Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpuutatko eroiskän Tinderissä?

Vierailija
27.06.2025 |

Miksi / Miksi ei? 

Kommentit (170)

Vierailija
101/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että lähtisin kokeilemaan.

Poikkeuksia toki on, mutta jos suhde on lasten hankkimisen jälkeen päättynyt eroon, on aika todennäköistä ettei mies ole pystynyt arjen vastuunkantoon ja osannut joustaa omista jutuistaan. En minä sellaista halua omaan elämääni.

Te suomalaiset naiset olette projisoivia narsisteja, loisia ja vapaamatkustajia. Ette tienaa, ettekä osaa kotitöitä. Rumiakin vieläpä.

Kärkevästi sanottu, mutta pahimmillaan suomalainen nainen on juuri tällainen worst of all worlds-tapaus. Näitä riittää tässä ketjussa. :D

Käsittääkseni valtaosa suomalaisista naisista on kyllä töissä. Miesten työttömyysaste on yleensä korkeampi kuin naisten. 

Vierailija
102/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miksi ryhtyisin elättämään ja hyysäämään toisten rakkauden hedelmiä? Ei kiinnosta ollenkaan, koska itsellä ei lapsia, koulutettu, ura ja itsenäinen nainen. Haluan omia ja puhtaan pöydän josko. Yksi tällainen daddy sanoi minulle ettei lähde enää kuvioon, jossa naisella lapsia. Miten voit sanoa noin ja sulla on kuitenkin lapsi? Ei varaa! Ja yleensä näillä daddyilla on vielä vaatimuslista kakaroidensa lisäksi kumppanille. Siinäpä vaiheessa otat mitä saat, et voi kauheesti vaatia.

En mäkään lähde isälapsikuvioon mukaan vaikka omakin lapsi löytyy. Miksi lähtisin kun se ei minulle sovi, ja lapsettomia miehiä riittää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, miksei? Jos on jakanut vastuun tasaisesti. Jos lapset ovat isällä vähemmän kuin äidillä, se on red flag. Eli isä ei kanna vastuutaan. Mäiden kanssa ei kannata seurustella. Joudut hoitamaan kohta miehenkin asiat.

Voiko noin typerää ihmistä ollakaan? Aika moni vanhempi muuttaa toiselle paikkakunnalle jossain vaiheessa eikä silloin voi mitenkään hoitaa lapsia 50 50% 

Toivottavasti et tarkoita sitä että jos toinen vanhempi muuttaa parin vuoden välein, niin toisen pitää muuttaa aina exännperässä jotta 50 50 vanhemmuus toteutuu 😂

Mitä typerää tuossa oli? Typeräähän se on hankkia lapsia ja sitten muuttaa pois jottei näkisi niitä enää yhtä usein, vielä typerämpää olisi ottaa tuollainen kumppani. Muuttaminen on Suomessa yleensä vapaaehtoista, emme elä Kiinassa jossa valtio määrää asuinpaikkasi. 

Vierailija
104/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaa jos profiilin sisältö ei ole tyyliin "hullujen eksien kanssa yritetään lapsia kasvattaa, mutta ne yrittää vieraannuttaa mut lapsista, vihaan niitä ämmiä". 

Eli suomeksi sanottuna lapset ei vaikuta ellei a) lapsia ole monelle naiselle

b) ole selviä ongelmia lasten äidin kanssa

Vierailija
105/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkään tapailuun tai seksiin kävisi eroiskäkin.

Vakavampaan suhteeseen hakisin aikuisten (tai aikuistuvien) lasten isää.

Syy: itsellä aikuiset lapset, niin helpompaa, kun kumppani suurin piirtein samassa vaiheessa.

Kuusi vuotta sitten löysin eroiskän Tinderistä. Edelleen ollaan yhdessä, mutta tämä vuoroviikkopelleily syö sielua. Onneksi mies on muilta ominaisuuksiltaan erinomainen, niin jaksaa lapsetkin siinä sivussa.

Vierailija
106/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa, mutta jos eroaisin niin ensisijaisesti voisin ajatella lapsetonta miestä, sikäli kun ottaisin enää miestä ollenkaan. Joillekin aikuiset lapset on enemmän ok, mutta minusta niiden kanssa voi olla käytännössä jopa hankalampaa, jos ovat paljon isänsä elämässä ja lähtökohtaisesti nuivia ketä tahansa uutta naista kohtaan. 

Sama juttu. En huolisi pienten lasten isää, enkä yh-iskää. 

Vierailija
107/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-iskä olisi ehdoton nou nou.

Vierailija
108/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään lapseton.

Vierailija
109/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietysti, olen itsekin eronnut. Mutta kauhean pienet lapset (ja monta..) olis vähän haastavaa kun itselläni lapset jo 16, 18 ja 19v ja kaikki helppoa ja mukavaa. Isommilla ajokortit, työt ja paljon jo omaa elämää. Nuorin itsenäinen ja helppo jos lapsista saa niin sanoa. Joka tapauksessa heidän kanssa elämä on tosi kivaa ja ollaan paljon yhdessä. Uusperhettä en ikinä perustaisi.

Mutta lapsettomilla viikoilla mikä ettei eronnut lasten isä kävisi, nykyinen mies on nuorempi ja lapseton ja onhan se toki arki varmaan näin helpompaa kun on vaan minun lapset siinä mukana osin. Ensimmäiset 2 vuotta oltiin niin että eivät ikinä edes tavanneet eli lapset voi mielestäni pitää helpohkosti omana kokonaisuutena ja tavata kumppania sillon kun he ovat toisen vanhemman kanssa.

Mihinkään eroriitoihin en ikinä sekaantuisi ja hankalat välit exään myös toisella iso miinus..

N47

Vierailija
110/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajissa oletuksena se ongelma, että yhteistä lapsetonta aikaa on todella vähän. En halua ketään esitellä omille lapsilleni tai tutustua kenenkään toisen lapsiin nopeasti. Ellei yhteistä lapsetonta aikaa löydy, niin tutustuminen jää helpolla pintapuoliseksi tai viestittelyn varaan, jolloin tunteiden syttymiselle on huonommat todennäköisyydet.

Vierailija
111/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että lähtisin kokeilemaan.

Poikkeuksia toki on, mutta jos suhde on lasten hankkimisen jälkeen päättynyt eroon, on aika todennäköistä ettei mies ole pystynyt arjen vastuunkantoon ja osannut joustaa omista jutuistaan. En minä sellaista halua omaan elämääni.

Te suomalaiset naiset olette projisoivia narsisteja, loisia ja vapaamatkustajia. Ette tienaa, ettekä osaa kotitöitä. Rumiakin vieläpä.

Kärkevästi sanottu, mutta pahimmillaan suomalainen nainen on juuri tällainen worst of all worlds-tapaus. Näitä riittää tässä ketjussa. :D

Käsittääkseni valtaosa suomalaisista naisista on kyllä töissä. Miesten työttömyysaste on yleensä korkeampi kuin naisten. 

Töissä kyllä, mutta usein niin nimellisellä palkalla, että perheen talous on enimmäkseen miehen harteilla. Syyt tähän ovat tietysti osin rakenteellisia.

Vierailija
112/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen vierestä seurannut, niin yksi iso ongelma uusperhekuvioissa on kamalat äidit. Ei se liity siihen, että mies olisi jättänyt edes naista tämän uuden naisen vuoksi ja usein sillä eksällä on vielä uusi mieskin. Silti sen lasten isän pitäisi olla "hyppysissä" ja hyppyytettävänä oman maun mukaan. Pahimmillaan mies on ollut tovin yksin eron jälkeen, kun ex-vaimo jätti ja siinä vaiheessa ex-vaimo tottui siihen, että entinen mies on passaamista ja joustamista varten. Sitten kun siihen kuvioon tulee uusi nainen, niin alkaa kiusanteko ja terrorisointi. Lasten kautta ja muutenkin. Yhtäkkiä elarit ei riitä, tapaamisia säädetään, syytetään lasten laiminlyönnistä, vaikka tekisi kaikkensa jne. 

