Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe hylkää vaikeassa elämäntilanteessa - kokemuksia?

Vierailija
15.06.2025 |

Olen saanut aikuisilta lapsiltani ja mieheltä sellaisia kommentteja, että he eivät halua enää kuulla, kun olen vaikeuksissa läheisen sukulaisen kanssa. Olen aina ajatellut, että perhe tukee, mutta eihän ne mitään tue. Jään yksin enkä pysty purkamaan tätä ns. päätyyn asti läheisteni kanssa. Ajattelen, että sitten pääsisin jaloilleni. Mutta olen liian raskas ja rasittava. Ammattiapuun en luota enkä jaksa sellaiselle vyyhtiä alkaa auki kerimään. Tunnen siis itseni jotenkin epäkelvoksi monellakin tasolla. Ystävältänikin pyysin anteeksi, että olen häntä kuormittanut. Hän onneksi sanoi, että haluaa olla tukena. En ole itsekään tätä tilannetta halunnut. Enkä koskaan ajatellut, että voisin tuntea näin syvää pettymystä omaan perheeseeni.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vaikka netistä läheisriippuvuudesta. Se avaa asiaa helposti.

Vierailija
62/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisiin tyyppeihin etäisyyttä ap. Ihan kaikkiin istekeskeisiin tyyppeihin etäisyys. Heillä ei ole tunneälyä.

Hanki uusia ihmissuhteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karistele kannoiltasi nuo ihmiset, jotka vie sulta voimavarat ap.

Vierailija
64/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi yksin kuin huonossa seurassa.

Yksinhän sinä nytkin olet ap.

Vierailija
65/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota piristyäksesi vaikka uusi harrastus. Miten olisi seurakoira?

Ajatuksesi menisi muualle kuin läheisten miettimiseen

Vierailija
66/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisiin tyyppeihin etäisyyttä ap. Ihan kaikkiin istekeskeisiin tyyppeihin etäisyys. Heillä ei ole tunneälyä.

Hanki uusia ihmissuhteita. 

Tunneälyllinen ihminen osaa välttää ap:n kaltaisia tyyppejä, jotka vaan vatvoo ja olettaa, että läheiset maailman tappiin asti kuuntelee jatkuvaa vatvomista vailla mitään tekoja.

Vierailija
67/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösprioriteetti on oma itse. Sen vahvistaminen niin, ettet tarvitse tukea toisilta. Tuki on kiva lisä, mutta ei elinehto.

Kakksoprioriteetti, jota ilman ykkönen ei toteudu, elämästä pois kaikki toksiset tyypit, jotka saavat aikaan huonoja efektejä elämään.

Kolmispripriteetti on selkeyttää suhteet niiden kanssa, joihin on pettynyt.

Vierailija
68/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvapalstan kommentteja kannata ottaa vakavasti. Ainakaan ei kannata hakea avioeroa kommenttien takia. Itse en odota, että aikuiset lapseni jaksaisivat aina kuunnella ongelmiani. Aikuisilla lapsilla on omat ongelmansa. Esim. jos sinun aikuisilla lapsilla on ihmissuhde- tai rahahuolia eivät he jaksa kuunnella sinun huoliasi. Koska olet viimeksi kysynyt aikuisilta lapsiltasi, miten näillä menee?

Vierailija
69/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteenpäin sano mummo kun lumessa rämpi.

Unohda huolet, muista vain puolet...

Kehitä muuta ajateltavaa. Pohdi omia vahvuuksiasi. Tee mieluisia asioita.

Tee jotain, jonka olet aina haaveillut tekeväsi.

Oma apu paras apu. Puhu itsellesi kauniisti. Tue edes itse itseäsi. Luota itseesi.

Vierailija
70/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi! Per..suomalainen nainen kipeää vaikka puuhun jos sen pään ottaa. Ota paperia ja kynä ja kirjoita koko paska juttu. Sitten tilaat ajan lääkärille ja annat hänen lukea sen. Sitten kerrot että nyt pää sekoaa etkä saa tukea edes omalta perheeltä.  Ja vaadit lähetteen ammatti auttajalle. Olin samanlaisessa tilanteessa ja nyt päässyt irti. Olen myös ripittänyt suorin sanoin perheen. Kulkevat nyt nokka solmussa mutta olkoon niin. Ja: ammatti auttajilla on ehdoton vaitiolo velvollisuus! Olen MT sairaaloita myöden asioita hoitanut joten tiedän asian.

Vierailija
71/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voikin sitten vastata samalla tavalla näiden muiden huoliin ja ongelmiin ap. Yhtä kylmäst sanot vaan, että eipä kiinnostele teidän ongelmat.

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Ja täysin ilman omantunnon tuskia voit tehdä noin.

Vierailija
72/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkae hyvää tulevaisuuteesi ap.

Ja tsemit👍

Vierailija
73/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen on ihmiselle susi. Lyödään jo lyötyä. Sivistyksen puutettahan se on.

Vierailija
74/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voikin sitten vastata samalla tavalla näiden muiden huoliin ja ongelmiin ap. Yhtä kylmäst sanot vaan, että eipä kiinnostele teidän ongelmat.

Ehkäpä hän on aina tehnytkin näin ja nyt läheiset vastaa samalla mitalla.

Jos ei koskaan itse auta ketään, ei ole jonoksi auttajia itselläkään.

Vierailija
75/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihminen on ihmiselle susi. Lyödään jo lyötyä. Sivistyksen puutettahan se on.

Taas uhriudut. Onko toi toiminut koskaan?

Vierailija
76/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä hän on aina tehnytkin näin ja nyt läheiset vastaa samalla mitalla.

Jos ei koskaan itse auta ketään, ei ole jonoksi auttajia itselläkään.

Olettaminen on kaikista rasittavin piirre ihmisessä. Harhaluuloisuus ja luulotautisuus menee samaan settiin.

Vierailija
77/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on sallittu aika, kun ihmisellä voi olla vaikeuksia. Kuukausi vai kaksi vai vuosi vai 20 vuotta. Entä jos välissä on hyviä, huolettomia aikoja? Nollautuuko laskuri?

Ap

Kuinka kauan olet tuota ongelmaa vatvonut? 

Laskuri ei nollaudu, jos vuosi toisensa perään valitat samaa asiaa tekemättä mitään muuta kuin jatkamalla samalla tavalla.

Sinulla on mahdollisuus irrottautua myrkyllisestä suhteesta, mutta haluat roikkua siinä loputtomiin. Valitset siis mieluummin sen narsistin kuin oman perheesi. Ja sitten vielä syytät kaikesta perhettäsi.

Vierailija
78/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aikuisen lapsen velvollisuus ole joskus kysyä minulta, miten jaksan. 

Ap

Ei

Vierailija
79/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas uhriudut. Onko toi toiminut koskaan?

Sun luulotautisuus on rasittavaa. Toi edellinen jota lainasit ei ole aapeen kommentti.

Vierailija
80/130 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat anopiltani, joka on pian 20 vuotta jaksanut "hakea tukea vaikeuksiinsa" lapsiltaan, eli hokee ja itkee samoja lapsuustraumojaan uudestaan ja uudestaan ja uudestaan. Mielellään kännissä. Lapset eivät jaksa enää kuunnella, koska äiti ei suostu hakemaan apua, sen sijaan kertoo tuhannetta kertaa samaa tarinaa. 

Ei sillä pääse ikinä asiassa eteenpäin, etkä taida todella halutakaan, koska terapiassa joutuu ehkä jopa aidosti kohtaamaan asian ja miettimään mitä ITSE voi asialle tehdä, sen sijaan että uhriutuu ja on marttyyri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän