Olen ylpeä kun olen taannut lapsilleni ydinperheen ja rauhallisen arjen
Lapset 16v. ja 19v., saaneet elää yhdessä kodissa, käydä samat koulut ja elää rauhallisessa kodissa, jossa äidillä ja isällä on ollut molemmille aikaa jne.
Vakaa parisuhde ja turvallinen kasvuympäristö on parasta lapsille oikeasti. Kunpa useammat ymmärtäisivät tämän.
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Siksi pitää ihmetellä, miksi feministit sitäkin niin vihaa.
Ei vihata. Samanlaisessa kodissa olen itsekin kasvanut.
Sama täällä. Se on ollut prioriteettini, kuten aloittajallakin. Kaikki lähtee avioliiton ja -puolison kunnioittamisesta elinikäisenä liittona, myötä- ja vastoinkäymisissä.
Palstalaisten parisuhteista puolet kaatuu jo tähän ensiaskeleeseen. Pettäminen, väkivalta ja alkoholisoituminen ei ole puolison tai avioliiton kunnioittamista. Ei myöskään eron tarjoaminen ratkaisuksi kaikkiin avioliitto-ongelmiin.
Olisin mielelläni tarjonnut minäkin, mutta minkäs voi, kun mies häipyi nuoremman matkaan.
Millä tavalla se on sinun ansiota? Oot niin erinomainen että mies ei petä tai ole väkivaltainen? Olet löytänyt hyvän miehen. Itse jouduin erota miehrn rahapeliongelman vuoksi. Ja ei, en tiennyt koko ongelmasta ennen kun se alkoi vaikuttaa jo miehen käytökseen.
Harva eroaa vaan tylsyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä on aloituksen motiivi?
Se, että näitä aloituksia ja tätä keskustelua pitäisi käydä paljon enemmän.
Aloitus on tehty jo illalla, lauantaina. Kimmoke tähän tuli siitä, että olin ystävieni kanssa syömässä ja heistä kaksi on nyt eroamassa. Kuuntelin aika kauan miten he haukkuivat tulevia ex-miehiään ja sanoin, että pariterapiasta voisi olla apua ja jos asiat ei ole täysin solmussa niin lasten kannalta voisi vielä olla hyvä tehdä kaikkensa. Miehet ovat mielestäni ihan tavallisia, eivät mitään ongelmaisia.
Tämän jälkeen mua ei otettu keskusteluun mukaan enää ollenkaan ja luultavasti jätetään kutsumatta seuraavalla kerralla.
Kyllä, olen ylpeä itsestäni äitinä ja vaimona, tätähän ei saisi missään sanoa, niin sanon sen täällä. AP
En yhtään ihmettele että
He olisivat arvostaneet (itse)kritiikitöntä (ex)miesten haukkumiskerhoa, kuten palstanaisetkin.
Juuri näin!
Olisi pitänyt osallistua haukkumaan näitä tulevia ex-miehiä, koska olivat varmasti muuttuneet yhtäkkiä suhteen edetessä alkoholisteiksi ja narkkareiksi.
Naimisiin mennessä ja lapsia hankkiessa olivat tietenkin vielä täysin normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
Olisi pitänyt osallistua haukkumaan näitä tulevia ex-miehiä, koska olivat varmasti muuttuneet yhtäkkiä suhteen edetessä alkoholisteiksi ja narkkareiksi.
Naimisiin mennessä ja lapsia hankkiessa olivat tietenkin vielä täysin normaaleja.
Eiköhän siinä odotettu ihan normaalia empatiaa eikä nokka pystyssä annettuja neuvoja.
Olen ylpeä siitä, että olen kasvattanut kaksi lasta yksin aikuisiksi. Molemmat vieläpä autismikirjolla. Ei ollut ihan helpoin rasti se. Olen kärsinyt itse vakavista mielenterveysongelmista, mutta silti selvinnyt ja pystynyt olemaan lasteni tukena. Kiiltääkö sädekehäni tarpeeksi?
Ei se onnea takaa AP. 😄
Valokokaulusperheissä on outoja sääntöjä ja kankeutta. Piilohomoja, alkoholismia ym. mt-ongelmaa löytyy sieltä "kauniista kivitalostakin".
Samaa mieltä, että pysyvä ja tasapainoinen perhe ja ympäristö ovat tärkeitä, mutta kyllä kyse on myös tuurista, ei se ole pelkästään mikään ylpeiltävä saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Sama fiilis itselläni, vaikka nykyajan yksilökeskeinen arvomaailma ei tähän kannusta.
Ja jotkut paukuttaa tälle alapeukkuja. Ihme sakkia!
Meillä on kulissiliitto,ollaan enää vain kämppiksiä ja molemmilla on sivusuhteita. Erotaan kun lapset tarpeeksi isoja (nyt 12v,10v ja 6v).
Ulkoisesti olemme täydellinen,onnellinen perhe omakotitalossa koiran kanssa.
Mikä merkitys tuolla ydinperheellä on? Meillä muuten sama tilanne, mutta ei ydinperheenä.
Ei kaikista ole parisuhteisiin. Itsekäs ja raitis on yhtä huono puoliso kuin kiltti alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla se on sinun ansiota? Oot niin erinomainen että mies ei petä tai ole väkivaltainen? Olet löytänyt hyvän miehen. Itse jouduin erota miehrn rahapeliongelman vuoksi. Ja ei, en tiennyt koko ongelmasta ennen kun se alkoi vaikuttaa jo miehen käytökseen.
Harva eroaa vaan tylsyydestä.
Noo, hän ei kehuskellutkaan. Tai voihan sen ilmeisesti kehuskeluksi käsittää. Harmi!
Vierailija kirjoitti:
Mikä merkitys tuolla ydinperheellä on? Meillä muuten sama tilanne, mutta ei ydinperheenä.
No on sillä vaan merkitystä lasten näkökulmasta.
Sinulla on käynyt hyvä tuuri kun mies ei ole kuollut.
Onko meidän äiti epäonnistunut luuseri kun päätyi yksinhuoltajaksi miehen kuoltua? Elettiin kyllä edelleen samassa kodissa ja käytiin samaa koulua, mutta kuollut isä ei ollut hirveästi mukana menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on sillä vaan merkitystä lasten näkökulmasta.
Miten?
Tulisi olla perheverotus. Perheiden verot alas.
Jos päästään rakentavasti yli. Meillä on tällä hetkellä ihan hirveää! Olen oikeasti miettinyt eroa. Toisen puoliskon kanssa ei pysty keskustelemaan rakentavasti, koska hänhän on olevinaan aina oikeassa ja hänen tapansa on se, jonka mukaan koko perheen täytyy elää. Ja tätä ei ollut ennen lapsia. Meillä 2 lasta (2v. ja 4v.) ja tämä eskaloitui kuopuksen ollessa 1v. Toinen on tyranni ja minä haluaisin tasavertaisen suhteen.