Onko KAJ yhden hitin ihme?
Kommentit (9028)
Vierailija kirjoitti:
Oli todella mukavaa että Vörjeans tuli koko kokoonpanolla paikalle ja saimme nauttia livemusiikista sen ajan.
Pakko sanoa, että minulle oli kuitenkin pieni pettymys kun Tommy ei ollut oma yrmeä itsensä. Roolin komiikka on vaan iso osa nautintoa. En tiedä oliko siinä ajateltu että helpompi uusille kuulijoille vai eikö Jakob tosiaan malttanut olla roolissa. Vai johtuiko hänen hilpeytensä nyt sitten siitä, että tuli ulos kaapista? En ihan täysin ymmärtänyt mitä hän sanoi, mutta niin se rakkaudentunnustus on somessa tulkittu.
Samaa ajattelin Tommysta. Toivottavasti fanit tajuavat, että se oli Tommy, jonka sen sanoi eikä Jakob. Minäkin kyllä kaipasin sitä yrmeyttä, mutta ehkå se valtava energia mikä yleisössä oli, ei antanut pysyä vihaisena. Tai ehkö Tommysta vain oli mageeta olla ihan pääkaupungissa asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli todella mukavaa että Vörjeans tuli koko kokoonpanolla paikalle ja saimme nauttia livemusiikista sen ajan.
Pakko sanoa, että minulle oli kuitenkin pieni pettymys kun Tommy ei ollut oma yrmeä itsensä. Roolin komiikka on vaan iso osa nautintoa. En tiedä oliko siinä ajateltu että helpompi uusille kuulijoille vai eikö Jakob tosiaan malttanut olla roolissa. Vai johtuiko hänen hilpeytensä nyt sitten siitä, että tuli ulos kaapista? En ihan täysin ymmärtänyt mitä hän sanoi, mutta niin se rakkaudentunnustus on somessa tulkittu.
Mä vähän luulen, että Jacob oli vaan niin onnellinen, ettei kyennyt pysymään yrmynä. Tunnelma vei mennessään. Jacob hymyili välillä myös Näsan domnarin aikana, jota en ole nähnyt hänen koskaan ennen tekevän tuota laulaessaan.
Hän kyllä näytti ihan harvinaisen onnelliselta varsinkin konsertin alussa ja etenkin Heimanin jälkeen. Varmasti jälleen yksi unelma sai täyttymyksensä.
Oi, kuultiin Dehär e min by! Olin varovaisesti toivonut jotain Botnia Paradisesta, ja lähinnä toiveissa oli Västerut. Mutta pidin lähes varmana, että eivät esitä mitään Gambämarkista, koska se on ollut KAJ10 konsertissa jo kerran mukana. Ja nyt sitten tämä iki-ihana kappale!! Se korvasi kyllä mulle Västerutin ihan täysin. Rakastan molempia kappaleita, mutta Dehär e min by on kyllä se kaikista paras 💚
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo HBL ole monesti ennenkin ollut hieman kriittinen niissä KAJ arvioissaan. Fiinit kriitikot on niin kamalan fiinejä! Mun mielestä KAJ tarjoili yleisölle juuri sitä mitä lupasivatkin, Best of KAJ, ja hyvän shown kera. Olivathan he itse sanoneet, että haluavat nyt soittaa musiikkiaan ennenkaikkea uusille faneilleen, jotka eivät heitä entuudestaan tunne. Ja kattaus piti, kaikki tunnetuimmat suosikkikappaleet kuultiin. Tuolla paikan päällä oli paljon juuri tätä uusfani-porukkaa. Varmaan paljon sellaisia, jotka näkivät KAJ'n livenä ensimmäistä kertaa ikinä. Vaikka KAJ esiintyikin kesällä useilla festareilla, eivät kaikki ole olleet siellä festariyleisössä heilumassa. En oikein ymmärrä mitä yllätyksiä ja särmää olisi pitänyt olla tällaisessa konsertissa, johon ainakin vasta nyt KAJ'hin tutustuneet menivät nimenomaan kuulemaan näitä suosikkibiisejä.
Juuri näin. Ei-ruotsinkieliset joutuvat ensin kääntämään ja opettelemaan biisit, ja vasta sitten alkavat saamaan esityksestä irti. Joten täysin uusien yllätysten tarjoilu on vaikeaa, kun pitää antaa faneille aikaa ainakin viikko, että ymmärtävät sanat. Ja juuri tätä yleisöä he nyt palvelivat. Siitä kertoi sekin, että Karaoke julkaistiin ennen keikkaa, ei vasta keikalla.
Siitä huolimatta he onnistuivat tuomaan lavalle yllätyksiä, nostattamaan tunnelmaa ja tuomaan uutta välispiikkeihin, eivätkä nopeasta temposta ja tyylinvaihdoista huolimatta hukanneet yleisöään äkkikäännöksissä kurvista ulos.
