Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kuka maksaa värianalyysistä

Vierailija
05.06.2025 |

Kaikella sitä ihmisiä rahastetaankin. Uusia värianalyysin tekijöitä tuntuu sikiävän jatkuvasti jollain parin päivän koulutuksella. Ja kouluttajina toimivat aiheesta hiljattain innostuneet ja itseään asiantuntijoiksi tituleeraavat henkilöt. Some on täynnä tätä höyryämistä ja ihmiset menevät lankaan. Loistava business näille asiantuntijoille. Aina löytyy ihmisiä, jotka sokeasti uskovat tarvitsevansa värianalyysiä. 

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti instan kuvia katsoessa olen eri mieltä analysoijan kanssa. Minun silmäni sanoo, että rauhallinen ja viileän näköinen iho on kauniimpi kuin punakka. Ja analysoijan mielestä punakka olisi muka parempi.

No, punakalta näyttäminen ei ole oikeaoppisen värianalyysin tavoite. Värien pitää sointua harmonisesti myös meikkaamattomana ja värjäämättömälle henkilölle. Se punoituksen korostuminen tarkoittaa sitä, ettei ole oikea värisävy kyseessä.

Vierailija
82/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti instan kuvia katsoessa olen eri mieltä analysoijan kanssa. Minun silmäni sanoo, että rauhallinen ja viileän näköinen iho on kauniimpi kuin punakka. Ja analysoijan mielestä punakka olisi muka parempi.

Juuri näin, herättää epäilyksen koko värianalyysin luotettavuudesta. Analyysin tekijä voi sanoa oman mielipiteensä, mutta kun nuo mielipiteet voivat vaihdella katsojan silmän mukaan. Ja eihän tuossa todellisuudessa tekijä ole vastuussa mistään, kun ei ole ns. henki kyseessä. Helppo tapa hassata rahansa. 

Vika on analyysia tekevän omassa värisilmässä eikä värianalyysissa. Yleensä absoluuttisen värisilmän omaavat ovat taitavia myös värianalyysissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ainakaan sovi parhaiten oma hiuksien väri. Erittäin lämpimän värisen ihon kanssa omat aikaisin harmaantuneet hiukset näyttävät aivan kamalilta ja hiirulaismaisilta. Kun hennaan hiuksia, kasvot eivät enää näytä keltatautisilta, ja silmätkin muuttuvat harmaista vihreiksi. Vielä päälle syksyn värit niin a vot.

Vierailija
84/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, punakalta näyttäminen ei ole oikeaoppisen värianalyysin tavoite. Värien pitää sointua harmonisesti myös meikkaamattomana ja värjäämättömälle henkilölle. Se punoituksen korostuminen tarkoittaa sitä, ettei ole oikea värisävy kyseessä.

Mutta osa meistä on punakoita, eikä sitä mikään vaatteiden väri tasoita. Toisilla taas on hyvä neutraali iho, eikä heillä mikään väri näytä merkittävästi paremmalta kuin jokin toinen.

Vierailija
85/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen väreiltäni ojaan päin kallellaan oleva haalea välikausi-ihminen.

Vierailija
86/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katselen välillä youtubesta näiden tekemiä värianalyysejä, niiden englannin aksentti on aivan ihanaa kuunnella varsinkin miten ne sanoo keltainen; "jello"😄

Ja minusta ne tekee hyviä analyyseja! 

Vierailija
87/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kommentoijista ei ole värianalyyseihin perehtyneitä. Lähinnä moukkamaisia kommentteja löytyy kun ei asiaa ymmärrä. Toinen on sitten se, että näkeekö värianalyysi. Ylipäätään tärkeänä tai haluaako siitä maksaa. Mutta väreillä on merkitystä ja värioppia voi ymmärtää enemmänkin. Sitä hyödynnetään monessa mm arkkitehtuurissa ja sisustuksessa. Miksei sitten myös pukeutumisessa.

Vierailija
88/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä melskaatte? Laittaakoot ihmiset rahansa mihin löytää. Täällä mäkätys ei heti estä.   🤣🤣🤣🤣🤣

No niinpä. Mitä melskaat? Saahan sitä täälläkin mäkättää jos haluaa.

