Me naiset: Henna, 40v, ei löydä kumppania
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000010511189.html
Tuossa Me naiset -lehden artikkelissa on haastateltu Turussa asuvaa 40-vuotiasta Hennaa, joka on ollut sinkkuna 7 vuotta. Hän kovasti toivoisi löytävän miehen. Hän kertoo, että on viimeiset 6 vuotta ollut alakouluikäisen lapsen totaali-yh, joten sekin vaikeuttaa kumppanin löytymistä, kun pitää aina hankkia lapsenvahti kun menee treffeille. Siksi deittien järjestäminen on vaivalloista, kun ei voi milloin vaan lähteä.
Mä kyllä vähän ihmettelen, että jos se lapsi on nyt alakouluikäinen, niin miksei hän voisi olla kotona yksin 2-3 h ajan, kun mutsi käy kaupungilla treffeillä? Onhan sitä yksinhuoltajiakin, jotka tekevät vuorotyötä, eli jos lapsella päättyy koulupäivä klo 13 ja yh-vanhempi pääsee töistä klo 21, niin se lapsihan on ollut silloin koko illan kotona yksin.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Jep jep. Jos tämä leidi itse huomaa sen deittailun olevan hankalaa niin arvaapa minkä päätöksen se mies tekee jatkuvasta säätelystä puhumattakaan mahdollisesta parisuhteesta naisen kanssa jolla on jonkun muun tekemä kersa ja jota pitää vaalia kuin omaa.
Joku mies voi arvostaa siitä, ettei tarvitse kestää pikkuvauva-aikaa, jolloin on yövalvomista, itkua ja vaippojenvaihtoa. Saa ikäänkuin valmiin paketin. Joissakin perheissä "vieras" lapsi voi kosvastikin kiintyä isäpuoleen tai äitipuoleen ja päinvastoin. Tuntemani nainen muisteli aina lämmöllä isäpuolta, joka oli ollut kiltti ja reilu, kun oma äiti oli usein vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksikään selväjärkinen mies ei toisen miehen ruikkimisia katsele. ällöttää koko ajatuskin.
Älä puhu selväjärkisistä kun et sellaisista mitään tiedä.
Asteikolla yhdestä viiteen miten suurta sielunsukuisuutta tunnet Hennaan?
Hahahahhaa!! just näin äijä!
Vierailija kirjoitti:
Henna on siis incel.
Krantcel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yksikään selväjärkinen mies ei toisen miehen ruikkimisia katsele. ällöttää koko ajatuskin.
En mitään. Söpöä kun röllit triggeröityy. Vain vajaamielinen mies höpisee jostain ruikkimisista. Tai ehkä se on alemmissa sosiaaliluokissa tapana, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla syynä, että hänen kaksi pitkää parisuhdettaan ja jopa vuoden kestänyt tapailusuhde ovat kaikki kaatuneet?
Ei tällainen ole nykyään ollenkaan harvinaista, eikä välttämättä ensisijaisesti johdu hänestä. Paljon on sitoutumishaluttomia miehiäkin nykyään. Tai sitten tulee vastaan vaan se, ettei sovitakaan riittävän hyvin yhteen, että loppuelämää yhdessä voisi harkita.
Itse 50 v, ja mulla elämässä ollut 3 pitkää parisuhdetta, 1-4 vuotta. Ekassa molemmat oli vaan liian nuoria, eikä valmiita sitoutumaan ja aikuistumaan. Toisessa miehen päihde- ja mt-ongelmat sai aikaan sen, että katsoin parhaaksi lähteä, vaikka rakastinkin häntä kovasti ja hänkin minua - minun haaveissani oli lapsiperhe, eikä sekoilevan ja sekakäyttävän kanssa voi semmoista perustaa. Kolmas parisuhde oli alle nelikymppisenä, ja alkoi lupaavasti, molemmilla oli
Kuka ne miehet valitsi jos et sinä? Kuka päätti jäädä toimimattomiin suhteisiin? En ymmärrä mitä edes saa sellaisesta asenteesta, jossa mikään ei koskaan ole ollenkaan oma vika. Sehän tarkoittaa että olet täysin tuulen riepoteltavana, et mahda asioille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät kävellä kadulla tai missään, missä liikkuu muita ihmisiä? Kaikilla heillä on jossain biologinen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mee sä tossukka kasvattamaan muiden miesten kakaroita ja matelemaan sen kilokeijuyyhoon oikkujen edessä. säälittävää.
Kilokeiju? Ainakaan tuon jutun yyhoo ei näytä lainkaan ylipainoiselta kuvan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Söpöä kun röllit triggeröityy. Vain vajaamielinen mies höpisee jostain ruikkimisista. Tai ehkä se on alemmissa sosiaaliluokissa tapana, en tiedä.
et taida tietää paljoakaan mistään. meehän nyt vaan höpöttämään meikeistä ja realitysarjoista bimboporukas kanssa.
Ehkä hänellä on tosiaan aika ohuet mahdollisuudet löytää oikeasti kelvollinen kumppani.
Hyviä sinkkumiehiä ei kasva joka oksalla. Ikävä kyllä tuossa iässä niitä on, mutta yhtä kunnollista vastaan on kolme miestä, joilla on joko mt-ongelma, päihdeongelma, muu iso elämänhallintaan liittyvä ongelma, tai on vain läpeensä ilkeä.
En sano tätä sinkkumiehiä halveksuakseni - olen itsekin mies - mutta nykyisin juuri ongelmaiset miehet ovat niitä, jotka parisuhteista putoavat pois, jos sellaisia edes saavat muodostettua. Tästä on tullut se virhepäätelmä, että miehet voivat sinkkuna huonommin - päin vastoin, huonosti voivat miehet sinkkuuntuvat suurella todennäköisyydellä.
Hyvät, kelvolliset, ongelmattomat sinkkumiehet eivät välttämättä enää ole pian sinkkuja. Heille on kysyntää kaikissa ikäluokissa. Moniongelmaiset miehet ovat sinkkuja, koska he eivät yksinkertaisesti ole parisuhdekelpoisia. Moniongelmaisia (erityisesti päihteet + mt-ongelmat) on miehissä paljon enemmän kuin naisissa, koska naiset hakeutuvat hoitoon jatkuvasti matalammalla kynyksellä, eivätkä päästä ongelmiaan yleensä niin pahaksi kuin miehet.
Jos myönnettäisiin, että naisten "nirsouden" takana on yksinkertaisesti kelvollisten miesten puute (kaikissa muissa ikäluokissa paitsi nuorimmissa) ja sen aiheuttamat reaktiot naisissa (ei jaksa katsella enää ongelmaisia miehiä), niin asiaa päästäisiin ihan oikeasti ratkomaan.
Olen itse hyvin huolissani siitä, että tässäkin keskustelussa ei puhuta asiasta sen oikealla nimellä: miesten hoitamattomista mt-ongelmista ja päihdeongelmista (sekä muista addiktioista ja sosiaalisista ongelmista).
Niitä on todella paljon. Miehet käyttävät päihteitä todella paljon. Miehillä on todella paljon hoitamattomia mt-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En monäkäämn noin 40 vuotiaana miehenä ole löytänyt ja kohdannut itselleni sopivaa kumppania. - Mutta en myöskään ole rohjennut hankkimaan lapsia yksin, joten olen myös lapseton. Mutta minusta tuskin saisi vain tämän vuoksi juttua lehteen kun vastaavantapaisia mieskohtaloita tässä(kin) maassa on aika monta.
Aika monta lehtijuttua on tehty sun kaltaisista miehistä.
No joo. Mutta aika harvaa jaksaisi kiinnostaa.- Vaikka toisaalta mieleeni muistui juuti viime talvena Hesarissa ollut juttu mihestä, joka ie ollut koskaan seurustelly/ ollut parisuhteessa ja tuota artikkelia kyllä läytiin varsin laajastikin tällä palstalla läpi. Itse nostin siinä ollelleelle miehelle hattua rohkeudesta esiityä ja olla jutussa omilla kasvoillaan (, kuten Hennalllekin tässä jutussa) ja kertoa omasta sinkkuudestaan.
On mielenkiintosiat pohtia miten kuvaukset pidempään ellei peräti aina sinkkuan olleista miehistä vs. vastaavan kokemusken omaavista naisista eroaa toisistaan.
Esimerkiksi vaikka parisuhde ja seksin "saaminen" eivät ole yski ja sama asia ei tietenkään niin näitä asioita on monesti käsitelty enemmän ja vähemmän rinnakkain. Ja josta jälkimmäisenä esimerkkinä, että minusta on vaikuttanut sille, että moni tämän palstan kirjoittaja on sitä mieltä, että Inceliina oleminen eli vastentahtoinen selibaattii on vain ja ainoastaan miesten ongelma. (- Itse miehenä en pitäisi sitä vain miesten ongelmana/ vaikeutena)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et taida tietää paljoakaan mistään. meehän nyt vaan höpöttämään meikeistä ja realitysarjoista bimboporukas kanssa.
Ei kuulu meillä miesporukan tapoihin.
Miten tuollaisen kanssa seurusteltaisiin? Itse kävin treffeillä totaali-yh-isän kanssa. Asia siis selvisi vasta siinä kahvitellessa. Äijä pääsi kotoa kyllä 1-2 tunniksi treffeille, mutta ei olisi siis koskaan päässyt sen enempää. Ei yökylään, ei pe tai la illan viettoon tms. Enkä minä haluaisi tutustua lapseen seurustelun alussa moneen kuukauteen. Joten jätin tutustumisen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen naisvihapalsta tämä on?
Siirtyivät ylilaudalta tänne, kun sinne tuli kirjautumispakko. Eivät uskalla kirjoitella näitä juttujaan muuten kuin anonyymina. Pelkurit :D
Ennen muunlaista nettikirjoittelua ei ollutkaan! Kaikki vain ja ainoastaan anonyymiä. Se ei käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät kävellä kadulla tai missään, missä liikkuu muita ihmisiä? Kaikilla heillä on jossain biologinen isä.
Eihän ihmisvihaaja sitä kestäkään, siksi menee koko kesäpäivä yksiön seinien sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä yyhoo vaan T O T A A L I Y Y H O O
😂
T O T A A L I T U R N O F F .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhyy kaikki on jonkun ruikkimia yhyy :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen naisvihapalsta tämä on?
Siirtyivät ylilaudalta tänne, kun sinne tuli kirjautumispakko. Eivät uskalla kirjoitella näitä juttujaan muuten kuin anonyymina. Pelkurit :D
Ennen muunlaista nettikirjoittelua ei ollutkaan! Kaikki vain ja ainoastaan anonyymiä. Se ei käynyt.
Oletko käynyt koskaan lukemassa tuota palstaa? Se on edelleen täynnä kaikkea todella kammottavaa tekstiä ja ennen kirjautumispakkoa kirjoittelu oli vielä häiriintyneempää. Ihmiset (miehet) on niin sekopäisiä nykyään, että pakko on tuota joukkohulluutta jotenkin rajoittaa.
"Kuka ne miehet valitsi jos et sinä? Kuka päätti jäädä toimimattomiin suhteisiin? En ymmärrä mitä edes saa sellaisesta asenteesta, jossa mikään ei koskaan ole ollenkaan oma vika. Sehän tarkoittaa että olet täysin tuulen riepoteltavana, et mahda asioille mitään. "
Kieltämättä olen aika paljon mennyt sen mukaan, mitä elämä tuo eteen ja ehkä toivonut liian pitkään, että suhteen saisi toimimaan, jos toisellakin on yritystä. Esim. se päihdeongelmainen yritti välillä raitistua, meni terapiaan jne. Minä päädyin sitten 4 vuotta toivomaan ja uskomaan, että kyllä hän sieltä kuiville pääsee, vaikka välillä vähän repsahtaisikin. Rakastuminen kieltämättä saa joskus toivomaan ja uskomaan liian optimistisesti. Mä olen nimenomaan aina mennyt sen mukaan keneen ihastun ja rakastun arkielämässä, eikä homma sitten ole niiden kanssa lopulta kuitenkaan toiminut. Mutta onneksi nyt tässä iässä olen ihan tyytyväinen sinkkuna ja lapsettomana, vaikka jossain 40 paikkeilla ottikin koville ymmärtää pohjia myöten, että lapset jäi nyt saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänellä on tosiaan aika ohuet mahdollisuudet löytää oikeasti kelvollinen kumppani.
Hyviä sinkkumiehiä ei kasva joka oksalla. Ikävä kyllä tuossa iässä niitä on, mutta yhtä kunnollista vastaan on kolme miestä, joilla on joko mt-ongelma, päihdeongelma, muu iso elämänhallintaan liittyvä ongelma, tai on vain läpeensä ilkeä.
En sano tätä sinkkumiehiä halveksuakseni - olen itsekin mies - mutta nykyisin juuri ongelmaiset miehet ovat niitä, jotka parisuhteista putoavat pois, jos sellaisia edes saavat muodostettua. Tästä on tullut se virhepäätelmä, että miehet voivat sinkkuna huonommin - päin vastoin, huonosti voivat miehet sinkkuuntuvat suurella todennäköisyydellä.
Hyvät, kelvolliset, ongelmattomat sinkkumiehet eivät välttämättä enää ole pian sinkkuja. Heille on kysyntää kaikissa ikäluokissa. Moniongelmaiset miehet ovat sinkkuja, koska he eivät yksinkertaisesti ole parisuhdekelpoisia. Moniongelmaisia (erityis
Miten selität naisen sinkkuuden tuossa iässä? Olen siis nuorempi nainen, mutta pitkässä parisuhteessa, ja minulle usein sanotaan että parhaat naiset jäävät sinkuiksi koska eivät löydä tasoistaan seuraa.
Olet käyttänyt tänään naisvihakorttia 28 kertaa. Sinulla on jäljellä vielä 0 korttia.
- automaattinen tiedote -