Minä olen onnekas uusperheen äitinä, kun miehen ex-vaimo ei puuttunut meidän elämään. Hiukan myrkytti tyttöjä teini-iässä, mutta ei mitään isoa ja sekin loppui, kun tytöt aikuistui ja alkoivat itse muodostaa kantoja asioihin. Välit on a

Esimerkkisi on kuin suoraan elämästäni! Miehen ex toimi juuri kuvaamallasi tavalla vuosikausia. Miten voikin sattua noin osuva kirjoitus! 😁

Vierailija
113/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselliselle naiselle varmaan ihan ok ratkaisu eikä oikein voi muuta vaatiakaan jos itselläkin niitä lapsia on, mutta lapsettoman naisen kannattaa kiertää nämä kaukaa, riippumatta siitä, onko lopullisesti lapseton vai haluaako lapsia tulevaisuudessa. Poikkeuksen tekisin korkeintaan jos mies olisi kaikilta muilta ominaisuuksiltaan ihan täysi kymppi: helvetin hyvän näköinen, älykäs, hauska, hyvä keskustelija, varakas. 

Vierailija
114/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vähän toki riippuu yksilöllisestä tilanteesta, mutta varsinkaan mitään vuoroviikkorallia ja happamien eksien järjestämää draamaa en katselisi. Lisäksi jos lapset ovat pieniä, herää kysymys, että kenen aloitteesta on erottu ja miksi. 

Vierailija
115/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen muinainen, lyhytaikaiseksi jäänyt suhde: Miehellä edellisestä liitosta kaksi lasta, joista toinen oli väkivaltainen esiteini-ikäinen nepsy. Ex-muija oli aivan sairaalloisen mustasukkainen, vaikka oli itse pettänyt miestään. Lastenhoidon sun muun suhteen oli jotain helvetillistä vääntöä koko ajan. Itsellä oli vielä toive omasta lapsesta, mutta totesin, että tähän sirkukseen en sellaista tee. 

Vierailija
116/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet kakrut ehdoton ei.

Teini-ikäinen saattaa mennä.

Minkään toisen naisen lapsia en ala elättämään, mutta jokin minimaalisen mitättömän pieni kiinnostus minulla on perhe-elämään, koska sellaista en todennäköisesti tule ikinä kokemaan (koska aihe lähinnä kuvottaa.) 

Eri asia, jos kakrut on jo hommattu ja ne tulevat elämääni, mutten siltikään ole mitenkään vastuussa heistä. Sillä tavalla kiinnostaa ihan minimaalisen vähän.

Vierailija
117/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos nyt pitäisi lähteä tosissaan elämänkumppania etsimään, niin oman ikäiset sinkkuisät olisivat tietysti varteen otettava vaihtoehto, kun itsekin olen sinkkuäiti.

Käytännössä olen huomannut, että lapsi toimii hyvin sen karsimiseen, onko OIKEASTI ihastunut vai ei. Minulle lapset on todellakin ok ja pidän niistä, mutta olen huomannut, etten halua alkaa pienen lapsen isän kanssa millekään, jos ei ole tarpeeksi tunteita. Siis vaikka olisi "ihan kiva" ja ihan komea ja kaikkea, niin tarvii sen kunnon kiiman ja halun olla yhdessä, ettei se pieni lapsi/lapset/lapsilauma jarruttele. Sit jos on oikeasti tunteita ja kunnolla, niin eihän siinä mitkään lapset haittaa ollenkaan, kun pääasia on saada olla sen oman rakkaan rinnalla.

Siispä lapsi tosiaan karsii turhat tapaukset. 

Vierailija
118/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli hankala kysymys, että suurin osa miehistähän ei kerro lapsistaan Tinderissä. Ei profiilissa eikä välttämättä ensin keskustelussakaan, ellei itse tajua erikseen kysyä. Sitten se saattaa ilmetä joskus viikon viestittelyn jälkeen puolivahingossa silleen "ai niin juu". 

Vierailija
119/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli hankala kysymys, että suurin osa miehistähän ei kerro lapsistaan Tinderissä. Ei profiilissa eikä välttämättä ensin keskustelussakaan, ellei itse tajua erikseen kysyä. Sitten se saattaa ilmetä joskus viikon viestittelyn jälkeen puolivahingossa silleen "ai niin juu". 

Varmaan seksiä/kevyttä juttua sitten etsimässä?

Vierailija
120/170 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä moista, mut muuten en, JOS yksikään oma lapsi on missään yhteydessä häneen, tai lapsien äiti on. Koskaan. Siinä menee ehdoton raja ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä