Suosittele sähköautoa - tai kerro mitä et enää ostaisi
Aion vaihtaa autoa ja aion vaihtaa täyssähköön. Nyt kiinnostaisi sekä ruusut että risut täyssähkäreistä kokemusten pohjalta. Onko sulla hyvä vai huono sähkäri?
Budjetti vois olla joku max 40-45 tonnia.
Kommentit (299)
Vw id 7. Oikein hyvä on. Aiemmin oli ensimmäisen sukupolven id 4, siinä oli lapsenvikoja.
Fordin täyssähköllä on kuulemma volkkarin tekniikka ja 5 vuoden takuu. Kuulostaa hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen virhe on laittaa sähköautoon noin paljon euroja kiinni,liisaa mieluummin jos haluat sähköautoilla.
En ole perehtynyt siihen liisaamiseen lainkaan. Varmaan pitää.
Mietin budjetin lähinnä sitä kautta että en haluaisi kovin vanhaa tai kovin paljon ajettua mutta toisaalta en ihan uuttakaan. Jos pääsen halvemmalla kuin 40-45 niin plussaahan se vaan on. Vanhasta saan hyvitystä ehkä n. 15.
Vierailija kirjoitti:
Vw id 7. Oikein hyvä on. Aiemmin oli ensimmäisen sukupolven id 4, siinä oli lapsenvikoja.
Fordin täyssähköllä on kuulemma volkkarin tekniikka ja 5 vuoden takuu. Kuulostaa hyvältä.
Ford ja VW on molemmat ollut mietinnässä. Kia myös, onko siitä kellään kokemusta?
Vag on ihan paskoja bugisia ja kalliita ja kia on jatkuvaa pim pim pim ääntä ja myös liian kallis. Ota mb tai bmw
Kierrä Teslat kaukaa. Paljon pyöräntuennan vikoja.
Joo, Tesloissa on paljon ongelmia. Itseajavuus on myös syvältä niissä.
Vierailija kirjoitti:
Jännää kun mulla ollut jo 3 Teslaa ja olen ajanut niillä yhteensä noin 300t ja yhdessäkään ei ole sellaisia vikoja ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ford ja VW on molemmat ollut mietinnässä. Kia myös, onko siitä kellään kokemusta?
Itse katsoin Simo Lammikon videon noista VW sähköautoista niin eipä tee enää mieli sellaista ostaa.
Tesla on kaikista laadukkain ja huoltovapaa.
Itse oon ajanut täyssähköllä 2 lumimyräkkäpäivää. Ensimmäisen 5km:n aikana, auto oli ollut lämpimässä tallissa latauksessa, range putosi n. 100km, joten jos ajat pitkää matkaa, varmista, että akut ovat riittävän isot ja kunnossa. Pikalataus ja akkujen esilämmitys ovat myös hyviä ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tesla on kaikista laadukkain ja huoltovapaa.
Kyllä
Hyundai ioniq 6 on kai paras sähköauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännää kun mulla ollut jo 3 Teslaa ja olen ajanut niillä yhteensä noin 300t ja yhdessäkään ei ole sellaisia vikoja ole ollut.
No sinulla on sitten sattunut hyvä tuuri. Tuttavallani ei niin hyvä. Tuossapa osviitaksi yksi lehtiartikkelin pätkä: https://moottori.fi/tyyppiviat/tesla-model-3-tyyppiviat/
Nissan Ariya ollut lainassa, tuon voisin itse ostaa oli todella hyvä ajokokemus. Ei tosin taida olla uusinta uutta enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, enempää kolmeahan niitä ei ole tosiaajn valmistettu, sinulla on ollut ne kaikki joten kokemuksesi ovat täysin 100 % yleistettävissä koskemaan koko autokantaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sähköautoista kenties helpoimpia ja halvimpia korjata.
Hankala suositella varauksetta, kun mikään malli ei ole ollut markkinoilla kovin kauaa. Korroosio yms. ongelmat paljastuvat vasta tulevaisuudessa. Id.3 on talaoudellinen ja kaikki lastentauditkin on vihdoin korjattu. Ei ole ollut vuoteen minkäänlaisia softaongelmia.
Osta 2v vanha sähköauto niin uuden hinnasta 40-50% pois eikä vielä häpeä uuden rinnalla.
Ensimmäinen virhe on laittaa sähköautoon noin paljon euroja kiinni,liisaa mieluummin jos haluat sähköautoilla.