Huonomman mummon , kai tämä kateus on?
Poikani on perheensä kanssa lomamatkalla, vaimonsa äiti mukana kuten aina kaikilla lomilla. Lapset on jo varhaisteinejä. Minulla tuodaan koirat, voitko hoitaa näitä? Ok, voin hoitaa, tuossahan ne makoilee. Kuitenkin on vähän kelju olo, ei minua pyydetä mihinkään, miniä käy pikaseen ja oletus on etten minäkään kuin synttäreille tms vähän aikaa istumassa.
Katson peiliin kovasti, ei tarvitse kehoittaa. Olen raitis, ei mt-ongelmia.
Kommentit (176)
Täällä on minun mielestäni tullut vastauksia tilanteeseen. Summa summarum: pojan äiti hoitaa koiria, koska koirat tarvitsevat luotettavan ja hyvän hoitajan loman ajaksi ja toinen mummo otetaan mukaan matkalle, koska hän on tytön äiti ja omat äidit ovat aina läheisimpiä kuin puolison äidit.
Itse varmaan rakentavasti toisin esille sen, että voisin lähteä joskus mukaan matkalle. Syyllistää ei kannata ketään.
Onpa kurja homma. Me ollaan ex-anopin kanssa mökkeilty, matkailtu, kyläilty puolin ja toisin ja ihan samalla tavalla mun äidin kanssa. Juttele poikasi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niinhän se mysteeri selvisi, että mikäli täällä vastaileva on ap, on kyseessä ilmeisesti jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen tai muuten vaikea ihminen, joka ei etsi ratkaisuja, vaan tuli tänne säälimään itseään ja haukkumaan pojan perheen.
Tuollaiselle ei kannata altistaa lapsia yhtään enempää kuin on ihan pakko.
Hae apua, et ole ihan terve jos olet tuo sama joka täällä vastaa.
Sanoisit kommenttien numerot, tietäisin onko ne minun. En ole montaa kirjoittanut , tuon auton nokka ja sen missä mainitsin auttavani missä on pyydetty ja tietokonejutut.
Hyvä kun sinua helpotti, sait anoppikaunaasi purettua tuolla jotenkin tutulla jargonillasi. Oot kai myös "äidin tyttö".
Aplle vastaus tuohon kysymykseen "oot kai myös äidin tyttö", että ei kai kukaan voi muuta olla kuin oman äitinsä lapsi. Ei sun miniä ole sinun tyttö, vaan oman äitinsä tyttö. Sinulla on se oma poika, jonka äiti olet ja jonka olet kasvattanut ja luonut sen suhteen joka teillä on. Sitä ei kannata verrata miniän ja tämän äidin suhteeseen.
Mun omalla äidillä on ollut traumatisoiva lapsuus, ja hän on varmasti tehnyt elämällään parhaansa mihin on pystynyt. Mutta hänellä on myös samantyyppisiä valitusvirsiä kuin sinulla, ja usko todella, että sekä minun että hänen, kuin sinun ja poikasi,suhde olisi parempi jos nimenomaan tämä äiti parantaisi omaa kommunikointiaan. Mutta vaikeakin persoona on omalle lapselleen monesti rakas ja tärkeä, niin varmasti sinäkin kun he luottavat koiransa sinulle.
Toivon sinun itsesi takia, että mietit saamiasi ohjeita täällä sen sijaan että alat marttyyriksi.
Tsemppiä vielä tilanteeseen, ymmärrän kyllä miksi sinua harmittaa ja toivon että saatte suhteenne paremmaksi.
Sinuna en kadehtisi. Tiedä vaikka anoppi änkeäisi väkisin mukaan tai miniä jyrää tahtonsa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on minun mielestäni tullut vastauksia tilanteeseen. Summa summarum: pojan äiti hoitaa koiria, koska koirat tarvitsevat luotettavan ja hyvän hoitajan loman ajaksi ja toinen mummo otetaan mukaan matkalle, koska hän on tytön äiti ja omat äidit ovat aina läheisimpiä kuin puolison äidit.
Itse varmaan rakentavasti toisin esille sen, että voisin lähteä joskus mukaan matkalle. Syyllistää ei kannata ketään.
Aiemmissa viesteissä on tosi hyvin kuvattu sitä, miten yhteiset matkat ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys tai normaali käytäntö. Yhteisiä matkoja tehdään jos kiinnostaa samanlainen matkailu, löytyy rahaa ja maksuhalua, on kokemusta matkoista niin tietää mitä on vastassa, ja tulee toimeen kaikkien kanssa ja on mukavaa seuraa.
Loma ja matka menee ihan kaikilta pilalle jos nuo odotukset ja panostukset ei kohtaa. Matka ei ole mikään välittämisen ilmaisu, vaan harrastus, joka on yhteinen tai sitten ei.
