Kelpuutatko eroiskän Tinderissä?
Kommentit (170)
En ainakaan sellaista eroiskää ottaisi jonka lapset tai ex kiukuttelevat uudelle puolisolle. Jos lapset mukavia eikä eksästä ole riesaa niin mikäs siinä.
T. Vela
Enpä usko että lähtisin kokeilemaan.
Poikkeuksia toki on, mutta jos suhde on lasten hankkimisen jälkeen päättynyt eroon, on aika todennäköistä ettei mies ole pystynyt arjen vastuunkantoon ja osannut joustaa omista jutuistaan. En minä sellaista halua omaan elämääni.
Olin sinkkuvuosieni aikana tekemisissä kolmen eri eroisän kanssa. Kaikki olivat jotenkin silmiinpistävän katkeria tilanteestaan. Eksän haukkuminen oli aika yleistä. Onneksi löysin lapsettoman miehen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat eivät keskity olemaan vanhempia vaan toisella jalalla leikkivät sinkkua? Keskitytään ajamaan kaksilla vankkureilla eikä sillä oleellisella? Olen erovanhempi eikä minua todellakaan kiinnosta dipata jalkaani mutaan uudestaan niinsanotusti kun olen jo kuivalla maalla ja pitäisi esittää jonkinlaista esimerkkiä jälkipolven edustajille. En vitsaile, vilpittömästi ja ehkä naiivisti kysyn.
Saanko omata omia harrastuksia vai pitääkö kaikki vapaa-aika olla vain ja ainoastaan lapsiani varten? Lapseni ovat liki aikuisia ja heillä omat omat menonsa, seurustelukumppanit ja harrastukset. Pitäisikö minun istua vain kotona odottamassa, jos jompikumpi sattuu tarvitsemaan?
Vierailija kirjoitti:
Olin sinkkuvuosieni aikana tekemisissä kolmen eri eroisän kanssa. Kaikki olivat jotenkin silmiinpistävän katkeria tilanteestaan. Eksän haukkuminen oli aika yleistä. Onneksi löysin lapsettoman miehen.
En tiedä miten laaja otanta kolme miestä on kertomaan yhtään mistään. Itse en ole yhdellekään treffi- tapailu- tai seurustekumppanille puhunut eksästäni. Joku on joskus kysynyt millaiset välit meillä on eksän kanssa ja olen silloin kysymykseen vastannut. Mitään tarvetta haukkua eksää minulla ei ole ollut missään vaiheessa. Meillä oli oma aikamme ja päädyimme eroon, mistä luulen kummankin olevan tyytyväinen. Kummankin elämä on mennyt parempaan. Miksi minun pitäisi haukkua lasteni toista vanhempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelpuuta suomalaisia naisia ollenkaan.
t. tinder-iskä
Et saiskaan🥲, että silleen hyvä.
Miten mielestäsi naisia saadaan? Miksi esineellistät naisia?
Kunpa olisikin niin, että ette ikinä enää lähestyisi minua missään tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksia toki on, mutta jos suhde on lasten hankkimisen jälkeen päättynyt eroon, on aika todennäköistä ettei mies ole pystynyt arjen vastuunkantoon ja osannut joustaa omista jutuistaan. En minä sellaista halua omaan elämääni.
Te suomalaiset naiset olette projisoivia narsisteja, loisia ja vapaamatkustajia. Ette tienaa, ettekä osaa kotitöitä. Rumiakin vieläpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Miksi ryhtyisin elättämään ja hyysäämään toisten rakkauden hedelmiä? Ei kiinnosta ollenkaan, koska itsellä ei lapsia, koulutettu, ura ja itsenäinen nainen. Haluan omia ja puhtaan pöydän josko. Yksi tällainen daddy sanoi minulle ettei lähde enää kuvioon, jossa naisella lapsia. Miten voit sanoa noin ja sulla on kuitenkin lapsi? Ei varaa! Ja yleensä näillä daddyilla on vielä vaatimuslista kakaroidensa lisäksi kumppanille. Siinäpä vaiheessa otat mitä saat, et voi kauheesti vaatia.
Tuskin edes osaisit hyysätä lapsia tai saisit kantaa heistä vastuuta. Onhan heillä isä ja äiti ja sun rooli olisi olla isän uusi puoliso.
Moni vanhapiikatyyppi kuvittelee, että heistä tulisi heti lapsen äitipuoli ja siis liioittelevat tärkeyttään kuviossa. Pelkosi on siis turha, et varmasti joutuisi lasten elättäjäksi vaikka halu
Juuri tämä että mies ei ole koskaan hoitanut omia lapsiaan, eikä osaa. Etsii omille lapsilleen hoitajaa pariutumalla heti. Mieluiten vielä lapsettoman kanssa, kun kuvittelee että toisen naisen lapset on sama kuin oma. Ei ole, varsinkaan niiden lasten mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä varmaan vaikuttaa naisen oma historia ja syyt siihen naisen omaan eroon. Itse esimerkiksi erosin hyvästä miehestä. Tai yhteinen päätöshän se oli. Mentiin yhteen nuorina ja klassisesti kasvettiin eri suuntiin. Mutta hyvä mies oli ja on edelleen vaikka lopulta väärä minulle olikin - minä hänelle. Ehkäpä tästä syystä mä en ole myöskään sinkkuna tehnyt mitään oletuksia miehistä eron perusteella vaan olen aina antanut jokaiselle mahdollisuuden ihan itse näyttää mulle mitä ovat miehiään.
Uusi puolisoni tuli jätetyksi kun hänen lapsensa oli hyvin pieni. Joku toinen olisi varmasti pitänyt sitä äärimmäisen suurena varoitusmerkkinä. Hyvä mies on taustastaan huolimatta, ja erittäin hyvä isä myös.
Vierailija kirjoitti:
"Oli elämäntilanteet mitkä hyvänsä, niin en jatkaisi suhteessa jossa toinen tapaa minua vain silloin kun ei ole parempaakaan tekemistä"
Ei kannatakaan enkä ole tuosta ylpeä. Nykyinen on lasten kanssa samalla viivalla ja mukana kaikessa.
Yllättävän moni nainen kuitenkin tyytyi rooliinsa ja pyysi, että voisimme tehdä jotain lasten kanssa, mutta en paria kertaa lukuunottamatta kokenut että he olivat lasteni tapaamisen arvoisia... Nykyinen kumppani on perheen toinen aikuinen.
Itselleni on käynyt toisinpäin, eli itse olisin halunnut tutustua toiseen kaikessa rauhassa kahdestaan, mutta toinen puski nopeasti suhdetta kohti sitä, että olisin ollut se perheen toinen aikuinen.
Tilanne alkoi kaikessa kiireessään ahdistaa sen verran, että ero oli täysin oikea päätös.
Vierailija kirjoitti:
Eli ero on aina miehen vika. Kaikki maailman eroiskät väsitivät juuri luodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kelpuuta suomalaisia naisia ollenkaan.
t. tinder-iskä
Hyvä vaan! Saamme uutta geeniperimää tänne. Samaa suosittelisin naisille jotka haluavat miehen, että ottakaahan ulkomaalaistaustainen. Toki pitää olla samaan tapaan kuin kenen tahansa kumppaniehdokkaan: kunnollinen ja itsereflektiokykyinen, eikä wacko. Älkää oikeesti ottako vaan jotain, kun ette tahdo olla yksin. Ihmiset on ihan 99% persiiiistä, joten valikoikaa tarkkaan. Luonne tulisi merkata enemmän, kuin vaikka akateemisyys. Ei akateemisyyteen edes vaadita huippuälykkyyttä, vaan keskivertoa-vähän keskivertoa korkeampaa, eli aikalailla käyrän normoimpaa yläkastia, tai vähän toiselle puolelle menevää. Yhtä hyvin neropatti voi asentaa talotekniikkaa, kuin olla lääkäri. On ihan laatikkoajattelua jos kelaa että akateemisyys = ainut älykkyyden todiste. Ja sitte: älä mieti mitä toiset kumppanistasi ajattel
Ihan yhtä huono tai hyvä geeniperimä on monissa muissakin maissa. Pariudutaan sukulaisten kanssa tai muutenkin on nenomat perinnölliset sairaudet. Ei mikään patenttiratkaisu. Lisänä ongelmat kulttuurierojen kanssa ja muiden ihmisten kanssa.
Olen itse radikaalivela, joten ei missään nimessä lisääntynyttä miestä. Suhde ei koskaan olisi tasavertainen - minulle kumppani on numero yksi, mutta minä en olisi hänelle ikinä yhtä lailla ykkössijalla.
En myöskään halua lapsia elämääni missään muodossa, ja vaikka ne olisivat aikuisia, ne saattavat alkaa lisääntymään ja mitäs sitten kun en halua olla missään tekemisissä lastenlasten kanssa? Joo ei toimisi. Mieluummin olen Ikisinkku.
N45
En, enkä Tinderin ulkopuolellakaan. En saisi tuollaisesta suhteesta kaipaamiani asioita, enkä usko että voisin oikein arvostaakaan miestä.
Vierailija kirjoitti:
'Mikä on todennäköisyys että löydät 60 kymppisen jolla on pieniä lapsia?'
-------
Ollessani deittisivustolla, näitä tuli vastaan pienessä ajassa kolme.
Ydinjätettä
Ei ikinä. En halua itse lapsia enkä niitä elämääni miehenkään kautta.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te suomalaiset naiset olette projisoivia narsisteja, loisia ja vapaamatkustajia. Ette tienaa, ettekä osaa kotitöitä. Rumiakin vieläpä.
Kärkevästi sanottu, mutta pahimmillaan suomalainen nainen on juuri tällainen worst of all worlds-tapaus. Näitä riittää tässä ketjussa. :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miksei? Jos on jakanut vastuun tasaisesti. Jos lapset ovat isällä vähemmän kuin äidillä, se on red flag. Eli isä ei kanna vastuutaan. Mäiden kanssa ei kannata seurustella. Joudut hoitamaan kohta miehenkin asiat.
Voiko noin typerää ihmistä ollakaan? Aika moni vanhempi muuttaa toiselle paikkakunnalle jossain vaiheessa eikä silloin voi mitenkään hoitaa lapsia 50 50%
Toivottavasti et tarkoita sitä että jos toinen vanhempi muuttaa parin vuoden välein, niin toisen pitää muuttaa aina exännperässä jotta 50 50 vanhemmuus toteutuu 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen vierestä seurannut, niin yksi iso ongelma uusperhekuvioissa on kamalat äidit. Ei se liity siihen, että mies olisi jättänyt edes naista tämän uuden naisen vuoksi ja usein sillä eksällä on vielä uusi mieskin. Silti sen lasten isän pitäisi olla "hyppysissä" ja hyppyytettävänä oman maun mukaan.
Edellisessä suhteessa kun tätä katselin, niin kyllä siinä mielessä kävi ja kysyinkin, että miksi lähtee niihin "hyppyytyksiin" mukaan. En oikein koskaan saanut tähän järkevää vastausta. Tein siitä itse johtopäätöksiä, ettei sitä erotyötä ole tehty ihan loppuun asti.
Jos meillä oli jotain sovittuna lapsivapaalle ajalle, unohtuivat ne kaikki sillä sekunnilla kun exänsä pyysi, että voisiko sittenkin ottaa tämän viikonlopun. En minä siitä kuitenkaan ala tuota exää syyttämään.
"Minulta riistettäisiin lapsi" jonka se uusperhesekoilija on siis riistänyt oikalta äidiltään ja jota pimppaa jollekin maholle panopiialle? Ja sitten se panopiika on uhri, kun häneltä viedään lapsi joka ei ole alun alkaenkaan ollut hänen? Anna mun kaikki kestää. Pysykää erossa toisten lapsista ja synnyttäkää omalla pillullanne omanne niin ei tule ongelmia.