Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä kuka maksaa värianalyysistä

Vierailija
05.06.2025 |

Kaikella sitä ihmisiä rahastetaankin. Uusia värianalyysin tekijöitä tuntuu sikiävän jatkuvasti jollain parin päivän koulutuksella. Ja kouluttajina toimivat aiheesta hiljattain innostuneet ja itseään asiantuntijoiksi tituleeraavat henkilöt. Some on täynnä tätä höyryämistä ja ihmiset menevät lankaan. Loistava business näille asiantuntijoille. Aina löytyy ihmisiä, jotka sokeasti uskovat tarvitsevansa värianalyysiä. 

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha palvelu, jossa sinulle määritellään sopivat värit pukeutumiseen ja hinta about 200€ tästä. 

Aborttiin, ei kuulu sulle ekä mulle toisten päätökset eikä rahat.

Mitähän tässä koetetaan sanoa?

Vierailija
22/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku selvästikin haluaisi käydä värianalyysissa, mutta ei ole varaa siihen. 

Tai sitten on saanut kuulla näiden tienaavan hyvin, ja sekös vasta hiertääkin aloittajan pyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jotenkin turhaa hypetystä, että jokaiselle löytyisi se oma vuodenaika.

Osalla ihmisistä on selkeät värit, ja he kyllä yleensä itsekin tietävät, mikä heille sopii. Sitten erikseen ovat ihmiset, jotka ovat vähän siltä väliltä, väritykseltään sameita. Heille ei välttämättä nappiväriä löydy, vaikka apuna olisi kokonaista kolme päivää alaa opiskellut asiantuntija. Tai sitten ne sopivat värit eivät ole itselle mieluisia.

Bingo! Niin samaa mieltä. Mutta näistä kai pitäisi olla ihan hys hys, että itseään asiantuntijoina pitävät tavan tallaajat voivat jatkaa tällä rahastamista. 

Vierailija
24/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on saanut kuulla näiden tienaavan hyvin, ja sekös vasta hiertääkin aloittajan pyllyä.

Ai jaa, minä nimenomaan mieltäisin värianalyysin vähän saman porukan jutuksi kuin rakennekynnet. Kun ei ole kauheasti rahaa sijoitettavaksi asti, eikä oikein osaamistakaan sellaiseen, ostellaan kaikkea pientä kivaa ja ei liian kallista sillä ylimääräisellä, mitä pakollisten menojen jälkeen jää käteen. Tukeehan se tietysti kotimaista yrittäjyyttä, eli sikäli ihan kiva.

Vierailija
25/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysit menevät samaan kategoriaan horoskooppien ja yksisarvishoitojen kanssa. Uskoo ken haluaa. Yleensä epävarmat ihmiset, jotka kaipaavat hyväksyntää kaikkialta, mistä sitä on mahdollista vain saada. 

Vierailija
26/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värianalyysi on hyvä juttu. Ei oma silmä sitä pysty aina sanomaan. Koulutettu, harjaantunut ja taitava värianalyysin tekijä näkee sen paremmin. Itselle sellainen tehtiin ja se oli aivan eri kuin luulin. Nyt olen löytänyt sellaiset värit, jotka sopivat parhaiten. Ei tuhlaannu rahaa huonoihin valintoihin. Jokainen saa käyttää mitä väriä tahtoo, mutta varsinkin silloin kun ikää tulee, niin oikeat värit saavat ihmisen kukoistamaan.

Mistä te niitä "värejä" sitten löydätte itsellenne??? Kaupoissa on sitä, mikä on milloinkin trendikästä ja mikä vuodenaika sattuu olemaan. Mustaa löytyy aina. 

Vierailija
27/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, siihen ei mennytkään kovin kauan, että kateuskortti heitettiin ilmoille. 

Vierailija
28/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kaikella humpuukilla on saatu naisilta rahat pois kuleksimasta. Oli se sitten ennustamista, horoskooppeja tai värianalyysejä. 

Vierailija
29/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse palvelussa ei ole mitään vikaa. Se on ihan fakta että tietyt värit näyttävät paremmilta toisilla ja toisilla taas toisen väriset. Sehän on itsestäänselvyys. Mutta jos nuo maksaa 200e niin on aika tyyris palvelu. En itse lähtis perustamaan yritystä pelkällä värianalyysillä. Tuo kuulostais hyvältä palvelulta vaatekauppaan. Kyllä moni on aika sokea väreille että miltä ne saavat itsensä näyttämään.

Vierailija
30/108 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse palvelussa ei ole mitään vikaa. Se on ihan fakta että tietyt värit näyttävät paremmilta toisilla ja toisilla taas toisen väriset. Sehän on itsestäänselvyys. Mutta jos nuo maksaa 200e niin on aika tyyris palvelu. En itse lähtis perustamaan yritystä pelkällä värianalyysillä. Tuo kuulostais hyvältä palvelulta vaatekauppaan. Kyllä moni on aika sokea väreille että miltä ne saavat itsensä näyttämään.

