti:
Esittivät kyllä Heimanin. Bastu tuli viimeisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittivät Heimanin muistaakseni tokana biisinä. Olen itsekin vähän koittanut etsiä siitä videoita. Yleisö oli niin hyvin mukana ja juuri sen jälkeen Jakob näytti maailman onnellisimmalta ja sanoi, että uskomatonta että pidätte näin paljon tästä heidän vanhasta biisistään. Näsan tuli aika keskivaiheilla Hupparipäivän jälkeen. Tunnelmasta toiseen😀
Kiitos!
Jos kenelle Vörjeans on vieraampi ja haluaa tutustua paremmin, niin aivan ehdottomasti kannattaa katsoa youtubesta se pitkä Smak ilag -video. Moneen kertaan varmaan jo täälläkin mainostettu, löytyy englanniksi tekstitettynä. Mä olen katsonut useamman kerran, ja joka kerralla se vaan on hauskempi ja hauskempi ja huumori aukeaa aina vaan enemmän. Eka kerralla ei edes oikein saanut mistään kunnolla kiinni. Musiikin tyylilaji ei ole aivan mun ominta makua, mutta ne biisit nyt ovat vaan yksi osa sitä koko Vörjeans-juttua. Mainiota parodiaa!
Mä jäin miettimään näitä Tommyn tunteita Määniniä kohtaan. Kun bändi on sen äijämeiningin perikuva, mitä maalla on ja jossa pitää olla kova, miehinen mies ja "neitimäisille" ja herkille miehille naureskellaan ja homo on haukkumasana, olisi täydellisen kajmaista, että pakkaa sekoitetaan juuri sillä, että yksi tai useampi jäsenistä osoittautuu homoksi. Olisi juuri sellaista hahmojen ja tarinoiden sisäistä ristiriitaa ja toinen taso, jota viljelevät huumorissaan.
Eli vaikka ei ole ollut alkuperäisessä "käsikirjoituksessa", on juuri sellainen juonenkäänne, johon voisivat tarttua. Tai siis jo vähän tarttuivat. Ja heillä on riittävästi itsetuntoa ja kaveruus niin vahvalla pohjalla, että pystyvät flirttailemaan tuollakin roolilla.
Tillsammans följer vi KAJ facessa taitaa olla aika paljon videoita eilisestä ja muistelisin että myös Heimani on siellä. En tosin ole varma onko vain pieniä pätkiä. Tuo faceryhmä on julkinen, ja ainakin minä onnistun katselemaan noita sivuja ilman mitään face-tiliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa hauskaa kun esittivät Hupparipäivänkin. Vähän arvelinkin, että näin voi käydä, kun paikalle tiedettiin tulevan paljon myös suomenkielisiä. Biisi ei sinänsä kuulu omiin KAJ-suosikkeihin, jota jatkuvasti kuuntelisin. Mutta erittäin osuva parodiahan se on. Ja todella naureskelevat itse itselleen ja omalle suomen kielen (silloiselle) taidolleen, joka kyllä noista päivistä on jo huimasti kohentunut. Biisihän on jo vanha.
Ja Hupparipäivän lopuksi he heittivät hupparinsa yleisöön.
Kukakohan ne sai ja mikä teksti selässä oli?
Toinen huppari tuli aika lähelle mua, siihen kentän etualalle. En nähnyt tarkemmin kuka sen sai tai mitä siinä luki, mutta jollekin innokkaalle fanille meni varmasti.
Settlista:
Karar i arbeit
Heimani i skick
Ängeln i e-posten
Dågär åt böndrin
Älska en gubb
Kaffitår
TEXT-TV
Vems pojk e do?
Kallna mat
Tech support åt mamm å papp
Dansgolv
Karaoke
Hupparipäivä
Näsan domnar (Nessun dorma)
Born to börn
Marlene
Volvoräägör
The bachelors of the sea
Dehär e min by
Kom ti byin
Firmans man
Pa to ta na kako
Taco hej
Jåo nåo e ja jåo YOLO ja nåo
Bara bada bastu
Rockabilly ei ole lainkaan mun tyylilajini, mutta silti hurmaannuin Vörjeansista ensi silmäyksellä, kun heistä aikoinani kuulin. Niin mahtava Kaj'n rinnakkaisuniversumi kaikkine vivahteineen. Axelista on ruvettu sen X3M:n haastattelun jälkeen puhumaan tulevana kirjallisuuden nobelistina, ja mun mielestäni siihen riittäisi pelkkä Marlenen sanoitus (joka ilmeisesti on pitkälti hänen käsialaansa). Niin kertakaikkisen mestarillinen suoritus, kuten tietysti biisin esityskin. Määnin on Kaj-hahmoista mun ykkössuosikkini.
Ei sekään paha, 99 % bändeistä/artisteista on nollan hitin ihmeitä
Näin Kajn livenä ekaa kertaa. Pääsin aika eteen permannolle ja sekosin siis aivan täysin. Aluksi jopa itkin(!!!) Nyt on kurkku käheä kirkumisesta ja kaikki lihakset kipeät. Mutta olen onnellinen. Oli mahtava keikka <3
Mun mielestä Vörjeans on hauska, mutten ole näitä hardcorefaneja, ns shippereitä, jotka parittaa Tommyä ja Määniniä toisilleen homoeroottisessa mielessä. Leukani loksahti Marlenen kohdalla, varsinkin kun Määnin availi pariinkin otteesen farkkujensa vetoketjua hyvin suggestiivisesti!!
Strobovalot, laserit, savut ja pyrot olivat mahtavat, samoin kun yleisömeri heilutteli valoja herkimpien kappaleiden tahtiin. Uskon, että pojatkin olivat fiiliksissä
Vierailija kirjoitti:
Settlista:
Karar i arbeit
Heimani i skick
Ängeln i e-posten
Dågär åt böndrin
Älska en gubb
Kaffitår
TEXT-TV
Vems pojk e do?
Kallna mat
Tech support åt mamm å papp
Dansgolv
Karaoke
Hupparipäivä
Näsan domnar (Nessun dorma)
Born to börn
Marlene
Volvoräägör
The bachelors of the sea
Dehär e min by
Kom ti byin
Firmans man
Pa to ta na kako
Taco hej
Jåo nåo e ja jåo YOLO ja nåo
Bara bada bastu
Oi! Siellä siis oli myös mun kaksi lempibiisiäni Ängeln i e-posten ja Dågär åt böndrin. Mä olin vannomalla vannonut etten sure sitä, että en näe heitä livenä. Tähän asti pysyin lujana mutta nyt mä itkin vähän. Toivun kyllä kohta ja alan taas vain iloita niiden puolesta, jotka näkevät. Parasta on, että KAJ sai kokea tuollaisen illan ja tuollaisen yleisön.
Vörjeansin osuus täällä. Harmi vaan, että Axelia ei ole kuvattu enempää.
Kaffitårin esittelyssä Jakob kertoi kahvimainossopimuksen puuttuvan...haluaisi olla kuin George Clooney:D Vaasan areenakonsertissa lauloi vielä väliin Juhla Mokkaa ja Kulta Katriinaa, 3 kahden hinnalla:)
Vierailija kirjoitti:
Näin Kajn livenä ekaa kertaa. Pääsin aika eteen permannolle ja sekosin siis aivan täysin. Aluksi jopa itkin(!!!) Nyt on kurkku käheä kirkumisesta ja kaikki lihakset kipeät. Mutta olen onnellinen. Oli mahtava keikka <3
Mun mielestä Vörjeans on hauska, mutten ole näitä hardcorefaneja, ns shippereitä, jotka parittaa Tommyä ja Määniniä toisilleen homoeroottisessa mielessä. Leukani loksahti Marlenen kohdalla, varsinkin kun Määnin availi pariinkin otteesen farkkujensa vetoketjua hyvin suggestiivisesti!!
Strobovalot, laserit, savut ja pyrot olivat mahtavat, samoin kun yleisömeri heilutteli valoja herkimpien kappaleiden tahtiin. Uskon, että pojatkin olivat fiiliksissä
Mahtavaa kuulla. Ei näkynyt piippuhyllylle saakka noi vetoketjun availut.
Jotenkin todella vaikea tajuta, että toi räävitön hahmo Määnin on se sama sivistynyt, rauhallinen ja hillitty kirjailija. Toisaalta se on juuri se, joka tekee hahmosta mahtavan ja jopa kuumottavan. Kun tietää millaista älyä tuon pinnan alla oikeasti on.
Tai ehkä ne eivät ole samoja jätkiä. Ehkä Vörjeans todellakin ON rinnakkaisuniversumi.