Me naiset: Henna, 40v, ei löydä kumppania
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010511189.html
Tuossa Me naiset -lehden artikkelissa on haastateltu Turussa asuvaa 40-vuotiasta Hennaa, joka on ollut sinkkuna 7 vuotta. Hän kovasti toivoisi löytävän miehen. Hän kertoo, että on viimeiset 6 vuotta ollut alakouluikäisen lapsen totaali-yh, joten sekin vaikeuttaa kumppanin löytymistä, kun pitää aina hankkia lapsenvahti kun menee treffeille. Siksi deittien järjestäminen on vaivalloista, kun ei voi milloin vaan lähteä.
Mä kyllä vähän ihmettelen, että jos se lapsi on nyt alakouluikäinen, niin miksei hän voisi olla kotona yksin 2-3 h ajan, kun mutsi käy kaupungilla treffeillä? Onhan sitä yksinhuoltajiakin, jotka tekevät vuorotyötä, eli jos lapsella päättyy koulupäivä klo 13 ja yh-vanhempi pääsee töistä klo 21, niin se lapsihan on ollut silloin koko illan kotona yksin.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia ole esteelle suhteelle. Naisen nirsous on. Ottakoot lapsen mukaan treffeille ja jos mies pelkää lasta niin ei se ole naiselle sopiva kumppani silloin. Naisilla on kuitenkin kaikenlaisia ihme vaatimuksia nykyään ettei normaali mies kelpaa naisille.
Pitää olla aika huono ukko, jos ei yllä vaatimuksien tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen naisvihapalsta tämä on?
Siirtyivät ylilaudalta tänne, kun sinne tuli kirjautumispakko. Eivät uskalla kirjoitella näitä juttujaan muuten kuin anonyymina. Pelkurit :D
Ennen muunlaista nettikirjoittelua ei ollutkaan! Kaikki vain ja ainoastaan anonyymiä. Se ei käynyt.
Oletko käynyt koskaan lukemassa tuota palstaa? Se on edelleen täynnä kaikkea todella kammottavaa tekstiä ja ennen kirjautumispakkoa kirjoittelu oli vielä häiriintyneempää. Ihmiset (miehet) on niin sekopäisiä nykyään, että pakko on tuota joukkohulluutta jotenkin rajoittaa.
En mutta olen roikkunut tarpeeksi kauan internetin sivukujilla että olen nähnyt kaiken, aivan kaiken. Siitäkin huolimatta sensuuri ja rajoitukset ovat väärin. Vastuu on lukijalla, ei ajatuspoliisilla.
Se, että ei halua lisää lapsia, on monelle lapsettomalle miehelle turn off. Lisäksi tuosta ei käy ilmi hänen kriteereitään. Mitähän sieltä löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsia ole esteelle suhteelle. Naisen nirsous on. Ottakoot lapsen mukaan treffeille ja jos mies pelkää lasta niin ei se ole naiselle sopiva kumppani silloin. Naisilla on kuitenkin kaikenlaisia ihme vaatimuksia nykyään ettei normaali mies kelpaa naisille.
Miksi lapsi pitäisi altistaa mahdolliselle uudelle kumppanille? Ei se lapsi ole mikään lelu tai testityökalu.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisen kanssa seurusteltaisiin? Itse kävin treffeillä totaali-yh-isän kanssa. Asia siis selvisi vasta siinä kahvitellessa. Äijä pääsi kotoa kyllä 1-2 tunniksi treffeille, mutta ei olisi siis koskaan päässyt sen enempää. Ei yökylään, ei pe tai la illan viettoon tms. Enkä minä haluaisi tutustua lapseen seurustelun alussa moneen kuukauteen. Joten jätin tutustumisen siihen.