Luulen myös, että on ohi menevä hömpötys. Piti ihan käydä kurkkimassa noita hinnastoja muutaman tekijän sivuilta. Hinnat näytti vaihtelevan 200-250€ välillä. Vaatekaupassa vaatteita sovittaessa voi pyytää myyjän ihan ilmaiseksi valitsemaa itselle sopivan värisiä vaatteita, jos itse on epävarma.

Vierailija
31/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ruma kauhtana sulla on tänään päällä?

Vierailija
33/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku umpityperä akkojen juttu 🤣

Vierailija
34/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se osviittaa voi antaa mutta en mä silti luottais siihen, että ne kaikki sen paletin värit muutkin sopii.

Olen analysoinut itseni kevääksi mutta ei mulle kaikki kevään värit silti sovi.

Jos joku haluaa maksaa anslysoijalle, niin senkus. Mä luotan omaan silmääni. Se riittää. Etenkin kun kaupasta ei kuitenkaan löydä kovin usein ns. omia värejä ja täytyy kuitenkin tyytyä siihen mitä sattuu olemaan.

Vierailija
35/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti instan kuvia katsoessa olen eri mieltä analysoijan kanssa. Minun silmäni sanoo, että rauhallinen ja viileän näköinen iho on kauniimpi kuin punakka. Ja analysoijan mielestä punakka olisi muka parempi.

Vierailija
36/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti instan kuvia katsoessa olen eri mieltä analysoijan kanssa. Minun silmäni sanoo, että rauhallinen ja viileän näköinen iho on kauniimpi kuin punakka. Ja analysoijan mielestä punakka olisi muka parempi.

Juuri näin, herättää epäilyksen koko värianalyysin luotettavuudesta. Analyysin tekijä voi sanoa oman mielipiteensä, mutta kun nuo mielipiteet voivat vaihdella katsojan silmän mukaan. Ja eihän tuossa todellisuudessa tekijä ole vastuussa mistään, kun ei ole ns. henki kyseessä. Helppo tapa hassata rahansa. 

Vierailija
37/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa? Tietysti se, joka on kyseisen palvelun ahlunnut.

Vierailija
38/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on värianalyysi? 

googleta

Vierailija
39/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi rajoittaa pukeutumistani niin paljoa. Minulla on jonkinlainen silmä väreille ja jos joku väri näyttää päälläni karsealta, en sitä väriä osta. Mutta jos joku väri sopii ihan ok ja pidän vaatteesta niin käytän sitä, vaikkei se paras väri olisikaan. :) ja noissa värianalyysin tekijöissä on joukossa paljon osaamattomia tyyppejä.

Vierailija
40/108 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juuri teetin sellaisen netissä (yourcolorstyle). Oli todella professionaalisen oloinen tekijä, ja vaati esim. lähetettäviltä valokuvilta paljon, neutraali valaistus, ei meikkiä, kuvassa täytyi olla mukana vitivalkoinen kopiopaperi, että voi varmistua valkotasapainosta kuvassa jne. Kyllä sitä vähän epäilytti, että hulluko olen että laitan 200 euroa tällaiseen, varsinkin kun vihreäsilmäisenä maanvärisenä "tiesin olevani joku syksy". Kun nyt tuli bonuksia firmasta, kuitenkin tilasin.

Ja siis mulle kokemus oli todella hyvä. Ensinnäkään en ollut joku syksy, vaan "Soft Deep Cool" -  tämä analysoija ei käytä vuodenaikasysteemiä, koska osa ihmisistä kuten minunkaltaiseni jää perinteisten vuodenaikojen ulkopuolelle, esim. minussa on sekä talven, kesän että vähän syksynkin piirteitä. Perinteisessä analyysissä varmaan olisin Syvä Talvi, mutta jotenkin vähän liian vaalea ja pehmeä talveksi, kuitenkin taas kesäksi liian värikylläinen ja ne kesän värit sopii kaikkein huonoiten, silmät on syksynväriset taas. Mutta tuo Soft Deep Cool oli hyvä. Sen lisäksi että sain tuon luokittelun ja väriviuhkan, sain myös oppaan miten niitä värejä sovelletaan puvustossa, ja 20 henkilökohtaisesti mulle katsottua parasta väriä. Ja ne olikin yllättäviä. Olen käyttänyt lähinnä musta, oliivinvihreä, ruskea. Mun parhaat värit onkin pehmeä magenta, tumma luumu, syvät sinivihreät, valkoinen jne. Värianalyysin raportissa oli kuvattu prosessi, miten ne mun värit katsottiin ja näin itsekin, että noinhan se on, että pehmeä sopi paremmin kuin kirkas, syvä paremmin kuin vaalea tai mediumtummuus, ja kylmä selvästi paremmin kuin lämmin. Ja ne mulle suositellut värit oli todella osuvia. Nyt vaan etsimään laventelinsinisiä, syvän purppuraisia, sinivihreitä jne vaatteita kun uutta tarvii :)