Ei oikeasti todellakaan helppo homma yleisölle, jossa on ihmisiä hyvin eri odotuksin ja keikka pitää hoitaa kolmella kielellä.
Nämä pojat todella osaavat palvella yleisöään: Olivat selkeästi miettineet uutta yleisöään ja että varsinkin kaukaa tulevat saavat sitä mistä haaveilevat. He osaavat muuttaa tekemistään yleisön mukaan, mutta silti samaan aikaan pysyä omalle tyylilleen uskollisena.
En tiedä kuinka moni, varsinkaan kriitikko, tajuaa kuinka monimutkainen palapeli tuo on saada toimimaan. En usko, että moni kykenis7
Mitä muuten tykkäsitte Karaokesta livenä? Mun mielestä oikein hyvä. Ja niin mukava laulaa mukana kun sanatkin näkyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän luulen, että Jacob oli vaan niin onnellinen, ettei kyennyt pysymään yrmynä. Tunnelma vei mennessään. Jacob hymyili välillä myös Näsan domnarin aikana, jota en ole nähnyt hänen koskaan ennen tekevän tuota laulaessaan.
Hän kyllä näytti ihan harvinaisen on
Mä vähän luulen, ettei ole tosissaan osannut tai uskaltanut edes unelmoida tuollaisesta. Jo se, että vetäisivät joskus täydelle jäähallille Helsingissä lienee sellainen, jota on ollut vaikea kuvitella vöyrin murteella. Ja sitä eivät ole varmaan villeimmissäkään unelmissaan kuvitella, että ainakin kolmannes yleisöstä on suomenkielisiä ja iso lauma ympäri Eurooppaa ja maailmaa.
Permannolla lavan edessä oli ulkomaalaisia paljon ja ihan vieressäni oli Floridasta asti muutama. Olivat innoissaan keikasta.
Axel on ilmeisesti sanojensa mies kun sanoi, ettei aio tuoda Daisya takaisin. Eipä tullut Daisy vieläkään takaisin fanien suuresta toiveesta huolimatta😁
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuten tykkäsitte Karaokesta livenä? Mun mielestä oikein hyvä. Ja niin mukava laulaa mukana kun sanatkin näkyvillä.
Toimi oikein hyvin. Hieman riskialtis veto laittaa porukka laulamaan, kun ei yhtään voinut ennalta tietää miten yleisö lämpiää. Mutta toimi. Ja oli kiva laulaa mukana. Kokonaisuutenakin keikalla kohtalaisen hyvin toimi rytmitys, ja tunnelman nostattaminen keikan edetessä.
Mua jännitti ennalta miten Axel onnistuu vaikeimmassa osuudessaan, mutta hoilasin niin onnellisena itse, että unohdin seurata. Varmaan meni kuitenkin hyvin, kun en kiinnittänyt huomiota, että olisi ääni pettänyt.
T. onnellinen väärinlaulaja
Tällaisen katsojan silmiin, joka ei KAJ-konsertissa ole koskaan ennen ollut, tunnelma oli eilen jopa riehakas. Ainakin jos vertaa joihinkin videotaltiointeihin, mitä vanhemmista konserteista on nähty. En siis puhu kesäkeikkavideoista vaan istumakatsomollisista konserteista. Videoilla tosin saattaa meininki monesti näyttää latteammalta kuin mitä todellisuudessa on. Aika hillityltä on yleisö kuitenkin noissa vaikuttanut. Ja sehän ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö yleisö olisi täysin rinnoin nauttinut näkemästään. Ei ilmeisesti vaan ole ollut "tapana" hirveästi irroitella.
Yhdestä tällaisesta videostahan eräs ulkomaalainen ihmetteli ja kommentoi, että onko tuo yleisö täysin kuollut, kun mitään ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen katsojan silmiin, joka ei KAJ-konsertissa ole koskaan ennen ollut, tunnelma oli eilen jopa riehakas. Ainakin jos vertaa joihinkin videotaltiointeihin, mitä vanhemmista konserteista on nähty. En siis puhu kesäkeikkavideoista vaan istumakatsomollisista konserteista. Videoilla tosin saattaa meininki monesti näyttää latteammalta kuin mitä todellisuudessa on. Aika hillityltä on yleisö kuitenkin noissa vaikuttanut. Ja sehän ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö yleisö olisi täysin rinnoin nauttinut näkemästään. Ei ilmeisesti vaan ole ollut "tapana" hirveästi irroitella.
Yhdestä tällaisesta videostahan eräs ulkomaalainen ihmetteli ja kommentoi, että onko tuo yleisö täysin kuollut, kun mitään ei tapahdu.
Itse näin kans Kaj:n nyt ekaa kertaa livenä ja sikäli täytyy kyllä olla samaa mieltä ton kriitikon kanssa, että tälleen ei niin paljoa tuotantoon perehtyneelle ois ehkä vähemmänkin tota Vörjeansia riittänyt, en oikeen päässyt sisälle tohon juttuun, joten se tylsin osuus itelle, kun jäi vähän tunne, ettei tajua vitsi. Kokonaisuudessaan tykkäsin kuitenkin tosi paljon. Ja ehdin jopa siihen junaan mihin pitikin, en jäänyt pois vaikka minulle täällä niin kehoitettiin. Taktikoin vain repun ja takin kanssa, että ehin sieltä sujuvasti taksiin ja siltikin pystyin nähä Bara Bada Bastun. Loppupuheita jäi kyllä kuulematta tällä kertaa. Minun paikalle ne valot näkyi oikein hyvin, vaikka olin sivukatsomossa, mutta riittävän lähellä lavaa. Tossa lavan rakentamisessa vain se huono, että tietty joutui istuun hiukan sivuttain tai kääntään päätä, kun katsoi lavalle, jos nyt vertaa vaikka Nokia Areenaan, jossa se on keskemmällä ainakin Umk:ssa. Silti tyytyväinen paikkaan, sieltä vastapäätä se paikka ois luultavasti ollut kauempana lavaa, mitä en ois kyllä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Axel on ilmeisesti sanojensa mies kun sanoi, ettei aio tuoda Daisya takaisin. Eipä tullut Daisy vieläkään takaisin fanien suuresta toiveesta huolimatta😁
Daisy olisi kyllä räjäyttänyt yleisön.
Vierailija kirjoitti:
Oi, kuultiin Dehär e min by! Olin varovaisesti toivonut jotain Botnia Paradisesta, ja lähinnä toiveissa oli Västerut. Mutta pidin lähes varmana, että eivät esitä mitään Gambämarkista, koska se on ollut KAJ10 konsertissa jo kerran mukana. Ja nyt sitten tämä iki-ihana kappale!! Se korvasi kyllä mulle Västerutin ihan täysin. Rakastan molempia kappaleita, mutta Dehär e min by on kyllä se kaikista paras 💚
Olin tästä myös erittäin onnellinen, oli aivan upea ja Jakob lauloi niin hienosti. Bachelors of The Sea oli myös niin ihanaa kuulla, se on niin tarttuva ja siinä on hieno koreografia.
Kaiken kaikkiaan rytmitys toimi musta hyvin, oli selvästi jaettu vähän osioihin missä oli samantyyppisiä kappaleita ja sitten aina välillä tunnelma vaihtui täysin. Ja mikä energia pojilla oli koko ajan lavalla. Ovat kyllä varmasti tällä hetkellä parhaasta päästä Suomen live-esiintyjiä.
Olipa kiva ilta! Olin permannolla, jossain siinä keskellä lähempänä lavaa kuin miksauspöytää, ja siellä internationaalissa fanijoukossa tunnelma oli aivan katossa alusta loppuun.
Vörjeans toimii toki paremmin kun tietää koko stoorin. Onneksi Youtubesta löytyy konsertti ja Instagramissakin heillä on oma sivu, jossa on lähinnä keikkapuffeja, hauskoja sellaisia. Minä olisin toivonut Ja e från Vöron jomman kumman rokkikappaleen tilalle ihan rytmittämisen vuoksi ja se on muutenkin hurjan kaunis kappale. Suosikkini Freppa saa siinä loistaa. Vörjeansinkin laulujen sanat ovat KAJ'n kotisivulla kohdassa Övriga låtar. Marlene on sellaista sanataituruutta, että jo sillä ansaitsisi Juha Vainio-palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen tunnelma istumakatsomossa oli? Permannolta katsottuna näytti vähän vaisulta, mutta toivottavasti porukka oli kuitenkin mukana.
itse pääsin kuitenkin hyvälle paikalle permannolle, vaikka tulin paikalle vasta vähän ennen kuutta. Siellä oli kyllä mahtavaa laulaa ja tanssia mukana.
Takaa näki varmaan paremmin minkä kansalaisuuksien kohdalla nousi eniten käsiä. Edessä permannolla oli yllättävän paljon ulkomaalaisia ja ruotsalaisia. Oliko istumakatsomossa suomenkielinen enemmistö?