Mun mies oli 8-vuotiaan tytön totaali-yh kun tavattiin (leski, menettänyt ensimmäisen vaimonsa syövälle). Kyllä se ainoa tapa oli tutustua lapseen heti. Mutta ei me toki heti esitelty mua minään isän tyttökaverina tai uutena naisena, ihan vaan kaverina joka nyt siinä yhä enenevässä määrin pyöri. Meillä meni kauhean hyvin, tytär aika äkkiä lämpesi mulle ja selvästi tykkäsi siitä kun esim. minäkin olin vaikka kesälomamatkalla mukana eikä pelkkä isänsä. Ei me taidettu ennen kihlautumista koskaan mitenkään julistaa, että nyt me ollaan pariskunta, mutta selvää se oli tyttärellekin toki kauan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsi pitäisi altistaa mahdolliselle uudelle kumppanille? Ei se lapsi ole mikään lelu tai testityökalu.
Mä en suoraan sanoen ymmärrä tätä, että miksi mukava tavallinen ihminen siinä pyörimässä jotenkin vahingoittaisi lasta. Ei sitä tarvi edes heti kertoa, että tämä on nyt sitten äidin uusi miesystävä, ja sun isäpuoli. Ei tietenkään. Silloin tulee vaan niitä pettymyksiä, jos homma ei toimikaan. Mutta kun ei luo mitään oletuksia suhteen laadusta, niin ei se lasta vahingoita, jos joku kaveri aikansa pyöri siinä nurkissa, sitten katosi.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei halua lisää lapsia, on monelle lapsettomalle miehelle turn off. Lisäksi tuosta ei käy ilmi hänen kriteereitään. Mitähän sieltä löytyy?
Jos deittailee yli 35-vuotiaita naisia, pitää varautua siihen ettei siellä moni halua lapsia tai enempää lapsia. Ei se voi suuri turn off olla, jos on kuitenkin tuon ikäluokan naisista kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en suoraan sanoen ymmärrä tätä, että miksi mukava tavallinen ihminen siinä pyörimässä jotenkin vahingoittaisi lasta. Ei sitä tarvi edes heti kertoa, että tämä on nyt sitten äidin uusi miesystävä, ja sun isäpuoli. Ei tietenkään. Silloin tulee vaan niitä pettymyksiä, jos homma ei toimikaan. Mutta kun ei luo mitään oletuksia suhteen laadusta, niin ei se lasta vahingoita, jos joku kaveri aikansa pyöri siinä nurkissa, sitten katosi.<
Ethän sä voi ekoilla tai vielä tokillakaan treffeillä tietää millainen se mies on, onko mukava vai ei. Sehän kai niiden treffien tarkoitus on, selvittää asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtyivät ylilaudalta tänne, kun sinne tuli kirjautumispakko. Eivät uskalla kirjoitella näitä juttujaan muuten kuin anonyymina. Pelkurit :D
Laudalla ei ole kirjautumispakkoa.
Olen nelikymppinen sinkkumies.
Pari vuotta sitten kävin treffeillä samankaltaisen yh-naisen kanssa, joka profiilin perusteella vaikutti maanläheiseltä ja kivalta.
Sitten tavatessa hän ei kysynyt minulta ainuttakaan kysymystä, vaan valitti elämäänsä ja vihjasi, että häntä ei kannata sitten rasittaa viesteillä liikaa. No jos olisin chad, lopputulos olisi varmaan ollut
Naisten ja miesten sinkkuus ovat niin eri asioita, että niille voisi keksiä eri nimet.
Sinkkunainen voisi olla vaikka tsabbaruu-nainen ja mies edelleen sinkkumies.
Tsabbaruunainen = loputtomasti seksiä ja ihailua, todella kovat kriteerit seksille ja kovat kriteerit parisuhteelle
Sinkkumies = intiimielämässä ammottava musta aukko, olet käytännössä sukupuoleton möykky
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun kerran olet lapsen tehnyt ja päätynyt yksinhuoltajaksi niin se oli sitten siinä. Ei ikinä enää uutta suhdetta tai omaa aikaa aikuisen kumppanin kanssa.ok
Kuitenkin toisessa jutussa tämä Henna on kertonut näin, eli isovanhemmat hoitaa lasta:
Krapulat vaihtuivat aamulenkkeihin
Henna Tihilä, 37, Turku:
Olen 6-vuotiaan tytön yksinhuoltaja. Äitiys ei ole estänyt minua pitämästä hauskaa, olen aina tykännyt juhlia. Joka kerta, kun sain lapsen hoitoon isovanhemmilleen, lähdin viihteelle. Krapulapäivät kuluivat sohvanpohjalla toipuessa, ja totta kai söin silloin ihan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun kerran olet lapsen tehnyt ja päätynyt yksinhuoltajaksi niin se oli sitten siinä. Ei ikinä enää uutta suhdetta tai omaa aikaa aikuisen kumppanin kanssa.ok
En tiedä mistä tuon tulkinnan vedit, mutta ok tosiaan. Minusta ekat treffit eivät ole mikään testialusta sille, pelkääkö mies lapsia vai ei. Kuulostaa vastuuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi, tiedät itsekin että eronneiden lapset joutuu katsomaan vierestä vanhempien loputonta värkkirallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen muunlaista nettikirjoittelua ei ollutkaan! Kaikki vain ja ainoastaan anonyymiä. Se ei käynyt.
Oletko käynyt koskaan lukemassa tuota palstaa? Se on edelleen täynnä kaikkea todella kammottavaa tekstiä ja ennen kirjautumispakkoa kirjoittelu oli vielä häiriintyneempää. Ihmiset (miehet) on niin sekopäisiä nykyään, että pakko on tuota joukkohulluutta jotenkin rajoittaa.
En mutta olen roikkunut tarpeeksi kauan internetin sivukujilla että olen nähnyt kaiken, aivan kaiken. Siitäkin huolimatta sensuuri ja rajoitukset ovat väärin. Vastuu on lukijalla, ei ajatuspoliisilla.
Usein sananvapautta käytetään perusteluna sille, ettei nettipalstoilla puututa vihamielisiin tai sekopäisiin viesteihin. Mutta mitä tapahtuu, kun mitään ei moderoida?
Ongelmana on, että tällaiset viestit voivat toimia vahvistuksena ihmisille, joilla on jo valmiiksi synkkiä tai epävakaita ajatuksia. Kun joku näkee jatkuvasti vihaa, halveksuntaa tai väkivallan ihannointia, hän voi alkaa uskoa, että se on normaalia. Että hänen ajatuksensa ovat hyväksyttyjä ja jaettuja.
Tällainen ilmapiiri voi antaa sysäyksen jollekin, joka muuten olisi jäänyt vain ajatuksen tasolle. Vaarana ei ole pelkkä mielipide, vaan todelliset seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin toisessa jutussa tämä Henna on kertonut näin, eli isovanhemmat hoitaa lasta:
Krapulat vaihtuivat aamulenkkeihin
Henna Tihilä, 37, Turku:
Olen 6-vuotiaan tytön yksinhuoltaja. Äitiys ei ole estänyt minua pitämästä hauskaa, olen aina tykännyt juhlia. Joka kerta, kun sain lapsen hoitoon isovanhemmilleen, lähdin viihteelle. Krapulapäivät kuluivat sohvanpohjalla toipuessa, ja totta kai söin silloin ihan mitä sattuu.
Oho, no jopas. Tässä se taas paljastuu että sinkkuuden takana on usein kyllä ihan omiakin valintoja ja mokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä tuon tulkinnan vedit, mutta ok tosiaan. Minusta ekat treffit eivät ole mikään testialusta sille, pelkääkö mies lapsia vai ei. Kuulostaa vastuuttomalta.
siis ei kai se lapsi mukana siellä ole!! ja muutenkin miten ja missä ihmeessä nainen voi tarkastella ja tutustua miehen sielunmaisemaan jos ei ekoilla treffeillä!!??
Pullukat nyt vaan on turn off big time
Vierailija kirjoitti:
Jo pelkkä sana totaali-yh nostattaa hieman oksennusta kurkkuun, koska se on pelkästään uhriutumisen maksimoimiseksi keksitty titteli.
Haiskahtaa vieraannuttamiselta.