Vierailija
89/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kommentoijista ei ole värianalyyseihin perehtyneitä. Lähinnä moukkamaisia kommentteja löytyy kun ei asiaa ymmärrä. Toinen on sitten se, että näkeekö värianalyysi. Ylipäätään tärkeänä tai haluaako siitä maksaa. Mutta väreillä on merkitystä ja värioppia voi ymmärtää enemmänkin. Sitä hyödynnetään monessa mm arkkitehtuurissa ja sisustuksessa. Miksei sitten myös pukeutumisessa.

Mutta kun tämä värianalyysiksi kutsuttu hömppä suhteutuu värioppiin kuin astrologia astronomiaan.

Vierailija
90/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha palvelu, jossa sinulle määritellään sopivat värit pukeutumiseen ja hinta about 200€ tästä. 

Aivan samanlaisia turhuuksia  kuin kynsistudiot!

Vierailija
91/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha palvelu, jossa sinulle määritellään sopivat värit pukeutumiseen ja hinta about 200€ tästä. 

Aivan samanlaisia turhuuksia  kuin kynsistudiot!

Noo, kynsistudiosta ulos astuessa sulla on kuitenkin uudet upeat kynnet tehtynä. Värianalyysistä poistuessa sinulla on jonkun randomin mielipide mitkä värit vois olla sulle kivoja. Valitsen kynsistudion :)

Vierailija
92/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun tämä värianalyysiksi kutsuttu hömppä suhteutuu värioppiin kuin astrologia astronomiaan.

Tämä värianalyysin ja astrologian vertaus on hyvä! Uskoo ken tahtoo. 

Vierailija
93/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, mutta säälittää ihmiset, joille sitä ei ole tehty. Kulkevat koko elämänsä nuutuneen ja kuluneen näköisenä due to vääränväriset yläosat.

Aikamoinen yleistys :) Luottakaa ihmiset omiin valintoihin! Ei tarvita ketään asiantuntijaa arvuuttelemaan sinulle sopivia värejä. Tosi luotettavaa palvelua, kun eri värianalyytikot antavat samalle ihmiselle eri värivuodenajan hups! halustako niitä arvotaan?

No kun katsoo ympärilleen niin kyllä todellakin tarvitsisi suurin osa jonkun kertomaan. Esim. että musta tai punainen värjätty tukka ei sovi kenellekään. 

Vierailija
94/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen itsekin. Kyllähän sen tuloksen voi selvittää itsekin katsomalla aiheesta nettisivuja tai videoita. Ei siinä montaa minuuttia mene, kun tajuaa mihin niistä kategorioista kuuluu.

Joskus ei tajua. Minä olen niin välimalli, että saan joka toiselta meikki- tai vaatemyyjältä arvioin että olen ihan selvästi sitä ja ihan selvästi tätä. Itse katsomalla myös tietyt värit jostain käy mutta ei kaikki, ja samoin toisesta. Olen kyllä sitä mieltä että elämäni helpottuisi suuresti jos asiantuntijan kanssa katsottaisiin oikeat värit. Paikkakunnallani on palveluntarjoaja, joka oman somensa perusteella näyttää olevan hyvä. Enköhän lähde hänen pakeilleen kunhan tulee sopiva väli. 

Vierailija
95/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä aikaakaan, kun tuohon värianalyysiin ympätään vielä ihmisen energiakentät, niin ollaan jo pitkällä new agen tiellä. 

Vierailija
96/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä aikaakaan, kun tuohon värianalyysiin ympätään vielä ihmisen energiakentät, niin ollaan jo pitkällä new agen tiellä. 

Jep, osalla värianalyysiä tekevistä tuntuu somepäivitykset pitävän sisällään näitä kaikenmaailman energioiden aistimisia yms. kaikkee muuta, jolla asiakkaita kosiskellaan ja ollaan sit niin spesiaaleja. Huoh! 

Vierailija
97/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä ilmaisen värianalyysin teille kaikille: musta.

Vierailija
98/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin tehdä ilmaisen värianalyysin teille kaikille: musta.

Joo, mennään tällä ;)

Vierailija
99/108 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi ymmärtää, miksi märehdit toisten asioita?

Vierailija
100/108 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin ja sen jälkeen olen alkanut uusia värejä  monipuolisesti. En tiedä paljon maksoi, kun sain tuon lahjaksi. Ennen käytin liikaa mustaa, joka ei edes sovi mulle hyvin.