Ainakin siinä sektorissa missä itse olin, oli tosiaan aika vaisua, ja väki oli suurelta osin ruotsinkielistä ja painoittui vanhempiin ikäluokkiin. Eli varmaankin KAJ'n pitkän linjan suomenruotsalaisia faneja. 🙂
Lavan edessä näytti tosiaan olevan hyvä meno, ja olisi ollut mahtavaa olla siellä, mutta se ei o
Kyllä varmasti nauttivat, tarkoitin lähinnä kommentillani että olivat sitä yleisöä jollaiseen KAJ on ehkä enemmän tottunut ennen tätä vuotta. 😅 En mä itsekään mitenkään "riehunut" ja silti nautin.
Sellainen kritiikin sana on kuitenkin sanottava, että istumakatsomo jossa olin, oli lähellä lavaa, mutta sieltä yläkatsomosta näki tosi huonosti screeneille eikä käytännössä ollenkaan bändin takana olleelle screenille, koska istuttiin lähes suorassa kulmassa niihin nähden. Se oli vähän harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tästä myös erittäin onnellinen, oli aivan upea ja Jakob lauloi niin hienosti. Bachelors of The Sea oli myös niin ihanaa kuulla, se on niin tarttuva ja siinä on hieno koreografia.
Kaiken kaikkiaan rytmitys toimi musta hyvin, oli selvästi jaettu vähän osioihin missä oli samantyyppisiä kappaleita ja sitten aina välillä tunnelma vaihtui täysin. Ja mikä energia pojilla oli koko ajan lavalla. Ovat kyllä varmasti tällä hetkellä parhaasta päästä Suomen liv
Nyt Dan-Olen kaksi vasenta jalkaa tulivat oikein hyvin esiin.
Vörjeans tuntuu olevan varsinkin nuorempien ja etenkin ulkomaalaisten erityissuosiossa. Tiktokissa tästä keikasta eniten hurmioituneisuutta vaikuttaa herättäneen juuri Vörjeans-videot. Koko kesän keikoilla oli runsaasti Vörjeans-kylttejä näkyvissä. Ja koska KAJ halusi vastata yleisön toiveisiin, Vörjeans tuotiin paikalle. Kolme biisiä oli sopiva määrä. Yhtä biisiä varten ei varmasti olisi kannattanut tuoda yhtyeen muita jäseniä paikalle.
itsekin lämpenin Vörjeansille vähän hitaasti. Ei varsinaisesti tyylilajina suosikkini. Mutta kun aloin katsomaan sitä Vörådagar- videota ja varsinkin kun siihen sai englanninkieliset tekstitykset, aloin tykätä siitä yhä enemmän. Etenkin huumori viehättää, mutta myös kappaleet ovat vähitellen alkaneet miellyttää yhä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kiva ilta! Olin permannolla, jossain siinä keskellä lähempänä lavaa kuin miksauspöytää, ja siellä internationaalissa fanijoukossa tunnelma oli aivan katossa alusta loppuun.
Hieno kuulla, kun yläorsilta oli vaikea hahmottaa välillä asioita. Mutta kyllähän siellä iloinen käsimeri heilui ja oli hauska kuunnella niitä kohahduksia ja erilaisia ääniä, joita etumaastosta irtosi. Ja oli juuri niinkuin arvelin etukäteen, tuli keskityttyä enemmän yleisön ja bändin vuorovaikutukseen, kun ei juurikaan yksityiskohtia ollut mahdollista nähdä. Se taas on jäänyt itselle aiemmilla keikoilla harmillisesti pimentoon, kun on itse ollut sillinä suolassa. Vaihteeksi pöllönä oksalla oli suorastaan hauskempaa. Mutta ihmettelen, miten sieltä ei innokkaat ihmiset putoile. Yllättävän jyrkkää ja tiukkaa oli tuo katsomoelämys, jos oli jyrkkä ja tiukka keikkakin.
Eikös tuo HBL ole monesti ennenkin ollut hieman kriittinen niissä KAJ arvioissaan. Fiinit kriitikot on niin kamalan fiinejä! Mun mielestä KAJ tarjoili yleisölle juuri sitä mitä lupasivatkin, Best of KAJ, ja hyvän shown kera. Olivathan he itse sanoneet, että haluavat nyt soittaa musiikkiaan ennenkaikkea uusille faneilleen, jotka eivät heitä entuudestaan tunne. Ja kattaus piti, kaikki tunnetuimmat suosikkikappaleet kuultiin. Tuolla paikan päällä oli paljon juuri tätä uusfani-porukkaa. Varmaan paljon sellaisia, jotka näkivät KAJ'n livenä ensimmäistä kertaa ikinä. Vaikka KAJ esiintyikin kesällä useilla festareilla, eivät kaikki ole olleet siellä festariyleisössä heilumassa. En oikein ymmärrä mitä yllätyksiä ja särmää olisi pitänyt olla tällaisessa konsertissa, johon ainakin vasta nyt KAJ'hin tutustuneet menivät nimenomaan kuulemaan näitä suosikkibiisejä.