Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonomman mummon , kai tämä kateus on?

Vierailija
05.06.2025 |

Poikani on perheensä kanssa lomamatkalla, vaimonsa äiti mukana kuten aina kaikilla lomilla. Lapset on jo varhaisteinejä.  Minulla tuodaan koirat, voitko hoitaa näitä?  Ok, voin hoitaa, tuossahan ne makoilee.  Kuitenkin on vähän kelju olo, ei minua pyydetä mihinkään, miniä käy pikaseen ja oletus on etten minäkään kuin synttäreille tms vähän aikaa istumassa.

Katson peiliin kovasti, ei tarvitse kehoittaa. Olen raitis, ei mt-ongelmia.

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinussa ei välttämättä ole AP mitään vikaa, kerron vain oman näkemykseni. Anoppini on muuten ihan järkevä nainen, mutta teki meille mieheni kanssa raskausaikana hyvin selväksi ettei hän ole kiinnostunut vauvoista. Nyt lapsen synnyttyä tykkää kylläkin höpötellä vauvan kanssa, mutta ei uskalla esim vaihtaa vaippaa. Aina, kun olemme vieneet häntä syömään, hän jaksaa taivastella isoista annoskoista seuraavaa hävikkiä, taivastelee hintoja ja turvotusta sekä tekee selväksi sen miten epämiellyttävältä kaupunkielo hänestä vaikuttaa. Niimpä emme juuri (enää) pyydä häntä mihinkään mukaan, mutta koiria olemme vieneet hoitoon, sillä se on harva asia mistä hän on verbaalisesti ilmaissut pitävänsä. Meidän tapauksessa vauva on myös paljon enemmän tekemisissä minun äitini kanssa. 

Kommentoin tuolla aiemmin siitä, että reissuja on mukavaa tehdä samasta pitävien kanssa, jotka ovat positiivisia.

Jos tosiaan on jotain pienempääkin yhdessäoloa, kannattaa miettiä, valittaako silloin esim hinnoista ja kaikesta, vai onko positiivinen ja keskittyy viettämään mukavaa aikaa läheisten kanssa. On ihan kamalaa käyttää rahaa ja omaa lomaa tai vapaapäivää siihen, että kuuntelee jonkun mukaan kutsutun marinaa jostain. 

Jos siis ei tule kutsutuksi, kannattaa miettiä miten on käyttäytynyt. 

Vierailija
42/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis täydennän, että myös marisevat sukulaiset ovat tottakai rakkaita ja arvokkaita sellaisena kuin he ovat, mutta heitä ei kutsuta ankeuttamaan yhteisiä lomia. On tosiaan ihan kamalaa kun itse haluaisi nauttia kauan odotetusta lomasta ja joku valittaa ja arvostelee. Jotain muuta voi yhdessä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinussa ei välttämättä ole AP mitään vikaa, kerron vain oman näkemykseni. Anoppini on muuten ihan järkevä nainen, mutta teki meille mieheni kanssa raskausaikana hyvin selväksi ettei hän ole kiinnostunut vauvoista. Nyt lapsen synnyttyä tykkää kylläkin höpötellä vauvan kanssa, mutta ei uskalla esim vaihtaa vaippaa. Aina, kun olemme vieneet häntä syömään, hän jaksaa taivastella isoista annoskoista seuraavaa hävikkiä, taivastelee hintoja ja turvotusta sekä tekee selväksi sen miten epämiellyttävältä kaupunkielo hänestä vaikuttaa. Niimpä emme juuri (enää) pyydä häntä mihinkään mukaan, mutta koiria olemme vieneet hoitoon, sillä se on harva asia mistä hän on verbaalisesti ilmaissut pitävänsä. Meidän tapauksessa vauva on myös paljon enemmän tekemisissä minun äitini kanssa. 

Oma äitisi on siis jonkinlainen m

Siis selkeästi odotat, että sinua vanhemmat naiset ovat piikojasi ja noudattavat kaikkia oikkujasi. Kun anoppi ei edes vauvan vaippaa vaihda, kunhan juttelee lapselle, niin eihän sellainen ihminen ole minkään arvoinen, joutais kuolla pois.

Vierailija
44/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitellakaan yhteistä lomamatkaa äitini kanssa. Ei vaikka maksettaisi. Niin vaikea ihminen, että kaikkien muiden loma olisi pilalla. Myös sisarukseni perheineen karttavat äitiämme viimeiseen asti.

Kamala oot.

En ole. Ei onnistu syyllistäminen enää minun kohdallani. Kaikki me sisarukset tulemme hyvin toimeen keskenämme. Olemme hyväkäytöksisiä, hyväntuulisia ja toisia kunnioittava ihmisiä. Äitimme on kamala, joka ei tule toimeen kenenkään kanssa ja kohtelee muita ihmisiä huonosti.

Vierailija
45/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niinhän se mysteeri selvisi, että mikäli täällä vastaileva on ap, on kyseessä ilmeisesti jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen tai muuten vaikea ihminen, joka ei etsi ratkaisuja, vaan tuli tänne säälimään itseään ja haukkumaan pojan perheen.

Tuollaiselle ei kannata altistaa lapsia yhtään enempää kuin on ihan pakko.

Hae apua, et ole ihan terve jos olet tuo sama joka täällä vastaa.

Vierailija
46/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niinhän se mysteeri selvisi, että mikäli täällä vastaileva on ap, on kyseessä ilmeisesti jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen tai muuten vaikea ihminen, joka ei etsi ratkaisuja, vaan tuli tänne säälimään itseään ja haukkumaan pojan perheen.

Hae apua, et ole ihan terve jos olet tuo sama joka täällä vastaa

Jo tuo uhriutuva "huonomman mummon" marttyyriotsikko kertoo paljon. Ja muutaman viestin päässä tuli jo kyynelkin. Kuulostaapa ihanalta matkaseuralta.

Vierailija
47/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae apua, et ole ihan terve jos olet tuo sama joka täällä vastaa.

Sanoisit  kommenttien numerot, tietäisin onko ne  minun. En ole montaa kirjoittanut , tuon auton nokka ja sen missä mainitsin auttavani missä on pyydetty ja tietokonejutut.

Hyvä kun sinua helpotti, sait anoppikaunaasi purettua tuolla jotenkin tutulla jargonillasi.  Oot kai myös "äidin tyttö".

Vierailija
48/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tuo uhriutuva "huonomman mummon" marttyyriotsikko kertoo paljon. Ja muutaman viestin päässä tuli jo kyynelkin. Kuulostaapa ihanalta matkaseuralta.

Sieltä näytät kaapin paikkaa anopillesi.  Taisi jotenkin kolahtaa kun noin aggressiivisia kirjoittelet, siilipuolustus?

Vierailija
49/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä näytät kaapin paikkaa anopillesi.  Taisi jotenkin kolahtaa kun noin aggressiivisia kirjoittelet, siilipuolustus?

Minulla oli aivan ihana anoppi. Halasimme aina kun näimme. Hyväsydäminen ja positiivinen nainen, joka oli upea mummo myös lapsille.

Vierailija
50/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, kerron tilanteeni. Olen itse sellainen miniä joka matkustaa vain omien vanhempiensa kanssa. Syy on selvä: omat vanhempani pitävät meihin säännöllisesti yhteuttä, pyytävät meitä kylään ja haluavat hoitaakin lapsiamme. Ne kerrat kun mieheni vanhempia näemme on minun pitänyt asiaa tiedustella. Silloinkin kun tulevat niin anoppi joka kerta arvostelee asuntoamme. Eivät myöskään auta lapsen hoidossa. Vaikea päätellä kumpaa mieluummin näen? Olen miehelle sanonut että hoitakoon oman sukunsa yhteydenpidon mutta mies on sanonut että hänelle riittää kerta vuoteen nähdä omia sukulaisiaan. En kai voi pakottaakaan kun minua ei suorastaan edes kiinnosta kuunnella arvostelua. 

