Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sinulle elämässä joskus sanottu kommentti (hyvä tai paha) on syöpynyt ikuisesti päähäsi?

Vierailija
02.01.2020 |

Mikä se oli?

Kommentit (2721)

Vierailija
1/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on iso perse"

Sanoi yläasteella vuotta vanhempi poika. Tämän jälkeen en ole koskaan käyttänyt lyhyitä paitoja, vaan aina roikkuu paita perseen päällä.

Vierailija
2/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään" opettaja yläasteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ärrällä nuorena ja en myynyt jollekin juopuneelle alkoholia. Hän sanoi, että minun pitäisi mennä lukemaan pro-ana nettisivuja ja että olen kuin se huono näyttelijä salkkareista.

En tiedä miten sellainen lähes keski-ikäinen ukko tiesi mitä pro-ana sivut ovat (syömishäiriöihin kannustavia ja niitä ihannoivia nettisivuja). Olin vielä lähempänä normaalipainon alarajaa kuin ylärajaa, joten laihduttamiseenkaan ei olisi ollut tarvetta.

Jäin myös pohtimaan, kuka olisin salkkareista, kun en ole koskaan niitä katsonut.

Minulla ei siis meinannut pokka pitää siinä tilanteessa, koska mies ilmeisesti kuvitteli loukanneensa minua verisesti.

Vierailija
4/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ärrällä nuorena ja en myynyt jollekin juopuneelle alkoholia. Hän sanoi, että minun pitäisi mennä lukemaan pro-ana nettisivuja ja että olen kuin se huono näyttelijä salkkareista.

En tiedä miten sellainen lähes keski-ikäinen ukko tiesi mitä pro-ana sivut ovat (syömishäiriöihin kannustavia ja niitä ihannoivia nettisivuja). Olin vielä lähempänä normaalipainon alarajaa kuin ylärajaa, joten laihduttamiseenkaan ei olisi ollut tarvetta.

Jäin myös pohtimaan, kuka olisin salkkareista, kun en ole koskaan niitä katsonut.

Minulla ei siis meinannut pokka pitää siinä tilanteessa, koska mies ilmeisesti kuvitteli loukanneensa minua verisesti.

Jos se tarkoittikin että olet liian laiha hänen mielestään?

Vierailija
5/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa itsesi. Sanoi isäpuoli

Vierailija
6/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaana ystävänäni pitämäni (vuosia olimme todella säännöllisesti ja usein yhdessä, reissattiin, juhlittiin, touhuttiin milloin mitäkin vuosikausia useamman kerran viikossa). 

Eräänä aamuna kahviteltiin ja kaveri sanoi että järjestää pienet illanistujaiset viikonloppuna. Ja jatkoi samaan hengenvetoon että minua ei sitten ole kutsuttu, ne ovat vain hänen "oikeille ystäville" tarkoitettu.

Jep. Ihkua

Vierailija
7/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin n. 8-vuotias kun sukulainen sanoi että veljeni on ainoa joka voi jatkaa sukunimeämme. Olin tyrmistynyt.

Nyt minulla on 3 lasta, kaikilla minun sukunimeni.

Vierailija
8/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en sitten äpärääs elätä kun pamahdat paksuksi!"

Isä huusi, kun meikkasin 15vuotiaana eteisessä kun olin lähdössä ulos. (Olin neitsyt, enkä panemaan menossakaan).

Vierailija
9/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinusta ei ikinä tule yhtään mitään"

Näin oli muuten opettaja aikoinaan sanonut Einsteinillekin.

Vierailija
10/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennellä luokalla eräs poika sanoi minulle että olisit luokan kaunein tyttö mutta kun sinulla on "laitatähänjokinulkonäköpiirre" ja siitä lähtien, jo vuosikymmeniä, tuo piirre on piinannut minua.

Vierailija
11/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se tarkoittikin että olet liian laiha hänen mielestään?

Se ei kyllä yhtään vaikuttanut siltä.