On outoa muutenkaan kilpailla mummojen kesken, kun eihän oman lapsen avioliiton myötä se äitiys muutu miksikään. Ap on edelleen poikansa äiti ja huolehtii suhteesta poikaan, ja miniä omaan äitiin. Ennen kuin poikasi meni naimisiin, oliko matkustus teidän harrastus, vai onko se vaan miniän ja äitinsä harrastus?
On ihan ymmärrettävää että tuo tilanne kirpaisee, mutta syytä ei ole kadehtia miniän ja äitinsä suhdetta, vaan kohentaa omaa ja pojan suhdetta. Ja se vaatii myös sitä, että pohtii tilannetta pojan kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niinhän se mysteeri selvisi, että mikäli täällä vastaileva on ap, on kyseessä ilmeisesti jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen tai muuten vaikea ihminen, joka ei etsi ratkaisuja, vaan tuli tänne säälimään itseään ja haukkumaan pojan perheen.
Tuollaiselle ei kannata altistaa lapsia yhtään enempää kuin on ihan pakko.
Hae apua, et ole ihan terve jos olet tuo sama joka täällä vastaa.
Sanoisit kommenttien numerot, tietäisin onko ne minun. En ole montaa kirjoittanut , tuon auton nokka ja sen missä mainitsin auttavani missä on pyydetty ja tietokonejutut.
Hyvä kun sinua helpotti, sait anoppikaunaasi purettua tuolla jotenkin tutulla jargonillasi. Oot kai myös "äidin tyttö".
Olet kai joku psykologi tai paljon terapioissa käynyt. Tuntemattomasta ihmisestä teet päätelmän että hän on hankala ja vaikea persoona. Niin anopit aina. Ei silleen oo yllätyksiä nää kommentit.
Miksi jauhat tyttöjen suhteesta anoppeihin, kun nythän on kyse sun suhteesta sun poikaan? Jos sun miniä järjestää äitinsä kanssa reissuja, se on heidän asia eikä mitenkään sulta pois. Jos sua vaivaa se, ettet sinä ja sun poika suunnittele matkoja, sun pitää selvittää se sun pojan kanssa eikä jauhaa miniästä ja hänen äidistä!
Minä olen nainen ja matkustan joskus kahdestaan äitini kanssa. Olemme matkustaneet siitä asti kun olen pieni. Äiti maksaa oman osansa matkasta, osallistuu suunnitteluun niin että reissu on lähtökohtaisesti molemmille mieleen ja sitten pääsääntöisesti on ihan positiivista ja hyvää seuraa. Mikäli noin ei olisi, emme matkustaisi yhdessä. Matkat vievät rahaa ja lomapäiviä, ja kumpaakaan ei viitsi käyttää, jos tiedossa ei olisi molemmille mukavaa ja mielekästä aikaa.
Oletteko ap poikasi kanssa matkustaneet yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jauhat tyttöjen suhteesta anoppeihin, kun nythän on kyse sun suhteesta sun poikaan? Jos sun miniä järjestää äitinsä kanssa reissuja, se on heidän asia eikä mitenkään sulta pois. Jos sua vaivaa se, ettet sinä ja sun poika suunnittele matkoja, sun pitää selvittää se sun pojan kanssa eikä jauhaa miniästä ja hänen äidistä!
Kyllä yhdessä tekemisessä on kyse koko perheen kanssa olemisesta. Poika hyväksyy vaimonsa äidin läheiseksi osaksi perhettä, osana lomamatkoja, osana lomia ja vapaita, siihen ei ehkä enää sovi pojan äitiä joka jää ulkokehälle. Kuten keskustelussa selviää anopeista vain ilkeyksiä on sanottavana.
Tiedän nämä koiranhoidattajapojat. Yksikin tuuppasi vanhan koiransa äidilleen koko kesäksi. Mummo ei päässyt minnekään, ja koira jopa puri häntä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja matkustan joskus kahdestaan äitini kanssa. Olemme matkustaneet siitä asti kun olen pieni. Äiti maksaa oman osansa matkasta, osallistuu suunnitteluun niin että reissu on lähtökohtaisesti molemmille mieleen ja sitten pääsääntöisesti on ihan positiivista ja hyvää seuraa. Mikäli noin ei olisi, emme matkustaisi yhdessä. Matkat vievät rahaa ja lomapäiviä, ja kumpaakaan ei viitsi käyttää, jos tiedossa ei olisi molemmille mukavaa ja mielekästä aikaa.
Otatko äitisi myös perheenne lomille? Siellä äiti missä tytär? Aviomies manipuloidaan lapsuusperhettään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tavallaan on koska hoidan koiria kun pojan vai pitääkö sanoa miniän perhe on lomamatkoilla miniän äidin kanssa. Tykkään koirista, lupaan aina ottaa ne mutta toivoisin joskus toisinpäinkin jotain. Apua esim tietotekniikan kanssa mutta kysy joltain, nyt on kiireet ajat.
Kyse siis ei ole että miniä olisi äitinsä kanssa reissussa vaan pari kertaa vuodessa koko perhe miniän äiti mukana. Ja minä koirat seurana. Hätäinen haku, otatko juhannukseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mökki, miniän vanhemmilla ei.
Jo helmikuussa miniä ryhtyy varailemaan mökkiäni, pitää päästä viettämään kaverijuhannusta ja lepäämään heinäkuussa ja tekemään sitä ja tätä. Jos sanon, että ei käy, minä olen mökilläni koko kesän, saan vastauksen, että voin olla pikkumökissä saunan vieressä, kun miniä kavereineen saapuu, voin autella lämmittämällä saunan ja siivoamalla.
Joten kiitos ei, niin vähän yhteistä aikaa miniän kanssa kuin mahdollista. Tänäkään vuonna hän ei saa maksutonta unelmajuhannustaan!
Ihmettelen miksi tähän tuli alapeukku?-eri
Siitä, kun tuo miniä jaksaa vuodesta toiseen ruinata anopin mökkiä käyttöönsä. Ei noin sinnikästä ihmistä ole olemassakaan.
Ap, tuo on ihan normaalia, naiset yleensä määräävät perheen menot eli ne miniät. Heille omat vanhemmat ovat tärkeimmät ja etusijalla, johon vellihousu-aviomiehen on tyydyttävä.
Tietenkin, jos aviomies olisi jämäkämpi, niin molemmat vanhemmat olisivat samanarvoisia ja miehen vanhemmat, tässä tapauksessa sinä ap pääsisit myös lomalle.
Lopeta ne koirien hoito ja sano suoraan, että miniän vanhempien vuoro hoitaa. Jos et mukaan kelpaa, niin lähde itseksesi. Älä suostu lattiamopiksi. Jos sinä olet lapanen, niin on poikasikin, kun ei pidä äitinsä puolta.
Asia kyllä tullut selväksi, aikuisten lasten ei tarvitse "parantaa käytöstään" vaan se on heidän äitiensä tehtävä tulla paremmaksi, nöyremmäksi, auttavasemmaksi, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tavallaan on koska hoidan koiria kun pojan vai pitääkö sanoa miniän perhe on lomamatkoilla miniän äidin kanssa. Tykkään koirista, lupaan aina ottaa ne mutta toivoisin joskus toisinpäinkin jotain. Apua esim tietotekniikan kanssa mutta kysy joltain, nyt on kiireet ajat.
Kyse siis ei ole että miniä olisi äitinsä kanssa reissussa vaan pari kertaa vuodessa koko perhe miniän äiti mukana. Ja minä koirat seurana. Hätäinen haku, otatko juhannukseksi?
Sehän on sun oma poika, joka niitä koiria sulle tuo. Selvitä asiat poikasi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, kerron tilanteeni. Olen itse sellainen miniä joka matkustaa vain omien vanhempiensa kanssa. Syy on selvä: omat vanhempani pitävät meihin säännöllisesti yhteuttä, pyytävät meitä kylään ja haluavat hoitaakin lapsiamme. Ne kerrat kun mieheni vanhempia näemme on minun pitänyt asiaa tiedustella. Silloinkin kun tulevat niin anoppi joka kerta arvostelee asuntoamme. Eivät myöskään auta lapsen hoidossa. Vaikea päätellä kumpaa mieluummin näen? Olen miehelle sanonut että hoitakoon oman sukunsa yhteydenpidon mutta mies on sanonut että hänelle riittää kerta vuoteen nähdä omia sukulaisiaan. En kai voi pakottaakaan kun minua ei suorastaan edes kiinnosta kuunnella arvostelua.
Olen ap. Missään nimessä en ikinä arvostele koska tiedän olevani niin paljon alapuolella. Lapsiakin hoidin kun olivat pieniä, eivät enää hoitamista tarvitse.&
Matkustitko sinä aiemmin omien lastesi kanssa? Jos poikasi perhe käy mielellään lomilla konserteissa, taidemuseoissa ja syövät hyvissä ravintoloissa, niin onko ne sinulle mieleistä tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Puhut nyt ihan eri asiasta. He matkustavat perheenä ja äidinäiti pääsee mukaan, isänäiti ei, vaan hoitaa koirat. Fiksu miniä ottaisi huomioon myös anoppinsa tai poika pitäisi äitinsä puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse siis ei ole että miniä olisi äitinsä kanssa reissussa vaan pari kertaa vuodessa koko perhe miniän äiti mukana. Ja minä koirat seurana.
Miten nyt vedit miniän ihan eroon perheensä koirista vaikka ne hänelle ovat rakkaita? Ihan niinkuin hän olisi ulkopuolinen missä koirat on viikon tai kaksi, maksutta.
Sun kannattaa huolehtia ihan niistä omista kolahduksista. Sinullahan niitä ongelmia on. Oikein aloituksen teit siitä, miten ryvet kateudessa.