Vierailija
51/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, kerron tilanteeni. Olen itse sellainen miniä joka matkustaa vain omien vanhempiensa kanssa. Syy on selvä: omat vanhempani pitävät meihin säännöllisesti yhteuttä, pyytävät meitä kylään ja haluavat hoitaakin lapsiamme. Ne kerrat kun mieheni vanhempia näemme on minun pitänyt asiaa tiedustella. Silloinkin kun tulevat niin anoppi joka kerta arvostelee asuntoamme. Eivät myöskään auta lapsen hoidossa. Vaikea päätellä kumpaa mieluummin näen? Olen miehelle sanonut että hoitakoon oman sukunsa yhteydenpidon mutta mies on sanonut että hänelle riittää kerta vuoteen nähdä omia sukulaisiaan. En kai voi pakottaakaan kun minua ei suorastaan edes kiinnosta kuunnella arvostelua. 

Olen ap. Missään nimessä en ikinä arvostele koska tiedän olevani niin paljon alapuolella.  Lapsiakin hoidin kun olivat pieniä, eivät enää hoitamista tarvitse.  Varmaan vöhän kun sun anoppisi, arka joka ei uskalla fiksumpaa miniää lähestyä.  Sinä oot manipuloinut miehesikin, mun poika sentään pitää yhteyttä ja tuo koirat.

Vierailija
52/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi oli ihan muuta, tuntemattomalle ihmiselle vuodatit kaiken katkeruuden omasta anopistasi. Ei kukaan muuten kirjoittaisi tuollaista ilkeää sepustusta .

Vierailija
53/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on halutuin sukupuoli lapsissa, mutta tyttö määrää aina nukkeleikistään, eli emän sukulaiset kiilaavat aina edelle.

Vierailija
54/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Kommentti johon vastasit ei ollut minulta.

En juuri ehdottele enkä pyytele,tiedän muutenkin auton nokan olevan toiseen mummolaan lomilla ja vapailla.

Vaikka ymmärrän, että juuri nyt olet varmasti harmistunut, on tämä vastauksesi kirjoitettu niin katkerasti ja tylysti, että syy etäisiin väleihin voi hyvinkin olla sinun kommunikointityylisi. Tuo kommentti on passiivisaggressiivinen, etkä tunnu ottavan mitään vastuuta suhteestasi poikasi perheeseen, vaan odotat vaan että läheinen ihmissuhde tulisi itsestään kun heillä on se toiseen mummoon. Ja eihän se todellakaan niin toimi.

Jos olet itse ikävä ja katkera ihminen, totta kai sinun kanssasi oloa vältellään ja vietetään lomat sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on mukavaa. Jos haluat tuohon muutosta, sinun pitää itse muuttua.

Tämä on karusti sano

En ole ap enkä kenenkään mummo tai anoppi, mutta:

"Ymmärrän täysin että kaipaat lisää hyviä asioita suhteeseenne, mutta jos et ole valmis tekemään sen eteen muutoksia, et niitä saa"

Miksi se aina menee tällä palstalla niin, että sen jota on kohdeltu ikävästi, pitäisi madella ja pyydellä anteeksi olemassaoloaan? Eikä saa vahingossakaan kuulostaa katkeralta tai itsesäälivältä edes anonyymeissä palstakirjoituksissa?

Mitä kaikkea ap:n pitäisi tehdä enemmän, kun hän kerran mukisematta hoitaa koiratkin?

Ymmärtäisin enemmän näitä vastauksia jos ap:hen olisi välit katkottu ja hän sitä ihmettelisi. Mutta eihän niin ole, vaan häntä hyväksikäytetään ilman mitään vastavuoroisuutta.

Vierailija
55/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin tuolla aiemmin siitä, että reissuja on

"Jos siis ei tule kutsutuksi, kannattaa miettiä miten on käyttäytynyt"

Mutta varmaan näiden ikävien ihmisten luokse ei viedä yleensä koiriakaan hoitoon. Vai miten?

Vierailija
56/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti koirat eivät masennu noin katkeran ja itsesäälissä rypevän ihmisen luona.

Vierailija
57/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v!ttua sinä selität???

Vierailija
58/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti koirat eivät masennu noin katkeran ja itsesäälissä rypevän ihmisen luona.

Joku kolahti kovaa aiheessa?  

Vierailija
59/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä veisi aloittajalle koiria, enkä muitakaan eläimiä.

Vierailija
60/176 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä veisi aloittajalle koiria, enkä muitakaan eläimiä.

Mikä sinua vaivaa?