Vierailija
12/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle ainakin on ruoka maittanut!

Sanoi pitkäaikainen opettajani, kun näimme pari vuotta sen jälkeen, kun olin ulkoutunut opinahjosta. Totta, että olin lihonut viitisen kiloa sitten viime näkemän. 

Silloin olin aivan romuna, koska olin aikoinaan ihastunutkin tähän opeen. Jälkikäteen olen miettinyt, että mikä saa aikuisen n. nelikymppisen miehen sanomaan 17-vuotiaalle tytölle noin? 

Silloin en osannut pohtia asiaa tästä näkökulmasta vaan oli ehkä laukaiseva tekijä anoreksialle. 

En halua olla marttyyri ja laukaiseva tekijä olisi voinut olla varmasti moni muukin sanominen normaalissa elämänkulussa. 

Vierailija
13/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et sinä kuule parempaakaan saa."

Näin sanottiin miehestä, joka ensin pelotteli minut henkihieveriin ja lopuksi yritti päästä käsiksi vähäiseen omaisuuteeni oikeusistuimen kautta.

Vierailija
14/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sä elät puoliliekillä." Noin sanoi entinen poikaystävä kahdenkymmenen vuoden takaa. Edelleen mietityttää, osaanko varmasti ottaa elämästä kaiken irti.

Vierailija
15/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulle noin pahasti sanottu. Yksi ulkonäköön liittyvä kommentti tuli nuoruuden poikaystävältä. Olin hänen kanssaan kenkäkaupassa valitsemassa itselleni saapikkaita. Pohdin korkea-ja lyhyempivartisten välillä. Kaveri sanoi ihan ystävällisesti: ota nuo matalammat, noissa toisissa sun pohkeet näyttää vieläkin paksummilta.

Nyt se jo naurattaa mutta silloin jäi mieleen pitkäksi aikaa. Ihan mukava ja kiltti tyyppi se muuten oli ja tykkäsi minusta, eikä varmaan tajunnut silloin mitä tuli sanotuksi.

Taisin muuten valita ne matalammat, suosituksen mukaan. :)

Ja ihan mukavasti olen seuraa saanut pohkeistani huolimatta.

Vierailija
16/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei halua susta muuta kuin pillua. 

Sanoi isäni, kun olin jo 20-vuotias ja tapailin 29-vuotiasta miestä.  

Olen nyt 46-vuotias, meillä on kolme lasta ja rakastamme toisiamme edelleen, vaikka karikoita on nähty.  

Kaikki te, joilla on omia lapsia (kuten itsellänikin on), niin muistakaa että loukkaukset piirtyvät mieleen lapsena ja teininä ihan toisella tavalla kuin aikuisena. 

Kun vanhemmat solvaavat, se on jotain peruuttamatonta. Anteeksipyyntö voi paikata jonkin verran, mutta tässä tapauksessa sitä ei edes koskaan tullut. 

Vierailija
17/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä rakastan sinua. [pieni tauko] On mahdollista rakastaa kahta naista yhtaikaa."

Tämä oli aika mykistävä toteamus, koska tuo toinen nainen oli vaimo, josta mies ei ollut tullut maininneeksi puolen vuoden seurustelumme aikana.

Vierailija
18/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai sinä oot jääny tuommoseks." -Isoisäni jonka näin ensimmäistä kertaa n. viiteen vuoteen. Tervehdin, hän vastasi noilla sanoilla.

Vierailija
19/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä kävisit ihan juutalaisesta", sanoi naispuolinen opiskelukaverini.

En oikein tiennyt, miten olisin suhtautunut tuohon väitteeseen. Myöhemmin kävi ilmi, että kaverin mielestä tyypilliset juutalaiset kasvonpiirteet olivat hyvin kauniita.

Vierailija
20/2721 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että näytän kuulemma sialta... lähes ainoa negatiivinen kommentti mitä oon ikinä saanut ulkonäöstä mutta kuitenkin niin paha että ei voi olla häiritsemättä.